LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met ACCU nieuwe laptop (ACER)

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
MTB

Problemen met ACCU nieuwe laptop (ACER)

Ongelezen bericht door MTB »

Onlangs kocht ik op 31 augustus j.l. een nieuwe Aces Aspire Laptop.
De beloofde werktijd van een volledig opgeladen accu is 2,5 uur. Onze accu haalt niet eens een 100% lading en is leeg na amper 1,5 uur te hebben gewerkt (geen zware bewerkingen, normaal gebruik).
Na 10 dagen de laptop is bezit te hebben gehad heb ik contact opgenomen met Paradigit waar ik de laptop heb gekocht. Zij konden niks voor me doen.... :shock: omdat ze naar eigen zeggen geen losse accu's geleverd krijgen van Acer. Dus moest ik het probleem zelf maar oplossen met Acer.
Zo gezegd, zo gedaan. Gebeld, hele verhaal uitgelegd, laptop opgehaald door UPS, wordt nagekeken. Na 7 dagen UPS aan de deur, laptop terug. 'No problem found' staat in het bijgeleverde rapport.
Lapop uit de doos, opgeladen, opnieuw vol goede moed aangezet.
Maar helaas, :( :( :( , niks veranderd, accu laadt nog steeds maar tot maximaal 97% vol en is echt leeg na 1 uur en 22 minuten.

Graag jullie mening. Naar mijn idee is dit veel te snel. De fabrikant/leverancier beloofd mij iets heel anders. Er bestaat toch ook nog zoiets als garantie en service???? Tot nu toe bij Acer ver te zoeken.

We laten het er in ieder geval niet bij zitten en gaan verder met dit verhaal. Ik ben er van overtuigd dat ik bepaalde rechten heb in deze zaak en als het mijzelf niet gaat lukken dan schakel ik RADAR en/of mijn rechtsbijstandsverzekering in voor hulp.

Al jullie tips en adviezen zijn van harte welkom !!!
:wink:

Pruim

Re: Problemen met ACCU nieuwe laptop (ACER)

Ongelezen bericht door Pruim »

Ik weet niet wat voor type je hebt, maar eerlijk gezegd lijkt 1,5 uur mij vrij normaal toe.
Dit is ook de tijd dat mijn laptop het volhoudt (aspire 5920G).
Je kunt de baterijtijd iets verlengen door het energiebeheerschema aan te passen naar 'lage prestaties/langere batterijduur'.

Voor zover ik weet zijn er maar erg weinig laptops die het langer dan 2 uur op de batterij doen, en die zitten vaak in een hogere prijscategorie dan acer.

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

Graag jullie mening. Naar mijn idee is dit veel te snel. De fabrikant/leverancier beloofd mij iets heel anders. Er bestaat toch ook nog zoiets als garantie en service???? Tot nu toe bij Acer ver te zoeken.

We laten het er in ieder geval niet bij zitten en gaan verder met dit verhaal. Ik ben er van overtuigd dat ik bepaalde rechten heb in deze zaak en als het mijzelf niet gaat lukken dan schakel ik RADAR en/of mijn rechtsbijstandsverzekering in voor hulp.

Ik zou eens beginnen met wat minder hoog van de toren te blazen. Ten eerste is GEEN ENKEL bedrijf bang van kreten als "ik schakel xxx in als je niet luisteren", of "ik wil manager/directeur xxx spreken". Je zet alleen maar jezelf voor schut met dit soort praat, en al helemaal als het probleem niet in het produkt zelf zit.

De accuduur wordt in de fabriek opgemeten met het scherm op de donkerste stand (zuiniger) en terwijl er geen programma's op draaien. Dus enkel windows en verder niets. Een Acer laptop heeft meestal 4 cellen in de accu wat inhoud dat een Acer met een Celeron zo'n 0:50 tot 1:30 uur zal draaien en een CoreDuo en Core2Duo doen iets langer met de accu. Zo'n 1:30 tot 2:30 uur, afhankelijk van het gebruik. Hoe meer je een computer belast, hoe meer stroom er gebruikt wordt. De Core Duo's en Core2Duo's schakelen echter terug in verbruik wanneer ze minder hard hoeven werken en dat scheelt ook nog in het verbruik.

Ook is een accu met 97% meestal gewoon helemaal vol, omdat die cijfers een benadering zijn en dus niet 100% kloppen. 1,5 uur is zeker geen slechte score, en ik verwacht ook niet dat de accu defect is.

fietsje

Ongelezen bericht door fietsje »

ik ben het met de vorige spreker eens :

http://nl.notebookcheck.com/Testrapport ... 233.0.html
De Acer Aspire 5920G wordt met een 4800mAh batterij geleverd. Gek genoeg is de batterij looptijd goed. De gemeten duur varieerde van 160 minuten onder belasting tot meer dan 4 uur met geoptimaliseerde energie-instellingen.

Dus is de 5920G een nogal mobiele en nuttige notebook. Tijdens trainreizen van een aantal uur is het bijvoorbeeld mogelijk zonder enig probleem om een paar games te spelen, of een DVD te bekijken.

Battery runtime
Idle, min. brightness, no WLAN: 257 minutes
Full-load, max brightness, WLAN: 160 minutes
Internet surfing, adapted brightness, WLAN: minutes
DVD, max brightness, no WLAN: 180 minutes
M.a.w. wellicht WLAN, bluetooth, en andere zooi uitzetten, en de energiebespaar opties goed instellen, dan wordt de looptijd langer

fietsje

Ongelezen bericht door fietsje »

Voor zover ik weet zijn er maar erg weinig laptops die het langer dan 2 uur op de batterij doen, en die zitten vaak in een hogere prijscategorie dan acer.
IBM notebooks hebben een goede reputatie qua looptijd :

http://nl.notebookcheck.com/Testrapport ... 420.0.html
De geteste T60p was uitgerust met een 9 cells 7800 mAh batterij, de hoogst mogelijke batterijcapaciteit voor de T60p. Het nadeel van dit pluspunt vaan de batterijduur is dat de batterij ongeveer 2.5 cm uit de behuizing steekt aan de achterkant.

De gemeten looptijd ligt tussen 75 minuten onder belasting met maximale prestatie instellingen, tot een goede 6.5 uur met energie besparende instellingen en met een minimale helderheid. Afhankelijk van de eisen kan de batterijduur best goed zijn.
Als prijs een probleem is kan ik een 2e hands aanraden!

Gesloten