LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom geen hitmanpro?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Waarom geen hitmanpro?

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Hitmanpro werd razendsnel populair in Nederland toen deze uit kwam. Het is een volledig geautomatiseerd programmaatje dat automatisch verschillende AntiSpyware Programma’s installeert op je systeem en daarna ook nog helemaal alleen en automatisch uitvoert, zonder dat je een vinger hoeft uit te steken!

Hitmanpro laat deze onderstaande programma’s op je PC draaien.
Ad-Aware SE 1.06Spybot Search & Destroy 1.4
Spy Sweeper 3, 4 en 4.5
Spyware Doctor 4.0
CWShredder 2.19
SpywareBlaster 3.5.1
Security Update KB912812
Security Update KB912919
Flash Player security upgrade
NOD32 Antivirus 2.51
Sysclean Package
SuperDAT VirusScan

Maar omdat alles zo automatisch gaat en je niets hoeft te doen gaat het JUIST mis, Hitmanpro verwijderd soms bestanden die helemaal niet gevaarlijk zijn - juist het tegendeel! Het kan dan soms zijn dat die een verkeerd bestand verwijderd en je hele systeem 'crashed'. Het is al meerdere keren voor gekomen dat DOOR het programma Hitmanpro er vele storingen kwamen, en daarnaast zijn er nog veel meer bezwaren tegen Hitmanpro.

Ook geeft Hitmanpro in zijn rapport niet weer als er iets gevonden is, waar het gevonden is en wat er gevonden is, of het probleem wel of niet is opgelost. Dat kan frustrerend werken omdat mensen denken dat hete is opgelost maar er toch nog steeds foute dingen aan de hand zijn. Daarom is het handig om alle programmas gewoon apart te downloaden en te instaleren.. daarnaast heb je aan een paar al genoeg!

Voordelen van Hitmanpro
  • Veel goede software samen gebracht in een programma
  • Momenteel is Mark Loman (maker van Hitmanpro) bezig het programma zo aan te passen zodat gebruikers zelf instellingen ongedaan kunnen maken/het scanproces kunnen beïnvloeden
  • Eindelijk is er een kleine supportsectie op de site van Hitmanpro
Nadelen van Hitmanpro
  • De maker heeft alle donatieknoppen, in de gratis versies van programma's, verwijderd en zelf een eigen donatieknop gemaakt. Hierdoor krijgen de makers van de software die gebruikt wordt niet de eer die ze verdienen
  • De testversies (trials) verlopen na 14-dagen. Daarna zijn ze niet meer te gebruiken
  • Spyware doctor scant wel, maar verwijdert niets
  • Het programma verwijdert direct alle gevonden registersleutels, -waarden en bestanden zonder om Uw toestemming te vragen. Dit gaat meestal goed, maar, aangezien Hitman Pro ook 'gewone' programma's als rotzooi ziet en verwijdert, ontstaan bij veel gebruikers problemen met andere software of zelfs windows die niet meer wil starten of fouten gaat geven
  • Wanneer U hitmanpro verwijdert worden niet alle gebruikte programma's volledig verwijdert, waardoor er rotzooi op Uw hardeschijf en in het register ontstaat
  • CwShredder kan, wanneer geen Coolwebsearch variant aanwezig is, schade opleveren
  • Het maakt een rotzooi van Hijackthis-logjes waar het gevolg van is dat Experts met vele moeite problemen moeten oplossen gemaakt door Hitmanpro. Er zijn na gebruik nauwelijks nog aanknopingspunten voor logcheckers.
  • HitmanPro geeft een hoop valse alarmen (false positives) en ook een te hoge alarmering bij kleine zaken (bijv. cookies).
Bronnen:
(>'-')> Uitgebreide informatie op Nucia.nl
(>'-')> Hitmanpro Artikel - Surfing Safe

Door: bendeboy
Laatst gewijzigd door Moppentappers op 19 dec 2006 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Waarom geen hitmanpro?

Ongelezen bericht door jor »

Ik heb het 1 keer gebruikt! Het is veel te grof en volkomen onoverzichtelijk wat er precies gebeurd. Aan het einde van het liedje liep de boel vast en kon ik het via safemode en systeemherstel op gaan lossen. Zelfs na systeem herstel vond ik in het register nog rotzooi tegen van hitman pro. Aparte kan je deze progjes best gebruiken maar samen word het snel lastig om nog in te grijpen.

januca
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:51

Re: Waarom geen hitmanpro?

Ongelezen bericht door januca »

Ik heb het ook 1x gebruikt en het daarna meteen verwijderd. Er werden dingen verwijderd die moesten blijven staan. Ik had er geen enkele invloed op. Voor mij hoeft Hitmanpro echt niet meer.

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: Waarom geen hitmanpro?

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Same here. Een hele rits programma's deed het na Hitmanpro niet meer. Dahag Hitmanpro :?

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Waarom geen hitmanpro?

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Hier ook HitmanPro verwijdert.

In het begin ging alles goed.
Maar toen zij steeds meer dingen gingen toevoegen die "gecontroleerd" moesten worden liep hier ook alles in de soep.
Mijn zoontje kon bepaalde spelletjes niet meer spelen omdat HitmanPro ActiveX onveilig vond en dus blokkeerde.

Lieske

ikbenik

Re: Waarom geen hitmanpro?

Ongelezen bericht door ikbenik »

Waarom dat ik Hitman niet gebruik?

Simpel, omdat IK bepaal wat op een computer draait en niet hitman.

Ik wil altijd de controle hebben over de computer en hitman bepaald wat er gebeurd en niet de gebruiker.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Waarom geen hitmanpro?

Ongelezen bericht door queenfan »

Waarom ik Hitman Pro niet gebruik????

Omdat ik een Apple heb.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Waarom geen hitmanpro?

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Sjonge wat een ophef over Hitman Pro. Er zijn honderden spyware removal tools.

Maar het beste is nog wel dat je geen spyware op je PC installeert en je kleine zusje niet achter je PC laat of andere domme mensen.

alfatrion
Berichten: 22036
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Waarom geen hitmanpro?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik heb Hitman Pro ook geprobeerd en het bevalt mij ook niets. Ik zweer bij ad-aware en ghost (voorkomen is beter dan genezen).

BendeBoy
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:18

Re: Waarom geen hitmanpro?

Ongelezen bericht door BendeBoy »

Bronvermelding mag er wel onder hoor Glenn 8)
EDIT Je hebt het erbij gezet ^^

Maargoed.. Hitmanpro heb ik werkelijk nooit gehad, wel geprobeerd meer niet.

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Waarom geen hitmanpro?

Ongelezen bericht door Marco Polo »

.......je kleine zusje niet achter je PC laat of andere domme mensen.
Wat een domme opmerking!

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: Waarom geen hitmanpro?

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Misschien heeft ie wel een dom zusje? :wink:

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Waarom geen hitmanpro?

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Nee, ik kan me alleen kapot irriteren aan mensen die hun PC verneuken door maar raak te klikken op van alles en nogwat zonder na te denken.

Verder vind ik dat er een internet-rijbewijs ingesteld moet worden om het algehele niveau wat op te krikken, dan heb je die grote worm uitbraken ook niet meer.

jiping

Re: Waarom geen hitmanpro?

Ongelezen bericht door jiping »

Nee, ik kan me alleen kapot irriteren aan mensen die hun PC verneuken door maar raak te klikken op van alles en nogwat zonder na te denken.
Op die manier gebeurt het niet altijd hoor, :wink:
zie mijn verhaal over drivecleaner die tevoorschijn kwam op een reguliere betrouwbare site waar ik specifieke informatie zocht,
dus niet zonder na te denken, maar echt iets wat ik nodig had. Een gebruiksaanwijzing van Yamaha op de site van Yamaha.

(Er lopen altijd real-time scanners/blokkers mee die zo goed als alles tegenhouden.Het programma begon meteen te installeren zonder dat ik hier iets tegen kon beginnen of hier zélf voor gekozen had of iets anders aan het downloaden was.)

Dus dat zulke dingen alleen domme mensen en jouw zusje :shock: overkomt vind ik nogal kort door de bocht.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Waarom geen hitmanpro?

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Voor de goede orde: ik heb 2 broers, maar geen zusje.

Verder is het zo dat veel mensen een nieuwe PC kopen "omdat de oude zo traag is geworden". Die mensen bestaan echt, en niet weinig ook; ik heb op de computerafdeling van Mediamarkt gewerkt en daar kwamen ze bij bosjes. Die mensen zijn dus niet alleen debiel omdat ze hun PC verneuken met spyware en geen idee hebben hoe het komt dat ineens overal reclame opduikt, maar ze zijn ook niet helemaal lekker omdat ze naar de Mediamarkt gingen om een nieuwe te kopen, maar dat terzijde. :P

jiping

Re: Waarom geen hitmanpro?

Ongelezen bericht door jiping »

Maar dat is tegenwoordig met veel eigenlijk wel zo.

Hoeveel mensen laten hun tv nog repareren.
Hier in de stad zijn alle reparatiezaakjes al verdwenen.

Als een tv of een ander apparaat kapot gaat gaan mensen gewoon een nieuwe kopen, kunnen ze meteen weer up-to-daten met het nieuwste plasmatftctrhd-ultraprofmaster-systeem die weer net iets groter is. :lol:

Hoeveel mensen laten een navulbare aansteker ook daadwerkelijk bijvullen...... :shock:

Gesloten