Kwestie:
14 maanden geleden heb ik een nieuwe laptop aangeschaft .
Nog geen 3 maanden jong moest deze laptop al ter reparatie worden aangeboden en was ik 'm twee
weken kwijt. Nog geen 6 maanden later moest hij weer ter reparatie worden aangeboden; deze keer
was ik de laptop vier weken kwijt. Nog geen twee maanden verder, nu dus, moet hij wéér voor reparatie
opgestuurd worden. En weer zal ik hem 3 tot 4 weken kwijt zijn. Ik vind dit niet acceptabel meer.
Van de 14 maanden dat ik 'm heb zal hij met deze reparatie erbij meer dan twee maanden weg zijn.
Onderhand twijfel ik aan het feit hoe en of hij de vorige keer wel echt gerepareerd is. Het euvel zit
namelijk continue op het zelfde stuk: het voeding insteekpunt raakt los waardoor enorme flexibiliteit
ontstaat, hij niet meer oplaadt en uiteindelijk de boven (niet - nummerieke gedeelte/omhuizing) maar
ook zijkant helemaal los komt.
Voor ik verwijten krijg: hij staat altijd op de zelfde plek, er wordt niet mee gezeuld maar
gewoon op een normale wijze mee,- en op gewerkt.
Is er -juridisch technisch gezien - een mogelijkheid schadevergoeding te vorderen voor de geruime
tijd dat ik zonder zit of een plaatsvervangend product met om en nabije dezelfde waarde te verzoeken?
Het schijnt een veelvoorkomend euvel te zien en betreur het dat ik dát niet eerder heb ontdekt. Want om
hem nu met regelmaat te moeten blijven aanbieden ter reparatie waarbij ik 'm weken moet missen lijkt
me niet echt de bedoeling als je een nieuwe laptop aanschaft.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schadevergoeding bij regelmatige reparatie?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 04 mei 2017 10:55
- Locatie: Always On The Run
- Contacteer:
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Schadevergoeding bij regelmatige reparatie?
Nee je hebt geen recht op schadevergoeding. Reparatietermijn van 2 tot 4 weken is relatief normaal voor hardware.TotallyDi45 schreef:Kwestie:
14 maanden geleden heb ik een nieuwe laptop aangeschaft .
Nog geen 3 maanden jong moest deze laptop al ter reparatie worden aangeboden en was ik 'm twee
weken kwijt. Nog geen 6 maanden later moest hij weer ter reparatie worden aangeboden; deze keer
was ik de laptop vier weken kwijt. Nog geen twee maanden verder, nu dus, moet hij wéér voor reparatie
opgestuurd worden. En weer zal ik hem 3 tot 4 weken kwijt zijn. Ik vind dit niet acceptabel meer.
Van de 14 maanden dat ik 'm heb zal hij met deze reparatie erbij meer dan twee maanden weg zijn.
Onderhand twijfel ik aan het feit hoe en of hij de vorige keer wel echt gerepareerd is. Het euvel zit
namelijk continue op het zelfde stuk: het voeding insteekpunt raakt los waardoor enorme flexibiliteit
ontstaat, hij niet meer oplaadt en uiteindelijk de boven (niet - nummerieke gedeelte/omhuizing) maar
ook zijkant helemaal los komt.
Voor ik verwijten krijg: hij staat altijd op de zelfde plek, er wordt niet mee gezeuld maar
gewoon op een normale wijze mee,- en op gewerkt.
Is er -juridisch technisch gezien - een mogelijkheid schadevergoeding te vorderen voor de geruime
tijd dat ik zonder zit of een plaatsvervangend product met om en nabije dezelfde waarde te verzoeken?
Het schijnt een veelvoorkomend euvel te zien en betreur het dat ik dát niet eerder heb ontdekt. Want om
hem nu met regelmaat te moeten blijven aanbieden ter reparatie waarbij ik 'm weken moet missen lijkt
me niet echt de bedoeling als je een nieuwe laptop aanschaft.
-
- Berichten: 12779
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Schadevergoeding bij regelmatige reparatie?
Het enige waar u recht op heeft is een vervangend apparaat als de reparatieduur te lang wordt. Maar de duur dat die nu steeds weg is is niet extreem lang te noemen.
Re: Schadevergoeding bij regelmatige reparatie?
En anders de route van non conformiteit, immers het product voldoet niet aan de verwachtingen welke je van een nieuw product mag verwachten.
Re: Schadevergoeding bij regelmatige reparatie?
Koop ontbinden? Zie consuwijzer
Wil je dat niet dan moet je goed de reparatie bonnen bewaren.
De duur dat je de laptop niet hebt kunnen gebruiken mag je bij de duur van de garantie bij tellen.
9 weken weg? dan heb je recht op 9 weken extra garantie.
Maar zelf zou ik de koop ontbinden op grond van ondeugdelijkheid.
Wil je dat niet dan moet je goed de reparatie bonnen bewaren.
De duur dat je de laptop niet hebt kunnen gebruiken mag je bij de duur van de garantie bij tellen.
9 weken weg? dan heb je recht op 9 weken extra garantie.
Maar zelf zou ik de koop ontbinden op grond van ondeugdelijkheid.
Re: Schadevergoeding bij regelmatige reparatie?
Onzin. 3x hetzelfde repareren in luttele maanden tijd betekent dat de verkoper blijvend in gebreke is gebleven een deugdelijk product te leveren. Aangezien de koper de verkoper genoegzaam in de gelegenheid gesteld heeft dit op te lossen, rest nu alleen nog ontbinding van het contract waarbij de verkoper het apparaat terug krijgt en de koper het volledige aankoopbedrag. Koper dient ook eventuele overige kosten te vergoeden zoals het overzetten van de data.NeoDutchio schreef:Het enige waar u recht op heeft is een vervangend apparaat als de reparatieduur te lang wordt. Maar de duur dat die nu steeds weg is is niet extreem lang te noemen.