LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vaag PC Bedrijf

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
16again

Re: Vaag PC Bedrijf

Ongelezen bericht door 16again »

lees de SMART waardes van de harddisk eens uit, daar kun je zien:
Hoelang harddisk aan gestaan heeft
Hoevaak de stroom van harddisk uitgegaan is (=gehele windows shutdown)

Tevens kun je naar datums van de mappen in windows.old kijken, om vermoedelijke install datum van die oude windows te achterhalen.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

GJvdZ schreef:
olaf79 schreef:Ik kan me het volgende scenario goed voorstellen.

PC winkel bouwt zelf een pc op uit allerlei componenten. PC winkel installeert windows nadat computer klaar is. Er gaat iets mis, bijvoorbeeld omdat een component niet goed werkt (los zit of zo) of omdat er driver problemen zijn met dat component. PC Winkel herstelt dit en installeert voor de zekerheid, windows opnieuw. De nieuwe installatie ziet dat er al een windows installatie is en hernoemt deze naar windows.old.

Is helemaal geen vreemd of ondenkbaar scenario.
Niet ondenkbaar, maar ook niet echt professioneel. Als iets niet werkt en ze proberen maar een nieuwe installatie wekt niet echt veel vertrouwen. Dat is leuk voor een zelfbouwer maar niet voor een PC leverancier.
Tsja, niet echt professioneel kan ook betekenen dat iemand een foutje heeft gemaakt. Als een geheugen module los zit, gaat windows erg moeilijk doen. En het kan zijn dat ze die module vast hebben gezet om maar wat te noemen en vervolgens windows opnieuw hebben geinstalleerd maar vergeten zijn de oude installatie te verwijderen.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Teunbosseman schreef:
eleven schreef:
Teunbosseman schreef:
Ik zie in de OP geen "ongelooflijke dingen" staan.
Ongelooflijke dingen zijn bij mij, dat TS naar een ander bedrijf gaat en daar zijn zegje doet, zonder eerst bij de verkoper aan te kloppen. :wink:

Ah ok, dat haal ik niet uit je post maar was ook al reeds paar keer gevraagd door pima en mijzelf.
Daarvoor schrijf ik ook "ongelooflijke" dingen, wat het is kan iedereen uit de OP ontnemen.

Nog een keer, een ander OS op een pc, dan is de pc nog altijd nieuw, want er is een verschil, of het om hardware of software gaat, de hardware is en blijft in nieuwstaat. :wink:

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

eleven schreef:
Teunbosseman schreef:Daarvoor schrijf ik ook "ongelooflijke" dingen, wat het is kan iedereen uit de OP ontnemen.

Nog een keer, een ander OS op een pc, dan is de pc nog altijd nieuw, want er is een verschil, of het om hardware of software gaat, de hardware is en blijft in nieuwstaat. :wink:

Ik ben niet iedereen en niet iedereen is jij. Ik lees niet die "ongelooflijke" dingen welke jij allemaal blijkbaar uit de OP haalt.

Ook nog een keer, de OP gaat niet over een andere OS maar een herinstallatie waarbij gekozen is om de bestaande gegevens te bewaren waardoor mapje windows.old wordt gecreeerd.
Over hardware is tot nu toe al helemaal niet gesproken.....maar ja, deze blijft in nieuwstaat ja.

eleven

Teunbosseman schreef:
eleven schreef:
Teunbosseman schreef:Daarvoor schrijf ik ook "ongelooflijke" dingen, wat het is kan iedereen uit de OP ontnemen.

Ik ben niet iedereen en niet iedereen is jij. Ik lees niet die "ongelooflijke" dingen welke jij allemaal blijkbaar uit de OP haalt.

Ook nog een keer, de OP gaat niet over een andere OS maar een herinstallatie waarbij gekozen is om de bestaande gegevens te bewaren waardoor mapje windows.old wordt gecreeerd.
Over hardware is tot nu toe al helemaal niet gesproken.....maar ja, deze blijft in nieuwstaat ja.
Het OP gaat niet over een herinstallatie, maar over het feit, dat TS volgens de volgende verkoper van een ander bedrijf en gebruikte PC heeft gekregen/gekocht.

Meer wil ik niet zeggen, dat de PC dan nog nieuw is, simpel. :shock:

Teunbosseman
Contacteer:

eleven schreef:Daarvoor schrijf ik ook "ongelooflijke" dingen, wat het is kan iedereen uit de OP ontnemen.

Teunbosseman schreef:Ik ben niet iedereen en niet iedereen is jij. Ik lees niet die "ongelooflijke" dingen welke jij allemaal blijkbaar uit de OP haalt.

eleven schreef:Het OP gaat niet over een herinstallatie, maar over het feit, dat TS volgens de volgende verkoper van een ander bedrijf en gebruikte PC heeft gekregen/gekocht.

Meer wil ik niet zeggen, dat de PC dan nog nieuw is, simpel. :shock:

Blijkbaar lees ik nu zaken in de OP welke jij niet leest. Onderstaand is voor mij leidend.
Ik ben toen naar een andere computer zaak gegaan die mij vertelde dat die pc niet nieuw was toen ze deze verkochte.
Icm
Ik ben toen naar een andere computer zaak gegaan die mij vertelde dat die pc niet nieuw was toen ze deze verkochte
Zelf heb ik er geen verstand van maar hij vertelde mij dat je dat kan zien aan het mapje Windows.OLD of iets in die richting

De vraag voor TS is of deze de pc als nieuw uit de doos heeft gekocht of samengesteld of refurbished.

eleven

Teunbosseman schreef:

De vraag voor TS is of deze de pc als nieuw uit de doos heeft gekocht of samengesteld of refurbished.

Deze vraag had hij moeten stellen, waar hij de pc gekocht heeft en niet naar een andere zaak te gaan.

Maar je mag van mij ook gelijk hebben, dan is het opgelost. :lol:

Teunbosseman
Contacteer:

eleven schreef:
Teunbosseman schreef:

Deze vraag had hij moeten stellen, waar hij de pc gekocht heeft en niet naar een andere zaak te gaan.

Dat weet ik, er staat ook - de vraag voor TS is - dat had o.a. ikzelf reeds gevraagd maar TS laat zich niet meer zien.

Waarom ik van jou gelijk mag hebben en dan is opgelost is mij een raadsel :roll:

eleven

Teunbosseman schreef:
eleven schreef:
Teunbosseman schreef:

Dat weet ik, er staat ook - de vraag voor TS is - dat had o.a. ikzelf reeds gevraagd maar TS laat zich niet meer zien.

Waarom ik van jou gelijk mag hebben en dan is opgelost is mij een raadsel :roll:
Omdat je het toch altijd (wil )beter we(e)t(en). :roll:

Teunbosseman
Contacteer:

eleven schreef:
Teunbosseman schreef:
eleven schreef:Maar je mag van mij ook gelijk hebben, dan is het opgelost. :lol:

Omdat je het toch altijd (wil )beter we(e)t(en). :roll:

Als ik het beter weet wel ja, net als jij toch.... :wink: en anders gewoon op de man spelen he.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Het zou me niet verbazen als dit bericht een hoax is, alleen bedoeld om een bedrijf te beschadigen.

Er wordt nauwelijks concrete informatie gegeven, maar de volledige bedrijfsnaam van het "slechte" bedrijf wordt wel als eerste genoemd

eleven

Leo The Emperor schreef:Het zou me niet verbazen als dit bericht een hoax is, alleen bedoeld om een bedrijf te beschadigen.

Er wordt nauwelijks concrete informatie gegeven, maar de volledige bedrijfsnaam van het "slechte" bedrijf wordt wel als eerste genoemd
Mijn mening, die al in het eerste bericht van mij is weergegeven.
eleven schreef: Naam van bedrijf vermelden mag hier niet, vooral niet omdat dit ook nog smaad is, wat je hier beweert.
Teunbosseman schreef:
Als ik het beter weet wel ja, net als jij toch.... :wink: en anders gewoon op de man spelen he.

Dat is toch altijd zo, daarom krijg je toch van mij gelijk, geen zin in gedram. :mrgreen: Simpel.

Teunbosseman
Contacteer:

eleven schreef:
Teunbosseman schreef:

Dat is toch altijd zo, daarom krijg je toch van mij gelijk, geen zin in gedram. :mrgreen: Simpel.

Inderdaad, van mij uit ook......laatookmaar he :mrgreen: onbegonnen werk

Teunbosseman
Contacteer:

Leo The Emperor schreef:Het zou me niet verbazen als dit bericht een hoax is, alleen bedoeld om een bedrijf te beschadigen.

Gezien dat TS zich niet meer laat zien, niet ondenkbaar.

Wel vreemd is dat bericht van TS gemeld was, ivm naam, en nu de melding weer ongedaan is.
Zal de melding doen dat naam en toenaam is geplaatst.

Gesloten