LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oververhitting siemens amilo d laptop

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ridder80

Oververhitting siemens amilo d laptop

Ongelezen bericht door ridder80 »

goede middag, ik heb sinds december 2002 een siemens amilo d laptop, ik ben er heleaas nooit tevreden over geweest, maar goed. sinds een half jaar wordt tijdens het gerbruik ervan soms zo heet dat ik mijn hand er niet op kan leggen, en wordt hij spontaan uit het niets uitgeschakeld, vanwege de oververhitting.
mijn vraag.. wat kan ik hier tegen doen, en wat adviseren jullie mij, het tafelkleed zit nu een gat omdat het zo heet werd me pa was boos.
groetjes elwin [email protected]

Moppentappers

Re: Oververhitting siemens amilo d laptop

Ongelezen bericht door Moppentappers »

heb je hem al voor reparatie gestuurd?

tjoektjoek

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Als hij al sinds 2002 in je eigen bezit is en dus nooit voor iets bij een technische dienst is geweest zit hij vermoedelijk vol stof.
Een computer schroef je open en zuig je uit, maar een laptop zou ik zeker niet open schroeven. Ik zou kijken of een erkende reparateur 'm voor je kan schoonmaken. Dan zal het waarschijnlijk al een stuk minder moeten worden.

Als je 'm toch besluit open te schroeven, voor de garantie hoef je het niet te laten. Die is al ruimschoots verlopen :wink:

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dubbel post!

ikbenik

Dat de laptop oververhit raakt kan een aantal oorzaken hebben:

- De koelgaten onderaan de laptop is bedekt (tafelkleden).
- De koelribben zitten vol stof, waardoor de laptop onvoldoende gekoeld wordt (de laptop dient dan opengemaakt te worden en schoongemaakt te worden. Ook moet dit bij de normale desktopcomputers ook regelmatig gebeuren).

- De warmtegeleidende pasta die tussen de processor en het koelblok zit, functioneert niet meer goed. Deze moet dan vervangen worden.
Dit kun je niet zelf doen. Laat dit aan een deskundige over! Er moet namelijk ESD veilig (Electrostatich veilig) gewerkt worden.

- De ventilator die voor de koeling zorgt werkt niet goed meer.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik heb me laten vertellen dat stofzuigen niet goed was voor het geugen en fans door een ervaren reperateur. Uit blazen scheint veel beter te zijn.

ikbenik

Klopt helemaal :lol:

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Als ik de recentie lees over de laptop en het tafelkleed dan krab ik me achter mijn oren!, :o

Wanneer er een gat in het tafelkleed brand, zijn de temperaturen in de laptop al ver boven de 100 graden celcius gerezen!, :oops:

Zeker weten dat de electronica bij deze temperaturen al lang dood is!, ook de harde schijf is dan al lang overleden,

Deze laptop kan het beste "overleven" op een kussentje gevuld met ijsblokjes!, uiteraard wanneer het apparaat schoon gemaakt is,

Dit apparaat moet uiteraard zo snel mogelijk vervangen worden!, bij dergelijke temperaturen is brand al snel mogelijk!,

Zelf heb ik nooit deze problemen gehoord en het lijkt me persoonlijk ook erg onwaarschijnlijk dat een gat in het tafelkleed brand door een oververhitte laptop,

Indien dit verhaal reallity is, het apparaat grondig schoonmaken of vervangen of repareren!,

veel succes!, en vriendelijke groeten,

Ulbe.

ikbenik

Als ik de recentie lees over de laptop en het tafelkleed dan krab ik me achter mijn oren!,

Wanneer er een gat in het tafelkleed brand, zijn de temperaturen in de laptop al ver boven de 100 graden celcius gerezen!,

Zelf heb ik nooit deze problemen gehoord en het lijkt me persoonlijk ook erg onwaarschijnlijk dat een gat in het tafelkleed brand door een oververhitte laptop,
Ik ben bang dat je mij niet goed begrepen hebt. :cry:

Waar ik op doel is dat als je een hoogpolig tafelkleed hebt, dat die dan de koelgaten afdichten, waardoor er geen verse koele lucht naar binnen gezogen kan worden.
Of als er een bobbel in het kleed zit die dan ook weer de koelgaten afdicht, waardoor er ook geen lucht of onvoldoende lucht aan kan zuigen.

Met het gevolg dat er onvoldoende lucht langs de koelribben kan stromen, waardoor de warmte onvoldoende of niet afgevoerd kan worden.
Waardoor de onderdelen te warm worden.

Dit gebeurd ook als tussen de koelribben te veel stof zit, dan krijg je hetzelfde gevolg.

ridder80

het is echt waar, maar ik heb al een oplossing ik ga een laptop plaat koeler kopen die zet ik onder me laptop en de temp blijft koel. mijn verhaal is echt waar ik zweer het.
maar wat mijn vraag is hoe kom ik aan een laptop reperateur?
media markt, its , dixons willen me niet helpen

ikbenik

media markt, its , dixons willen me niet helpen
Waarom dan niet?

Omdat ze geen verstand van computer hebben misschien?
maar wat mijn vraag is hoe kom ik aan een laptop reperateur?
Mycom misschien?
Vobis misschien?

Ik kan wel zeggen bij mij, maar dat is reclame maken, en dat mag hier niet.

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Laptop reparatie?

't Klinkt hardstikke stom natuurlijk, maar loop eens door de Gouden Gids! Computerboeren genoeg!
Of koop eens een blad als PC-Totaal!

Maar wie zet er nou een laptop op een tafelkleed??
Zoiets hoort op een harde vlakke ondergrond te staan!
En zoals een onderzoek uitwees een laptop op jouw lab = schoot zorgt voor een verminderde zaadproductie.

Grootvader

Moppentappers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

k heb mijn laptops ook gewoon op kleden staan, maar bij mijn laptop zit ook aan ze zijkant ventilatie

peukiemon

Ongelezen bericht door peukiemon »

Ik heb zelf ook een amilo ik heb hem zelf al vanaf het begin op een
antec laptop koeler staan.
Dan heb je altijd goede koeling en bevorderd zeker de levensduur.

@ikbenik
Een laptop heeft geen ventilatie aan de onderzijde, een notebook daarin tegen wel.
Tegenwoordig zie je niet veel laptops meer, fabrikanten maken notebooks omdat de warmte afvoer beter is, als je hem maar op een vlakke ondergrond zet.
Laptops gooien de warmte aan de achterzijde c.q. zijkanten eruit. Zodat je deze op schoot kan zetten.
Wat niet aan te raden is voor lange tijd als je nog kids wilt hebben. :D

ikbenik

Laptops gooien de warmte aan de achterzijde c.q. zijkanten eruit. Zodat je deze op schoot kan zetten.
Die lucht wordt dan aan de onderkant aangezogen.

Zelf heb ik een Acer Aspire 1700 notebook.
En al diverse keren meegemaakt dat door onvoldoende koeling dat de notebook uitgeschakeld werd.

Vandaar mijn opmerking.

peukiemon

Die lucht wordt dan aan de onderkant aangezogen.

Zelf heb ik een Acer Aspire 1700 notebook.
En al diverse keren meegemaakt dat door onvoldoende koeling dat de notebook uitgeschakeld werd.
Dit probeerde ik dus uit leggen, Je hebt dus een notebook en geen laptop.
Een notebook heeft zijn ventilator en koelsleuven aan de onderzijde zitten.
Een laptop is aan de onderzijde gesloten en heeft ventilator en koelsleuven
aan de zij/achterkant zitten met als voordeel dat je deze dus wel op schoot
kan gebruiken.
Als je een notebook op schoot gebruikt leg er dan een atlas of ander groot boek onder.

ikbenik

Voor de laptops heb je speciale koelers.

Neemt niet weg dat de hedendaagse computers behoorlijk warm worden.

peukiemon

Dat gaf ik dus ook al aan ik gebruik een antec koeler voor mijn fujitsu-siemens notebook.
Dit scheelt enorm in temp. zo'n 8 a 10 graden. Dit merk je ook aan de prestaties, die worden echt beter, omdat hij op 100% kan draaien zonder te warm te worden.
Ook kan het zeker geen kwaad om het rooster van de ventilator aan de onderzijde om de zoveel tijd te ontdoen van stof.
En als je geen koeler wilt kopen leg er dan een boek onder met harde kaft.

ridder80

ik heb hem voorzichtig opengemaakt, en gezogen met de stof zuiger
perfect het helpt
groeten

peukiemon

Wat heb je gezogen de klep waar het rooster in zit, of de ventilator in de notebook.
In het laatste geval NOOIT weer doen, een stofzuiger vormt een enorm statisch veld. Wat je aparatuur aan gort kan helpen.
Wel eens vlekken op je tv gezien als er te dicht met de stofzuiger langs komt.

Gesloten