LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teleurstellende service/garantie Medion Service Center

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Evert B
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mei 2013 12:14

Teleurstellende service/garantie Medion Service Center

Ongelezen bericht door Evert B »

Op 1 mei 2010 hebben wij bij de Aldi een Medion MD 98310 laptop voor onze dochter haar verjaardag gekocht. Die heeft zij vervolgens op haar verjaardag 29 juni 2010 gekregen. Helaas is de computer er twee weken geleden net voor haar examens mee opgehouden en dat was dus net buiten de garantietermijn. Daarom zijn we naar de Aldi gegaan om te vragen hoe nu verder en zij gaven aan dat volgens hun Medion over die paar dagen niet moeilijk zou doen en adviseerden ons daarom contact op te nemen met Medion Service via telefoonnummer 0900-235253. Dus dat hebben wij gedaan en toen kregen we na wat testen te horen dat de laptop inderdaad defect was en dat wij aangezien de garantie net verstreken was contact moesten opnemen met een ander servicenummer 0900-5433833 en zij zouden ons dan verder helpen. Toen ik met dat telefoonnummer contact opnam, kreeg ik ene Mark aan de lijn en die gaf onmiddellijk aan dat de garantietermijn verstreken was en op mijn verzoek om enige coulance zoals de Aldi had aangegeven gaf hij aan dat dit niet aan de orde was. Mark weigerde mij overigens zijn achternaam te noemen en dat vind ik eerlijk gezegd wel een beetje vreemd. Aangezien mijn dochter geen geld heeft voor een nieuwe laptop of een dure reparatie zijn wij daarom met de laptop naar een Computer Reparatie Centrum geweest en zij hebben geconstateerd dat het moederbord defect is en dat dit redelijkerwijs niet had gemogen met een 3 jaar oude laptop. Daarom heb ik mij nogmaals, maar nu schriftelijk met het hele verhaal tot het Medion Service Center gewend met de vraag om het eerdere besluit te heroverwegen. Wij hebben daarin naast bovenstaande aangegeven dat wij van mening zijn dat wij toch redelijkerwijs mogen verwachten dat een Medion laptop langer dan 3 jaar goed functioneert, dat de garantietermijn maar een paar weken verstreken was en dat de laptop pas 29 juni 2010 in gebruik was genomen en dat zij ons en met name onze dochter enorm gelukkig zouden maken als zij wel bereid zouden zijn coulance te betrachten dor alsnog de laptop te herstellen. Daarop kreeg ik een kille standaard mail waarin stond dat de garantietermijn verstreken was en een duur 0900-telefoonnummer voor als wij de laptop tegen betaling wilden laten repareren. Dat komt erg klantonvriendelijk over en het lijkt ons ook niet redelijk.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Teleurstellende service/garantie Medion Service Center

Ongelezen bericht door Barman »

Wat wil je nu? De garantie is verlopen, coulance is geen recht en Medion is niet verantwoordelijk voor het geluk of de financiele situatie van je dochter.

Evert B
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mei 2013 12:14

Re: Teleurstellende service/garantie Medion Service Center

Ongelezen bericht door Evert B »

Begrijp ik, maar je mag toch redelijkerwijs verwachten dat een moederbord van een laptop van € 699,- langer meegaat? Ik werk ook voor een onderneming met een serviceorganisatie en wij kijken naast de garantietermijn ook wat redelijk is en zouden ons in dit soort gevallen niet zo opstellen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Teleurstellende service/garantie Medion Service Center

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als de garantie is verlopen, betekent dat helemaal niet dat u nergens meer aanspraak op kunt maken, zie
http://www.consuwijzer.nl/elektronica/g ... -in-europa

Het is dus niet juist wat de Aldi hier doet. Aldi zou een deel van de reparatie moeten betalen. Probleem is alleen dat je recht halen ook geld kost en dat die kosten waarschijnlijk niet opwegen tegen de baten.

Ik weet niet of dit het euvel is, maar in Duitsland kwam ik deze reparatiedienst tegen voor 99 euro:
http://www.ebay.de/itm/MEDION-P8614-Mai ... 3381f90b65
Bereits über 700 reparierte Geräte dieser Serie, Erfolgsquote über 99%!
Komt dus kennelijk veel voor bij deze laptop

Medion P8614 = MD 98310

Evert B
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mei 2013 12:14

Re: Teleurstellende service/garantie Medion Service Center

Ongelezen bericht door Evert B »

Beste Bob, bedankt voor het meedenken!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Teleurstellende service/garantie Medion Service Center

Ongelezen bericht door ciske »

en dan gaan we klagen
Dat moet TS toch weten? Niet geschoten is altijd mis.

KLEPPY
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 dec 2012 17:25

Re: Teleurstellende service/garantie Medion Service Center

Ongelezen bericht door KLEPPY »

ze zeggen goedkoop koop is duurkoop dus ja dan heb je dit soort dingen ik weet niet wat voor computer u hat maar als ik heel eerlijk mag zijn zou ik gewoon lekker voor een toshiba of een hp'tje gaan je weet zkkr dat het werk en als er onderdelen nodig zijn kun je er altijd makelijk aan komen

mvg kleppy

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Teleurstellende service/garantie Medion Service Center

Ongelezen bericht door ciske »

ze zeggen goedkoop koop is duurkoop


Wie zegt dat het goedkoop was?? Bij de Aldi staan vaker laptops en niet voor een prikkie.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Teleurstellende service/garantie Medion Service Center

Ongelezen bericht door nevermind »

Bob Schurkjens schreef:Als de garantie is verlopen, betekent dat helemaal niet dat u nergens meer aanspraak op kunt maken, zie
http://www.consuwijzer.nl/elektronica/g ... -in-europa

Het is dus niet juist wat de Aldi hier doet. Aldi zou een deel van de reparatie moeten betalen. Probleem is alleen dat je recht halen ook geld kost en dat die kosten waarschijnlijk niet opwegen tegen de baten.

Ik weet niet of dit het euvel is, maar in Duitsland kwam ik deze reparatiedienst tegen voor 99 euro:
http://www.ebay.de/itm/MEDION-P8614-Mai ... 3381f90b65
Bereits über 700 reparierte Geräte dieser Serie, Erfolgsquote über 99%!
Komt dus kennelijk veel voor bij deze laptop

Medion P8614 = MD 98310

Bob
zij vervangen alleen de chip niet het hele moederbord.

MedionWebcare
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 mar 2010 08:31
Locatie: Panningen
Contacteer:

Re: Teleurstellende service/garantie Medion Service Center

Ongelezen bericht door MedionWebcare »

Beste Evert B,

Wij vinden het heel vervelend dat onze dienstverlening niet loopt zoals u mag verwachten.
Als u uw klantnummer en uw telefoonnnummer mailt naar [email protected], nemen we zo snel mogelijk contact met u op om samen tot een goede oplossing te komen.

Met vriendelijk groet,
Medion webcare

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Teleurstellende service/garantie Medion Service Center

Ongelezen bericht door 53o »

Begrijp ik, maar je mag toch redelijkerwijs verwachten dat een moederbord van een laptop van € 699,- langer meegaat?
Ik had een laptop van 1900 euro als ik niet 3 acties met personeelskorting kon combineren en bijna geld toe kreeg, maar de videochip hield er ook mee op net buiten 3 jaar. Totale reparatiekosten (bestellen van nieuw moederbord en deze zelf inbouwen) lag hoger dan aanschafprijs voor mij (dus heb dit ook niet gedaan).

De prijs zegt op zichzelf weinig over kwaliteit en nog minder over duurzaamheid. Als iemand een 15" notebook zoekt met een i7 processor en losse video chipset dan kost mijn meest voordelige model...699,99. Is dit model kwalitatief beter dan een model van 400 euro? Ja, een beetje, maar niet zo veel. Is dit model beter bestand tegen externe factoren dan een dure ultrabook? Zeker weten.

Prijs zegt weinig over verwachte kwaliteit en duurzaamheid. Bij een dure HP van 3 jaar geleden kan je verwachten dat je nu last hebt van oververhitting (te veel koelpasta bij elke DV6 uit die tijd, geeft problemen). Prijs geeft gewon weinig indicatie van betrouwbaarheid.

16again
Berichten: 16398
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Teleurstellende service/garantie Medion Service Center

Ongelezen bericht door 16again »

53o schreef:Prijs zegt weinig over verwachte kwaliteit en duurzaamheid.
Dat spreek ik niet tegen, maar in het licht van een beroep op conformiteits eis weegt de prijs wel mee!
Bij duurdere merken kun je een langere levensduur verwachten, bij budget merken juist kortere levensduur.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Teleurstellende service/garantie Medion Service Center

Ongelezen bericht door devious »

16again schreef:...Bij duurdere merken kun je een langere levensduur verwachten, bij budget merken juist kortere levensduur.
Ik pruts al sinds jaar-en-dag mijn eigen systemen in elkaar en ben altijd vele malen goedkoper dan een A-merk. Maar zelfs mijn eerste bouwsel staat nog zonder aanpassing te draaien sinds 1997. En in die tijd waren er geen A-merk componenten. Er waren alleen componenten.

Evert B
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mei 2013 12:14

Re: Teleurstellende service/garantie Medion Service Center

Ongelezen bericht door Evert B »

MedionWebcare schreef:Beste Evert B,

Wij vinden het heel vervelend dat onze dienstverlening niet loopt zoals u mag verwachten.
Als u uw klantnummer en uw telefoonnnummer mailt naar [email protected], nemen we zo snel mogelijk contact met u op om samen tot een goede oplossing te komen.

Met vriendelijk groet,
Medion webcare
Ik heb Medion nu n.a.v. hun bericht al 6 keer per mail om een reactie gevraagd, maar ze reageren helemaal niet en mijn dochter zit maar te wachten en heeft daardoor al 4 maanden geen werkende laptop en wij zijn dan ook erg teleurgesteld!

Gesloten