Een aantal dagen nadat ik de monitor opgehaald en geinstalleerd had ontdekte ik twee zgn "stuck" pixels in het scherm.
Omdat ik ervanuitging dat dat gewoon onder de normale 3 jaar garantie zou vallen heb ik contact opgenomen met de Completer. Wim Mui van de Completer schreef mij het volgende.
"Geachte heer/mevrouw,
U kunt hiervoor nog pixelgarantie aankopen a € 35.- dan ruilen wij het scherm om en testen wij deze in de winkel om te kijken of er geen dode/rode pixels in zitten. U staat natuurlijk ook vrij om de fabrikant te raadplegen, hiervoor wil ik u verwijzen naar het servicenummer boekje in de doos.
Er staat ook een stukje over op onze website:
http://www.completer.nl/pages/page.aspx?mid=123
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd, heeft u verder nog vragen, dan hoor ik het graag van u.
Met vriendelijke groet,
Wim Mui
Afd. Verkoop"
Dus of betalen of het zelf regelen met de fabrikant. Dat is een duits telefoonnummer, 0049
Ik vind dat een nogal merkwaardige reactie.Dit zegt de consumentenwet:
"Recht op een deugdelijk product
Vertoont uw net gekochte product mankementen, dan hebt u recht op reparatie of vervanging. U hebt immers recht op een deugdelijk product.
Is reparatie of vervanging niet mogelijk, dan hebt u recht op teruggave van de aankoopprijs. Met een tegoedbon hoeft u geen genoegen te nemen."
Nou is de Completer volgens diverse website niet echt sterk in aftersales maar dit slaat wel alles. M'n buurman kocht twee weken voor mij een Acer tft bij Paradigit en ik ontdekte daar 1 dode pixel. De monitor werd zonder problemen omgeruild, en geheel GRATIS!
Die 35 euro *2.20 = fl. 73.50 is dus ontzettend snel verdiend door Completer met niets eigenlijk. In't i kort komt het neer op "onderzoekkosten"
Bij zo'n "foute" pixel ga ik uit van een fabrikagefout en dus dient dat gewoon onder de garantie verholpern te worden!
Ondanks dat ik goede ervaring had met de Completer doet dit er toch wel iets aan af. Ik ga zowiezo geen spullen meer daar aanschaffen waarin een beeldscherm(je) zit. Ik vraag me dan nu ook sterk af hoe hun omgaan met die drie jaar garantie. Ik geloof dat het garantie tot aan de deur van de Completer. In de advertentie staat "Service, Tel :0049-70055533319"
![Shocked :shock:](./../images/smilies/icon_eek.gif)
Ik moet nog even toevoegen dat over die pixelgarantie bij aankoop en afhalen niets gezegd is, geen woord!
Jammer.
Ik heb dhr Mui geschreven niet accoord te gaan en stappen te ondernemen.thuiswinkel.org kan niets doen vanwege het feit dat ze geen lid zijn.
Ik ben geinteresseerd in andere ervaringen omtrent dit probleem, dode/stuck pixels in tft schermen en hoe deze zijn opgelost.
Die ervaringen behoeven uiteraard niet toegespitst te zijn op de Completer.