BB6158 schreef:Dit kan echter niet de conclusie rechtvaardigen dat [Van X] de corrosievorming voor lief moet nemen omdat corrosiebestendigheid gedurende een aantal jaren (in ieder geval meer dan 3½ jaar) geen voor normaal gebruik noodzakelijke eigenschap van de jaloezieën zou zijn, en zulks des te minder omdat het hier om zonwering gaat die bedoeld is om buiten te worden aangebracht.
Kennelijk 'zeuren' rechters hier ook over.
Overigens wordt er van invloeden van zuren en zouten gesproken. U, als zelbenoemd mens van enorme technische kennis, zou toch moeten weten dat ook aluminium niet ongevoelig is voor corrosie, en dat het afsluitende laagje aluminium oxide geen weerstand biedt tegen bepaalde zouten en zuren.
BBCS schreef:Jij wilt gewoon dat de consument gedurende de verwachte levensduur (welke door de consumentenorganisaties bepaald is) kosteloze reparatie of vervanging kan eisen.
Volgende keer dat ik iets wil, maar niet helemaal zeker ben wat dan, zal ik bij u te rade gaan, daar u mij kennelijk beter denkt te kennen dan ik zelf.
BBCS schreef:Jij bepaalt niet de eigenschappen van het product, ik bepaal dat niet, dat bepaalt alleen de fabrikant.
Aan de koper om daarmee akkoord te gaan of niet.
Aan de verkoper dit aan de koper mede te delen, alvorens de koper tot de koop over gaat.
BBCS schreef:En jij gaat daar als professional ook rechten aan ontlenen.
Ik ontleen enkel rechten aan de wet.
BBCS schreef:Omdat het allemaal verdraaien is. Men doet niets anders dan de zinnen uit de wetsartikelen nemen, zo aan die zinnen een andere betekenis geven, zodat de consument kosteloze reparatie of vervanging kan eisen.
Ook gaat men voor bepaalde woorden andere woorden gebruiken die iets anders betekenen.
U beticht hier anderen van hetgeen u doorgaans doet. U ontkent nu immers dat de aard van de zaak, en de eigenschappen voor normaal gebruik als criteria voor non-conformiteit ook in de wet zijn opgenomen.
BBCS schreef:Als je de zinnen apart bekijkt, heb je gelijk, maar de zinnen behoren in de context van de gehele artikelen gelezen te worden en dan heb jij geen gelijk.
Jawel hoor, dan heb ik nog steeds gelijk. Gelukkig beschik ik wel over de theoretische en praktische bagage die mij dit bevestigen, meneer de auto-didact-zelfgeschoolde-amateur-jurist-computermonteur.
BBCS schreef:Jij gooit zomaar artikel 18 en artikel 6a aan de kant.
Dat doe ik dus niet:
adSolvendum schreef:TS maakt geen melding van feiten of omstandigheden die hieraan af zouden kunnen doen, zoals doch niet beperkt tot een mededeling van de verkoper welke strekt tot een kortere te verwachten levensduur,
7:6a lid 1 BW schreef:Indien in geval van een consumentenkoop in een garantie door de verkoper of de producent bepaalde eigenschappen zijn toegezegd, bij het ontbreken waarvan de koper bepaalde rechten of vorderingen worden toegekend, dan kan de koper deze uitoefenen onverminderd alle andere rechten of vorderingen die de wet de koper toekent.
BBCS schreef:Ik zeg het keihard: die autoriteit is een farce!
U spreekt hier over de consumentenautoriteit. U past hier de door u zelf zo vaak aangehaalde smaad en laster toe.
BBCS schreef:Ik weet verdraaid goed waar ik het over heb.
Deze mening wordt niet gedeeld door mensen die in de materie geschoold zijn en er dagelijks in de praktijk mee te maken hebben, kennelijk.
Kortom, BBCS, u bazelt maar wat.