Ik moest vandaag zowel op een notebook als op een desktop Norton PF en AV vervangen door nieuwe (legale) versies. De geldigheidsduur van de oude versies liep af. Ik heb eerst de oude versies gedeinstalleerd (was dit trouwens wel nodig of had ik de nieuwe versies over de oude heen kunnen installeren?). Daarna de nieuwe versies er op.
Bij mijn notebook ging het prima. Hier staan de nieuwe versies op en hij werkt zo als het hoort. Vervolgens heb ik de nieuwe versies op dezelfde wijze op mijn desktop geinstalleerd. Na installatie van Norton AV kreeg ik de melding om de pc opnieuw op te starten. Dat heb ik gedaan. Als eerste stap verscheen het scherm met de gebruikersaccounts. Gekozen voor mijn eigen account. Hierna startte mijn Windows bureaublad op.
Echter..... na ca. 10 seconden ging de pc vanzelf uit om daarna weer opnieuw op te starten. En dit gebeurt steeds opnieuw op hetzelfde punt als ik mijn eigen (of een andere) account opstart.

Ik ben geen techneut waar het pc's betreft, maar toch het volgende gedaan:
Ik heb mijn desktop in veilige modus opgestart en daarna Norton virusscanner gelopen. De uitkomst was: geen virussen aangetroffen. Is deze uitkomst echter wel betrouwbaar? Kan je de virusscanner ook in de veilige modus lopen of is de uitkomst dan nietszeggend? Weet iemand dat?
Hierna heb ik geprobeerd om via een vorig herstelpunt de pc terug te zetten naar de situatie van voor het deinstalleren/installeren van Norton PF en AV. In het betreffende scherm stonden een paar data vetgedrukt als herstelpunt. Ik heb er verschillende geprobeerd, maar krijg telkens de melding dat de pc de herstelprocedure niet kan uitvoeren.

Tenslotte heb ik nog in de veilige modus geprobeerd om via Start, Config.scherm, Software Norton PF en AV te deinstalleren in de hoop dat dit het probleem oplost. Dan geeft de pc echter aan dat ik dat slechts in de normale modus en niet in de veilige modus kan doen.
IK weet het even niet meer. Ik baal er wel van dat mijn pc het niet meer doet. Hij werkte tot nu toe prima. Ik heb wel vaker software geinstalleerd. Nooit problemen mee gehad.
Is er misschien iemand die een vergelijkbaar iets heeft gehad of zijn er wellicht computercracks die een oplossing voor dit probleem weten?
Ik wacht met smart op jullie reacties. En alvast bedankt voor jullie hulp.
John