LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Sitecom 300N met Windows Vista trrrraaaagggggg
Sitecom 300N met Windows Vista trrrraaaagggggg
Ik heb de volgende situatie:
- Sitecom 300N wireless router.
- Apple iPad
- Apple MacBook
- HP 2510p / Windows Vista
Draadloos internet met de iPad en Macbook werkt prima. Snel en altijd verbinding.
Met de Windows laptop is het echter ongelofelijk traag en regelmatig valt de verbinding weg. Een ander probleem is dat https site in ongeveer de helft van de gevallen niet via de HP laptop zijn te bereiken. Vaak moet ik het een paar keer proberen en dan werkt het wel. Dit probleem heb ik niet met de iPad en Macbook.
Is dit een bekend probleem van Windows Vista in combinatie met deze Sitecom router en zo ja, kan je er wat aan doen?
- Apple iPad
- Apple MacBook
Draadloos internet met de iPad en Macbook werkt prima. Snel en altijd verbinding.
Met de Windows laptop is het echter ongelofelijk traag en regelmatig valt de verbinding weg. Een ander probleem is dat https site in ongeveer de helft van de gevallen niet via de HP laptop zijn te bereiken. Vaak moet ik het een paar keer proberen en dan werkt het wel. Dit probleem heb ik niet met de iPad en Macbook.
Is dit een bekend probleem van Windows Vista in combinatie met deze Sitecom router en zo ja, kan je er wat aan doen?
Re: Sitecom 300N met Windows Vista trrrraaaagggggg
Nee is een probleem met Windows in algemeen. Ik weet niet hoe je het aangesloten heb, maar blauw kabel in modem en dan is dit beste om op deze volgende te doen.GJvdZ schreef:Ik heb de volgende situatie:
1. Alle software van sitecom van je HP pc af (als het geïnstalleerd is)
2. Zet je HP pc uit
3. De stroomstekker van je modem en Router uit stopcontact
4. De stekker van je modem in stopcontact (wacht minuut of 2)
5. De stekker van je router in stopcontact (wacht minuut of 2)
6. start je HP PC op. Windows geeft rechts onderin aan dat er netwerken zijn gevonden
7. Maak verbinding, en als goed is werkt dit.
Sitecom software botst met Windows Netwerksoftware die in Windows zit. Dan maken ze ruzie, en dan heb je geen, slecht of soms verbinding.
Succes
[Off-topic berichten verwijderd door de moderator]
Laatste (HP) wifi-drivers installeren zou ook kunnen helpen.
Verbinding is zo graag dat TS niet meer kan reageren..
Sorry, maar deze uitspraak is net zo nuttig als "Pi = 1 + 1", en net zo onjuist.Sitecom software botst met Windows Netwerksoftware die in Windows zit. Dan maken ze ruzie, en dan heb je geen, slecht of soms verbinding.
Routers kunnen heel weinig fout doen qua 'software' voor het verdelen van internet. En zijn een aantal issues, maar deze hebben in dit geval geen invloed op TS's probleem. Verder ben ik anti-microsoft en gebruik ik hun programma's en OS'en zo weinig mogelijk, om terechte redenen, maar hun netwerk software, wat inhoudt, de compatibiliteit met bepaalde standaarden, is heel erg goed.
Maar als je leest wat TS schrijft staat er dit:
"- Sitecom 300N wireless router. (lees, N router, backwards compatible met ouderwetse G standaard"
- Apple iPad (N standaard)
- Apple MacBook (N standaard)
- HP 2510p / Windows Vista (B/G standaard)
Zijn HP laptop heeft dus een verouderde ontvanger die ten eerste maar een lage maximum snelheid ondersteund (draadloos zit dat uit m'n hoofd tot een realistische snelheid met een G router tot iets van 25 Mbit, dus een realistischer antwoord is 15-18 Mbit) maar de G standaard heeft ook maar een heel beperkt bereik. Zelf heb ik een perfect werkende G router van sitecom, maar in m'n slaapkamer, 1 kamer vanaf de router vandaan, vind ik de snelheid al onacceptabel. Verder zit er ook een hoop verschil in de kwaliteit van de antennes die in het scherm van de laptop zitten.
Oftewel, Sitecom of Windows vista afkraken is 100% correct (voor bepaalde situaties), maar voor TS is er in deze situatie niets mis met een van beiden.
Mijn advies voor TS: Koop een 300N ontvanger in een winkel (dit kost je maximaal €30). Leg van te voren je probleem uit en vraag of je deze kan retourneren als dit niet het probleem oplost. De kans lijkt mij heel erg groot dat het probleem hiermee verholpen is.
Koop wel een redelijk betrouwbaar merk, en ik denk dat als je een 300N ontvanger van Linksys, Belkin of Sitecom koopt je wel goed zit.
Wat ook niet onbelangrijk is, is dat Windows Vista en XP (van 7 weet ik het niet) hebben nogal de neiging als er een onbeveiligde draadloze netwerk binnen bereikbaarheid valt, om daar dan bij aan te melden, in plaats van de eigen beveiligde verbinding.
Dan kan het inderdaad gebeuren dat de internet verbinding zo traag is als dikke stroop.
Dan kan het inderdaad gebeuren dat de internet verbinding zo traag is als dikke stroop.
uhh lezen is ook een kunst. Ik heb het over de software van sitecom. Het verhaal van jou, brengt de verbinding niet traag, wel trager dan een N versie, maar niet enorm traag. Dat is pas onzin.53o schreef:Sorry, maar deze uitspraak is net zo nuttig als "Pi = 1 + 1", en net zo onjuist.Sitecom software botst met Windows Netwerksoftware die in Windows zit. Dan maken ze ruzie, en dan heb je geen, slecht of soms verbinding.
Sorry, maar het gaat over een router. Over welke software heb je het? Er hoeft geen software op een computer te worden geinstalleerd om een sitecom router te gebruiken. Het enige wat met software te maken heeft zijn er om de instellingen van de router te wijzigen.
Die software, binnen in de router, botst niet met windows vista, omdat windows vista hier niets mee te maken heeft. Vista kijkt naar de standaard die gebruikt wordt, kijkt naar beveligingsprotocollen, openstaande poorten, port forwarding etc. Dat is het zo'n beetje. Hetzelfde als wat elk andere besturingssysteem doet, en hetzelfde als wat andere routers doen.
En ja, G is gewoon praktisch onbruikbaar. Ik mijn slaapkamer kan ik niet normaal skypen. Er zit een kartonnen muur tussen mijn woonkamer waar de router staat, die G ondersteund, en mijn laptop waar redelijk goede ontvangers in zitten. Heeft niets te maken met sitecom, maar met hoe waardeloos de G standaard is. Laat staan dat de ontvangers uit die tijd ook kwalitatief slechter waren dan recente versies, en ik vind het niet raar dat TS problemen ondervindt.
Ja, ik kan lezen, en ik geeft daarom advies wat TS zou kunnen helpen en wat het probleem zou kunnen oplossen, in plaats van uitspraken doen die nergens op berust zijn.
PS, mijn sitecom router werkt zonder blauwe kabel...deze is grijs....maar ik laat TS niet zoeken naar een 'grijze' kabel.
Die software, binnen in de router, botst niet met windows vista, omdat windows vista hier niets mee te maken heeft. Vista kijkt naar de standaard die gebruikt wordt, kijkt naar beveligingsprotocollen, openstaande poorten, port forwarding etc. Dat is het zo'n beetje. Hetzelfde als wat elk andere besturingssysteem doet, en hetzelfde als wat andere routers doen.
En ja, G is gewoon praktisch onbruikbaar. Ik mijn slaapkamer kan ik niet normaal skypen. Er zit een kartonnen muur tussen mijn woonkamer waar de router staat, die G ondersteund, en mijn laptop waar redelijk goede ontvangers in zitten. Heeft niets te maken met sitecom, maar met hoe waardeloos de G standaard is. Laat staan dat de ontvangers uit die tijd ook kwalitatief slechter waren dan recente versies, en ik vind het niet raar dat TS problemen ondervindt.
Ja, ik kan lezen, en ik geeft daarom advies wat TS zou kunnen helpen en wat het probleem zou kunnen oplossen, in plaats van uitspraken doen die nergens op berust zijn.
PS, mijn sitecom router werkt zonder blauwe kabel...deze is grijs....maar ik laat TS niet zoeken naar een 'grijze' kabel.
er zit bij een router software meegeleverd.53o schreef:Sorry, maar het gaat over een router. Over welke software heb je het? Er hoeft geen software op een computer te worden geinstalleerd om een sitecom router te gebruiken. Het enige wat met software te maken heeft zijn er om de instellingen van de router te wijzigen.
Bij dit type router zit geen software, op de cd staat alleen de handleiding (zoals bij een hoop routers tegenwoordig). Dat bepaalde besturingssystemen ondersteund worden door de router heeft alleen te maken met de internetbrowser die bij die besturingssystemen zit, die je nodig hebt om op de router in te loggen. Voor het gebruik van het door de router opgezette wifi-netwerk maakt je besturingssysteem niet uit.
Als TS de laatste hp drivers heeft geinstalleerd (gezien er een aantal problemen zijn/waren met de wifi kaart van dit type laptop) zou TS kunnen testen of hij/zij naast de router (op max 1-2 meter afstand) wel een goed werkend netwerk heeft. Als dat wel het geval is, en verder weg van de router niet zou een N ontvanger het probleem moeten oplossen.
Als TS naast de router ook geen goed werkende verbinding heeft is er waarschijnlijk wat anders aan de hand, bijv wat BBCS zegt of een of andere (netwerk)instelling die niet juist is (op de laptop), of een driver die geupdate moet worden.
Als TS de laatste hp drivers heeft geinstalleerd (gezien er een aantal problemen zijn/waren met de wifi kaart van dit type laptop) zou TS kunnen testen of hij/zij naast de router (op max 1-2 meter afstand) wel een goed werkend netwerk heeft. Als dat wel het geval is, en verder weg van de router niet zou een N ontvanger het probleem moeten oplossen.
Als TS naast de router ook geen goed werkende verbinding heeft is er waarschijnlijk wat anders aan de hand, bijv wat BBCS zegt of een of andere (netwerk)instelling die niet juist is (op de laptop), of een driver die geupdate moet worden.
-
Bij win 7 is dat allang opgelost. Wat betreft xp moet dat na sp3 ook opgelost zijn, alsmede ook dat xp voorheen de verbinding met wifi verbrak omdat ie 1 of meerdere pakketjes niet binnenkreeg, en dus gemakshalve dacht dat er geen verbinding meer was (de zogehete black hole intrusion). Bij Vista kwam het vaker voor maar middels een (handmatige) update moet ook dat verholpen worden.BBCS schreef:Wat ook niet onbelangrijk is, is dat Windows Vista en XP (van 7 weet ik het niet) hebben nogal de neiging als er een onbeveiligde draadloze netwerk binnen bereikbaarheid valt, om daar dan bij aan te melden, in plaats van de eigen beveiligde verbinding.