LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PB easynote accu probleem

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
janneman22

PB easynote accu probleem

Ongelezen bericht door janneman22 »

Ik heb vorig jaar mei een Packard Bell Easynote sl65 laptop bij de BCC gekocht. Ben echt super tevreden over het apparaat zelf. Maar nu is deze week mijn accu overleden. Hij gaat zonder stroomkabel nog hooguit een kwartier mee.

Nou zijn we dus precies 13 maanden verder, dus waar heb ik nog recht op?? Lijkt mij toch dat een laptop van ruim 500 euro een iets betere accu aan boord zou moeten hebben?

Pindakaaspotje

Re: PB easynote accu probleem

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

moeilijk verhaal.. op accu's wordt doorgaans maar 1/2 of 1 jaar garantie op gegeven. In principe moet je bij BCC zijn, maar ik denk niet dat je recht hebt op vervanging. een acculeven is afhankelijk van veel factoren (temperatuur en aantal keer opladen), en dan is ruim 1 jaar nog enigsinds acceptabel. Wat ik me voor kan stellen is dat ze een nieuwe accu tegen inkoopsprijs verkopen als coulance, maar een nieuwe eisen lijkt me niet reeel

(PB accu's staan helaas ook niet als super bekend, maar relatief goedkope laptops)

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Pas aan lader zetten als computer dit aangeeft dus niet altijd op stroom werken.
Als je dit telkens doet worden de meeste weer beter en verliezen dit geheugen probleem.

Verder zijn nieuwe accu's erg duur, dus pas laden als je bericht op het scherm kreeg, mijn Toshiba Tecra uit 1994 is nog 18 minuten te gebruiken dus zolang kan een accu mee gaan, en gebruik deze nog dagelijks!

janneman22

Als ik hem op stroom gebruik dan gaat de accu er meestal gewoon uit, en je kan laptops uit 1994 niet vergelijken met een laptop uit 2009. Ik denk dat er in 15 jaar een hele hoop verandert is.

Maar het gewoon belachelijk dat een accu van een jaar oud nu al de geest geeft. Heb heel wat laptops versleten in mijn leven maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

TheLD

Ongelezen bericht door TheLD »

Li-ion(po) accu's hebben geen "geheugenprobleem". Ze kunnen niet tegen warmte en gaan stuk indien ze helemaal ontladen worden.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ja een accu moet langer meegaan, maar de centrale vraag is kun je bewijzen dat ie ondeugdelijk is? Als je daarin slaagt heb je recht op herstel of vervanging.

janneman22

Nee natuurlijk kan ik dat niet bewijzen. Maar na 13 maanden vind ik dat je het niet hoeft te bewijzen. Want dan is het gewoon zeer aannemelijk dat de accu al slecht was. Maar ik zal contact opnemen met PB en dan zien we wel weer verder. Ze zullen zich wel verschuilen achter de verlopen garantie. Dat doen tenslotte de meeste bedrijven. Maar ik ben een bijtertje en dit gewoon een principe kwestie.

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

de vraag is of 13 maanden bijzonder kort is, als hij elke dag wordt opgeladen is het niet heel erg kort. Hoe vervelend het ook is, maar algemeen is bekend dat accu's na 2 jaar toch ver aan gort zijn.

Gesloten