LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paradigit: Van het kastje naar de muur

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ellemijnvdooyeweert

Paradigit: Van het kastje naar de muur

Ongelezen bericht door ellemijnvdooyeweert »

Vorig jaar heb ik een ASUS-laptop t.w.v. €750,- aangeschaft bij Paradigit in Zoetermeer (deze vestiging bestond destijds nog). Nog geen jaar later vertoonde de adapter al slijtageplekken. Ik viel nog onder de garantie van twee jaar, dus diende mijn product in ter reparatie. De baliemedewerker gaf aan dat ASUS nooit zo moeilijk doet en ik zeer waarschijnlijk een nieuwe adapter zou krijgen. Ik nam voor €40,- een (door het personeel aanbevolen) universele adapter mee met diverse plugjes. Ik kon namelijk niet zonder adapter zitten.

Eenmaal thuis bleken de plugjes in eerste instantie niet te passen. Uiteindelijk kreeg ik, met veel moeite, één plugje toch de adapteringang in.

Ondertussen kreeg ik de uitslag van de reparatie: De conclusie van het Paradigit repaircenter bleek anders. Gebruikersschade. Dit valt dus niet onder de garantie. Ze gaven mij drie opties:

- Goedkeuring geven voor reparatie voor €69,15
- Geen goedkeuring geven voor reparatie maar wel onderzoeks- en verzendkosten betalen van €50,30
- Geen goedkeuring geven voor reparatie en volledig afstand doen van het ter reparatie ingediende product (kosteloos)

Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik dit zag. Een nieuwe adapter kost nog niet eens de helft van deze kosten! Paradigit had dit zelf ook wel kunnen bedenken. Ik schaf niet zomaar een laptop aan van €750,-. Na veel heen- en weer gemail met een contactpersoon bleek Paradigit tóch toe te geven dat de conclusie te snel was gesteld en de kosten inderdaad nergens op sloegen (!). Ik kreeg een nieuwe adapter van ze, een mooi, stevig ding. Ik koos voor de prijsopgave dus voor optie 3 en dacht dat hiermee de zaak was opgelost.

Totdat mijn nieuwe adapter geen contact meer maakte met mijn laptop. Ik had schijnbaar door het uittesten van de plugjes iets interns beschadigd. Ik moest deze leenadapter toch weer inleveren en liet gelijk mijn laptop zien. Toen gaf de medewerker ineens aan dat deze leenadapter mij nooit meegegeven had mogen worden, aangezien mijn laptop qua Watt niet aansloot met wat die adapter gaf. Paradigit had mij dus een product meegegeven wat nooit had mogen gebeuren! Ik wist niet wat ik hoorde. Mijn laptop is dus stuk door een door Paradigit verkeerd meegegeven product. Ik heb weer contact gezocht met mijn contactpersoon en aangegeven dat ik mijn laptop wel ter reparatie wil aanbieden (de adapter-ingang is nu dus stuk) maar geëist dat Paradigit de eventuele kosten hiervan voor zijn rekening neemt. De medewerker geeft aan dat ik het plugje zelf in mijn laptop heb gedaan en vanaf toen is het trekken aan een dood paard. Vandaag heb ik de Consumentenbond gebeld en wat blijkt? Ik sta in mijn recht, dus ik ga het opnieuw aanvechten!

Wie heeft er nog meer van dit soort situaties bij Paradigit meegemaakt?

Julie4444

Re: Paradigit: Van het kastje naar de muur

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Of je in je recht staat vraag ik me af. Ik denk het overigens in het tweede geval van niet. Je hebt immers zelf "met veel moeite" en adapter in je computer gedwongen die dus overduidelijk niet paste. Dit had je kunnen weten en dus kunnen teruggaan met die adapter, als er geen geschikt opzetstukje bij geleverd was. Dat valt toch zeker echt wel onder eigen verantwoordelijkheid.

Wat betreft het wattage, dat kan niet zoveel kwaad. Als een adapter te weinig zou leveren gebruikt je laptop de batterij om aan te vullen, en als het te veel is pakt hij wat hij nodig heeft. Hooguit slijt je batterij er dus iets sneller door, maar de meeste computers geven ook gewoon een melding wanneer er een ongeschikte adapter (qua levering stroom) gebruikt wordt.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 nov 2016 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende tekst verwijderd

berndv

Re: Paradigit: Van het kastje naar de muur

Ongelezen bericht door berndv »

die slijtage aan de adapter, hoe moet ik dat zien? Kabelbreuk of losliggende aders van de kabel? Verder kan ik qua slijtage aan een adapter niet echt iets bedenken dat de functionaliteit ten nadele beinvloed. En een versleten kabel heeft toch echt te maken met verkeerd/te strak oprollen.

Gesloten