LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Siemens Fujitsu PC Scaleo 400

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
bertawes

Siemens Fujitsu PC Scaleo 400

Ongelezen bericht door bertawes »

Wie heeft er nog meer problemen met deze PC met betrekking tot storingen als gevolg van een te lichte voeding (185 watt)

gijs

Re: Siemens Fujitsu PC Scaleo 400

Ongelezen bericht door gijs »

Is het mischien een idee om iets meer van de inhoud van de PC te vermelden.
185 Watt hoeft namelijk niet te weinig te zijn, maar is erg afhankelijk van wat er in zit.

Daarnaast kan het ook nog eens zo zijn dat dat exemplaar mischien niet helemaal 100% in orde is. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een zgn. merkcomputer onderdelen bevat die te krap bemeten zijn.
Van Merkcomputers worden er namelijk zoveel 1000 (100'000 ??) van hetzelfde type gemaakt. Alles kan hierdoor prima op maat gemaakt worden en als een onderdeel niet voldoet qua design, dan zouden ze een groot deel van die PCs weer terug krijgen en wat nog erger is een slechte naam.

Heeft u er mischien extra dingen in laten bouwen? zoals bijvoorbeeld een zwaardere grafische kaart, extra harde schijf of bijvoorbeeld een DVD/CD-brander ?

Daarnaast bepaald het type processor ook nog eens hoe zwaar de voeding belast wordt.
Een goedkopere uitvoering van een Pentium4 of AMD (resp. de Celeron of Duron) zal tijdens druk rekenwerk een stuk minder vermogen vragen dan de duurdere uitvoeringen (Pentium4 of Thunderbird (laatste is van AMD)) Sommige van die processoren kunnen maar liefst tot 70Watt vragen en dan moet de rest ook nog eens van stroom voorzien worden.

andre.l

Ongelezen bericht door andre.l »

van dit merk zijn er geen 2 hetzelfde, ze gebruiken allemaal verschillende leveranciers door elkaar heen.

t4 driver

Ongelezen bericht door t4 driver »

ik heb nooit last gehad met de scaleo 400.
ik heb alleen de driver dvd niet meer en deze is ook niet meer te bestellen bij fujitsu siemens en downloaden werkt niet.

Gesloten