LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] prestatie-index verslechterd na installatie videokaart

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
hpb

prestatie-index verslechterd na installatie videokaart

Ongelezen bericht door hpb »

ik heb de afgelopen weken mijn pc gepimpt. Eerst extra ram-geheugen toegevoegd (van 2 naar 4 GB). Dat liet een verbetering van de prestatie-index zien. De onderdelen 'grafisch' en 'aero' scoorden hierna het laagst (3,4) dus ik dacht: met de installatie van een videokaart kunnen die scores ook omhoog.

Pci-e kaart van ASUS (EN6200LE) gekocht, met geheugen van 512mb. Installatie ging goed, dvi-aansluiting werkt goed. Software heb ik hierna automatisch bij laten werken. Het resultaat: de pc is sneller geworden, het beeld oogt mooier dan eerst bij VGA-aansluiting. Operatie geslaagd.

Maar toen ik na alle installatie en herstarts Windows de prestatie-index opnieuw liet bepalen is die tot mijn stomme verbazing verslechterd (2,4) en juist op de onderdelen 'grafisch' en 'aero' !!

Weet iemand hoe dit kan? Is die prestatie-index onbetrouwbaar, of heb ik bij de installatie toch iets over het hoofd gezien en kan het geheel nog sneller?

jor

Re: prestatie-index verslechterd na installatie videokaart

Ongelezen bericht door jor »

De videokaart EN6200LE is zwaar verouderd en is eigenlijk niet helemaal geschikt voor het zware werk in Vista.Een budgetkaartje bv de Sapphire HD 3650 van nog geen €68.- zal het index-getal rond de 5.2 brengen.Hier de link naar goedkope videokaarten die wel voldoen.

http://www.alternate.nl/html/productDet ... tno=jbxsr1

Mvg Jor.

hpb

ik ben geen heavy gamer of zo, maar ik dacht dat een kaart met 512 mb die goed voor gaming zou zijn de grafische prestaties in het algemeen sowieso op zou krikken. Beetje overkill voor office-werk of internet, maar het leek me altijd beter dan de onboard kaart die ook ram-geheugen opsnoept.

jor

Ongelezen bericht door jor »

En dat is dus waar veel mensen helaas intrappen, dat 512MB geheugen zegt verder helemaal niets en je hebt er ook bitter weinig aan icm met de 6200LE, deze kaart is echt te verouderd om een hoog index-getal te halen.Wat anders is waar je jezelf druk om maakt, dat index-getal is niet heilig en je kunt het zien als een indicatie.Draait je videokaart Aero en is het beeld in orde, trek je er dan niets van aan. Wil je jongere spellen spelen zul je met iets beters moeten aankomen.Het budgetkaartje van de link geeft 5.2 maar nogmaals waar maak je jezelf druk over.

Mvg Jor.

hpb

Jor, je hebt gelijk dat ik me nergens druk over hoef te maken. Dat scheelt weer. Ik was gewoon verbaasd over de verslechtering van de index op grafische onderdelen, terwijl ik dacht dat een videokaart juist die punten zou verbeteren (al was het maar met een beetje). Ik heb mijn scherm nu wel op een dvi-aansluiting zitten, want die zat niet op de onboard-kaart. Pc is iets sneller en het beeld is mooier geworden, dus ik laat de kaart maar lekker zitten.

Gesloten