LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] sky moederbord problemen

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Erroll

sky moederbord problemen

Ongelezen bericht door Erroll »

In 2001 computer gekocht bij sky.Snelle levering en tevreden.Na 8 maanden start mijn monitor niet meer automatisch met mijn pc op.Ligt volgens sky aan de monitor.Dus samsung gebelt en binnen 1 week een nieuwe monitor.Dit blijkt toch niet te werken zoals het hoort.Weer bellen dus.Weer zou de monitor de boosdoener zijn. Weer samsung gebelt en laten omruilen.
En ja hoor weer hetzelfde probleem na 4 weken.Dus weer nieuwe monitor.En weer problemen. Sky nogmaals gebelt.Er is nu al ruim 2 jaar voorbij de eerste melding.Nu zou het aan de videokaart liggen dus nieuwe videokaart erin gezet.
Maar helaas geen verbetering.Regelmatig problemen. Dus een expert laten kijken en die vertelt mij het ligt waarschijnlijk aan het moederbord.
Tja dan heb je dus pas echt een probleem.Sky gebelt zeggen het is al lang buiten de garantie.Dus als ik iets wil laten doen dan kost het mij 29 euro voor het halen 30 euro voor het onderzoek en dan nog de materiaal en monteurs kosten.Moedernord is niet meer leverbaar dus waartschijnlijk komen er nog meer kosten bij.
En dan maar ontkennen dat er iets niet klopt in de beredenering van sky.Ik heb het op tijd aangegeven dat er iets niet klopt maar ben op hun deskundigheid afgegaan.En wie is er de dupe juist ik als consument.The sky is not the limit dat blijkt maar weer.
Erroll van Ekelenburg

mistermaniac
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 apr 2004 17:42

Re: sky moederbord problemen

Ongelezen bericht door mistermaniac »

Gaat dit heel toevallig over he AMD XP 2000+ serie van Sky?

[email protected]

Erroll

Re: sky moederbord problemen

Ongelezen bericht door Erroll »

Nee , het is een wat oudere . De amd 1ghz van 2001.
Erroll

mistermaniac
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 apr 2004 17:42

Re: sky moederbord problemen

Ongelezen bericht door mistermaniac »

Mail mij even, ik denk dat ik een oplossing weet voor het "defecte" moederbord

schadowrave
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 jul 2003 03:41

Re: sky moederbord problemen

Ongelezen bericht door schadowrave »

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn sky moederbord, er zijn er nu al drie vervangen en nu doet de pc weer raar en nu valt het buiten de garantie. Ik heb er last van dat als ik de pc uitzet en dan binnen een paar uur de pc weer aanzet dan draait alles inclusief the fans maar alle lampjes van de pc branden en dan doet hij verder niets, als ik de pc een langere tijd van de stroom af is dan heb ik dit probleem weer niet. Alle dleds in de pc staan dan ook op rood.

mistermaniac
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 apr 2004 17:42

Re: sky moederbord problemen

Ongelezen bericht door mistermaniac »

Om welke versie gaat het hier?

Ik heb namelijk ook zon Down from the SKY towards the hell ding gehad.. 8) Een en al problemen, totdat ik er zelf even aan ben gaan sleutelen. Inmiddels al wel een andere computer, maar het moederbord ligt nog steeds stof te happen :D

Voor meer info

http://members.home.nl/mhemmelder/msi.html

schadowrave
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 jul 2003 03:41

Re: sky moederbord problemen

Ongelezen bericht door schadowrave »

Ik heb eens gekeken en ik heb er inderdaad een MSI 6380 k7t266 pro ddr /sc inzitten. Ik heb de condensatoren gecontroleerd en deze zien er nog normaal uit.

mistermaniac
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 apr 2004 17:42

Re: sky moederbord problemen

Ongelezen bericht door mistermaniac »

Ik kan je dan maar een tip geven, koop een moederbord van asus, een fatsoenlijke videokaart en een nieuwe voeding, en je ken er denk ik wel weer ff tegen aan , ik weet wel, voor mij geen MSI meer...

Gast

Re: sky moederbord problemen

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn partner en ik hebben twee jaar geleden een computer van sky gekocht amd 1700 en in 1 jaar tijd 4 keer de cd brander moeten laten vervangen, en iedere maand opnieuw formateren uiteindelijk harde schijf kapot sky wou niet komen maken, uiteindelijk naar vobis gegaan nieuwe harde schijf erin laten zetten en kosten proberen terug te eisen mislukt helaas,

nu nog steeds hebben we heel veel problemen en wij denken ook dat het het moederbord is maar sky zegt dat het niet aan het moederbord ligt en weigeren om ons te helpen hiermee.

probleem?? systeem hersteld van ernstige fout (iedere dag schijfopruiming en niks downloaden van internet), we gaan even spelletje spelen op internet half uurtje ofzo je sluit internet daarna af en poef die computer start zich vanuit zijn eigen opnieuw op, kan internet niet eens fatsoenlijk op want hij blijft aangeven dat er een fout veroorzaakt is.

Dit zijn de voornaamste klachten de harde schijf kan het niet zijn want die is net vervangen maar wat is het wel en hoe kan ik iemand van sky hiernaartoe laten komen?? iemand tips of zijn deze klachten bekend bij mensen die een sky computer heeft???

een en al probleem die sky computer en sky wil er niks aan doen.. :evil: :evil: :evil: :evil:

mistermaniac
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 apr 2004 17:42

Re: sky moederbord problemen

Ongelezen bericht door mistermaniac »

we gaan even spelletje spelen op internet half uurtje ofzo je sluit internet daarna af en poef die computer start zich vanuit zijn eigen opnieuw op
Ik gok op warmte, mijn oude sky pc (die nu in onderdelen ligt stof te happen) had een processor koeler van neXus, maarbij deze een tempratuur haalde van maar liefst 68 ongebruikt (idle) en 76/78 graden gebruikt (stressed). Toch maar een andere koeler aangeschaft. Dan maar geen garantie meer, want wat krijg je er voor terug? helemaal niets. Ook een compleet ongeschoold ICT personeel daar bij de Dixons. Wij hebben daar ook ooit een HP Pavilion computer gehaald, deze wouden wij op een gegeven moment opnieuw installeren, omdat we al wouden zijn van dat ralle windows ME. Dus ik netjes windows 98 installeren.. CRASH.. huh? wie wat? nou ja wij dus terug naar de dixons. Antwoord van die vent: Ja en je hebt de harde schijf gemold, je hebt de bios geflashed. Pardon? Kom op zeg, ik ben ICT'er en ik weet echt wel hoe je een BIOS flashed, en dat doe je niet met de installatie van windows 98. Gelukkig is deze computer ook zo goed als verleden tijd. Begon weer raar te doen. Dus ik voor mijn moeder al een nieuwe computer samen gesteld en gebouwd. Dus ik die HP demonteren, haal ik de voeding los, is dus compleet verbrand aan de binnenkant. En dat te bedenken dat deze computer op een zo goed als volledige houten zolder stond. Nee voor mij geen dixons mee en geen hp meer en geen sky meer :lol:

Gast

Re: sky moederbord problemen

Ongelezen bericht door Gast »

wormpjes??trojantjes??virusjes??wel eens geupdated??klinkt als een blaster variant.

Gast

Re: sky moederbord problemen

Ongelezen bericht door Gast »

Toch maar een andere koeler aangeschaft. Dan maar geen garantie meer, want wat krijg je er voor terug? helemaal niets. Ook een compleet ongeschoold ICT personeel daar bij de Dixons. Wij hebben daar ook ooit een HP Pavilion computer gehaald, deze wouden wij op een gegeven moment opnieuw installeren, omdat we al wouden zijn van dat ralle windows ME. Dus ik netjes windows 98 installeren.. CRASH.. huh? wie wat? nou ja wij dus terug naar de dixons. Antwoord van die vent: Ja en je hebt de harde schijf gemold, je hebt de bios geflashed. Pardon? Kom op zeg, ik ben ICT'er en ik weet echt wel hoe je een BIOS flashed, en dat doe je niet met de installatie van windows 98. Gelukkig is deze computer ook zo goed als verleden tijd. Begon weer raar te doen. Dus ik voor mijn moeder al een nieuwe computer samen gesteld en gebouwd. Dus ik die HP demonteren, haal ik de voeding los, is dus compleet verbrand aan de binnenkant. En dat te bedenken dat deze computer op een zo goed als volledige houten zolder stond. Nee voor mij geen dixons mee en geen hp meer en geen sky meer




Een beetje ict'er bouwt zijn eigen pc en gaat al helemaal niet naar dixons voor een fabrieks pc,en....een beetje ict'er maakt niet zoveel schrijffouten....deze wouden wij??omdat we al wouden zijn??Ik zie door de bomen het bos niet meer :lol: :lol:

Gast

Re: sky moederbord problemen

Ongelezen bericht door Gast »

En dat te bedenken dat deze computer op een zo goed als volledige houten zolder stond. Nee voor mij geen dixons mee en geen hp meer en geen sky meer



Als het goed is zit er aan de pc een snoertje met randbeveiliging(aarde)als deze dus in het juiste stopkontakt zit zal er in geval van storing je aardlekschakelaar "eruit"vliegen.
ICT 'er??

Dwarf

Re: sky moederbord problemen

Ongelezen bericht door Dwarf »

om even terug te komen op het msi moederbord:
bij mij op het werk staan 20 paradigits met het zelfde probleem :cry:

gebeld met paradigit en probleem word nu opgelost

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: sky moederbord problemen

Ongelezen bericht door gsm-it »

Ik had zoiets met mijn Compaq Presario: Een UWAVE MoBo (afgeleid van de FIC AZ31). De PC heeft vanaf het begin slecht gefunctioneerd en bleef na opwarming vaak hangen. De PC startte dan de helft van de keren helemaal niet meer op.
Het kan te maken hebben gehad met een enigszins beschadigd randje van het koelvlak op de 1 GHz AMD processor, die op mijn moederbord zat.
Ik heb de beste geleidende pasta gekocht die ik kon vinden (Arctic silver) en op het koelvlak aangebracht. Je moet HEEL weinig pasta gebruiken en het spul begint pas na weken optimaal te werken.
Blijkbaar is de koeling van die AMD's erg kritisch. Mijn Presario werd vanzelf geleidelijk beter en werkt tegenwoordig weer goed. Het maakt ook verschil bij deze Presario in welk slot je de simms plaatst, mogelijk wegens slechte contacten in de connectoren. Zorg dat de contacten van de simms goed schoon zijn. Ik heb ze gereinigd met een vochtig microvezeldoekje.
Ik was trouwens niet de enige met een rotte Presario, zie link:
http://www.shearologist.com/mobo.html

barto

Re: sky moederbord problemen

Ongelezen bericht door barto »

heb zelf 2 msi moederborden in mijn computer 1 daarvan draait al 5 jaar of zo de andere is na 1 maand kapot gegaan door mijn eigen schuld... houd nooit n cola flesje dicht bij je open kast... :P

bobbejan

Re: sky moederbord problemen

Ongelezen bericht door bobbejan »

Inmiddels is de service van de SKY-computers overgenomen door het bureau ICC.
De service en begeleiding van SKY was een zeer goede kwaliteit!
Mijn computer is sinds eind november 2004 defect. Er mankeert van alles aan!!!!
Nu, 15 januari 2005 is de computer nog steeds niet gerepareerd.
Waardeloos bedrijf die de computernaam van SKY geen goed doet.
Advies:KOOP GEEN SKY-COMPUTER MEER!!!!!!!!!!!!!!!!!! :twisted:

Gesloten