Oplichting door TV-Outlet

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Johan4

Oplichting door TV-Outlet

Ongelezen bericht door Johan4 »

Goedendag,

Betreft een oplichting door TV-Outlet uit Nederland

Ik wens jullie in te lichten en te vragen of jullie mij eventueel kunnen helpen in verband met een malafide verkoper die is aangeprezen via verschillende sites in Nederland namelijk TV-Outlet. Deze zouden ook personen die een negatieve beoordeling posten afdreigen om de boodschappen terug offline te halen.
Deze hebben geen vaste winkel. Gekende gegevens TV Outlet, onderdeel van Rubiconcepts B.V.

Ik heb bij hen op 20-07-2025 een TV Samsung 4K Smart QD-OLED TV 55S95D (2024) 144HZ 55" besteld voor een bedrag van 1.199,00 EURO inclusief BTW. Het ordernummer was Bestelling #392279
Daarna is een spel begonnen van niet beschikbaar zijn en dat ik diende te wachten op een nieuwe groepsbestelling ed. Tot ik uiteindelijk een voorstel kreeg voor een andere SAMSUNG tv. Ik wou hier niet op ingaan en vroeg mijn geld terug. Op 26-08-2025 heb ik gevraagd mijn bestelling te cancelen en mij het betaalde bedrag terug te storten.
Pas na vele telefoontjes en mail kreeg ik op 21-10-2025 de melding dat de bestelling was geannuleerd (ik heb alle mails nog in mijn bezit).

Op 24-10-2025 kreeg ik de bevestiging dat het bedrag was teruggestort. Dat bleek echter een leugen te zijn.

Men heeft me daarna meerdere malen mijn rekeningnummer opgevraagd en mijn Belgische bankgegevens… maar nooit is er een terugbetaling ontvangen.

Uiteindelijk heeft men mij op 21-11-2025 een mail gezonden met de vraag of men mij mocht terugbetalen in 3 maal…

Hier onder de inhoud van de mail
Beste,

Op dit moment is uw creditering (nog) niet verwerkt. Door een achterstand in de verwerking van refunds hebben wij u nog niet kunnen uitbetalen.

We vinden dat heel erg vervelend en bieden hier onze oprechte excuses voor aan!

Kunt u akkoord gaan met een terugbetaling in 3 gelijke termijnen? Als vergoeding voor deze vertraging zijn wij bereid € 100 ter compensatie uit te keren.

Dit komt neer op een betaling van de hoofdsom van € 1199 + € 100 ter compensatie. U krijgt dan in totaal €XXX van ons op uw rekening gestort in 3 termijnen van € 433.

Onze oprechte excuses voor de vertraging, we willen dit heel graag samen met u oplossen.

We blijven graag in contact met u om tot een werkbare oplossing te komen voor alle partijen.

Met vriendelijke groet,

Morgan le Fay

Re: Oplichting door TV-Outlet

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Vaste riedel.
Altijd eerst internet afstruinen voordat je dit soort zaken aanschaft en ook nog bij wie.
Tweakers is een heel goed adres voor info en wat betreft verkooppunten klachten.
Zie onderstaand en Trustpilot.
https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/bel ... -tv-outlet
Succes

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Dank voor de waarschuwing. Wellicht voorkomt het dat iemand hetzelfde overkomt.

Rubiconcepts BV is een klein bedrijf (2 werknemers volgens Drimble) in een bedrijven verzamel gebouw.
https://drimble.nl/bedrijf/maastricht/0 ... ts-bv.html

Ze handelen onder diverse namen: MisterOutlet, MisterOutlet.nl, Rubiconcepts B.V., TV Outlet

Persoonlijk zou ik overwegen om terugbetaling in termijnen accepteren indien de eerste termijn per omgaande overgemaakt wordt, zodat u tenminste nog iets terug ziet van uw geld. Want bedrijven die om dergelijke zaken verzoeken, staat of het water aan de lippen of ze belazeren de kluit. In beide gevallen loopt u een groot risico om uw geld kwijt te raken.
Laatst gewijzigd door Speedy123 op 24 dec 2025 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Als ik het zo bekijk lijkt dit eerder een kleine particulier die het geld al opgemaakt had... Ik zit ook even naar de prijzen te kijken, maar is het bedrag dat je noemt niet heel erg laag? Wat ik zo vind zijn deze toestellen algauw zo'n 200 euro duurder. Tenzij ik bij het verkeerde toestel kijk.

Maar hoezo Belgische bankgegevens? Als je in Nederland woont, heb je toch een Nederlandse betaalrekening? En ze kunnen het geld toch gewoon op de rekening storten waarvan je betaald hebt?

Eerlijk gezegd vind ik het allemaal maar een beetje vreemd.

Edit: volgens hun eigen site hebben ze inderdaad 2 medewerkers.

@ Speedy: je link verwijst naar dit topic, niet naar wat je kennelijk bedoelde. :wink:

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

witte angora schreef:
24 dec 2025 10:23
Maar hoezo Belgische bankgegevens? Als je in Nederland woont, heb je toch een Nederlandse betaalrekening? En ze kunnen het geld toch gewoon op de rekening storten waarvan je betaald hebt?
Het gaat hier om een bedrijf uit Maastricht. In de grensregio zijn aankopen over de grens heel normaal
witte angora schreef:
@ Speedy: je link verwijst naar dit topic, niet naar wat je kennelijk bedoelde. :wink:
Dank voor het opmerken, heb de link aangepast.

Wat-nou-weer

Ongelezen bericht door Wat-nou-weer »

witte angora schreef:
Als ik het zo bekijk lijkt dit eerder een kleine particulier die het geld al opgemaakt had... Ik zit ook even naar de prijzen te kijken, maar is het bedrag dat je noemt niet heel erg laag? Wat ik zo vind zijn deze toestellen algauw zo'n 200 euro duurder. Tenzij ik bij het verkeerde toestel kijk.

Eerlijk gezegd vind ik het allemaal maar een beetje vreemd.

Edit: volgens hun eigen site hebben ze inderdaad 2 medewerkers.

Ik denk niet de TS in Nederland woont. Dat de prijzen lager liggen dan bij andere shops komt omdat TVOutlet buitenlandse modellen levert (nou ja, het wordt aangeboden) die voor de Oost-Europese markt bestemd zijn. Daarnaast is er zowel een 2024 als een 2025 model van de bestelde t.v.

Welkom bij de club met wachtenden op hun geld https://www.reddit.com/r/nederlands/com ... tv_outlet/

Het zou mij niet verbazen dat deze shop binnenkort failliet gaat en weer verder gaat onder een andere naam.

sergio1963

Ongelezen bericht door sergio1963 »

https://nl.trustpilot.com/review/tvoutlet.tv

Het zijn niet alleen slechte reviews, maar wat mij bij het doorlezen wel opvalt, dat de meeste klachten over annuleren en terug betalen gaan.
Heb gelukkig 4 stenen winkels in de omgeving waar ik terecht kan, betaal iets meer maar heb het product dan gelijk in huis en minder kopzorgen.

zoals

WA hieronder aangeeft staat er een waarschuwing op Trust pilot

Bedreigingen
Dit bedrijf heeft reviewers onder druk gezet om hun negatieve reviews te wijzigen of te verwijderen.

Door dit te doen, beperkt het bedrijf opzettelijk de informatie die beschikbaar is op hun profielpagina. Dit is niet toegestaan op Trustpilot, omdat dit de betrouwbaarheid van reviews in gevaar kan brengen en kan leiden tot vooringenomenheid.

Reviewers mogen onbelemmerd hun ervaringen met een bedrijf delen, zowel positief als negatief.
Laatst gewijzigd door sergio1963 op 24 dec 2025 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Inmiddels zie ik al wat anders op trustpilot staan... Ziet er niet best uit voor dit 'bedrijf'.

Wat-nou-weer

Ongelezen bericht door Wat-nou-weer »

Zoals WA hieronder aangeeft staat er een waarschuwing op Trust pilot
Dat gaf mijn link naar Reddit ook al aan. Maar ja, als mensen niet lezen. 8)
Heb gelukkig 4 stenen winkels in de omgeving waar ik terecht kan, betaal iets meer maar heb het product dan gelijk in huis en minder kopzorgen.
Zonder kopzorgen kan je prima online bestellen, zijn meer dan genoeg betrouwbare webshops. Nog nooit problemen ondervonden.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

In uw geval had ik maanden geleden al officieel ontbonden en na 14 dagen een incassobureau of jurist op de zaak gezet. U kunt dit nog steeds doen, maar gezien alle klachten kan het ook te laat zijn.

Plaats reactie