LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarschuwing bij aanschaf Acer producten

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Evertjanus
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jun 2010 10:59

Waarschuwing bij aanschaf Acer producten

Ongelezen bericht door Evertjanus »

Ik kan mij goed voorstellen dat consumenten vallen voor Acer producten. Zij bevinden zich prettig aan de onderkant van de markt en waarom niet zo'n glanzend product aangeschaft? Over de kwaliteit van deze producten wil ik mij niet uitlaten, al heeft de monitor die ik gekocht heb, het wel erg snel begeven aan iets dat te wijten lijkt te zijn aan te goedkope condensatoren.

Waar ik echter dringend voor wil waarschuwen is hun aftersales praktijken. Acer materiaal kan maar beter niet kapot gaan. Ik heb in de loop der tijd helaas natuurlijk ervaring opgedaan met reparaties maar dit slaat werkelijk alles! Hun helpdesk is redelijk goed bereikbaar. Maar vervolgens word je met krakende en uitvallende lijnen geconfronteerd en medewerkers die amper de Nederlandse taal beheersen. Dat is allemaal tot daar aan toe maar vervolgens doen zij toezeggingen die zij niet waarmaken en ook achteraf niet waar willen maken. Na melding van mijn defecte monitor was op 20 april 2010 bij hen een RMA snel aangemaakt. Diezelfde dag nog zond ik via UPS de monitor op. UPS laat zendingen goed traceren, de volgende dag was het pakket bezorgd. Pas 23 april, alweer fijn drie werkdagen later, kreeg ik melding van ontvangst. Daarna begon de hel. Geen reactie. Beschaafd wachten van mijn kant. Na twee weken nog maar eens bellen. Bits te verstaan gekregen dat ik toch moest weten dat zoiets 10 tot 15 werkdagen duurt. Weer niets gehoord. Na een week nog eens bellen. U heeft gelijk, wordt met spoed doorgezet. Week later: u heeft nooit gebeld. Week later, enfin, enfin. Wij leven nu eind juni. Begin juni ontdekte ik dat men blijkbaar geen enkele aantekening van enig telefoongesprek bijhoudt. Ook de spoeddoorzetting niet. Men kon mij inmiddels wel vertellen dat gewacht werd op een onderdeel. Maar dat wist ik via hun website natuurlijk ook wel. Maar gelukkig maakte men er spoed van. Week later. 'Maar u heeft nooit gebeld' en 'Maar u heeft natuurlijk wel een hele oude monitor uit 2008'. Daar hebben ze natuurlijk gelijk in. Hoog tijd dat die kapot ging :?

Dag van schrijven is 21 juni. Helpdesk en reparatiedienst leven blijkbaar op twee verschillende planeten. Enige uitleg dat ik thuis werk en dus elke dag een monitor nodig heb, mag niet baten. Ook de suggestie niet dat men deze reparatie blijkbaar niet aankan en een andere monitor moet terugzenden.

Nou ja, ik probeer me niet op te winden maar wil wel graag anderen ernstig waarschuwen voor Acer. Ik heb nog nooit zo'n belabberde service gehad.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Waarschuwing bij aanschaf Acer producten

Ongelezen bericht door tennis »

Ga eens naar zoek:
en typ Acer in, dan ben je bij je lotgenoten.
Als je een ander merk koopt, dan typ dit in zoek, dan ben je bij de andere lotgenoten. :mrgreen:

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: Waarschuwing bij aanschaf Acer producten

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Tja, elk merk heeft weleens een produkt dat niet goed is. Het blijft elektronica en een bedrijf blijft een bedrijf waar dingen lang en kort duren. Zo grappig hoe mensen op basis van 1 ervaring gelijk een merk niks meer vinden.

Waar mensen werken worden fouten gemaakt, en kunnen dingen lang duren. Even afgezien van of het goed is of niet.

Evertjanus
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jun 2010 10:59

Re: Waarschuwing bij aanschaf Acer producten

Ongelezen bericht door Evertjanus »

Zo grappig hoe slecht mensen kunnen lezen. Ik geef helemaal geen oordeel over Acer producten. Zeg alleen dat je pech hebt als je met hun service te maken gaat krijgen. En dat zeg ik op basis van ervaring met veel merken!

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Waarschuwing bij aanschaf Acer producten

Ongelezen bericht door BBCS »

Acer is aan het uitgroeien van één van de grootste computerfabrikanten in de wereld.

En hoe meer er gefabriceerd en geleverd wordt, des te meer kan het mis gaan.

Echter ligt bij de reparatie en service ook een groot gedeelte bij de verkopers.
Doordat steeds minder winkeliers zelf software problemen gaan oplossen en alle reparaties naar de fabrikanten sturen (de echte dozenschuifmentaliteit) komen bij de fabrikanten ook veel meer reparaties terecht die alleen bij de winkelieren thuishoren.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Waarschuwing bij aanschaf Acer producten

Ongelezen bericht door tennis »

Evertjanus schreef:Zo grappig hoe slecht mensen kunnen lezen. Ik geef helemaal geen oordeel over Acer producten. Zeg alleen dat je pech hebt als je met hun service te maken gaat krijgen. En dat zeg ik op basis van ervaring met veel merken!
Dus krijgen wij ook nog topic's over de anderen merken!

Oh, sorry, wist niet dat je geen oordeel afgegeven hebt ! :mrgreen:
Waar ik echter dringend voor wil waarschuwen is hun aftersales praktijken

Evertjanus
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jun 2010 10:59

Re: Waarschuwing bij aanschaf Acer producten

Ongelezen bericht door Evertjanus »

Geen oordeel over Acer als product. Moeilijk he, lezen, tennis! :D

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Waarschuwing bij aanschaf Acer producten

Ongelezen bericht door tennis »

Oh ja, is mij eerst niet opgevallen, maar nu is het toch duidelijk! :mrgreen:

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Waarschuwing bij aanschaf Acer producten

Ongelezen bericht door tennis »

@Evertjanus

Waarom stuur je mij nu een PB, dat had je ook hier kunnen schrijven, of mag de rest van het forum het :mrgreen: niet zien!

Evertjanus
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jun 2010 10:59

Re: Waarschuwing bij aanschaf Acer producten

Ongelezen bericht door Evertjanus »

Tjonge, jonge tennis, al eens bij de dokter voor je paranoia geweest?

Hierbij mijn PB aan jou voor iedereeen!!! :D

Nou, zijn we daar over uit. Groet!

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Waarschuwing bij aanschaf Acer producten

Ongelezen bericht door tennis »

Evertjanus schreef:Tjonge, jonge tennis, al eens bij de dokter voor je paranoia geweest?

Hierbij mijn PB aan jou voor iedereeen!!! :D

Nou, zijn we daar over uit. Groet!

Wat wil je toch?
Ik zit er niet te wachten op een PB van jou, dus schrijf hier op het forum, wat je kwijt wil, en dan is het toch goed!

Waarom je steeds een nieuw account moet aanmaken, kan ik helaas niet begrijpen, maar het zou wel een redenen hebben! :mrgreen:

Evertjanus
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jun 2010 10:59

Re: Waarschuwing bij aanschaf Acer producten

Ongelezen bericht door Evertjanus »

Voor wie het interesseert, even een update. We schrijven nu 19 juli 2010 en nog steeds geen monitor terug. Als ik de reacties op dit onderwerp lees, moet ik dit allemaal heel normaal vinden maar ik ben zo vrij daar toch anders over te denken. Enfin, mijn advocaat neemt het nu over.

bussiness
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 jun 2010 18:26

Re: Waarschuwing bij aanschaf Acer producten

Ongelezen bericht door bussiness »

If you pay peanuts you get monkeys.

Acer is een budget merk daar betaal je ook naar, wil je service en kwaliteit ben je gewoon meer kwijt

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Waarschuwing bij aanschaf Acer producten

Ongelezen bericht door tennis »

Evertjanus schreef:Voor wie het interesseert, even een update. We schrijven nu 19 juli 2010 en nog steeds geen monitor terug. Als ik de reacties op dit onderwerp lees, moet ik dit allemaal heel normaal vinden maar ik ben zo vrij daar toch anders over te denken. Enfin, mijn advocaat neemt het nu over.

Nou, zijn we daar over uit!
Niet te hopen, dat je de jurist van het forum hebt genomen!

Gesloten