LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spel Theme Park niet onder XP?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Gast

Spel Theme Park niet onder XP?

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo,

Ik heb gisteren het spel Theme Park World gekocht en wilde het installeren en spelen. Installatie zonder problemen verlopen maar het spel doet het niet.

Ik heb gebeld met de helpdesk van EA games. Daar vertelde ze mij dat dit spel niet onder XP draait. Ik vroeg waarom dit niet op de verpakking stond. Nou, zei die meneer, Er staat toch bij minimale systeem eisen 95/98? Ik zeg ja, nou dan doet ie het niet.

Ik was er toch heilig van overtuigd dat XP de opvolger van 95/98/2000 is. Maar nu heb ik een spel wat het niet doet en ook niet meer kan ruilen omdat de verpakking al geopend is.....

Heeft iemand hier een idee voor of advies?

Gast

Re: Spel Theme Park niet onder XP?

je hebt zelf het antwoord al gegeven...als er staat 95-98 draait het dus niet onder xp.als het onder xp draait staat dat er bij , dus dan krijg je 95-98-xp.jammer voor je, dit was een dure les.

Gast

Nee, er staat dat de minimale systeem eisen windows 95/98 moet zijn. En in mijn ogen is XP de opvolger van dat alles...

Gast

De clue zit dus in het woordje "minimale":
- staat dat er niet, hoeft het alleen onder W95 en W98 te werken;
- staat het er wel, zou het vanaf W95 moeten werken: dus ook onder WinXP.

Michellangelo

Ongelezen bericht door Michellangelo »

:idea: en door de compatibiliteit aan te passen? Wil dat helpen?
rechts klikken op de exe die je moet hebben, eigenschappen, middelste tab kiezen, win 95 of win 98 aanvinken en kiezen en dan nog eens?

Gast

Heb ik geprobeerd, dan ben ik wel van de foutmeldingen af, maar start ie niet door.

Michellangelo

er is nog wel een manier, maar of je daar blij mee moet zijn..
harde schijf in 2 partities, op de ene XP en de andere win98 :?

Ik heb dat een tijdje moeten doen omdat mijn software niet draaide onder XP...

http://www.dougknox.com/xp/tips/xp_repair_9x.htm
staat wat in het engels over installeren van 98 na xp.

Zoals ik al zei, niet ideaal, maar het is te doen

Edjuh

Ongelezen bericht door Edjuh »

Er is een patch die ervoor zorgt dat het spel wel onder XP kan draaien.
Kijk maar eens op http://www.adamhearn.co.uk/games/themep ... 2kfix.html

Veel speel plezier gewenst! :)

Edjuh

Nog even wat extra info omdat je er van overtuigd bent dat XP een opvolger van Windows 98 zou zijn.
Dat is dus niet zo.

Windows XP is een opvolger van Windows 2000 die weer een opvolger is van Windows NT.
Windows NT was altijd puur voor zakelijk gebruik en voor servers.

Makers van spellen hebben altijd het DOS en Win9* platform gebruikt om spellen te bouwen.
Omdat Windows 98 onder de motorkap heel anders is dan Windows XP liep je nu tegen dit probleem aan.

Misschien dat dit een beetje duidelijkheid brengt in de verschillen tussen die twee besturings systemen.
Ga er dus vanuit dat wanneer Windows XP niet expliciet bij de systeemeisen staat vermeld het spel er naar alle waarschijnlijkheid niet op zal werken.

Gast

Kijk hier heb ik tenminste wat aan!! Bedankt voor je advies en duidelijke uitleg!

Peter1977

Ongelezen bericht door Peter1977 »

Ik heb dit probleem (met andere spellen) ook gehad.

Er is een hele reeks spellen die onder XP niet meer werken.
Veelal zijn het wat oudere spellen, maar ook een behoorlijk aantal spellen die nog niet zo oud zijn die niet werken onder XP.

Noch de compatibiliteitsmodus onder XP noch de aparte partitie met een W98 opstart-modus lossen dit op. Desgevraagd gaven ook computerleveranciers aan dat dit "jammer voor mij is"...

Windows XP is inderdaad geen opvolger van eerdere Windows versies, het is een compleet nieuw besturingssysteem. Aangezien geen enkele computerleverancier meer nieuwe computers uitlevert zonder Windows XP zijn deze spellen dus ten dode opgeschreven.

Om een of andere reden komt het woord monopolie steeds in mij op... Hoe zou dat toch komen ?

(voor de snuggerds die willen antwoorden dat je dan een nieuwe computer opnieuw als Windows98 installeert... dat kan niet, want nieuwe computers bevatten alleen nog nieuwe hardware en drivers die Windows XP compatible zijn en niet meer W98 ondersteunen. Als consument heb je dus geen keus meer als je een nieuwe "standaard" pc koopt)

Michellangelo

met windows 98 werken de windows 98 spellen niet?
Volgends mij licht dat meer aan de snelheid van de PC dan aan XP op de PC...

Gast

Jammer voor de fabrikant want je levert he mweer in en hebt recht op je geld terug........het voldoet niet aan de er door jouw aan gestlede verwachting.

kazaaaaaaaaa :roll:

Joost1968

Ongelezen bericht door Joost1968 »

Neem toch allemaal een Apple Macintosh!
Nooit gedonder met of het nou wel of niet een opvolger is van een ander besturingssysteem.
Want op de Mac kan je zelfs meerdere besturingssystemen naast elkaar draaien en ook nog tegelijkertijd!
En ja .... ook Windows (95, 98, 2000, XP)!
Kortom ... het meest compatible besturingssysteem wat er is.

En sinds vorige week heb je al een Mac vanaf € 499,-!!
http://www.apple.nl

Think Different!
Joost

ultrafox

Ongelezen bericht door ultrafox »

Ik wist niet beter of dat het algemeen bekent was dat heel veel OUDE spellen niet onder XP kunnen worden gedraait.
Zelfs iets modernere spellen zoals Projext IGI en Black&White werken ook niet onder XP dus waarom een ander nog ouder spel wel.

Als er geen XP op staat lekker laten liggen.

Michellangelo

Met het risico een rel te veroorzaken:
Als ik een commercial wil van apple-computers, dan laat ik het je wel weten Joost1968, tot die tijd zit ik prima hier met mijn bakkie met 2 harde schijven en 2 branders...

Joost1968

Ongelezen bericht door Joost1968 »

@Michellangelo
:) Nee hoor ..... een rel veroorzaak je niet hoor!
Ik laat iedereen in z'n waarde.
Werk naast m'n iMac ook met een pc hoor (op m'n werk) en dat gaat ook wel goed.
Alleen iets minder dan met m'n iMac

Michellangelo

Als de imacs nog wat goedkoper worden en je wat meer vrijheid krijgt van wat je erin kan doen dan zou ik overstag gaan, in ieder geval als derde bakkie dan ;)

Edjuh

Lekker off topic.
Ik heb nog nooit Windows 9* of XP op een Apple zien draaien.

Peter1977

Ongelezen bericht door Peter1977 »

Dus als alle mediafabrikanten morgen beslissen alleen nog maar muziek en films op microchip (en niet meer op CD/DVD) aan te bieden is dat voor jullie ook normaal ?

Gesloten