LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reparatie HP Laptop duurt al meer dan 2 maanden
-
Reparatie HP Laptop duurt al meer dan 2 maanden
Hallo,
Ik heb ongeveer 3 maanden geleden een nieuwe HP DV7 Quad core laptop uit Amerika gekocht. Nadat ik hem ontvangen had, bleken er een aantal dode pixels in het beeld te zitten. Toen heb ik contact op genomen met HP en zij zouden hem binnen twee weken maken. Mijn laptop is op 3 maart opgehaald voor reparatie. Nadat ik hem 3 weken later nog niet ontvangen had, heb ik een mailtje gestuurd waarop zij vroegen om geduld. Na 5 weken had ik hem nog niet binnen en heb ik weer en mailtje gestuurd. Ze vertelde mij dat ze moesten wachten op een appart onderdeel uit de VS en dat ze het onderdeel 21 april zouden binnen krijgen. (Dat is dus 49 dagen nadat hij werd opgehaald voor reparatie). Ik heb toen een mail gestuurd, dat ik vind dat dit niet kan, en dat daar wel een vergoeding tegenover mag staan. Dit kon niet, omdat zij met de leverancier te maken hadden. Nu heb ik gister 6 mei, weer een mail gestuurd want heb hem nog steeds niet ontvangn. Toen werd mij verteld dat het onderdeel NOG NIET binnen was, en dat deze de 12e wordt verwacht. Waarna ik nog twee weken moet wachten op reparatie. IK heb vervolgens een boze mail gestuurd waarin ik heb laten blijken dat het belachelijk is dat een groot bedrijf als HP z'n slechte service biedt. En dat ik hierdoor al meer dan twee maanden op een oude computer moet werken, en dat ik mijn laptop nodig heb voor school, en dat ze desnoods een nieuwe opsturen (Mijn laptop was immers ook pas 2 weken oud). Hierop kreeg ik voor de zoveelste keer als antwoord: "onze excuses bla bla..".
Mijn vraag is nu: Kan ik hier wat aan doen? of moet ik mij gewoon neerleggen bij het feit dat ik mijn laptop na 3 maanden reparatie pas terug krijg?
Ik heb ongeveer 3 maanden geleden een nieuwe HP DV7 Quad core laptop uit Amerika gekocht. Nadat ik hem ontvangen had, bleken er een aantal dode pixels in het beeld te zitten. Toen heb ik contact op genomen met HP en zij zouden hem binnen twee weken maken. Mijn laptop is op 3 maart opgehaald voor reparatie. Nadat ik hem 3 weken later nog niet ontvangen had, heb ik een mailtje gestuurd waarop zij vroegen om geduld. Na 5 weken had ik hem nog niet binnen en heb ik weer en mailtje gestuurd. Ze vertelde mij dat ze moesten wachten op een appart onderdeel uit de VS en dat ze het onderdeel 21 april zouden binnen krijgen. (Dat is dus 49 dagen nadat hij werd opgehaald voor reparatie). Ik heb toen een mail gestuurd, dat ik vind dat dit niet kan, en dat daar wel een vergoeding tegenover mag staan. Dit kon niet, omdat zij met de leverancier te maken hadden. Nu heb ik gister 6 mei, weer een mail gestuurd want heb hem nog steeds niet ontvangn. Toen werd mij verteld dat het onderdeel NOG NIET binnen was, en dat deze de 12e wordt verwacht. Waarna ik nog twee weken moet wachten op reparatie. IK heb vervolgens een boze mail gestuurd waarin ik heb laten blijken dat het belachelijk is dat een groot bedrijf als HP z'n slechte service biedt. En dat ik hierdoor al meer dan twee maanden op een oude computer moet werken, en dat ik mijn laptop nodig heb voor school, en dat ze desnoods een nieuwe opsturen (Mijn laptop was immers ook pas 2 weken oud). Hierop kreeg ik voor de zoveelste keer als antwoord: "onze excuses bla bla..".
Mijn vraag is nu: Kan ik hier wat aan doen? of moet ik mij gewoon neerleggen bij het feit dat ik mijn laptop na 3 maanden reparatie pas terug krijg?
Re: Reparatie HP Laptop duurt al meer dan 2 maanden
In de U.S.A. laptop zitten vermoedelijk hier in Europa niet gebruikte delen die nu voor vertraging zorgen.
Dit gebeurde vaker met Grijze Import en zelf elders kopen.
U had deze ook naar land van herkomst kunnen sturen en dan is het meestal eerder geregeld.
Daarom stopte ik met Grijze Import als Webwinkel.
Dit gebeurde vaker met Grijze Import en zelf elders kopen.
U had deze ook naar land van herkomst kunnen sturen en dan is het meestal eerder geregeld.
Daarom stopte ik met Grijze Import als Webwinkel.
-
Ik snap dat het wat langer kan duren dan de gebruikelijke 2 weken, maar drie maanden Als ik iets uit de VS bestel is het binnen een week in nederland, dit vind ik dus geen goeie reden om een reparatie 3 maanden te laten duren.
De onderdelen kunnen binnen 24 uur (IJsland probleem niet gerekend) binnen zijn.
Maar het zoeken naar onderdelen welke erin moeten is dan vaak de oorzaak.
Een nieuw moederbord met vreemde nog nooit gezien onderdelen voor je krijgen is vragen om problemen.
Voor elk nieuw model heb ik ondanks te tekening vaak meer tijd nodig.
Een helaas ervaren monteur die vreemde dingen graag naar collega doorstuurde in de hoop dat hij het wel wist en dat kan hele bedrijf rond gaan en weken kosten.
Je moet namelijk binnen redelijke tijd dit oplossen, anders is nieuwe geven goedkoper!
Maar zij zijn dom, laptop opsturen naar USA is makkelijker en goedkoper ondanks de vrachtkosten.
Maar het zoeken naar onderdelen welke erin moeten is dan vaak de oorzaak.
Een nieuw moederbord met vreemde nog nooit gezien onderdelen voor je krijgen is vragen om problemen.
Voor elk nieuw model heb ik ondanks te tekening vaak meer tijd nodig.
Een helaas ervaren monteur die vreemde dingen graag naar collega doorstuurde in de hoop dat hij het wel wist en dat kan hele bedrijf rond gaan en weken kosten.
Je moet namelijk binnen redelijke tijd dit oplossen, anders is nieuwe geven goedkoper!
Maar zij zijn dom, laptop opsturen naar USA is makkelijker en goedkoper ondanks de vrachtkosten.
-
Okee, bedankt voor de informatie.
Alleen vraag ik mij nog steeds af of ik hier juridisch gezien wat tegen doen kan?
Het is toch niet mijn probleem dat die monteurs niet precies weten wat erin moet, en dat ze daardoor het probleem steeds verschuiven? Ik heb die laptop voor 1000 euro gekocht, en dat is een hoop geld voor mij als student. Ik heb nog geen moment gebruik kunnen maken van mijn laptop, en ondertussen kan ik voor het zelfde geld, nu al weer een nieuwer model kopen.
Dit kan toch niet alleen afgedaan worden met, excuses voor het ongemak, en jammer dat je 3 maanden moet wachten???
Alleen vraag ik mij nog steeds af of ik hier juridisch gezien wat tegen doen kan?
Het is toch niet mijn probleem dat die monteurs niet precies weten wat erin moet, en dat ze daardoor het probleem steeds verschuiven? Ik heb die laptop voor 1000 euro gekocht, en dat is een hoop geld voor mij als student. Ik heb nog geen moment gebruik kunnen maken van mijn laptop, en ondertussen kan ik voor het zelfde geld, nu al weer een nieuwer model kopen.
Dit kan toch niet alleen afgedaan worden met, excuses voor het ongemak, en jammer dat je 3 maanden moet wachten???
Tja, je hebt hem in de VS gekocht en dan heb je ook met de wetten van de VS te maken. Daarnaast is volgens Nederlands recht de winkel het aanspreekpunt voor service.
Het is vervelend, maar juridisch kan je er weinig mee tenzij HP in de garantievoorwaarden zelf iets over maximale reparatietijden zegt. Je zou natuurlijk wel een beroep op "coulance" kunnen doen en vragen of ze een garantie af kunnen geven voor een reparatiedatum, en als die datum niet gehaald wordt een nieuwe laptop leveren.
Het is vervelend, maar juridisch kan je er weinig mee tenzij HP in de garantievoorwaarden zelf iets over maximale reparatietijden zegt. Je zou natuurlijk wel een beroep op "coulance" kunnen doen en vragen of ze een garantie af kunnen geven voor een reparatiedatum, en als die datum niet gehaald wordt een nieuwe laptop leveren.
-
Het feit dat ik hem in Amerika gekocht heb, maakt vrij weinig uit, aangezien HP wereldwijde garantie geeft, en de laptop op een centraal punt in Duitsland gemaakt wordt.
In Duitsland maken ze dus verschillende voor verschillende markten.
De wereldwijde garantie betekend wel de voorwaarden in land van aankoop!
€1000,-? Ik weet dat mini Laptops van €229,- (XP) tot 17" van €498,- (Win7) meer verkocht worden en makkelijker te herstellen zijn omdat we meer ervaring hebben.
Slechts 1% gebruikt de laptop van €1000,- en de rest gebruikt deze hetzelfde als de goedkopere...
Extra geheugen is vaak voldoende...
Dus 2 van €500,- en je had deze sneller gerepareerd en nog reserve ook gehad.
Dit bovenstaande geld ook vaak voor dure auto's, veel extra dingen die vaak problemen geven.
Dus koop liever een massa product waar meestal hetzelfde mee gedaan kan worden.
Ook een speciaalzaak die zelf repareerde is vaak beter dan dozen verkopers.
Dus een zaak die een Desktop zelf in elkaar zette zal met laptops ook meer zelf doen en vaak is de koffie niet op en de laptop al hersteld...
Dus volgende keer een kleinere zaak die ook zelf kan repareren?
€1000,-? Ik weet dat mini Laptops van €229,- (XP) tot 17" van €498,- (Win7) meer verkocht worden en makkelijker te herstellen zijn omdat we meer ervaring hebben.
Slechts 1% gebruikt de laptop van €1000,- en de rest gebruikt deze hetzelfde als de goedkopere...
Dit bovenstaande geld ook vaak voor dure auto's, veel extra dingen die vaak problemen geven.
Dus een zaak die een Desktop zelf in elkaar zette zal met laptops ook meer zelf doen en vaak is de koffie niet op en de laptop al hersteld...
Mijn DV7 (ook Quad Core) is toch echt rechtsreeks van China naar Nederland verscheept. Als ze al iets op een andere locatie doen is het niet meer dan een harddisk of CPU monteren.Het feit dat ik hem in Amerika gekocht heb, maakt vrij weinig uit, aangezien HP wereldwijde garantie geeft, en de laptop op een centraal punt in Duitsland gemaakt wordt.
Over de garantie: ik schreef al dat je juridisch weinig kan doen omdat je hem niet in Nederland gekocht hebt. Als de garantievoorwaarden echter een maximale reparatietijd aangeven kan je je daarop beroepen.
Mijn god.... Waar slaat dit allemaal op? Zeg dan niks. Als je zo met cijfers gaat strooien (1% blabla) laat dan ook s zien waar je dat vandaan haalt. Nu weten we allemaal dat je dat uit je duim zuigt.stofzuigertje schreef:In Duitsland maken ze dus verschillende voor verschillende markten.
Sinds wanneer is een minilaptop makkelijker te herstellen omdat we er meer verstand van hebben? Als je bedoeld dat er van laptops die hogere productieaantallen hebben meer onderdelen beschikbaar zijn en daarom dus sneller gerepareerd kunnen worden, dan zeg ik ja.
Maar denk je nu echt dat HP dit type laptop ontvangt en GEEN idee heeft hoe ze dit in godsnaam moeten repareren? Kom op....
Ge-Wel-Dig advies over de kleinere zaak die zelf het spul in elkaar ligt. Die heeft natuurlijk GEEN probleem met het bestellen van een (blijkbaar) schaars onderdeel! Vaak heeft een bedrijf als HP JUIST alle onderdelen gewoon op voorraad en de kleine leverancier NIET omdat dit gewoon te kostbaar is. Lijkt mij vrij logisch.
Maar goed, on topic dan maar. HP heeft in de USA een speciale DOA regeling. Hiervoor had je naar een speciaal nummer kunnen bellen (waar het nu te laat voor is waarschijnlijk, binnen 14 dagen na aankoop). Een paar maand zal zelfs voor USA begrippen te lang zijn, maar ik vraag me af wat je daar als "buitenlander" aan zou kunnen doen. (Ook al word de pc in duitsland gerepareerd, je hebt hem in Amerika gekocht).
Het kopen in het buitenland heeft, behalve dat het product goedkoper is, vaak ook nadelen, zoals je nu ondervind. Maar daar denk je de volgende keer vast aan.
Hier staat een bult over garnatie in de USA (met links onderin naar consumentenbescherming).
Heb t ff vluchtig doorgelezen maar er staat gewoon te veel info voor mij in. Misschien heb je er iets aan. Succes.
http://en.wikipedia.org/wiki/Warranty
-
Bedankt voor alle reacties,
Er zit dus niks anders op dan nog 3 weken wachten, Jammer maar helaas
Toch vind ik het onbegrijpelijk dat HP deze onderdelen niet gewoon op voorraad heeft, en als ze het dan moeten bestellen uit Amerika, dat het een weekje extra kost.. heel raar allemaal
Er zit dus niks anders op dan nog 3 weken wachten, Jammer maar helaas
Toch vind ik het onbegrijpelijk dat HP deze onderdelen niet gewoon op voorraad heeft, en als ze het dan moeten bestellen uit Amerika, dat het een weekje extra kost.. heel raar allemaal