Begin 2005 ben ik op het werk begonnen met een database in MS-Access, wat tot nu toe allemaal goed ging.
Afgelopen week deed zich iets vreemds voor in de vorm van een rapportage die niet langer hetzelfde deed als wat de query geacht wordt te doen en op zich nog altijd doet; de query moet alle boekingen vanaf heden op datum aflopend naar de eerste sorteren.
In het querydeel gebeurt dat ook gewoon, kijk je bij de rapportage dan blijft er van die sortering niets meer over, maar blijk je tegelijkertijd ineens in het jaar 2112 of zelfs 2323 te leven. Atlhans, sommige data laten dergelijke jaartallen zien.
Iemand wel eens eerder mee te maken gehad en daar een oplossing voor gevonden? Of overschrijdt Access op een gegeven moment een hoeveelheid gemaakte boekingen waarna het programma het niet meer aankan en dolle dingen gaat doen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rapport in MS-ACCESS
Re: Rapport in MS-ACCESS
Ik heb wel eens van MS-Access gehoord maar ken het verder niet. Ik neem aan dat het een relationele database is.
Het probleem heeft te maken met boekingen uit de financiële administratie c.q. het ERP systeem? Aangezien we nog niet zolang geleden in het jaar 2008 zijn aangekomen, wordt je probleem wellicht veroorzaakt doordat bepaalde "einde jaar routines" (programma's) nog gedraaid moeten worden in het ERP systeem / financiële administratie.
Het is maar een idee!
Het probleem heeft te maken met boekingen uit de financiële administratie c.q. het ERP systeem? Aangezien we nog niet zolang geleden in het jaar 2008 zijn aangekomen, wordt je probleem wellicht veroorzaakt doordat bepaalde "einde jaar routines" (programma's) nog gedraaid moeten worden in het ERP systeem / financiële administratie.
Het is maar een idee!
Re: Rapport in MS-ACCESS
Nee, het is gewoon een op zich niet al te grote database die het tot eind vorig jaar heel goed deed.
Toen begon het systeem in een ander rapport de volgorde van de data al door elkaar te gooien.
Maar kwam het nog niet met zulke vreemde data, of moet ik datanotaties zeggen, omdat het in de query zelf nog altijd goed gaat.
Alleen de rapportage toont vreemde data.
Dus het heeft geen relatie met een groot ERP-programma of datawarehouse.
Het moet dus gewoonweg iets in Access 97 zijn of de één of andere systeemaanpassing in XP moet er "verantwoordelijk" voor zijn.
Toen begon het systeem in een ander rapport de volgorde van de data al door elkaar te gooien.
Maar kwam het nog niet met zulke vreemde data, of moet ik datanotaties zeggen, omdat het in de query zelf nog altijd goed gaat.
Alleen de rapportage toont vreemde data.
Dus het heeft geen relatie met een groot ERP-programma of datawarehouse.
Het moet dus gewoonweg iets in Access 97 zijn of de één of andere systeemaanpassing in XP moet er "verantwoordelijk" voor zijn.