Ik heb daarom contact gehad met de verkoper. Die blijven verwijzen naar Sony. Ik heb ook nog contact gehad met consuwijzer. Zij geven aan dat het uitvoeren van updates op mijn Playstation 3 onderdeel is van het product zoals dat aan mijn verkocht is. Indien ik deze updates niet uitvoer kan ik namelijk ook geen gebruik meer maken van de online functionaliteit van het apparaat en kan ik ook problemen ondervinden met de toekomstige Playstation 3 software. Daarom blijft de verkoper aanspreekpunt.
Van de verkoper heb ik hierop het volgende antwoord gekregen.
Naar aanleiding van uw reactie hebben wij uw mail doorgestuurd naar Sony. Onderstaand vindt u hun antwoord.
“Bedankt voor uw mail betreffende uw PlayStation 3.
We begrijpen uit uw mail uw ontevredenheid over het feit dat we de functie “Install Other OS” hebben verwijderd door middel van onze laatste software update (3.21).
We vinden het jammer dat u , als gebruiker van de “Other OS functie”, ontevreden bent over onze beslissing om deze functie te verwijderen. Sony Computer Entertainment Incorporated (SCEI) heeft echter deze beslissing genomen om de beveiliging van de van Playstation 3 te blijven waarborgen. En terwijl we begrijpen wat voor impact deze beslissing heeft voor sommige gebruikers, blijven we erbij dat we ervoor moeten zorgen dat de beveiliging van de PlayStation 3 niet in het geding komt.
Zoals u misschien weet hebben we door de update functie de mogelijkheid om de PlayStation 3 constant in ontwikkeling te houden en steeds meer uit te breiden. Op de verpakking van de PlayStation 3 staat vermeld “ Design and specifications are subject to change without notice” dit wilt zeggen dat we de mogelijkheid hebben om de soft en hardware aan te passen naar onze wensen.
Jammer genoeg is het in dit geval nodig om de functie “Install Other OS “ te verwijderen om de beveiliging van de playstation 3 te blijven waarborgen.
Dit is een moeilijke beslissing geweest voor ons, maar gezien de weinige gebruikers die gebruik maken van deze functionaliteit, vinden we dat dit de juiste beslissing is geweest die in het voordeel zal zijn van alle PlayStation 3 gebruikers.
Nogmaals, terwijl we bewust zijn van uw frustratie, geloven we dat deze actie ten goede zal komen voor alle Playstation 3 gebruikers, aan de hand hiervan zullen we niet over de mogelijkheid beschikken om enige vorm van refund of compensatie te doen.
We vertrouwen erop dat dit ons standpunt in deze zaak een duidelijk maakt.
Mocht u nog vragen hebben omtrent uw PlayStation 3 kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met onze Service Desk."
Mocht u een schriftelijke klacht in willen dienen, dan kan dit naar onderstaand adres.
Sony Computer Entertainment
Legal Department
10 Great Marlborough Street
London W1F 7LP
Wat kan ik hier nog aandoen? Hebben meer mensen hierover contact gehad met de verkopende partij?