LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitgeklede Windows versie

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Gast

Uitgeklede Windows versie

Ongelezen bericht door Gast »

85 Dollar voor Windows XP.

Voor ons een koopje, maar voor Micorosoft toch aanleiding om voor Azië aparte, goedkopere versies te maken waarbij voor een land als India al tien taalversies moeten worden gemaakt.

http://www.computerwoche.de/index.cfm?p ... inktype=nl

Waar een concern dat op wereldschaal opereert al geen rekening mee moet houden.

Gast

Re: Uitgeklede Windows versie

Waar Microsoft vooral rekening mee houdt is het verlies dat men oploopt in de Aziatische landen...
Ze doen het écht niet om de Indiase bevolking een plezier te doen hoor.
...Allerdings arbeiten nur zwei von zehn indischen PCs mit legaler Software...
Als je het bericht wat beter had gelezen had je dit ook begrepen...

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Inderdaad, met MicroSchoft hoef je echt geen medelijden te hebben. Ik hoop dat zoveel mogelijk mensen wereldwijd hun software illegaal zullen blijven gebruiken.

Michellangelo

Ongelezen bericht door Michellangelo »

schurkjens,

Hoe meer mensen het illegaal gebruiken hoe meer mensen er afhankelijk van blijven. Met andere woorden, Microsoft is zo groot geworden mede dankzij al die thuisgebruikers met illegale software.

Zolang er geen redelijke vervanging is en men "en masse" microsoft gebruikt word, legaal of illegaal, zal microsoft gewoonweg de grootste blijven. In plaats van illegaal M$ te gebruiken zou er gewoon een goedkope, makkelijk te gebruiken en te installeren vervanging moeten zijn.

Linux, leuk, maar niet echt makkelijk te installeren en niet altijd even compatible, wat hebben we nog meer? OSX, niet voor de pc... tja, dan maakt het weinig uit wat je probeert hè?

unSOUND

Ongelezen bericht door unSOUND »

OS X, niet voor de pc...
Maar daar wordt aan gewerkt, dus wie weet... :wink:

Michellangelo

Ik hoor het, kan haast niet wachten maar wat ik begrijp zal ik dat toch nog wel even moeten doen, echt haast willen ze niet maken ;)

vuurvos

Ongelezen bericht door vuurvos »

Microsoft kan wel lekker een goedkope versie in die landen uitbrengen, maar dat zal geen hond gebruiken (tenslotte is een illigale versie alsnog goedkoper, die dan ook nog eens meer functies heeft).

Ik hoorde dat Linux ook een goede vlucht neemt in deze landen (voorgeinstalleerd), maar ik vraag me af hoe lang dat overleefd (computerbinnen, Win-cd'tje erin propper, half uurtje wachten en je hebt alsnog je windows)

En nee linux is niet ingewikkelder dan andere programma's. Heb hier thuis ook een digibete wier computer was gecrashed met windows, linux erop (weliswaar gedwongen) en nu wil ze niet anders meer!

Gast

Geplaatst op 17 Mrt 2005 20:29 door Michellangelo

Linux, leuk, maar niet echt makkelijk te installeren en niet altijd even compatible, wat hebben we nog meer?
Spul in Linux is juist wel compatible met de rest van de wereld.... Windowsspul, in bijzonder van Microsoft, is juist vaak minder compatibel met de rest van de wereld :)

Michellangelo

Tja, dat blijft men beweren, maar met de ene versie kreeg ik geen beeld, wat heel lastig is om wat te doen dan, ik kan wel blind typen maar zo blind ook weer niet, en met de andere versie kwam ik (en ondanks de hulp van enkele Linux-wizzards) toch ook niet meer op het internet.

Zal ondertussen best wel wat veranderd zijn, maar als je een paar keer dat soort mankementen voorgeschoteld krijgt, en je pakt de o zo gehate XP -versie van Windows en alles werkt gewoon in 1 keer, dan vraag ik me af wat ze nu zo slecht gedaan hebben ;)

Gast

dus mijnheer michell mag Microsoft voor lekke software vragen wat ze willen?????

dus mogen ze computerverkopers verplichten microsoft mee te leveren??????

Goh waar doen al die mededingings guppen toch zo moeilijk om???????

Michellangelo

dus mijnheer michell mag Microsoft voor lekke software vragen wat ze willen?????
Ehhh, ja... dat is namelijk het recht van een producent, deze maakt namelijk iets en mag daar dus een bedrag voor vragen. Als ik een Mercedes McLaren wil kopen moet ik toch ook 1 miljoen euro neerleggen. De makers hebben die prijs nu eenmaal bepaald en het zou van de gekke zijn wanneer iemand van de mededingingsauthoriteiten tegen McLaren gaat zeggen dat de prijs te hoog is en dat die omlaag moet.

Wat mij echter nog meer verbaast is dat bij aankoop van een nieuwe computer je bijna altijd een oem-versie mee krijgt van dit dure besturingsprogramma, geheel gratis voor de koper, dus ik snap niet waarom men over de prijs valt hier in Nederland.
dus mogen ze computerverkopers verplichten microsoft mee te leveren??????
Echt een verplichting is het niet, men kan geheel gratis een linuxversie erbij doen, maar als de consument nu eenmaal meer en vaker dus kiest voor windows, wat doe jij dan als verkoper? Ga je toch linux erbij doen en zo je omzet ziet vallen met 90% of doe je er windows bij? Wie word er dan verplicht door wie? De consument verplicht de verkopers om er windows bij te doen.
Goh waar doen al die mededingings guppen toch zo moeilijk om???????
Als je de EU bedoelt? Die doen moeilijk omdat Microsoft door de invoegingen in het besturingsprogramma zoals Internet Explorer en Windows Mediaplayer een oneerlijk voordeel zou hebben op de rest van de markt van webbrowsers en mediaplayers, meer niet. De EU wil alleen dat Microsoft de extra dingen eruit haalt en deze los verkrijgbaar maakt. Ook heeft de EU ge-eist dat er inzage komt in door Microsoft ontwikkelde protocollen omdat die door populariteit een ongekend voordeel aan Microsoft zou geven. Dat houd in dat wanneer jij iets leuks verzint wat enorm populair word je dus die moet afstaan aan de EU omdat die er een voordeel in zien.

Ook meent de EU inspraak te mogen maken in de naam die Microsoft geeft aan de versie die zonder extra's geleverd word. Windows Reduced Media zou volgens de EU te negatief geladen zijn... kortom, als je een groot bedrijf hebt, dan mag de EU een hoop bepalen voor je.

Misschien geeft dit wat meer inzage en antwoorden op je vragen.

Gast

"Wat mij echter nog meer verbaast is dat bij aankoop van een nieuwe computer je bijna altijd een oem-versie mee krijgt van dit dure besturingsprogramma, geheel gratis voor de koper, dus ik snap niet waarom men over de prijs valt hier in Nederland. "

Ik ben het eigenlijk nooit oneens met je, maar hier moet ik je toch corrigeren ;)

De OEM-versie van WindowsXP is zeker niet gratis. Dat je het bij een PC 'krijgt' wil alleen zeggen dat een deel van het bedrag dat die PC kost naar Microsoft gaat :)

Michellangelo

Ik dacht eigelijk dat de PC-makertjes een bedrag aan Microsoft betaalden om de oemversies te mogen leveren. Een PC met XP verkoopt beter dan zonder besturingssysteem of een besturingsysteem dat men niet echt kent.

Ongetwijfeld word dit doorberekend aan de klant, dus je hebt eigelijk gewoon gelijk, denk ik :D

Gesloten