LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spel computer ombouwen?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Tom GRUNN

Spel computer ombouwen?

Ongelezen bericht door Tom GRUNN »

Mochten er mensen zijn die er over te denken een xbox of playstation om te laten bouwen (wat overgens legaal kan dmv linux software te installeren) dan moeten jullie oppassen voor SIMTRONIX computers te vinden in de randstad. Dit bedrijf heeft een site met gejatte foto's en vervolgens bewerkt met hun logo's, geeft een kvk nummer op dat op de naam staat van een ander bedrijf en bouwt spelcomputers niet hardwarematig om maar doet dit softwarematig wat een boel klanten niet hadden afgesproken.. Graag oppassen voor dit bedrijf ik ken inmiddels meer dan 20 gedupeerden. Oja het bedrijf noemt zich ook wel FORTEK www.fortek.nl

met vriendelijke groeten Tom

Rinus1975

Re: Spel computer ombouwen?

Ongelezen bericht door Rinus1975 »

Ik heb nog nooit zulke onzin gehoort.

X-Box werkt ALLEEN maar met Windows.
Playstation heeft zelfs geen harde schijf in de console.

En ombouwen is zeker NIET LEGAAL, want de garantie vervalt gelijk.

Ga dus ergens anders dom zitten lullen, want dit is gewoon :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Tom Grunn

Ongelezen bericht door Tom Grunn »

"Ga dus ergens anders dom zitten lullen, want dit is gewoon" nette reactie..en jij hebt er dus geen verstand van want een ombouw gebeurd met een chip en niet per definitie met een grotere HD, bij xbox kan dit wel.

De xbox werkt op een uitgeklede versie van windows2000 maar kan net zo gemakkelijk windows ce of linux draaien. De bios wordt namelijk ook ge"flasht" wat je voor de keuze stelt wat je wilt draaien en in recente rechtzaken is aangetoond dat ombouwen mag maar alleen als je geen broncode gebruikt van microsoft. Dus Rinus1975 ik sta best open voor kritiek maar je zit nu fout. Mijn post was oprecht en alleen om mensen te waarschuwen, als je dit niet kan waarderen reageer dan gewoon niet.

oja dit zal je ongetwijfeld ook niet geloven check het zelf zou ik zeggen, http://www.xbox-linux.org/

met vriendelijke groeten, Tom

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Fortek is inderdaad een vaag bedrijf met een zeer vage reputatie en inderdaad is een waarschuwing hiervoor op zijn plaats.

Rinus je bent verkeerd geinformeerd maar om je nu een sukkel te noemen gaat wat ver :?
Een X box kan prima Linux draaien (is in feite een standaard computer dus waarom niet :?: )

Overigens kun je op een playstsation 2 wel degelijk een harde schijf aansluiten (slijt je lens niet zo snel) maar omdat je dat niet weet noem ik je niet dom hoor en al helemaal geen gelul in de ruimte.

EN als je garantei vervalt is dus e.e.a. illigaal volgens jouw? das wel aardig dom om te beweren......het goed is jouw eigendom dus je mag er ook een bijzettafel van maken, je mag hem met een hamer stukslaan en ook mag je er een chip inplaatsen als deze geen illigale bios bevat........

Helaas Rinus 1975..............je bent gezakt en ook nogeens zeer onbeleefd........hopelijk zit er bij jouw nog garantie op. :shock:

Rinus1975

Ongelezen bericht door Rinus1975 »

Dan heb ik een paar vragen;

1) Als een X-Box een "gewone" computer is, waarom kunnen daar dan geen pc-spellen op?

2) En waarom draait een X-Box game dan niet op een pc?

3) Wat is het nut van al die aanpassingen? De garantie vervalt bij Microsoft/Sony.

En nog even dit;
EN als je garantei vervalt is dus e.e.a. illigaal volgens jouw? das wel aardig dom om te beweren......het goed is jouw eigendom dus je mag er ook een bijzettafel van maken, je mag hem met een hamer stukslaan en ook mag je er een chip inplaatsen als deze geen illigale bios bevat........

Helaas Rinus 1975..............je bent gezakt en ook nogeens zeer onbeleefd........hopelijk zit er bij jouw nog garantie op
Als je niet weet waarover je het hebt; Aanpassingen die verboden door de fabrikant zijn:
1 regio-vrij maken van de console
2 hard-ware inbouwen, die niet noodzakelijk zijn voor het spelen

En even voor de orde: ik verkoop in een winkel spelcomputers.
Ikzelf heb in bezit gehad:
Atari 2600
Phillips G7000
NES
SNES
N64
PS1
PS2
Nu nog in bezit:
Game Boy
Colour Game Boy
Game Boy Advance
Game Boy Advance SP
DS
Gamecube
6 PC's
X-Box

En trouwens:
De PS2 heeft achterop een zegel zitten. Indien die zegel beschadigd is, vervalt bij Sony gelijk de garantie. Alle spel-computers hebben zo'n zegel. Als je een aanpassing wilt maken, moet dat zegel kapot gemaakt worden. Lees anders de garantiebepelingen door, en bekijk de computer maar eens vanachteren, of dat zegeltje er zit. Daar staat ook op, dat bij beschadiging van het zegel, de garantie vervalt.
En aanpassingen kunnen schadelijk zijn voor de computer.

gamer

Ongelezen bericht door gamer »

je kan een xbox game prima spelen op je pc. kwestie van software downloaden en gamen maar. Je kan ook je xbox op je pc aansluiten.
Dat ze over en weer niet kunnen, kwestie van codering, hardware ed.
Bouw je xbox om en je kan er ps2 spellen op spelen.
Zegeltje is leuk maar juridische kolder. Garantie heb je en hou je, wel vervalt garantie indien je zelf hebt lopen klussen aan je spelcomputer, echter vaak alleen op dat specifieke onderdeel. Dit staat in de voorwaarden en deze worden indien nodig overruled door de europese wetgevingen aangaande garantiebepalingen.

Rustig

Ongelezen bericht door Rustig »

Je kunt op de xBox zelfs OS X draaien.

http://www.cc.gatech.edu/~ranma1/mac_install.html

(voor pictures even scrollen)

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Een fabrikant kan je niks verbieden te doen met jouw eigendom (dat dan de garantie vervalt is een 2e maar doet niet ter zake en heeft niks met illigaal te maken)

Het nut van die aanpassigingen is dat je je eigendom dan veel breder inzetbaar hebt gemaakt en je er veel meer mee kan doen.

En inderdaad verbreekje je bij ee nX box meerdere zegels maar dat is nog steeds niet illigaal hoor.
En schadelijk voor de computer is toch mijn probleem? Overigens valt dat reuze mee want dat is uitermate getest.

Maar nogmaals ombouwen hoeft niet illigaal te zijn alleen de programmas welke je op de chip zet kunnen het zijn maar het ombouwen (zegel verbreken) is in tegenstelling wat Peter R de Vries en anderen beweren is niet per definitie illigaal omdat het jouw eigendom is en niemand daarover kan beslissen wat je er niet mee zou mogen.

Dus de fabrikant KAN je dat helemaal niet verbieden (in Nederland) omdat het niet zijn eigendom is maar jouwe........daarvoor heb je betaald en je koopt hem en leent/huurt hem niet.

Dat de garantie vervalt is logish uiteraard omdat je e.e.a veranderd maar repareren heeft de gemiddelde gamer geen Microsoft voor nodig toch?

Dus lekker ombouwen en veel meer met je machine doen voor hetzelfde geld.

Tens

Ongelezen bericht door Tens »

Bedenk wel dat kopietjes vaak niet goed laden, maar ik zou het aanraden alleen al omdat je niet alle spellen hier kan halen (importeren is meestal verboden) en de regiocode er door verbouwen niet meer toe doet.
Bedenk trouwens ook dat het solderen van de PS2 chips verrekte moeilijk is, en een alternatief is een onvervangbare bij schade en voor zover ik weet niet los verkrijgbare swapdisc, die je van tevoren altijd in je console moet laten draaien.
Hoewel de Xbox veel beter alternatieven bied wat betreft ombouwen.

ps: Ombouwen is hier iid niet illegaal.
Downloaden en / of kopieren trouwens ook niet.
Net als dat het naschilderen van een shilderij niet illegaal is, mits je deze niet door gaat geven of voor echt laat taxeren.

picardo77

Ongelezen bericht door picardo77 »

Tens
Gast

Geplaatst op 25 Mei 2005 00:38 door Tens

--------------------------------------------------------------------------------

ps: Ombouwen is hier iid niet illegaal.
Downloaden en / of kopieren trouwens ook niet.
Net als dat het naschilderen van een shilderij niet illegaal is, mits je deze niet door gaat geven of voor echt laat taxeren.

Het ombouwen je je game console is niet illegaal ..
Maar daarintegen het downloaden/ kopieren wel ...
Het kopieren/ downloaden van een videogame is namelijk niet toegestaan ..

Chris

Ongelezen bericht door Chris »

Ik zou niet weten waarom je niet kopieeren mag of downloaden mag.
Het wordt zelfs aangeraden om kopieen te maken van je originele software, je mag tenslotte ook een backup maken, en dat is dan ook een kopie.
En overigens zodra jij het origineel koopt is het van jou, jij betaald er voor en wat jij er mee doet moet jij weten, tenzij je een kopie maakt en deze weer verkoopt, dat mag weer niet, omdat jij dat produkt niet hebt gemaakt.

En wat downloaden betrefd, ik download ook veel maar als ik een spel of software ook daadwerkelijk zo goed vind dan koop ik het origineel, zij moeten tenslotte ook overleven.
Ik download met mijn PC die van mij is met originele windows software die ook van mij is, en ik zet de voordeur open, omdat anderen hun zoftware delen, wat is het probleem dan, bevalt de software je niet dan moet je deze verwijderen, en niet door verkopen want dan ben je stafbaar.
En nog een ding voordat wij over buma stemra beginnen, op elke dvd cd rw + of min, zitten al kopie rechten in berekend.

En dat is precies het zelfde met satteliet ontvangst, de hardware is van mij, ik heb er voor betaald, ik betaal overigens kijk en luister geld, en de voordeur zit digitaal op slot, maar ja als zij de sleutel in het signaal mee sturen, waarom zou ik dan die sleutel van mijn voordeur niet gaan gebruiken, ze sturen deze notabene zelf naar mij toe.

Maar dat wil niet zeggen dat ik een originele kaart heb, van een sat provider, ook zij moeten geld verdienen anders krijg ik geen sleutels meer toegezonden, en wordt mijn tv scherm zwart.

Het is maar net hoe jij het bekijkt en hoe jij het opvat.
Er zijn zoveel dingen die niet mogen in nederland, dat zelfs de regering zich aan de wet moet houden, en dan mijn vraag aan jou, doen ze dat ook??

Dacht dat mijn verhaal wel duidelijk genoeg was.

suc6

picardo77

Ongelezen bericht door picardo77 »

Het auteursrecht is een soort eigendomsrecht: Intellectueel Eigendom. De maker (of auteur) van een werk is de enige die mag bepalen wat er met zijn werk gebeurt.

Auteursrecht: verveelvoudigen en openbaar maken.
Het auteursrecht geeft de maker van een werk (bijvoorbeeld een muziekstuk, een film of een videospel) het recht dat werk tegen betaling uit te baten. Zonder toestemming van de auteur, de maker, mag je diens werk niet verveelvoudigen of openbaar maken. Auteursrecht is dus een verbodsrecht. Voor het geven van toestemming (een licentie) aan exploitanten van muziek, film en videospellen kan de maker geld (royalties) vragen. De exploitanten verdienen op hun beurt geld door het werk tegen betaling te verspreiden bijvoorbeeld door er dvd’s of downloads van te verkopen of kaartjes voor een voorstelling. Als zij geen geld verdienen kunnen ze ook de maker niet betalen. Overigens hebben artiesten en producenten zelf ook een soort auteursrechtelijke bescherming dat naburig recht wordt genoemd.

Piraterij: zonder toestemming verveelvoudigen en openbaar maken.
Piraterij is het zonder toestemming van de maker verveelvoudigen (kopiëren, downloaden) en openbaar maken (verspreiden: verhandelen, weggeven, ruilen, uploaden) van diens werk. Daar lijdt die maker en zijn exploitant schade van want er valt minder voor ze te verdienen als het werk door piraten op dvd wordt verkocht of door gebruikers van een p2p uitwisseldienst gratis op het internet wordt weggegeven. Als je wat maakt dan heb je wat, behalve als je het niet kunt beschermen. Vandaar dat piraterij wordt bestreden door zowel de rechthebbenden (makers, artiesten en exploitanten) als de overheid. In Nederland treedt stichting BREIN namens de rechthebbenden op tegen piraterij en werkt daarin onder meer samen met de FIOD-ECD en het Openbaar Ministerie.

Een kopie maken of downloaden voor eigen gebruik mag (niet).
De simpele regel is dat een kopie maken of downloaden mag als het uitsluitend voor jezelf is en nooit voor anderen. Voor software (videospellen) geldt: nooit een kopie maken of downloaden, dus ook niet alleen maar voor jezelf.

De regels op een rijtje.
1. Een kopie maken van muziek of film (cd of dvd) mag als die uitsluitend voor jezelf bestemd is. Van een videospel of andere software mag je geen kopie maken, ook niet voor eigen gebruik.
2. Het omzeilen van een beveiliging op een cd of dvd mag niet, ook niet om een kopie voor jezelf te maken. Je mag een omzeilingsmiddel ook niet verspreiden, bijvoorbeeld op een cd of dvd of als bestand op het internet.
3. Een kopie weggeven, ruilen of verkopen mag niet.
4. Een internetbestand (met muziek of een film) downloaden mag. Maar pas op met p2p uitwisseldiensten, want als je daarmee downloadt wordt je automatisch uploader, dat is "ter verspreiding aanbieden" en dat mag niet. Software downloaden mag niet.
5. Een bestand uploaden mag niet. Dus ook niet "sharen" of delen via een p2p uitwisseldienst. Je mag ook geen dvd "rippen" en de inhoud als bestand op het internet plaatsen.
6. Openbaar vertonen mag niet, behalve in huiselijke kring.

Als je opzettelijk een inbreuk op auteursrecht maakt dan is dat strafbaar als misdrijf. Onder opzet valt ook als je beter had horen te weten en eigenlijk bewust het risico neemt dat je inbreuk maakt.

Straffen kunnen oplopen tot 4 jaar gevangenisstraf en 45.000 euro boete.

Altijd weer ééntje eigenwijs hé ...

Games en software kopieeren mag niet ook niet voor eigen gebruik !Software downloaden mag ook niet .. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het ook niet gebeurt .

Gesloten