LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] probleem met packerd bell

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
allesfoto

probleem met packerd bell

Ongelezen bericht door allesfoto »

Als ik mijn nieuwe Packerd Bell computer afsluit wil de computer de volgende
dag niet meer aan met aan / uit knop. Dit heb ik in mijn 25 jarige carriere
nooit meegemaakt.

Als ik de stroom kabel uit de comp haal, rest stroom weg laat lopen kan uurtje
duren.... Wil de computer wel weer aan.

Dynabyte helpdesk, een aardige jonge mevrouw die geen verstand van computers heeft is de helpdesk. Vraag je naar technisch personeel ? nee ik ben de helpdesk ze wilde niet eens weten welk merk, type en ordernummer.
Formulier van packerd bell is ook niet in te vullen je krijgt meldingen datum foutief en serienummer verkeerd. dus je kan niks invullen.

vraag : kan dit een Win7 bug zijn ?

Win7 staat voorgeinstalleerd op mijn nieuwe Imedia Packerd Bell comp.

tennis

Re: probleem met packerd bell

Ongelezen bericht door tennis »

Wat bedoel je met je nieuwe PB?
Hoe oud?
Nog garantie?
Hoe laat je de rest stroom weglopen?

allesfoto

gekocht bij dynabyte 19-05-2010
Packerd Bell Imedia 3625

Stekker uit computer, aantal keren op aan/uit knop drukken.

tijdje wachten en weer aansluiten en aan proberen te zetten.
Dit lukte een poosje maar nu dus ook niet meer.

peet

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

Je zegt dat ie helemaal niet aan gaat? Het zal in dan ieder geval niks met windows te maken hebben, dat wordt pas opgestart als ie aan staat

tennis

Heel eenvoudig.
Terug naar Dynabyte en laten repareren!
Je hebt tenslotte garantie!

bussiness

Ongelezen bericht door bussiness »

Sommige pc''s reageren wat trager op de aan uit knop je moet de knop dan een aantal sec vasthouden.

allesfoto

bussiness schreef:Sommige pc''s reageren wat trager op de aan uit knop je moet de knop dan een aantal sec vasthouden.
weet ik , maar dat werkt dus ook niet ...................

ik computer 25 jaar nu maar dit heb ik nog nooit meegemaakt, zelfs met de comps die ik zelf heb gebouwd.

bussiness

En dan koop je een packerd hell dan weet jij schijnbaar niet erg veel

tennis

bussiness schreef:En dan koop je een packerd hell dan weet jij schijnbaar niet erg veel
Ik denk, dat heeft niet veel nut.
Waarom hij niet naar de dealer teruggaat blijf voor mij een raadsel.
De vraag over de W7 bug, geeft mij te denken, dat dit geen officiële versie is, en dan wordt het andere koek bij de dealer!

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

bussiness schreef:Sommige pc''s reageren wat trager op de aan uit knop je moet de knop dan een aantal sec vasthouden.
Dat moet je juist niet doen.
Door de knop meer als 4 seconden vast te houden, schakel je de computer gelijk uit.
Dit moet je niet te vaak doen, omdat de index van de harde schijf daardoor beschadigd kan raken.

Als ik het probleem van de TS lees, dan is de voeding defect.
De oplossing is om deze te laten vervangen.

jor

Ongelezen bericht door jor »

Inderdaad, als je de aan/uitzetknop een aantal seconden vasthoud laat je de computer eigenlijk Crashen en dat kan je de harde schijf kosten als dat te vaak gebeurd.

Tis weer bijzonder

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

M.b.t.:
Als de stekker eruit is kan het ingedrukt houden van de aan/uit knop juist weer meehelpen aan het versnellen van bovenstaande procedure.
Ik meen een seconde of 10 a 20.
Althans, dat was ooit de opdracht van een helpdesk.

BBCS
Contacteer:

Tis weer bijzonder schreef:M.b.t.:
Als de stekker eruit is kan het ingedrukt houden van de aan/uit knop juist weer meehelpen aan het versnellen van bovenstaande procedure.
Ik meen een seconde of 10 a 20.
Althans, dat was ooit de opdracht van een helpdesk.
Klopt, maar het probleem is het gevolg van een defecte voeding.
Neem dat maar van een professional aan. :wink:

Zoals ik al eerder aangaf is de enige oplossing van dit probleem het vervangen van de voeding van de computer.

jor

Ongelezen bericht door jor »

De voedingen van packerd bell zijn vaak simpelweg te licht, hier staat een PB van nog geen jaar oud en de originele voeding was met 250 watt net genoeg maar na het plaatsen van een zwaardere videokaart ging het al fout. Nieuwe zwaardere voeding erin ( geen sweex rommel ) en alle problemen waren over.

allesfoto

Zou goed kunnen Jor, bedankt , ik stuur em terug naar Dynabyte (ik open em niet i.v.m. garantie). En doe er een fiks briefje bij.
jor schreef:De voedingen van packerd bell zijn vaak simpelweg te licht, hier staat een PB van nog geen jaar oud en de originele voeding was met 250 watt net genoeg maar na het plaatsen van een zwaardere videokaart ging het al fout. Nieuwe zwaardere voeding erin ( geen sweex rommel ) en alle problemen waren over.

tennis

allesfoto schreef:Zou goed kunnen Jor, bedankt , ik stuur em terug naar Dynabyte (ik open em niet i.v.m. garantie). En doe er een fiks briefje bij.
Eindelijk een wijs besluit!
suc6

mukkiefuk

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

allesfoto schreef:Zou goed kunnen Jor, bedankt , ik stuur em terug naar Dynabyte (ik open em niet i.v.m. garantie). En doe er een fiks briefje bij.
Zit er geen filiaal bij je in de buurt? Wie weet kunnen ze het probleem daar voor je oplossen.

bussiness

Door de knop meer als 4 seconden vast te houden, schakel je de computer gelijk uit.
Dit moet je niet te vaak doen, omdat de index van de harde schijf daardoor beschadigd kan raken.
Moet je goede hdd's gebruiken.
Ik zeg niet dat ie dat telkens moet doen maar 1 keer.
Voeding kapot start ie nooit op, het is wel of niet niet half.
De voedingen van packerd bell zijn vaak simpelweg te licht, hier staat een PB van nog geen jaar oud en de originele voeding was met 250 watt net genoeg maar na het plaatsen van een zwaardere videokaart ging het al fout. Nieuwe zwaardere voeding erin ( geen sweex rommel ) en alle problemen waren over.
Complete onzin wat je uitkraamt.
De voeding is meer dan zat zoals ie geleverd wordt, dat jij een andere kaart erin zet betekend ook dat ie meer stroom moet gebruiken en dus niet meer toekomt aan het wattage wat er in zit.
Dus is de voeding te licht in dat geval, maar enkel en alleen doordat je een zwaardere kaart wilt gebruiken.
Anders is 250 watt ruim voldoende.

BBCS
Contacteer:

bussiness schreef:
Moet je goede hdd's gebruiken.
Ik zeg niet dat ie dat telkens moet doen maar 1 keer.
Voeding kapot start ie nooit op, het is wel of niet niet half.
Heeft niets met de kwaliteit of merk van de harde schijven te maken, maar met de gebruikte bestandsformaat.
Als bij NTFS bij schrijfacties van de harde schijf de spanning van de harde schijf wordt gehaald, bestaat de kans heel groot dat daardoor de index van de harde schijf beschadigd raakt.

1 keer kan het wel gebruikt worden, maar bij vaker de knop meer dan 4 seconden ingedrukt houden, is de ervaring dat daardoor wel de index beschadigd raakt.
De index is gewoon een bestand op de harde schijf waarin bijgehouden wordt waar wat op de harde schijf staat.
bussiness schreef: Voeding kapot start ie nooit op, het is wel of niet niet half.
Toch wel.

bussiness schreef:
Complete onzin wat je uitkraamt.
De voeding is meer dan zat zoals ie geleverd wordt, dat jij een andere kaart erin zet betekend ook dat ie meer stroom moet gebruiken en dus niet meer toekomt aan het wattage wat er in zit.
Dus is de voeding te licht in dat geval, maar enkel en alleen doordat je een zwaardere kaart wilt gebruiken.
Anders is 250 watt ruim voldoende.
350 Watt of 400 Watt is heden daags toch het minimum.

bussiness

350 is wel het minimum maar wil niet zeggen dat die pc niet goed zou werken met 250.
Dat de videokaart vervangen word voor een zwaardere is het niet meer origineel en kan je dus voor problemen komen.
1 keer kan het wel gebruikt worden, maar bij vaker de knop meer dan 4 seconden ingedrukt houden, is de ervaring dat daardoor wel de index beschadigd raakt.
De index is gewoon een bestand op de harde schijf waarin bijgehouden wordt waar wat op de harde schijf staat.
Bij budget rommel zoals PB wel ja, zit lang zat in het wereldje om te weten wat wel en niet kan.
Toch wel.
Dan is je voeding niet kapot, als je 1 12v al mist door sluiting of wat dan ook start ie niet op.

Gesloten