LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Positieve ervaring Mycom

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
newmikey

Positieve ervaring Mycom

Ongelezen bericht door newmikey »

Ik zie het wel eens anders en het is vast niet allemaal koek en ei maar het teruggavebeleid van Mycom is zeer netjes te noemen!

Feit: vrijdag om 16:00 uur Canon scanner (Lide700) gekocht bij Mycom in Hoofddorp. Thuisgekomen uitgepakt en aangesloten op de PC en wat blijkt: dit model werkt niet op Linux. Ik had er in de winkel niet naar gevraagd en ook niet even vooraf op internet gechecked dus eigen schuld zou je zeggen.

Aktie: netjes terug in de originele verpakking, minus de transportplakkertjes natuurlijk en even met Mycom gebeld.

Antwoord: "natuurlijk is dat géén probleem, u kunt de scanner bij elke willekeurige Mycom vestiging terugbrengen."

Uitkomst: uurtje geleden naar Mycom Alkmaar, verhaal verteld en met instemmend geknik aangehoord. Gevraagd naar Canon Lide210 waarvan ik zeker weet dat hij op Linux perfect werkt. Op voorraad dus meegenomen en het prijsverschil van €25 gewoon cash ontvangen.

Zo hoort het dus eigenlijk en dat mag toch ook wel eens gezegd worden!

53o

Re: Positieve ervaring Mycom

Ongelezen bericht door 53o »

Zelf ben ik als verkoper allergisch voor tegoedbonnen etc omdat ze bijna alleen maar negatief kunnen werken naar de consument toe (en dus ook naar het bedrijf waar ik voor werk). Aan de andere kant heb ik ze nodig voor twijfel gevallen.

Ik werk zelf niet bij Mycom, wel bij een bedrijf met ongeveer dezelfde structuur (hoofdkantoor, veel filialen etc), maar als verkoper zou ik als ik een klant tegen kwam met jouw situatie hetzelfde gedaan hebben. De reden hiervoor is, uhm, bewezen in jouw topic hier. Door deze afhandeling is er een redelijke kans dat jij je cartridges/papier/etc (hiermee bedoel ik duurdere aankopen zoals een PC/notebook/ereader/tablet) koopt bij dit bedrijf dan andere winkels in Alkmaar.

Verder kan ik ook aangeven als verkoper dat als een consument een eigen fout toegeeft (werkt niet op Linux, had dit niet gecontroleerd, is eigen fout) ik veel eerder geneigd zou zijn om gewoon geld terug te geven als iemand die andere richtingen op zou gaan (ben al meerdere keren half of verder over een balie heen getrokken, in deze gevallen heeft de consument nooit zijn zin gekregen, en 1 is gearresteerd)

Denk dat niet alleen Mycom Alkmaar het op de juiste manier opgelost heeft hier, maar dat jij er ook goed aan heeft gedaan door jouw eigen fouten toe te geven.

Gesloten