LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ook buiten de garantie bepaald Packard Bel hoe te repareren.

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Teunbosseman
Contacteer:

Re: Ook buiten de garantie bepaald Packard Bel hoe te repareren.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

nevermind schreef:Dit kan dan ook met het vervangen moederbord gebeuren, door een handige jongen van de reparatiedienst. :wink:
Dan moet de handige jongen van de reparatiedienst geen plichten van PB opgedragen krijgen :wink:

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

nevermind schreef:
Teunbosseman schreef:
BBCS schreef:Als een klant bij mij komt met een PB en dat contact is kapot, ga ik die echt wel repareren, wat PB ook zegt.
Kan me voorstellen dat als een artikel garantie heeft er richtlijnen kunnen zijn om een defect te herstellen om zo de levensduur te garanderen of verdere schades te voorkomen danwel andere zaken uit te sluiten.

Ben ik met je eens, maar als er zoals bij jouw geen garantie meer is, dan bepaal je toch zelf wat je voor onderdelen je wilt laten/vervangen.
Dit zie je toch vaker, dat de kosten van werkuren soms hoger zijn,dan de nieuwprijs .
Helemaal correct.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Teunbosseman schreef:
nevermind schreef:Alleen uit interesse, dat je deze keuze gemaakt hebt, om een PB te kopen.

Waarom zou ik niet voor PB kiezen ? Vanwege problemen ? Wel ook met asus , acer, samsungs , dells, lenova, medion etc etc etc.
Packerd Bell. A.k.A Packerd hell. Destijds. Tegenwoordig zijn ze onderdeel van e-machines en schijnt het ietsjes beter te zijn.
H.P. = Helse producten.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

olaf79 schreef: Packerd Bell. A.k.A Packerd hell. Destijds. Tegenwoordig zijn ze onderdeel van e-machines en schijnt het ietsjes beter te zijn.
H.P. = Helse producten.
Je bent slecht voorgelicht: Packard-Bell is overgenomen door Acer.

HP= Hewlet-Packard. Heeft niets met Packard-Bell te maken.

olaf79

BBCS schreef:
olaf79 schreef: Packerd Bell. A.k.A Packerd hell. Destijds. Tegenwoordig zijn ze onderdeel van e-machines en schijnt het ietsjes beter te zijn.
H.P. = Helse producten.
emachines en packard bell zijn beide van Acer, als je dat bedoelt.
Nee, maar het zijn net zulke helse systemen.

Teunbosseman
Contacteer:

olaf79 schreef:
BBCS schreef:
H.P. = Helse producten.
emachines en packard bell zijn beide van Acer, als je dat bedoelt.
Nee, maar het zijn net zulke helse systemen.

Elke PC naam heeft wel wat, Dell wordt door de een verguisd door een ander opgehemeld. Heb een zaklijke Dell, en een prive PB......afgezien van een enkele vastlopertje geheel geen problemen..........helse systemen....veelal ook hoe de grbuiker ermee omgaat.
Mijn PB draait op VISTA, ook hier genoeg over te lezen terwijl ik geheel geen problemen ermee heb,

Zoveel systemen, zoveel problemen, zoveel namen / merken zoveel gebreken.

Mijn PB is weer gemaakt door een handig persoon en gewoon gesoldeerd eb kosten......bieeeeertjeeeeee !!

olaf79

Teunbosseman schreef:Elke PC naam heeft wel wat, Dell wordt door de een verguisd door een ander opgehemeld. Heb een zaklijke Dell, en een prive PB......afgezien van een enkele vastlopertje geheel geen problemen..........helse systemen....veelal ook hoe de grbuiker ermee omgaat.
Mijn PB draait op VISTA, ook hier genoeg over te lezen terwijl ik geheel geen problemen ermee heb,

Zoveel systemen, zoveel problemen, zoveel namen / merken zoveel gebreken.

Mijn PB is weer gemaakt door een handig persoon en gewoon gesoldeerd eb kosten......bieeeeertjeeeeee !!
Mee eens.
Natuurlijk heb je bij elk merk wel enkele probleem exemplaren. De een meer dan de ander. PB stond er vroeger gewoon om bekend dat de systemen niet zo geweldig waren. En het is moeilijk zo'n naam van je af te schudden...
Dell verliest in rap tempo marktaandeel. Dat komt doordat de zakelijke gebruiker Dell rechts laat liggen wegens een slechte naam, te veel problemen en te weinig service.
Wat betreft Vista: prima besturingssysteem als je de juiste drivers hebt, zo niet dan heb je een probleem. De windows xp modus in sommige versies van windows 7 is trouwens geweldig.

Teunbosseman
Contacteer:

olaf79 schreef:Mee eens.
Natuurlijk heb je bij elk merk wel enkele probleem exemplaren. De een meer dan de ander. PB stond er vroeger gewoon om bekend dat de systemen niet zo geweldig waren. En het is moeilijk zo'n naam van je af te schudden...
Dell verliest in rap tempo marktaandeel. Dat komt doordat de zakelijke gebruiker Dell rechts laat liggen wegens een slechte naam, te veel problemen en te weinig service.
Wat betreft Vista: prima besturingssysteem als je de juiste drivers hebt, zo niet dan heb je een probleem. De windows xp modus in sommige versies van windows 7 is trouwens geweldig.
Heb altijd Toshiba gehad met name de TECRA serie en daar had ik vroeger meer problemen mee. Ook een goede naam kan je tegen zitten ivm de hoge verwachtigingen.

Dell verliest rap marktaandeel ? Ken wel enkele zakelijk gebruikers welke uietrmate tevreden zijn met de service. Prijstechnisch aan de hoge kant maar ook ik heb met mn zakelijk Dell geheel geen problemen. Heb ondetussen enkele Asusen softwarematig gemaakt maar daar heb ik weer geen goede ervaringen mee.......drama machines.

Juiste drivers heb je voor elk systeem nodig, heeft niks met vista te maken. Ook mijn vista heeft de xp look opdat ik prettig werken vindt.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Teunbosseman schreef:
Heb altijd Toshiba gehad met name de TECRA serie en daar had ik vroeger meer problemen mee. Ook een goede naam kan je tegen zitten ivm de hoge verwachtigingen.

Dell verliest rap marktaandeel ? Ken wel enkele zakelijk gebruikers welke uietrmate tevreden zijn met de service. Prijstechnisch aan de hoge kant maar ook ik heb met mn zakelijk Dell geheel geen problemen. Heb ondetussen enkele Asusen softwarematig gemaakt maar daar heb ik weer geen goede ervaringen mee.......drama machines.

Juiste drivers heb je voor elk systeem nodig, heeft niks met vista te maken. Ook mijn vista heeft de xp look opdat ik prettig werken vindt.
Olaf bedoeld, de XP Modus, welke je op de Windows 7 versies kan installeren.
Alleen op de duurdere uitvoeringen, en bedoeld om hardware, welke niet op Windows 7 meer werkt, toch nog werkend te krijgen.

olaf79

Teunbosseman schreef:

De vraag is hoeveel drivers het besturingssysteem meelevert en hoeveel fabrikanten dus zelf nog moeten ontwikkelen. Bij vista was dat vrij beroerd geregeld. In Windows 7 een stuk beter.
De xp modus is geen xp look maar een xp virtuele machine die draait binnen windows 7 en je in staat stelt oudere programma's en hardware te draaien die niet meer worden ondersteund op windows 7. Dat gaat dus veel verder dan de xp compatibility modus in windows vista.

SaritaX

Ongelezen bericht door SaritaX »

Ik heb hetzelfde gehad met een HP laptop. Bij HP zeiden ze ook dat het hele moederbord vervangen moest worden en ik beter een nieuwe laptop kon kopen maar dat was op dat moment geen optie voor mij.
Ik ben toen bij een klein reparatie shopje geweest waar ze het gewoon gesoldeerd hebben. Dit was alleen niet in Nederland maar er zijn in Nederland vast ook wel kleine bedrijfjes die dit kunnen/willen doen.

Ik moet wel zeggen dat na een jaar ongeveer het pennetje oververhit is geraakt en het stekkertje wat er in ging heeft gesmolten! Toen kon ik er dus niks meer mee. Maar toen had ik al een nieuwe laptop.

Gesloten