LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] topic closed by medion

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Medion
Berichten: 118
Lid geworden op: 08 aug 2005 19:48

topic closed by medion

Ongelezen bericht door Medion »

topic closed@
Laatst gewijzigd door Medion op 09 jun 2006 14:00, 3 keer totaal gewijzigd.

gravemaker
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 aug 2005 11:37

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door gravemaker »

Ik heb mijn computer gekocht in juli 2003. Het internet functioneerde niet goed. In april 2004 heeft medion eindelijk geholpen. Het bleek dat mijn harde schijf stuk was. Vanaf het moment dat de computer terug is, doet het internet het nog niet goed. Soms twee weken en daarna weer niet. Alle dingen in de omgeving van de computer zijn inmiddels vernieuwd, Nieuwe router, nieuwe bedrading, nieuwe modem, nieuwe kaart. Iedere keer is het advies om de computer maar weer in de fabrieksinstelling terug te zetten. Dat doen we dan braaf en vervolgens gaat het weer zoals vanouds. Dit kan toch zo niet doorgaan? Weet u hoe gefrusteerd ik word van die computer? En dan te bedenken dat ik nog steeds aan het afbetalen ben.
Wat adviseert u mij?

Goose
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 jun 2005 13:00

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door Goose »

Dat internet niet werkt, kan aan de computer liggen (bijvoorbeeld een defecte netwerkkaart), maar het lijkt mij meer dat je eens bij je internetprovider moet gaan klagen.

gravemaker
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 aug 2005 11:37

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door gravemaker »

Dank voor je reactie, maar alle mogelijke trajecten buiten de computer, inclusief de provider zijn al gelopen.
Het ligt echt aan de computer, maar dat gaat er ook bij Medion niet in.

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door hoffie »

Iedere keer is het advies om de computer maar weer in de fabrieksinstelling terug te zetten. Dat doen we dan braaf en vervolgens gaat het weer zoals vanouds.
wat dacht je er van om eens te kijken of een virusscanner iets uit kan halen? klinkt als een virus die niet via je netwerkkaart naar buiten wil bellen, maar via je modemkaart...
ook de computer scannen op adware zou denk ik geen kwaad kunnen.

je zegt dat als je de computer terugzet op de fabrieksinstellingen, dat de computer het dan wel weer doet, mocht het geen virus oid zijn, schrijf dan eens stap voor stap op wat er met de computer gebeurd, vanaf het moment dat ie op de fabrieksinstellingen terug staat...
Ergens in dat rijtje moet er iets fout gaan.... het lijkt me heel stug dat het aan de computer ligt, als ie het wel doet als je alles weer op de fabrieksinstellingen hebt staan........ :?

gravemaker
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 aug 2005 11:37

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door gravemaker »

Okee....,
Ik ben niet dom & blond!
Het lijkt nu net of ik tegen de helpdesk van medion aanpraat. Er zit een uitstekende virusscanner op. Er zijn geen virussen naar boven gekomen. De gehele computer is binnenste buiten gekeerd door mensen die er verstand van hebben. Alles wat ik zelf kan doen is gebeurd.
Ik heb geen advies gevraagd voor oplossing van een computerprobleem. Ik heb om advies gevraagd over het proces. M.a.w. Wat kan ik nu nog doen/moet ik Medion nog wel te overtuigen van het feit dat het aan de computer ligt en niet aan de software, of aan een virusscanner o.i.d. of kan ik maar beter de computer naar een meer klantvriendelijke winkel brengen.

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door hoffie »

wat jij wil, maar het ligt niet aan de computer als je in de standaard instellingen wel gewoon internet hebt, dus kan me het antwoord van Medion heel goed voorstellen......

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door karr-2 »

Tsja als je een computer koopt bij de Aldi omdat je zo nodig een paar euro moet besparen dan moet je ook geen hoge eisen gaan stellen lijkt mij.

Ga naar de echte vakman, die levert tenminste kwaliteit. Mijn computer draait al minimaal 4 jaar zonder problemen, nooit iets aan vervangen en geen dag problemen gehad.

aqua_man
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 aug 2005 16:31

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door aqua_man »

wat dacht je er van om eens te kijken of een virusscanner iets uit kan halen? klinkt als een virus die niet via je netwerkkaart naar buiten wil bellen, maar via je modemkaart...
ook de computer scannen op adware zou denk ik geen kwaad kunnen.
De computer is kwestie heeft een van de beste virus scanner en ad-aware / spyware scanner. Het is ook geen virus, omdat de harde schijf al verschillende keren volledig is leeggehaald (Format C) en Windows opnieuw is geinstalleerd. Ook aan de versie van Windows kan het niet liggen, want er is nu zowel Windows Home Edition als een professionele versie van Windows verschillende keren geinstalleerd, van dezelfde CD die ik ook op een andere computer heb gebruik. Deze andere computer werkt perfect!
je zegt dat als je de computer terugzet op de fabrieksinstellingen, dat de computer het dan wel weer doet, mocht het geen virus oid zijn, schrijf dan eens stap voor stap op wat er met de computer gebeurd, vanaf het moment dat ie op de fabrieksinstellingen terug staat...
Zal ik het lijstje geven?
Je installeert:
Windows,
Windows Updates,
Virus Scanner,
Ad-aware / spy-ware scanner,
Winamp (voor de muziek)
BSPlayer (voor de video's)
En nog Microsoft Office.
Lijkt me nix mis met dit lijstje, een gewone huis, keuken en tuin computer zullen we maar zeggen. Er staat niet eens MSN op!
Ergens in dat rijtje moet er iets fout gaan.... het lijkt me heel stug dat het aan de computer ligt, als ie het wel doet als je alles weer op de fabrieksinstellingen hebt staan........
Het internet werkt perfect met andere computers, alleen met deze computer gaat het fout na enkele weken tot een paar maanden na de nieuwe installatie. Netwerk kabels, netwerk kaarten, modems enzovoort zijn allemaal al meerdere keren vervangen.

Medion heeft zelf al eens toegegeven dat het aan de harde schijf lag, na vervanging zijn de problemen niet weggegaan.

Wat er precies fout zit, weet ik ook niet, maar het ligt absoluut 100% zeker aan die computer!

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door hoffie »

nu al onder 2 namen aan het posten, gaat lekker :? maar ehhhh: natuurlijk na 2 weken denkt je puter bekijk het maar, ik heb weer zin in een lekker restore naar de basis instellingen, anders bekijkt die gast het maar

aqua_man
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 aug 2005 16:31

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door aqua_man »

hoffie schreef:nu al onder 2 namen aan het posten, gaat lekker maar ehhhh: natuurlijk na 2 weken denkt je puter bekijk het maar, ik heb weer zin in een lekker restore naar de basis instellingen, anders bekijkt die gast het maar
Even voor de duidelijkheid: ik ben niet gravemaker, maar iemand die de computer heeft bekeken voor gravemaker ;) Dus geen 2 namen, 1 naam per IP (kunnen de moderators/beheerders ook bevestigen).

Je kan natuurlijk net doen alsof ik iets verzin, maar alles in mijn post hierboven zijn gewoon keiharde feiten. Graag alleen reageren als je ook daadwerkelijk wilt/kunt helpen, want aan dit soort reacties heeft niemand wat!

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door hoffie »

vooruit dan maar....

als je er met Medion niet uitkomt moet je naar de winkelier gaan die je het product verkocht heeft, deze is verantwoordelijk dat ie en deugdelijk aparaat verkoopt...

En dan lijkt mij het beste om niet een brief te sturen, maar naar de desbetreffende winkel te gaan, en daar naar de bedrijfsleider te vragen, en aldaar uw probleem uit de doeken te doen...

Zorg er echter wel voor dat je een goed onderbouwd verhaal hebt, en dus niet gaan roepen mijn internet werkt niet o.i.d.

Je zal zien dat het dan ook wat vlotter gaat met Medion, maar voordat Medion langskomt zou ik er wel even voor zorgen dat je de PC weer origineel maakt, want veel computerleveranciers proberen onder dit soort dingen uit te komen, door in hun bepalingen op te nemen, dat als je zelf gaat sleutelen aan een pc je je garantie verspeeld

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door gsm-it »

Probeer eens om je netwerkkaart (die je voor internet gebruikt) op 10 Mbps Half Duplex te zetten.

Klik met de rechter muisknop op Deze computer.
Klik Beheren
Klik Apparaatbeheer in het linker deelvenster.
Klik op het plusteken voor Netwerkadapters.
Dubbel klik de LAN interface, bijvoorbeeld VIA VT6105 Rhine III.
Klik op tabblad Geavanceerd.
Bij Connection Type (of Media Type) kies als Waarde 10Base T Half Duplex in plaats van de Auto instelling.
Vaak is dit de oplossing bij bepaalde providers met het Speedtouch modem.

Groeten,
GSM

@tje
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jun 2005 12:57

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door @tje »

Beste Aqua_man: Sorry dat ik het moet zeggen maar je verhaal rammelt wel een beetje. nl: Format C onder windows XP kan helemaal niet! Daarbij komt dat je het verschil niet weet tussen XP home en XP Pro waardoor ik aan kan nemen dat je kennis dus niet dermate hoog is dat je je aan dit soort problemen kan wagen. Als de computer het wel doet in de fabrieksinstellingen, dan heb je volgends mij gewoon een softwarematig conflict "ergens" in het systeem.

Beste Gravemaker: Mischien wordt het nu wel eens tijd om er wat centen voor uit te trekken en het systeem eens naar een professional te brengen die eens goed gaat kijken waar het probleem zit. Je heb geld bespaard bij aanschaf en nu ben je aan het uitsparen door Aqua_man te laten kijken. Probeer nou eens echt een oplossing te vinden.

M.v.g.

@tje

Steven_85
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 aug 2005 00:38

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door Steven_85 »

Het spijt me zeer, maar al heb je geld uitgespaard mag je nog steeds wel een werkende pc verwachten.
En werkt het niet naar behoren daar zou dan de garantie voor moeten zijn.
Wat je wel weet als je een Medion koopt is dat het geen High-End apparaat is, en dat de prestaties over het algemeen lager liggen dan een zelf samengestelde.
Maar om de prestaties wordt de medion ook vaak niet aangeschaft, zo'n computer is er gewoon voor het beetje internetten, en afentoe eens een beetje tekstverwerken.
Dus ipv meneer naar een dure pc zaak te sturen, lijkt het me beter dat meneer nog eens contact opneemt met Aldi of Medion.

angel1978
Berichten: 11134
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door angel1978 »

@tje

Naast het feit dat je niet echt een bijdrage levert aan een constructieve oplossing is datgene wat je schrijft ook nog eens onjuist !!!!
Format C kan wel degelijk als je dat wilt en werkt prima, ook met XP. Dat je dus diegene die dit zegt daarmee beticht van onwetendheid zegt meer over jezelf dan over die persoon.
Ditzelfde geldt voor je opmerking over PRO en HOME edition !!!

Wat betreft het probleem... Aangegeven is dat de internetverbinding werkt. Probleem ligt dus bij de PC. Lijkt de harde schijf te zijn. Oplossing lijkt mij eenvoudig: Harde schijf erbij en de boel zou moeten werken !!! Zo niet, dan is het dus duidelijk NIET de harde schijf.
Ik zou zeggen, terug naar de winkel met dit ding. De winkel is verantwoordelijk voor het leveren van een deugdelijk produkt en moet er dus voor zorgen dat de boel werkt ( hier zijn ze ook wettelijk toe verplicht ). Leg het probleem daar neer, je hoeft zelf niet voor een oplossing te zorgen !

Goose
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 jun 2005 13:00

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door Goose »

Wat ik nou zo raar vind, is dat de harddisk wordt aangewezen als de boosdoener.

Een hardeschijf kan defect raken. Dan doet de computer niets meer: al bij het opstarten krijg je een BIOS-melding dat er een ongeldige schijf is geplaatst of dat er beschadigde sectoren zijn. Een defecte hardddisk kan er in z'n uppie niet voor zorgen dat een internetverbinding er uit vliegt.

Een defect aan het moederbord of netwerkkaart ligt meer voor de hand. Of een softwareconflict (foutief geconfigureerde firewall, oude versie van Norton zonder bugfixes?), spyware, trojan of virus. Dat is ook wat een groot deel van de posters hier aan probeert te geven.

Vooral het gegeven dat de verbinding weer werkt zodra de fabrieksinstellingen (ik neem aan via een restore-CD) zijn hersteld, roept vragen bij mij op. Als de harddisk echt kapot was, dus fysiek niet in orde, dan zou zelfs dat niet meer mogelijk moeten zijn.

Ik sluit mij aan bij de posters die aanraden het apparaat eens grondig na te laten kijken. Dus laat je niet met een kluitje in het riet sturen om de boel maar opnieuw te installeren, een restore-CD te draaien of de BIOS-instellingen te resetten, maar echt een volledige hardwaretest te draaien. Als dáár vervolgens niets uit blijkt, dan lijkt mij dat het probleem toch echt softwarematig is.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Lang leve Goose. De eerste homo sapiens in dit topic!

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door gsm-it »

De harde schijf is pas volledig leeg en dus waarschijnlijk vrij van virussen, als je de partities allemaal verwijderd hebt. Alleen formatteren is niet voor alle virusaandoeningen voldoende. Het komt wel eens voor dat een harde schijf niet meer virusvrij te krijgen is en vervangen moet worden.

Als alles verder prima werkt, maar alleen het internet niet, dan ligt dat in principe zeker niet aan een harde schijf!
Windows XP Home of Professional maakt ook niets uit voor een normale internet PC.
Als je geen wireless LAN gebruikt zet dan de wireless interface en ook de firewire 1394 interface uit. Schakel de netwerkbridge uit en gebruik geen NetBeui of IPX. Stel eventueel zelf bij de TCP/IP eigenschappen de DNS ip-nummers in.

Als de computer wel weer werkt na het terugbrengen in de originele fabriekstoestand, dan doe je toch ergens iets verkeerd en heeft Medion of Aldi geen boodschap aan de klachten.
Zorg, VOORDAT je de computer op het internet aansluit, dat er in ieder geval een goede firewall op zit, bijvoorbeeld Kerio of ZoneAlarm.
Tevens altijd een goede virusscanner gebruiken, bijvoorbeeld AVG Free Edition.

@tje
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jun 2005 12:57

Re: topic closed by medion

Ongelezen bericht door @tje »

Beste Angel: Wat is er dan niet juist wat ik zeg over Windows XP en PRO? Daarbij komt dat je dan wel kunst en vliegwerk moet uithalen om Windows XP te formateren aangezien windows z'n eigen niet kapot laat maken. Maakt niet uit hoor. Als laatste: Als je met die pc naar de winkel gaat en je laat m nakijken, zullen ze zeggen dat ie goed is en wordt je gewoon weer naar huis gestuurd. Daarnaast heeft Medion een oplossing aangeboden waar meneer geen genoegen mee neemt. Dit moet ie volgends elke rechter gewoon doen. Hij verliest alles geheid. Wederom maakt niet uit hoor. Het is leuke forumvulling, die post van jouw.

Goose: Dat klopt voorledig wat je zegt m.u. dat ik ergens al eerder had gelezen dat de netwerkkaart al vervangen was. Dit kan dus niet de oorzaak zijn. Omdat ie werkt, elke keer als de restore-cd gedraaid heeft, moet het haast wel een softwareconflict zijn.

Groetjes en kusjes aan Angel

@tje

Gesloten