De laptop van mijn studerende dochter stopte er in eens mee begin juli. Omdat hij nog maar net 1 jaar oud was heb ik hem naar de mediamarkt gebracht, Na 2 weken kreeg ik bericht dat er vochtschade was dat reparatie 950 euro (nieuw was hij 800) zou gaan kosten, aan mij de keus, repareren, terug laten komen of afstand doen. Ik heb hem terug laten komen en wilde bewijs zien, nou dat hadden ze een hele sliert foto's waar de "vochtschade" goed op te zien was. Daar sta je dan, boos op je dochter want er zal wel wat gebeurt zijn wat ze is "vergeten" te vertellen en geen computer, die ze toch wel erg nodig heeft voor haar studie.Hadden we hem maar moeten verzekeren dan was het wel vergoed, was het enige wat ze er nog op te zeggen hadden.
Op vakantie gegaan en toen alle boosheid gezakt was heeft mijn man de laptop open gemaakt en wat denk je, niets te zien! Terug naar de mediamarkt, hun ook kijken vonden ze toch nog een vreemd spoortje in de harddisk en ze gingen er verder niets aan doen. Waar die foto"s nu van waren, ik weet het niet.
Laatste hoop Sony gemaild, dat werkte ook niet je krijgt nooit antwoord. Dan maar bellen en vooral niets vertellen. Dus alleen gezegd dat hij niets meer deed. Hij werd de volgende dag door UPS opgehaald en precies een week later weer thuis bezorgd met een nieuw moederbord en een nieuwe harddisk. Wie neemt wie nu in de maling??? Dochter is super blij heeft ze tenminste toch nog geld over van haar zomer baan en de laptop kan weer mee naar de universiteit.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Sony Vaio mediamarkt
-
Re: Sony Vaio mediamarkt
U mag blij zijn met de coulance van Sony. Veelal staat in de garantiebepalingen dat je een laptop zelf niet mag openen. Een harddisk openmaken ? Geloof ik niets van. Of het waren echt een stel idi*ten: een schijf die niet in een speciaal geprepareerde ruimte wordt opengemaakt door even "geprepareerd" personeel is gewoon einde verhaal. (Of uw beschrijving van "het vreemde spoortje" is anders bedoeld; het komt over als iets wat zichtbaar was)
Met speciale software kunnen b.v. bad sectors worden opgespoord; daar hoeft de schijf niet fysiek voor open gemaakt te worden.
Zoals u de handelingen van Mediamarkt beschrijft: dit is ordinaire oplichting (Als het daadwerkelijk en bewijsbaar gebeurd is) en kunt u aangifte overwegen.
Met speciale software kunnen b.v. bad sectors worden opgespoord; daar hoeft de schijf niet fysiek voor open gemaakt te worden.
Zoals u de handelingen van Mediamarkt beschrijft: dit is ordinaire oplichting (Als het daadwerkelijk en bewijsbaar gebeurd is) en kunt u aangifte overwegen.
Re: Sony Vaio mediamarkt
@Ts
Sony heeft best een goede klantenondersteuning, de wat grotere winkelketens,
zien klanten als een nummer.
Dit is een kwalijke zaak vind ik persoonlijk,en het lijkt wel of dit steeds erger wordt.
Sony heeft best een goede klantenondersteuning, de wat grotere winkelketens,
zien klanten als een nummer.
Dit is een kwalijke zaak vind ik persoonlijk,en het lijkt wel of dit steeds erger wordt.