LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waar kan je het beste een laptop aanschaffen?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
lopak

Waar kan je het beste een laptop aanschaffen?

Ongelezen bericht door lopak »

Beste allemaal,

Ik ben van plan om een laptop te kopen. De afgelopen tijd ben ik in mijn vriendenkring aan het rondvragen of ze wat advies voor me hebben op het gebied van specs en merk. Zelf ben ik door een ervaring op het gebied van telecom nu eerst gaan uitzoeken wat de nadelen zijn van bepaalde bedrijven, dus service, onderhoud etc.
Ik lees/hoor dat Acer weer slecht is in service (als voorbeeld) en Dell etc.
Mediamarkt is weer traag in service etc. etc.
Mijn budget is max 1100 euro en ik las dat mycom een goede service heeft, maar helaas hebben ze geen HP in hun assortiment momenteel.
Hebben jullie raad voor mij waar ik in ieder geval NIET mijn laptop moet kopen en waar wel? Ik betaal graag voor een uitgebreide garantie en hp is niet heel goed met consumentenservice (had ik gelezen op dit en andere forums).
Natuurlijk heeft ieder zijn voor en nadelen maar de verhouding verschilt wel per bedrijf. Ik ben student en het is voor mij (en anderen) een flinke investering in zo'n ding en niet te denken aan als het stuk gaat + de onnodige tijd dat ik hem misschien kwijt kan raken.

Dus wat voor raad hebben jullie voor mij?

Bij voorbaat zeer dank
(vergeten de eisen te tonen, zal ik nu ff doen)

De laptop zal voor privegebruik zijn. School en misschien af en toe een spelletje spelen of films kijken. Het moet ook mobiel zijn omdat ik bijna elke week zo'n 30 km ermee moet reizen (OV).

Het liefst een Intel Core 2 Duo processor (omdat die stabieler zijn dan een AMD heb ik gehoord?!)
minimaal 1 GIG intern geheugen.
Betrouwbaar en goed merk met goede service.
minimaal 128MB videokaart ongedeeld
1,6 GHz
100 GB schijf geheugen minimaal
Windows XP
Niet zwaarder dan 3,2 kg.
minimaal 3x USB
Kaartlezer
Laatst gewijzigd door lopak op 31 jan 2007 16:36, 2 keer totaal gewijzigd.

DennisThePennis

Re: Waar kan je het beste een laptop aanschaffen?

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Ik zou in ieder geval kiezen voor een laptopmerk dat standaard 2 jaar garantie geeft: Asus en MSI zijn de betrouwbare merken.

Verder hangt het helemaal van je gebruiksdoel af wat voor laptop je kunt kopen, ik zou zelf kijken naar een type met Core 2 Duo (processor-aanduiding T5xxx of hoger), omdat deze dual core 64-bit processoren het meest toekomstbestendig zijn en nog bijzonder energiezuinig zijn ook.

Bijv.: http://www.4launch.nl/shop/producteninf ... tid=026003

Je kunt zo'n laptop gewoon online bestellen, aangezien de garantie "Pickup and Return" is.

gosgra

Ongelezen bericht door gosgra »

Inderdaad Asus is een goede keus. Je kunt de garantie tot 3 jaar uitbreiden incl. service aan huis.

haba

Ongelezen bericht door haba »

Hoi,

Ikzelf heb zeer goede ervaringen met "Paradigit".
Betrouwbaar, goede service, eigen reparatie (snel en vakkundig), ruim assortiment...
Met diverse vestigingen door het land lijkt me deze keus een goede keus om minstens met een bezoekje te vereren.

Sterkte,
Haba

lopak

Ongelezen bericht door lopak »

Hallo,

Ik ben net in een winkel geweest in Amsterdam aan de Weesperstraat. Benelux Computers heet het geloof ik. Daar verkopen ze Toshiba's en reparatieservice duurt 1 tot 3 weken. Als onderdelen niet op voorraad zijn duurt het iets langer. Zijn Toshiba's goede laptops?

Ik zoek het eigenlijk een beetje met spoed.

Gesloten