Goedendag allen,
Ik heb in de zomer van 2009 een Compaq (dochterbedrijf van HP) CQ71-120ED Laptop aangeschaft bij de Dixons.
Tot 2 maanden geleden geen problemen mee gehad. Echter begon de laptop oververhit te raken, dus heb ik deze laten opsturen naar het HP Service Center.
Ik had bij de Dixons een verzekering voor dit soort schade afgesloten á 12 euro p/m, waarbij ik het overigens al raar vond dat ik geen vervangende laptop kreeg voor dit bedrag per maand, maar goed dat terzijde.
Ik had al sterke twijfels met de service van HP (traag enz.) en deze blijken terecht te zijn.
Ik ben van plan om in het klein een soort rapportje bij te houden.
[01-10-2011]
Laptop ingeleverd bij dixons, klacht: Laptop raakt oververhit. (videokaart)
[29-10-2011]
Dixons gebeld, 4 weken niets gehoord. Zou een brief thuis krijgen, zodra de laptop teruggestuurd wordt. Dixons melde mij dat het nog 2 weken zou gaan duren.
[11-11-2011]
Bij de Dixons langs geweest. Geen brief gehad of wat dan ook (op het moment van schrijven ook nog niet). Laptop zou de dag erop aankomen.
Geen brief gehad, maar ik was allang blij dat de laptop na 6 weken(!!) terug heb gekregen.
[12-11-2011]
Laptop was inderdaad terug. Reparatieformulier meldt mij:
- Ventilator vervangen
- Hardeschijf vervangen
Vreemd, nooit last van de hardeschijf gehad, maar goed er zal wel iets mis mee zijn geweest.
[17-11-2011]
Eindelijk de kans gehad om de laptop te testen. Wat blijkt: na 2 uur valt de laptop uit, omdat deze te warm wordt.
Ik zit zelf ook in de ICT en krijg sterk de indruk dat het probleem niet goed bekeken is, en domweg een ventilator vervangen is.
Vervelend dus, ik was de laptop al 6 weken kwijt en dan is het gewoon niet gerepareerd.
[18-11-2011]
Laptop opnieuw ingeleverd bij Dixons. Medewerker vond het ook vervelend en zou er extra achteraan gaan zitten. Ik heb maar ook gelijk vermeldt dat de webcam stuk is, vorige keer vergeten (gebruik het bijna nooit), maar ik dacht als de laptop dan toch weer opgestuurd wordt.
[23-11-2011]
Vandaag is er 50 euro eigenrisico afgeschreven. Op zich logisch, maar ik kan me niet herinneren dat dat in de voorwaarden destijds stond. Moet ik nog even nakijken
Edit: Dit klopt, stond in de garantievoorwaarden
[24-12-2011]
Vandaag een brief binnen gekregen, dat de laptop weer in de winkel ligt.
Er staat op: "Reparatieomschrijving: LCD-kabel ontvangen".
Dit zal met de camera in de laptop te maken hebben, maar ik kan me niet voorstellen dat deze het oorspronkelijke probleem oplost. Dinsdag (28-12-11) weet ik meer, en anders breng ik de laptop de vrijdag erop weer terug.
Tot zover dus. Als er nieuwe updates zijn laat ik dat hier weten.
Ik wil nog even duidelijk vermelden: Dit gedoe heeft niets met de Dixons te maken. Maar met de slecht service van het HP 'service' center.
Tot de volgende update!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Service Center HP
Service Center HP
Laatst gewijzigd door jarrin op 24 dec 2011 17:04, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Service Center HP
Hoe heb je dat getest dan? Want meestal bij een warmte-probleem valt de laptop of desktop eerder uit dan 2 uur.... Tenminste dat is mijn ervaring(en).
Aangezien het toch 2 uur duurt voordat ie uitvalt, kan je wat screenshots maken, en uitprinten danwel doormailen naar de klantenservice van HP of meenemen naar winkel van Dixons. Kan je met gerichte bewijs komen, ik heb gemerkt dat dit stuk sneller werkt en zorgt dat verkopers niet eerst "ff gaan kijken naar het probleem" bla bla bla. Dan zeg ik vaak: "alleen kijken of ook nog wat doen?"
Oh ja, en het er extra achteraan zitten kan op vele manieren.... Mijn ervaring (heel wat jaren geleden) leert dat Dixons verkopers door de bank genomen niet zo hard lopen...
Aangezien het toch 2 uur duurt voordat ie uitvalt, kan je wat screenshots maken, en uitprinten danwel doormailen naar de klantenservice van HP of meenemen naar winkel van Dixons. Kan je met gerichte bewijs komen, ik heb gemerkt dat dit stuk sneller werkt en zorgt dat verkopers niet eerst "ff gaan kijken naar het probleem" bla bla bla. Dan zeg ik vaak: "alleen kijken of ook nog wat doen?"
Oh ja, en het er extra achteraan zitten kan op vele manieren.... Mijn ervaring (heel wat jaren geleden) leert dat Dixons verkopers door de bank genomen niet zo hard lopen...
Ik was vrij zeker dat de laptop te heet werd, toen ik mijn hand verbrande aan de onderkantDekseldopje schreef:Hoe heb je dat getest dan? Want meestal bij een warmte-probleem valt de laptop of desktop eerder uit dan 2 uur.... Tenminste dat is mijn ervaring(en).
Waarvan kan ik screenshots maken? Een hitte probleem is niet zichtbaar in het beeld. Ik zou een screenshot kunnen maken van een programma die de temperaturen uitleest, maar dan het ook nog aan de sensoren in de laptop liggen, niet echt hard bewijs dus.
En ik verwacht ook niet te veel van het 'er achteraan zitten'. Al zouden ze dit doen, vraag ik me af hoeveel HP zich hiervan zal aantrekken.
-
Je kan inderdaad de temps uitlezen en dat uitprinten. Dat iets te warm wordt duidt dus op een warmteprobleem en is er dus iets aan de hand. Je kan ook (mits je een smartphone hebt) een filmpje van maken. Misschien kan je dan gelijk een foto maken via de temps in het BIOS (als je daar kan komen).
Kan je iets in event viewer vinden wat nuttig kan zijn, en dat uitprinten?
Zoveel mogelijk bewijs verzamelen en daar mee terug gaan.
Ik heb op die manier een nieuwe cpu gehad 2 maanden terug. Een dual core waarvan 1 core niet werkte maar wel als een dual core verkocht werd. Toen die gast mij niet geloofde heb ik een hele middag allemaal filmpjes gemaakt met mijn smartphone, screenshots gemaakt en uitprint (cpu-z, speedfan, orthos, 3d mark 05 cpu test etc). Nadat ik die verkoper dat allemaal heb laten zien kon hij weinig anders dan een nieuwe cpu geven, had ineens geen tegenargumenten meer.....
Kan je iets in event viewer vinden wat nuttig kan zijn, en dat uitprinten?
Zoveel mogelijk bewijs verzamelen en daar mee terug gaan.
Ik heb op die manier een nieuwe cpu gehad 2 maanden terug. Een dual core waarvan 1 core niet werkte maar wel als een dual core verkocht werd. Toen die gast mij niet geloofde heb ik een hele middag allemaal filmpjes gemaakt met mijn smartphone, screenshots gemaakt en uitprint (cpu-z, speedfan, orthos, 3d mark 05 cpu test etc). Nadat ik die verkoper dat allemaal heb laten zien kon hij weinig anders dan een nieuwe cpu geven, had ineens geen tegenargumenten meer.....