LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SLECHTE SERVICE MICROSOFT (w.o. Windows nazorg)

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ericnoort
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 feb 2005 07:15
Contacteer:

SLECHTE SERVICE MICROSOFT (w.o. Windows nazorg)

Ongelezen bericht door ericnoort »

Vorig jaar kocht ik een LEGALE versie van het Microsoft besturingssysteem Windows XP. Na installatie op een Pentium 650 gaf het systeem problemen die ik dankzij meer dan 10 jaar computerervaring en aanvaringen met Windows '95 en '98 gelukkig zelf op wist te lossen. Tot er zich, ondanks een virusscanner, een vervelende 'worm' op m'n computer genesteld bleek te hebben die zich niet weg liet sturen. Dus belde ik Microsoft support (020-5001005) waar men mij na opgave van de zogenaamde Product Key doorverbond met de technische afdeling. Uiteindelijk resulteerde dat in toezending van een verwijderingsprogramma via email dat het vervelende onderkruipsel moest doen verdelgen. En dat werkte. Maar toen de harde schijf van deze computer vol begon te raken, wilde ik wel eens weten hoe ik de emailbestanden kon “backup'en”. Het werd tijd voor een nieuwe computer. Dus belde ik weer met een medewerker van Microsoft die een onaangename mededeling voor me had. Men kon mij slechts tegen betaling helpen omdat ... ik 'al' TWEE KEER gebeld had. Serieus waar. Microsoft hanteert klaarblijkelijk het principe dat u na twee keer 'service' van de support afdeling geen recht meer op service heeft. Althans ... niet onbetaald. Ik protesteer. Handig pareert de medewerker van de helpdesk, goed geïnstrueerd uiteraard, dat je als je een auto koopt ook niet eindeloos recht op garantie hebt. Nee, maar wanneer je een nieuwe auto koopt heb je doorgaans 3 jaar garantie. En wordt je niet na 2 keer geholpen te zijn met een kluitje het riet in gestuurd. Dan kun je overigens, moet eerlijk gezegd, altijd nog met '0900-2020191' bellen waar men je, zo werd mij 'geadviseerd', wellicht toch verder kan helpen. Voor het geval men 'vergeet' dit er bij te zeggen: dit is geen gratis maar een betaald nummer. Na bijna 35 minuten aan het lijntje gehouden te zijn hang ik tenslotte maar op. Ik heb niet de indruk dat mijn vraag via Microsoft opgelost zal worden :evil: .

Wie dus weet hoe je Outlook emails kunt “back-up'en” naar een ander opslagmedium, graag even een berichtje op dit forum. U doet er ongetwijfeld velen een plezier mee.

De software-industrie probeert de consument al geruime tijd in te laten zien dat het gebruik van gekopieerde software 'not done' is. Maar als je een legale versie koopt laat diezelfde software-industrie, in dit geval in de vorm van de firma Microsoft, je doodleuk 'in je hemd staan'. Het is zelfs zo, dat bij problemen met zogenaamde 'vooringeïnstalleerde' software bij aankoop van een PC, Microsoft helemaal geen support meer geeft maar je doorverwijst naar de leverancier. Het is te hopen dat deze terzake voldoende kundig is, anders zit er wellicht niets anders op dan alsnog in de winkel voor pak 'm beet 125€ een nieuwe Windows XP-versie aan te schaffen. Als je tenminste in de veronderstelling verkeert het probleem na 2 keer bellen opgelost te kunnen hebben. Want anders sta je weer met lege handen. Als dit de manier is waarop men klanten aan zich binden wil, is dat een eigenaardige vorm van Marketingstrategie die mij tot nu toe onbekend was. Persoonlijk voel ik mij door de firma Microsoft behoorlijk 'genept'. Ik kan mij goed voorstellen dat mensen met een dergelijke ervaring hun software op een andere wijze gaan aanschaffen dan via de winkel. En bij problemen, al dan niet tegen betaling of geringe vergoeding, simpelweg iemand inschakelen om deze op te lossen. Met de prijs die je voor (legale) software moet betalen (en gezien mijn ervaring nauwelijks meer service dan levering van een CD-Rom en handleiding) is dat wellicht een te overwegen alternatief. Daarnaast ontstaan er steeds meer samenwerkingsverbanden van mensen die dit soort 'uitwassen' zat zijn en software ontwikkelen die een zeer goed alternatief voor bestaande software vormen. Vaak tegen een fractie van de prijs of zelfs gratis. Zoals “OpenOffice”, een (klein-zakelijk) softwarepakket met o.a. een (zeer uitgebreide) tekstverwerker. Gratis (en legaal) te downloaden via internet dankzij een wereldwijd initiatief van informatica-studenten die dit ontwikkeld hebben. Het lijkt verdacht veel op het prijzige Office-pakket van Microsoft. Ik werk er sinds kort mee en ben zeer tevreden over “OpenOffice”. En als alternatief voor het besturingssysteem Windows is er, ontstaan uit onvrede, natuurlijk ook al jaren 'Linux' te verkrijgen. Zelf heb ik hier geen ervaring mee maar ik denk er hard over om Windows XP voor Linux te verruilen. Zijn er mensen met ervaring op dit gebied, zet deze dan a.u.b. op dit forum. Ik weet zeker dat u ook hier velen een plezier mee doet.

Het zou de firma Microsoft sieren als men zich eens wat meer met nazorg en service zou bezighouden in plaats van met blinde expansiedrift. Da's op lange termijn een strategie die vruchten afwerpt voor zowel klanten, Microsoft zelf, alsmede haar aandeelhouders. Never forget rule 1 in the Marketing text book, Mr. Gates: keep your customers happy. They are your company.

Eric Noort, Hilversum
Emailadres: [email protected]
Laatst gewijzigd door ericnoort op 08 feb 2005 16:58, 3 keer totaal gewijzigd.

unSOUND
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 jan 2005 18:05

Re: SLECHTE SERVICE MICROSOFT (w.o. Windows nazorg)

Ongelezen bericht door unSOUND »

Ja, da's typisch MickeySoft... en gezien de plannen van Steve Balmer,
de echte baas van Microsoft, wordt het alleen maar erger. Hotmail,
updates, patches, Service Packs, straks moet je overal voor gaan dokken.

Mede daarom gebruik ik nu helemaal NIETS meer van Microsoft.


Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: SLECHTE SERVICE MICROSOFT (w.o. Windows nazorg)

Ongelezen bericht door Michellangelo »

even een kanttekening:
Waarom bellen als je ook internet kan raadplegen? Er zijn legio oplossingen die soms zelfs bij microsoft niet bekend zijn. Het opzoeken van een specefiek probleem kost gemiddeld 15 minuten, waarbij de zelfwaardering velen malen hoger ligt dan wanneer je 30 minuten aan de telefoon hangt met een helpdeskmedewerker, ook zou dat lokaal tarief zijn...

Maar ieder het zijne, ik veroordeel niet, ik kan er alleen moeilijk bij ;)

Gast

Re: SLECHTE SERVICE MICROSOFT (w.o. Windows nazorg)

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 01 Feb 2005 19:23 door unSOUND


--------------------------------------------------------------------------------

Ja, da's typisch MickeySoft... en gezien de plannen van Steve Balmer,
de echte baas van Microsoft

je maakt een foutje hoor, je zei het even verkeerd.
bill gates is de grote man bij microsoft.

t0nb3rrY

Re: SLECHTE SERVICE MICROSOFT (w.o. Windows nazorg)

Ongelezen bericht door t0nb3rrY »

je maakt een foutje hoor, je zei het even verkeerd.
bill gates is de grote man bij microsoft.
Allang niet meer. Ja, hij is de grote man achter de schermen. Oftewel de "Chief Software Architect," zoals hij zichzelf noemt. Balmer heeft de dagelijkse leiding, Gates renteniert en rommelt wat.

Fenkie
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 dec 2004 17:52

Re: SLECHTE SERVICE MICROSOFT (w.o. Windows nazorg)

Ongelezen bericht door Fenkie »

Beste anonieme gast,

Hartelijk dank voor de handige link! Da's nou samenwerking.

Fenk.

unSOUND
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 jan 2005 18:05

Re: SLECHTE SERVICE MICROSOFT (w.o. Windows nazorg)

Ongelezen bericht door unSOUND »

je maakt een foutje hoor, je zei het even verkeerd.
bill gates is de grote man bij microsoft.
Al een jaartje of 4 niet meer. Vanwege de rechtzaken onder ander moest hij zijn functie overdragen aan Steve Balmer, en die heeft nu de leiding.

Bill Gates is nu niets meer dan de mascotte en het "vertrouwde" gezicht voor de PR. Want zelfs een balletje als Gates wekt minder braakneigingen op dan dat hoofd van Balmer.

Maar on topic: wen er maar aan. Microsoft krijgt momenteel veel financieele klappen te verduren, en dus gaan ze geld vragen voor steeds meer gratis diensten, en huidige betaalde diensten zullen duurder worden.

Ik heb zelf 5 jaar geleden alles van Microsoft vaarwel gezwaaid. En om het even op de cup-a-soup manier te zeggen: "DAT zouden meer mensen moeten doen".

ericnoort
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 feb 2005 07:15
Contacteer:

Re: SLECHTE SERVICE MICROSOFT (w.o. Windows nazorg)

Ongelezen bericht door ericnoort »

Dat steeds meer particulieren maar ook (klein) zakelijke gebruikers Microsoft de deur uit lijken te doen is niet zo verwonderlijk. Al jaren kampt haar besturingssysteem Windows, inclusief de "veilige" XP-versie, met forse veiligheidslekken waardoor hackers gevoelige informatie tot hun beschikking kunnen krijgen. Blijkt ook nu weer door een Russische firma ontdekt te zijn in het zogenaamde "Service Pack 2", een recente upgrade voor Windows XP. Dit soort blunders worden al jaren begaan. Niet dat men daar niets aan doet, moet eerlijk gezegd worden, want anders kwamen er natuurlijk geen updates uit. Maar zo ontstaat bij gebruikers zo langzamerhand wel de indruk dat men bij Microsoft met andere dingen bezig is dan software-ontwikkeling en verbetering. En de maat is een keer vol natuurlijk, ook bij geduldige klanten. En dan kan het er van komen dat het bestuur van de Oostenrijkse stad Wenen besluit het Microsoft besturingssysteem uit het raam te gooien en over te schakelen op ... jawel, Linux. Da's geen grote klap voor Microsoft maar de Franse gendarmerie (politie) verruilt maar liefst meer dan 30.000 versies van Microsoft Office door OpenOffice (zie voor info en gratis download: www.openoffice.org). In de loop der jaren verwachten de Fransen dat dit minimaal zal verdubbelen naar meer dan 75.000 computersystemen met OpenOffice. Mr. Gates ... tel uit je winst. OpenOffice ... dat zouden meer mensen moeten doen. Ik werk er zelf naar volle tevredenheid mee. Daarnaast wordt je enorm goed geholpen met vragen of problemen. Helemaal gratis en voor niets. Dat is heel wat anders dan de "service" die ik, na 2x bellen, van Microsoft kreeg na aanschaf van mijn Windows XP versie. Niet, want die service bleek na die 2x namelijk niet meer gegeven te worden. Althans niet onbetaald. En Linux ... tja, daar kan ik niets over zeggen omdat wat dat betreft ervaring (nog) ontbreekt.

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: SLECHTE SERVICE MICROSOFT (w.o. Windows nazorg)

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Daarnaast wordt je enorm goed geholpen met vragen of problemen. Helemaal gratis en voor niets.
Ik neem aan vragen met betrekking tot open office? Ik bedoel, als jij een virus binnenhaalt, ga jij dan ook Open Office lastig vallen met jouw zelf veroorzaakte problemen?

Ik vind het al klasse dat een bedrijf de tijd heeft genomen om jou van je virusprobleem af te helpen zonder daar wat voor te rekenen, vervolgends kom je met een heel nieuw probleem, dat overigens in 5 seconden met google was op te lossen geweest, weer terug bij hun. Wat verwacht je nu eigelijk? Dat men je handje vast komt houden en je stapje voor stapje alles gaat uitleggen?

2 problemen die zo op te lossen waren, maar omdat jij niet googlen kan of wil maar wel kan bellen moet een helpdesk jouw rotzooi opruimen? Ik denk niet dat je ook maar 1 bedrijf vind die dat gratis voor je gaat doen.

Als je een auto koopt en je gooit er diesel in in plaats van Benzine, word dat gratis verholpen? Nee.. waarom verwacht je dat soort onzin wel van Microsoft? Ergens moet er toch een lichtje zijn gaan branden toen je een virus had en daarmee de helpdesk ging bellen, of niet?

Dan word je geholpen, mooi denk ik, nee... het word als stok gebruikt om verder te gaan slaan op Microsoft, omdat men geld rekent voor iets waarvan jij verwacht dat het gratis zou moeten zijn. Vervolgends ga je ellenlange tijd door met zeuren, op 4 verschillende afdelingen van dit forum (dit forum kon je wel makkelijk vinden zeker? ) over hoe slecht ze wel niet zijn.... Nou, pak lekker je PC en zet er Linux op of koop een Mac, maar ga niet zulke onzin uitkramen.
En de maat is een keer vol natuurlijk, ook bij geduldige klanten.
Geduldig? Wie?

Misschien komt het omdat ik van windows 3.1 naar 95, 98, ME en XP ben gegaan, maar ik heb nog nooit hoeven te bellen omdat er iets niet goed was met het besturingssysteem. Het was niet perfect, tuurlijk niet, maar bellen?

Er zijn zat gegronde redenen om een hekel te hebben aan windows of Microsoft maar ik vind dit toch niet echt gegrond.


JJmac
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 feb 2005 20:15

Re: SLECHTE SERVICE MICROSOFT (w.o. Windows nazorg)

Ongelezen bericht door JJmac »

En... maar wachten op Longhorn, en dan maar hopen dat het beter wordt.
Wie zal het zeggen.
Install en pre'

tini

Re: SLECHTE SERVICE MICROSOFT (w.o. Windows nazorg)

Ongelezen bericht door tini »

Tsja, ik zitmomenteel maar metéén een berichtje te type aan u omdat ik door de 0900 hulpdienst van of via microsoft aanhet lijntje word gehouden. het nummer 0900 2020191 is weer typisch z´n nummer waar ze je in de wacht zettenmet een "prachtig " muziekje. Hoe kan het zijn, dat microsoft geen service wil verlenen op kleine consumenten problemen die lijkt mij makkelijk opgelost kunnen worden.
Resumerend,
Op wat oudere producten van microsoft word geen dienstverlening meer gegeven, of jemoet hiervoor een bedrag betalen van € 75,00. Echter direct word door de medewerker van microsoft verteld dat er een ander service nummer is waar je geen 75 euro hoeft te betalen. Dit nummer kost 9 cent per minuut, maar dat vertelen ze er niet bij.
Misschien kunt u is achter halen welk bredrijf er achter het 0900 nummer zit, waar je tot in de treurnis moet wachten op iemand die je te wooord staat. Zit nu ruim 40 minuten te wachten met echt slechte muziek en gooi hem er maar op, want de muziek begint ook een herhalings cycles

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: SLECHTE SERVICE MICROSOFT (w.o. Windows nazorg)

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Als je eens eerst verteld hier wat het probleem is, 100% van de problemen zijn op te lossen door het medium "internet" te doorzoeken of daar een vraag te stellen in 1 van de vele fora...

Rustig
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 nov 2004 21:14

Re: SLECHTE SERVICE MICROSOFT (w.o. Windows nazorg)

Ongelezen bericht door Rustig »

Mijn zoon (toen 15 jaar) kocht anderhalf jaar geleden een Xbox (ook Microsoft) en vroeg mij, om 'online' met XboxLife te kunnen gamen, of ik met mijn c.card gegevens hem wilde aanmelden. Het eerste jaar na aanmelden was gratis, daarna betaal je ca. 68,- euro per jaar. Sinds hij de game Halo2 speelt is hij vezot op dat online gamen.
Echter, vorige maand kocht hij 'Phantasy Star On Line', ook een game waarmee je life kunt gamen. Nadat hij life ging gamen kreeg ik een e-mailtje van XboxLife met het bericht dat PSOL een aparte server gebruikt en dat na 2 maanden gratis gamen, apart van het XboxLife abonnement, 8 euro p. maand in rekening gebracht zou worden. Wilde je dit niet dan kon je je via een 0800- nummer (via een vaste tel.verbinding) weer afmelden. Inmiddels heb ik hem afgemeld maar..... er is wèl 4 euro administratiekosten door MS-XboxLife in rekening gebracht.

MicroSoft service??? :evil:

Gast

Re: SLECHTE SERVICE MICROSOFT (w.o. Windows nazorg)

Ongelezen bericht door Gast »

Topicstarter:

Als je een auto (of van mijn part iets anders) koopt, dan heb je inderdaad garantie.

Echter, de vragen die u aan Microsoft stelde, noem ik nou niet bepaald "garantievragen". Het zijn meer "ondersteuningsvragen".

Om de vergelijking met auto's even door te zetten. Stel u koopt een Volvo. Na een tijdje belt u Volvo om te vragen hoe u de richtingaanwijzer moet bedienen. Volvo is zo aardig om u te helpen.

Maar naar verloop van tijd belt u Volvo weer. Dit keer met de vraag hoe u de auto precies in zijn achteruit moet zetten. Volvo vindt u op dat moment al een stuk minder gezellig.

"Garantie" slaat puur op de juiste werking van een product. Vragen over hoe u een product dient te bedienen, vallen daar naar mijn mening niet onder.

Natuurlijk kunt u wel ondersteuning verwachten van Microsoft. Maar niet gratis. Immers, helpdesks van andere diensten zijn veelal ook niet gratis.

aart berendse

Re: SLECHTE SERVICE MICROSOFT (w.o. Windows nazorg)

Ongelezen bericht door aart berendse »

Om maar even terug te komen op het probleem backuppen.
Je kunt outlook in z'n geheel backuppen en op je nieuwe machine terug zetten.
Als volgt:
Ga naar bestand en kies voor import en export,
kies hier voor export naar een bestand, klik op volgende,
kies hier voor personal folder (persoonlijke map) .pst
klik op volgende (next),
klik op de bovenste regel (persoonlijke mappen)
zet een vinkje bij, inclusief submappen,
geef het een plek op je harde schijf, Backup.pst
klik op finish. Klaar.
importeren gaat op dezelfde wijze maar kies dan voor importeren van een file, dus jouw backup.pst. ook klaar.

succes aart

Gast

Re: SLECHTE SERVICE MICROSOFT (w.o. Windows nazorg)

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 01 Feb 2005 20:40 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

http://support.microsoft.com/default.as ... ;nl;270670

Gast

Re: SLECHTE SERVICE MICROSOFT (w.o. Windows nazorg)

Ongelezen bericht door Gast »

Start-alle programma's-bureau accessoires-systeem werkset

Wizard programma's en instellingen overzetten.

is toch heel simpel...

Martin85

Re: SLECHTE SERVICE MICROSOFT (w.o. Windows nazorg)

Ongelezen bericht door Martin85 »

Phantasy Star Online is een spel puur gemaakt voor de online ervaring van de Xbox, er bestaat bij dit spel geen zogeheten "single-player". Omdat dat soort spellen momenteel ontzettend populair zijn over de hele wereld moet er behoorlijk wat materieel worden ingezet om al die spelers mee te kunnen laten genieten. Hierdoor worden er extra kosten in rekening gebracht, om die servers te kunnen laten draaien. Dit is zeer gebruikelijk voor dit soort spellen.

Gesloten