LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom kost een upgrade van windows 7 bij acer zoveel?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
adrie1961
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jun 2009 09:33

Waarom kost een upgrade van windows 7 bij acer zoveel?

Ongelezen bericht door adrie1961 »

Buiten de miserabele communicatie met acer vindt ik het eigenlijk te belachelijk voor woorden dat je voor een update 14,90 euro moet betalen? De verzendkosten bedragen hier maar een fractie van. Bovendien geeft acer op zijn upgrade offer pagina het volgende aan (can get an upgrade to Windows® 7) vrij vertaald "kan een upgrade voor windows 7 krijgen" :shock: Dus je moet betalen voor iets wat je krijgt? :shock: Verder vindt ik het ook niet gezond dat je met een creditcard moet betalen? Waarom niet gewoon met I-Deal. Er zijn genoeg Nederlanders die geen creditcard hebben. Hoe komen deze mensen aan een upgrade?


Wat acer nu doet is hetzelfde als een autodealer die een gratis volle tank benzine erbij levert als je eerst 10 euro overmaakt met je creditcard. :roll:

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: Waarom kost een upgrade van windows 7 bij acer zoveel?

Ongelezen bericht door quantas01 »

Het is een gunst dat je die goedkoop erbij kan kopen het is geen verplichting.
Ga naar de winkel daar kost dezelfde upgrade je 179 euro.

adrie1961
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jun 2009 09:33

Re: Waarom kost een upgrade van windows 7 bij acer zoveel?

Ongelezen bericht door adrie1961 »

Ik noem dit geen gunst aangezien vista geen echt goed functioneerent besturingssysteem is geweest waardoor microsoft min of meer gedwongen was een nieuw beter besturingssysteem te bouwen wat wel redelijk functioneert.
Mijn vorige upgrade van windowsxp naar vista koste niet zoveel maar ja dat was een ander merk.

Bovendien vindt ik het zo als jij het stelt quantus misleidende reclame als er dan bij een computer staat incl. windows upgrade. Dan is dit geen gunst.

En wat betreft de prijs van een losse upgrade schandalig :shock:
Heb laatst voor mijn beide macs een upgrade gekocht (familypack) 50 euro :lol:

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: Waarom kost een upgrade van windows 7 bij acer zoveel?

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

quantas01 schreef:Het is een gunst dat je die goedkoop erbij kan kopen het is geen verplichting.
Ga naar de winkel daar kost dezelfde upgrade je 179 euro.
Knap dat je dat weet zonder te weten om welke versie van windows 7 het gaat.
Voor windows 7 home kost dit b.v. maar 94,69. Maar goed.
adrie1961 schreef:Ik noem dit geen gunst aangezien vista geen echt goed functioneerent besturingssysteem is geweest waardoor microsoft min of meer gedwongen was een nieuw beter besturingssysteem te bouwen wat wel redelijk functioneert.
Mijn vorige upgrade van windowsxp naar vista koste niet zoveel maar ja dat was een ander merk.

Bovendien vindt ik het zo als jij het stelt quantus misleidende reclame als er dan bij een computer staat incl. windows upgrade. Dan is dit geen gunst.

En wat betreft de prijs van een losse upgrade schandalig
Heb laatst voor mijn beide macs een upgrade gekocht (familypack) 50 euro
Windows vista geen goed OS? Waar staat dat?

Gedwongen een nieuw OS te bouwen? Volgens mij brengt MS om de paar jaar een nieuw OS uit, onafhankelijk van de verkoopresultaten van de vorige versie.

Als er staat inclusief GRATIS upgrade, dan heb je een punt. Als dat niet vermeld word, mogen deze verzendkosten (dat zijn het) in rekening worden gebracht.
Als deze regel dan ook nog eens duidelijk op de pagin staat:
1 Terms and conditions vary. Additional ordering, shipping, handling or other fees may apply based on the local region/country.
vraag ik me af waar je je druk om maakt?

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: Waarom kost een upgrade van windows 7 bij acer zoveel?

Ongelezen bericht door quantas01 »

Knap dat je dat weet zonder te weten om welke versie van windows 7 het gaat.
Voor windows 7 home kost dit b.v. maar 94,69. Maar goed.
Ik heb het over de officieel uitgebrachte home premium welke die upgrade is.
En ja ik weet de inkoopprijzen en daar hebben we het hier niet over.

En degene die OEM los verkoopt daar hebben we het al helemaal niet over.

adrie1961
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jun 2009 09:33

Re: Waarom kost een upgrade van windows 7 bij acer zoveel?

Ongelezen bericht door adrie1961 »

[/quote] vraag ik me af waar je je druk om maakt?[/quote]

A - Dat de kosten veel hoger zijn als voor het versturen noodzakelijk zijn?
B - Waarom er niet met andere betaalmiddelen betaald kan worden.

Wat betreft het OS weet vriend en vijand dat vista niet het meest optimale besturingssysteem is geweest. Daar hoef je alleen maar even voor te googelen. Zeker als je bedenkt dat een offeicieel aangeschaft offiche pakket alleen maar aan te sturen was door in het register sommige delen uit te schakelen. Dit is gebeurd op advies van de microsoft helpdesk.

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: Waarom kost een upgrade van windows 7 bij acer zoveel?

Ongelezen bericht door quantas01 »

Wat betreft het OS weet vriend en vijand dat vista niet het meest optimale besturingssysteem is geweest. Daar hoef je alleen maar even voor te googelen. Zeker als je bedenkt dat een offeicieel aangeschaft offiche pakket alleen maar aan te sturen was door in het register sommige delen uit te schakelen. Dit is gebeurd op advies van de microsoft helpdesk.
Nee het besturingssysteem was goed alleen de hardware in veel gevallen niet bv p3 met 256mb geheugen en dan maar janken vista is ***, nee de hardware is niet geschikt das wat heel anders.

Als office niet werkt ligt dat echt aan jezelf, en dan is het ook geen 2007 of 2003 geweest maar veel ouder spul.
Dat sommige drivers niet werkten lag aan de fabrikanten maar office is zelf van hun dat werkt echt wel.

adrie1961
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jun 2009 09:33

Re: Waarom kost een upgrade van windows 7 bij acer zoveel?

Ongelezen bericht door adrie1961 »

Als office niet werkt ligt dat echt aan jezelf, en dan is het ook geen 2007 of 2003 geweest maar veel ouder spul.
Dat sommige drivers niet werkten lag aan de fabrikanten maar office is zelf van hun dat werkt echt wel.
Ik heb hier een acer gekocht met vista er op 3 gig intern geheugen intel core 2 quade Q6600 2 x 500 gig harddisk beeldkaart een geforce nvdia 8600GT met 1024 mb geheugen, Ik heb het officiele offiche 2007 pakket gekocht. En het enige wat de helpdesk van microsoft kon vinden was dat ik onder outlook in het register addins moest uitschakelen want dit bleek de boosdoener te zijn. Daarna draaide het pakket.

Dus het ligt in dit geval niet aan mijzelf.

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: Waarom kost een upgrade van windows 7 bij acer zoveel?

Ongelezen bericht door quantas01 »

Wel aan Acer want das BUDGET rommel

Op een goede pc krijg je dit soort problemen niet.

adrie1961
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jun 2009 09:33

Re: Waarom kost een upgrade van windows 7 bij acer zoveel?

Ongelezen bericht door adrie1961 »

quantas01 schreef:Wel aan Acer want das BUDGET rommel

Op een goede pc krijg je dit soort problemen niet.
Als je zo begint (Acer want das BUDGET rommel) kun je ieder probleem tekkelen. Want dan zou je uberhaupt al niet aan een pc moeten beginnen maar ineens over moeten stappen naar een mac.
Maar wat noem jij dan als deskundige :shock: een goede pc?

Trouwens om je een beetje uit eje droomwereld te halen ik werk al sinds 1983 met computers dus aan mijn kennis zal het zeker niet liggen.

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: Waarom kost een upgrade van windows 7 bij acer zoveel?

Ongelezen bericht door quantas01 »

Als je al zolang met computers werkt noem je vista ook geen rommel.

Dan had je er wel iets meer van geweten.
Evenals met office en dat kreeg jezelf ook niet opgelost dus ja je weet er niet veel van.

Wil je kwaliteit dan moet je of HP, Asus of op maat bouwen.

poisonic
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2009 12:25

Re: Waarom kost een upgrade van windows 7 bij acer zoveel?

Ongelezen bericht door poisonic »

inderdaad ga lekker naar http://www.alternate.nl en koop gewoon geen acer geen comprak geen dell geen hp.... deze merken zijn gericht op de niet pro computergebruiker die trappen er helaas na in
zo ook de uitbreidingen zijn te duur.... ook de onderdelen die ze gebruiken zijn oud... dus uit eindelijk betaal je ook nog eens te veel.

ook bijv jou een quadcore aan smere terwijl een singlecore ruim voldoende zou zijn omdat je alleen maar je mail leest...
ook de aanduidingen die ze gebruiken zijn erg om de tuin leidend voor iemand die toch al door de bomen het bos niet meer ziet......

Zelf zet ik mijn eigen pc's op maat in elkaar oftewel ik bouw ze waar voor ik ze ga gebruiken en dat scheelt je op zown dure merk pc altijd al 350 euro en is ook nog eens beter ook

ok de versie die acer jou dan aansmeerd kun je nooit gebruiken op een andere pc
zo heb ik een windows xp pro licentie van een fijutsu siemens die ik niet op een andere pc kan gebruiken....

hoop dat je wat aan deze info hebt

al zullen die computer merken me nu wel haten omdat ik een hart heb en het oneerlijk vind hie ze mensen een poot uit proberen te draaien met hun overdreven hoge prijzen

poisonic
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2009 12:25

Re: Waarom kost een upgrade van windows 7 bij acer zoveel?

Ongelezen bericht door poisonic »

quantas01 schreef:Als je al zolang met computers werkt noem je vista ook geen rommel.

Wil je kwaliteit dan moet je of HP, Asus of op maat bouwen.

Wat loop je nou dom te kletsen zelfs de ict en het bedrijfs leven haten windows vista.
ook jou advies om een HP op maat te laten bouwen is kolder.... hun producten zijn BAGGER voor die prijs.... om te janken gewoon.... schaam je diep door zown dom iets te zeggen dat HP kwaliteit zou zijn... hou toch op met je klets praat wou je zegge dat hun onderdelen die op technologie 3mnd achterlopen oftewel afdankertjes van intel,amd,nvidia,ati nou beter zijn??? ik heb bij hp gewerkt vriend en heb de onderdele zien leggen.....

Alleen met je keuze ASUS ben ik het eens
voor de rest kun je van mij weer onder die steen kruipen waar jij vandaan kwam

poisonic
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2009 12:25

Re: Waarom kost een upgrade van windows 7 bij acer zoveel?

Ongelezen bericht door poisonic »

om ff op een leuke prijs uit te komen voor windows 7 77,77 euro voor dit bedrag heeft u dus geen upgrade maar een voledige versiehttp://www.alternate.nl/html/product/So ... eId=664814 mg weet niet of u deze wel mag bestellen ;)

poisonic
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2009 12:25

Re: Waarom kost een upgrade van windows 7 bij acer zoveel?

Ongelezen bericht door poisonic »

adrie1961 schreef:Ik heb het officiele offiche 2007 pakket gekocht.
Het spijt mij te moeten constateren dat u deze gekocht heeft ik gebruik zelf het gratis concurerende merk OPEN OFFICE van sun microsystems dit is EXACT het zelfde paket onder een andere naam met andere icoontjes.... gewoon legaal te gebruiken thuis of op kantoor legaal of je dr nou 100 van draait of 1 u betaald niks

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Waarom kost een upgrade van windows 7 bij acer zoveel?

Ongelezen bericht door TheLD »

@poisonic

Je hebt het geheel goed onderbouwd. Ook je taalgebruik is op niveau, chapeau :shock:

poisonic
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2009 12:25

Re: Waarom kost een upgrade van windows 7 bij acer zoveel?

Ongelezen bericht door poisonic »

TheLD schreef:@poisonic

Je hebt het geheel goed onderbouwd. Ook je taalgebruik is op niveau, chapeau :shock:
das zeker geen compliment he ;)

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: Waarom kost een upgrade van windows 7 bij acer zoveel?

Ongelezen bericht door quantas01 »

Wat loop je nou dom te kletsen zelfs de ict en het bedrijfs leven haten windows vista.
ook jou advies om een HP op maat te laten bouwen is kolder.... hun producten zijn BAGGER voor die prijs.... om te janken gewoon.... schaam je diep door zown dom iets te zeggen dat HP kwaliteit zou zijn... hou toch op met je klets praat wou je zegge dat hun onderdelen die op technologie 3mnd achterlopen oftewel afdankertjes van intel,amd,nvidia,ati nou beter zijn??? ik heb bij hp gewerkt vriend en heb de onderdele zien leggen.....

Alleen met je keuze ASUS ben ik het eens
voor de rest kun je van mij weer onder die steen kruipen waar jij vandaan kwam
Bedrijfsleven haat geen windows vista maar men is bang voor het onbekende ik heb zat grote klanten uit het bedrijfsleven die er idd tegenop zagen maar toen het draaide was men erg tevreden, maar ja dat bereik je alleen met goed spul en niet met standaard prut.

Wie zegt er een HP op maat te bouwen ik niet ik noem een paar wel goede merken en daarna noem ik op maat bouwen das echt wat anders dan wat jij roept.

Waarom ben je weg bij HP omdat je daar schijnbaar net zo moeilijk nl. kan typen en praten zoals hier.
Als je zo'n bakkes ook tegen je baas had vind ik het niet gek dat ze je eruit gegooid hebben.
Schijnbaar heb geen enkel benul wat je typt want diverse hp's zijn uitgerust met een asus mobo alleen staat er HP op maar hij rolt bij Asus van de band.

Misschien is het beter voor je om eerst fatsoenlijk te leren communiceren en Nederlands te leren, ipv je met zaken te bemoeien waar je geen spat verstand van hebt.

poisonic
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2009 12:25

Re: Waarom kost een upgrade van windows 7 bij acer zoveel?

Ongelezen bericht door poisonic »

vertel mij dan eens een fabrikant die zijn eigen moederborden in zijn pc stopt geen een dat is een dom argument van jou...

Toen jij nog in de luiers zat jongen programeerde ik al mijn eigen programmaatjes...
ik ben begonnen in het tijdperk van de pc toen je nog maar 2 kleurtjes op een pc scherm had.... en een nederlandse windows nog niet eens bestond...

Ook jouw domme argument over vista ben ik het niet eens het is niet dat ze bang zijn voor het onbekende dat is meer bang zijn voor het wel bekende micro$oft ...
en weer 100 nieuwe licenties moeten kopen + al die upgrades en software paketten.
je moet een goede reden hebben omdat te willen kopen dan?? het verschil is ongeveer net zo groot als 1 pak melk van de aldi en een duurder pak melk bij de alberthein weg... bijna geen verschil behalve dan dat vista zo vol zit met problemen waarom denk je dat windows 7 er zo snel was....
duurt echt niet lang meer voordat microsoft afgedankt word
en het meerdere deel van de servers waar het internet op draait gelukkig ook niet op microsoft ik vind windows het meest verschrikkelijke systeem dat er bestaat bovendien dankzij de stuctuur van hoe de kernel van windows in elkaarzit worden de gebruikers daardoor ook in gevaar gebracht door de kwaad willende computer gebruiker denk aan een leuk virus en de spy ware en addware door de open jij mag altijd schrijven zonder rootpassword structuur is windows een ingeslagen raam en kun je als bedrijf de dupe worden van dat jou hele afdeling van windows machines de geest geeft.
ook als je een grafish bedrijf hebt denk aan dtp dan wil je ook niet risico lopen dat je hele ict afdeling een uurtje plat ligt.... weet je hoeveel dat kost minimaal 4000 eu....

ben blij dat er een systeem onafhankelijke directx in de maak is... Dag windows..

poisonic
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2009 12:25

Re: Waarom kost een upgrade van windows 7 bij acer zoveel?

Ongelezen bericht door poisonic »

quantas01 schreef:Als je al zolang met computers werkt noem je vista ook geen rommel.

Dan had je er wel iets meer van geweten.
Evenals met office en dat kreeg jezelf ook niet opgelost dus ja je weet er niet veel van.

Wil je kwaliteit dan moet je of HP, Asus of op maat bouwen.
om even terug te komen op je ontkenning... ik stoor mij er aan dat je HP kwaliteit durft te noemen :)

ook deze uitspraak vind ik niet aardig "Dan had je er wel iets meer van geweten.
Evenals met office en dat kreeg jezelf ook niet opgelost dus ja je weet er niet veel van." hier mee klink je erg arrogant... ga er niet gelijk van uit dat iedereen dat arrogante nivau van jou heeft..

Gesloten