LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell
Re: waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell
BBCS, ik heb niets aan de strekking van mijn vorige mail toe te voegen, ondanks jouw, overigens volkomen kloppende, technische uiteenzetting over toetsenborden van laptops.
Toetsen, die na een paar maanden al uit een toetsenbord komen, dat kan echt niet. Zoiets moeten ze laten repareren. De vragensteller moet (zoals ik al stelde) op een zaterdagmiddag terug naar de winkel en daar flink stampij maken.
Als hij een rechtsbijstandsverzekering heeft, zou hij ook nog kunnen overwegen een jurist hierover raad te plegen.
Toetsen, die na een paar maanden al uit een toetsenbord komen, dat kan echt niet. Zoiets moeten ze laten repareren. De vragensteller moet (zoals ik al stelde) op een zaterdagmiddag terug naar de winkel en daar flink stampij maken.
Als hij een rechtsbijstandsverzekering heeft, zou hij ook nog kunnen overwegen een jurist hierover raad te plegen.
Re: waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell
De winkelier is volgens de wet verplicht om gedurende de eerste 6 maanden met het bewijs te komen dat de schade door de klant zelf is veroorzaakt en als hij dat niet kan, dan is hij het verplicht om dit kosteloos te verhelpen.Kort na aankoop van een nieuwe Packard Bell laptopcomputer viel er een toets uit het toetsenbord.
Opeens is valt het defect, nu omschreven als gevolg van fysieke schade, niet meer onder de garantie! (?)
Tevens wordt door Scheer & Foppen geïnsinueerd dat ik de laptop
waarschijnlijk heb laten vallen!
Dat dit door de fabrikant geconstateerd wordt kan wel kloppen, immers gaan de transporteurs nogal zachtzinnig met de goederen om. Dat wil nog wel eens resulteren in een defect product met stoot en valschade.Tevens wordt door Scheer & Foppen geïnsinueerd dat ik de laptop
waarschijnlijk heb laten vallen!
Echter mag de klant daar niet de dupe van zijn.
Re: waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell
Dus de laptop is schadevrij, maar de toetsen komen wel los.Tevens wordt door Scheer & Foppen geïnsinueerd dat ik de laptop
waarschijnlijk heb laten vallen!
Dat dit door de fabrikant geconstateerd wordt kan wel kloppen, immers gaan de transporteurs nogal zachtzinnig met de goederen om. Dat wil nog wel eens resulteren in een defect product met stoot en valschade.
Echter mag de klant daar niet de dupe van zijn.
Dan is hij wel heel erg vreemd gevallen.
Lijkt toch echt meer op een fabricagefout
Re: waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell
Als ik u was zou ik gewoon de verkopende partij aansprakelijk stellen.
Gewoon effe bellen en overleg plegen met de manager.
Hem/haar wijzen op consumentenrecht.
Zelf vandaag nog met S/F een probleem opgelost voor een klant.Ze staan wel open voor een oplossing als ze er op gewezen worden.
T
Gewoon effe bellen en overleg plegen met de manager.
Hem/haar wijzen op consumentenrecht.
Zelf vandaag nog met S/F een probleem opgelost voor een klant.Ze staan wel open voor een oplossing als ze er op gewezen worden.
T
Re: waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell
Is het ook.Lijkt toch echt meer op een fabricagefout
Re: waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell
BBCS, Toolboy, Frans75,
Ik denk dat we het met zijn allen wel ongeveer eens zijn. Alles wijst erop dat het hier om een fabricagefout gaat en S & F zou dit euvel kosteloos moeten laten herstellen.
Wat kan de vragensteller nu het beste doen? Ik heb zelf twee mogelijkheden aangegeven (in de winkel op een zaterdagmiddag stampij maken en/of de juridische weg). Toolboy suggereert contact op te nemen met de bedrijfsmanager van S & F, en hem attent te maken op het consumentenrecht en op het feit dat dit echt niet zo kan. Ik vind dat een hele slimme suggestie. Vragensteller, doe dat als eerste, als het niet helpt kun je altijd nog een van mijn 2 wegen bewandelen.
p.s.,
ik vraag me af of dat verhaal dat de reparatie-afdeling heeft vastgesteld dat dit het gevolg is van een onjuiste behandeling door de klant en dat ze hem daarna ongerepareerd hebben teruggestuurd niet gewoon een smoesje is. Ik vraag me af of S & F dat ding uberhaupt wel heeft opgestuurd. De meeste reparatie-afdelingen zullen in zo'n geval het apparaat namelijk niet meteen terugsturen, maar eerst contact opnemen met de klant. Reparatie tegen betaling is dan toch ook een optie? Als de klant het apparaat inderdaad ruw heeft behandeld zal hij daar in veel gevallen mee akkoord gaan. Waarom dan extra kosten maken en tijd verliezen door het apparaat heen en weer te sturen? Maar dit doet allemaal niet terzake, omdat het hier duidelijk om een fabricagefout gaat.
Ik denk dat we het met zijn allen wel ongeveer eens zijn. Alles wijst erop dat het hier om een fabricagefout gaat en S & F zou dit euvel kosteloos moeten laten herstellen.
Wat kan de vragensteller nu het beste doen? Ik heb zelf twee mogelijkheden aangegeven (in de winkel op een zaterdagmiddag stampij maken en/of de juridische weg). Toolboy suggereert contact op te nemen met de bedrijfsmanager van S & F, en hem attent te maken op het consumentenrecht en op het feit dat dit echt niet zo kan. Ik vind dat een hele slimme suggestie. Vragensteller, doe dat als eerste, als het niet helpt kun je altijd nog een van mijn 2 wegen bewandelen.
p.s.,
ik vraag me af of dat verhaal dat de reparatie-afdeling heeft vastgesteld dat dit het gevolg is van een onjuiste behandeling door de klant en dat ze hem daarna ongerepareerd hebben teruggestuurd niet gewoon een smoesje is. Ik vraag me af of S & F dat ding uberhaupt wel heeft opgestuurd. De meeste reparatie-afdelingen zullen in zo'n geval het apparaat namelijk niet meteen terugsturen, maar eerst contact opnemen met de klant. Reparatie tegen betaling is dan toch ook een optie? Als de klant het apparaat inderdaad ruw heeft behandeld zal hij daar in veel gevallen mee akkoord gaan. Waarom dan extra kosten maken en tijd verliezen door het apparaat heen en weer te sturen? Maar dit doet allemaal niet terzake, omdat het hier duidelijk om een fabricagefout gaat.
Re: waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell
Mijn ervaring met fabrikanten is dat als er spraken is van schade binnen de garantieperiode, dat de fabrikanten niet moeilijk doen.ik vraag me af of dat verhaal dat de reparatie-afdeling heeft vastgesteld dat dit het gevolg is van een onjuiste behandeling door de klant en dat ze hem daarna ongerepareerd hebben teruggestuurd niet gewoon een smoesje is. Ik vraag me af of S & F dat ding uberhaupt wel heeft opgestuurd. De meeste reparatie-afdelingen zullen in zo'n geval het apparaat namelijk niet meteen terugsturen, maar eerst contact opnemen met de klant.
Persoonlijk zou ik als detaillist de fabrikant bellen of ze een nieuw toetsenbord op kunnen sturen waarna ik die zelf vervang.
En als de laptop inderdaad opgestuurd moet worden, dan vervangen de fabrikanten die toetsenborden zonder gemekker.
Persoonlijk denk ik dat S&F gewoon een smoes verzonnen heeft.
Correct. Zeker als de klant zelf aangeeft dat het zijn schuld is.Reparatie tegen betaling is dan toch ook een optie?
Echter is er dan wel spraken van een reparatie die niet onder de garantie valt, echter mag de winkelier dan die reparatie niet weigeren. Volgens de wet is hij gedurende de verwachte levensduur verplicht om de reparatie uit te voeren omdat de wetgever van mening is dat de consument na het verstrijken van de garantieperiode nog recht heeft op een goed product.
Simpel:Waarom dan extra kosten maken en tijd verliezen door het apparaat heen en weer te sturen?
Op een laptop zit naast de garantie die je van de winkel krijgt ook fabrieksgarantie. En de winkelier mag niet op eigen houtje die reparatie uitvoeren zonder toestemming van de fabrikant.
Voordat je als winkelier zijnde uit naam van de fabrikant die reparatie onder de fabrieksgarantie mag repareren, dien je wel toestemming te hebben van de fabrikant. En als je die toestemming niet hebt, dan dient dat product naar een bedrijf gestuurd te worden die wel toestemming heeft van de fabrikant om die reparatie uit naam van de fabrikant te mogen repareren.
Snappie?
Re: waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell
Bijzonder voorval:
In reactie op mijn schriftelijke klachten aan SCHEER & FOPPEN over de gang van zaken kreeg ik een brief met daarin omschreven dat SCHEER & FOPPEN de reparatie pertinent niet onder garantie zal uitvoeren.
Vervolgens heb ik nog belachelijk veel moeite moeten doen om de niet gerepareerde laptopcomputer überhaupt terug te krijgen!
Wat een waardeloze service!
Tot mijn alles overstemmende verbazing bleek uit een licht misplaatst genereus telefoongesprekje dat de reparatieafdeling het toestenbord, welliswaar per abuis, toch had vervangen. Tevens kreeg ik te horen dat SCHEER & FOPPEN de kosten van de reparatie niet in rekening zal brengen.
Dat laatste kwam dan goed uit, want ik heb uiteraard op geen enkel moment opdracht of toestemming gegeven voor een betaalde reparatie en had in dit geval dan ook nimmer betaald!
Uiteindelijk duurde het toch nog weer meer dan twee weken na uitvoer van de reparatie, voordat ik mijn laptop (op mijn eigen initiatief maar weer nagebeld) een keer terug kon krijgen.
Afgezien van deze uitkomst blijft natuurlijk dat de hele gang van zaken en de manier van benadering door SCHEER & FOPPEN werkelijk helemaal nergens op lijkt!
De opmerking van de winkelier: 'veel plezier ermee en tot ziens!' viel dan ook niet helemaal lekker.
Ik heb hem in het bijzijn van een aantal verbaasde klanten nog even op niet mis te verstane wijze te kennen gegeven dat ik de service van SCHEER & FOPPEN buitengewoon slecht vind en dat ik zeker nooit meer iets bij hen zal kopen. Tevens heb ik hem nog even fijntjes gewezen op het feit dat dit hele verhaal een fraai staaltje anti-reclame voor SCHEER & FOPPEN vormt.
Inmiddels is het lijstje met goederen dat SCHEER & FOPPEN door dit specifieke geval aan verkoop inmiddels al is misgelopen aanzienlijk en daarmee is de schadepost voor SCHEER & FOPPEN op dit moment zeker uitgegroeid tot een veelvoud van het aanvankelijke reparatiebedrag.
Wat een fout bedrijf!
In reactie op mijn schriftelijke klachten aan SCHEER & FOPPEN over de gang van zaken kreeg ik een brief met daarin omschreven dat SCHEER & FOPPEN de reparatie pertinent niet onder garantie zal uitvoeren.
Vervolgens heb ik nog belachelijk veel moeite moeten doen om de niet gerepareerde laptopcomputer überhaupt terug te krijgen!
Wat een waardeloze service!
Tot mijn alles overstemmende verbazing bleek uit een licht misplaatst genereus telefoongesprekje dat de reparatieafdeling het toestenbord, welliswaar per abuis, toch had vervangen. Tevens kreeg ik te horen dat SCHEER & FOPPEN de kosten van de reparatie niet in rekening zal brengen.
Dat laatste kwam dan goed uit, want ik heb uiteraard op geen enkel moment opdracht of toestemming gegeven voor een betaalde reparatie en had in dit geval dan ook nimmer betaald!
Uiteindelijk duurde het toch nog weer meer dan twee weken na uitvoer van de reparatie, voordat ik mijn laptop (op mijn eigen initiatief maar weer nagebeld) een keer terug kon krijgen.
Afgezien van deze uitkomst blijft natuurlijk dat de hele gang van zaken en de manier van benadering door SCHEER & FOPPEN werkelijk helemaal nergens op lijkt!
De opmerking van de winkelier: 'veel plezier ermee en tot ziens!' viel dan ook niet helemaal lekker.
Ik heb hem in het bijzijn van een aantal verbaasde klanten nog even op niet mis te verstane wijze te kennen gegeven dat ik de service van SCHEER & FOPPEN buitengewoon slecht vind en dat ik zeker nooit meer iets bij hen zal kopen. Tevens heb ik hem nog even fijntjes gewezen op het feit dat dit hele verhaal een fraai staaltje anti-reclame voor SCHEER & FOPPEN vormt.
Inmiddels is het lijstje met goederen dat SCHEER & FOPPEN door dit specifieke geval aan verkoop inmiddels al is misgelopen aanzienlijk en daarmee is de schadepost voor SCHEER & FOPPEN op dit moment zeker uitgegroeid tot een veelvoud van het aanvankelijke reparatiebedrag.
Wat een fout bedrijf!
Re: waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell
Beste heer /mevr Wago
Eindelijk opgelost... dat is prettig te horen. U had volgens Piet 1953 altijd nog stampij kunnen maken in de winkel. Ik heb dat wel eens aan aantal klanten bij de servicebalie van MM zien doen, en de verkoper/medewerker aldaar boog het zo mooi om dat de klager gewoon voor jan joker stond en dat andere mensen riepen dat hij niet zo moest zeuren. Gewoon geduld hebben en zelf ook een beetje aardig blijven helpt vaak veel meer.
Zal de eigenaar van scheer en foppen nu een plaatsje zakken in de quote 500 ?????? met alle gemiste kansen. Ik snap werkelijk niet waarom u dat steeds herhaalt, zal wel frustratie zijn.
Eindelijk opgelost... dat is prettig te horen. U had volgens Piet 1953 altijd nog stampij kunnen maken in de winkel. Ik heb dat wel eens aan aantal klanten bij de servicebalie van MM zien doen, en de verkoper/medewerker aldaar boog het zo mooi om dat de klager gewoon voor jan joker stond en dat andere mensen riepen dat hij niet zo moest zeuren. Gewoon geduld hebben en zelf ook een beetje aardig blijven helpt vaak veel meer.
Zal de eigenaar van scheer en foppen nu een plaatsje zakken in de quote 500 ?????? met alle gemiste kansen. Ik snap werkelijk niet waarom u dat steeds herhaalt, zal wel frustratie zijn.
Re: waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell
Of de eigenaar een plaatsje zal zakken is natuurlijk niet aan de orde, er staan daar bedrijfsleiders die verantwoordelijk zijn voor hun eigen omzet en Die vinden het helemaal niet leuk als je op bv een drukke zatermiddag ophef maakt.Dit bij een servicebalie doen is dus de verkeerde plek.Aardig blijven klinkt leuk tot het jezelf treft en je maanden op je laptop kan wachten, kijken hoe aardig jij dan blijft.Beste heer /mevr Wago
Eindelijk opgelost... dat is prettig te horen. U had volgens Piet 1953 altijd nog stampij kunnen maken in de winkel. Ik heb dat wel eens aan aantal klanten bij de servicebalie van MM zien doen, en de verkoper/medewerker aldaar boog het zo mooi om dat de klager gewoon voor jan joker stond en dat andere mensen riepen dat hij niet zo moest zeuren. Gewoon geduld hebben en zelf ook een beetje aardig blijven helpt vaak veel meer.
Zal de eigenaar van scheer en foppen nu een plaatsje zakken in de quote 500 ?????? met alle gemiste kansen. Ik snap werkelijk niet waarom u dat steeds herhaalt, zal wel frustratie zijn.
Mvg Jor.
Re: waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell
Aardig blijven klinkt leuk tot het jezelf treft en je maanden op je laptop kan wachten, kijken hoe aardig jij dan blijft.
Tja, de reparatietermijnen van laptops kunnen lang duren. Persoonlijk denk ik dat de consument daar onderhand wel rekening mee moet gaan houden.
Een laptop is géén desktopcomputer!! Vergeet dat niet.
De winkelier heeft totaal géén invloed op de lengte van de reparatietermijnen van laptops.
Zoals ik al vaker heb aangegeven bestaat een laptop uit zeer specifieke onderdelen speciaal voor die ene type en merk.
Bij een desktopcomputer bestaan de onderdelen uit gestandaardiseerde en universele onderdelen.
Bij laptops niet.
Ik zal een voorbeeld geven:
Bij een desktopcomputer gaat het moederbord kapot. Het moederbord is van het merk MSI. Als dat type niet op voorraad is, kun je een moederbord van Asus in zetten. Geen probleem.
Bij laptops kan dat niet en als het moederbord kapot gaat kan er alleen van dat ene merk en van dat ene type vervangen worden. Een ander moederbord van een ander merk of van een ander type kan er niet in. Dat past niet.
Is die niet op voorraad, dan moet er net zolang gewacht worden totdat het moederbord weer leverbaar is.
Je hebt dan geen keuze, maar je moet gewoon wachten.
Dat is dus de reden waarom dat de reparatietermijnen van laptops langer duren dan de reparatietermijnen van desktopcomputers.
Nu zijn er mensen die vinden dat je de winkelier onder druk moet gaan zetten, maar dat heeft totaal geen zin, want die kan er net zoveel aan doen als de consument zelf. En ga dan ook niet de winkelier beschuldigen dat hij zich niet aan zijn verantwoordelijkheden houdt, want dat is zo gemakkelijk gezegd en totaal onredelijk.
Als de onderdelen tijdelijk niet leverbaar zijn, kan hij er ook niks aan doen en kan hij de laptop niet repareren.
En geld terug?
Te gemakkelijk gedacht en zeker niet realistisch.
Tja, dat lost tuurlijk het probleem niet op.
Re: waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell
Dan moeten de winkeliers daar eindelijk eens een keer iets aan doen! Bijvoorbeeld m.b.v. branche organisaties. De detaillisten maken zich er hier wel heel makkelijk vanaf door het af te schuiven op de consument.Geplaatst op 06 Jun 2008 08:27 door BBCS
De winkelier heeft totaal géén invloed op de lengte van de reparatietermijnen van laptops.
Als ik € 1000 uitgeef aan een nieuwe laptop en ik kom thuis en hij doet het niet, wil ik meteen een nieuwe laptop van de winkelier. En als hij deze laptop niet meer op voorraad heeft wil ik terstond m'n geld terug zodat ik ergens anders de door mij gewenste laptop kan aanschaffen. Hier is niets onredelijks aan en gewoon vanzelfsprekend. Of de winkelier dit al dan niet op de fabrikant kan verhalen interesseert mij niets. De winkelier heeft die € 1000 van mij aangenomen en niet de fabrikant.Nu zijn er mensen die vinden dat je de winkelier onder druk moet gaan zetten, maar dat heeft totaal geen zin, want die kan er net zoveel aan doen als de consument zelf. En ga dan ook niet de winkelier beschuldigen dat hij zich niet aan zijn verantwoordelijkheden houdt, want dat is zo gemakkelijk gezegd en totaal onredelijk.
En eigenlijk zou je hetzelfde mogen verwachten als de laptop na bijvoorbeeld een maand al kapot gaat. Ik weet dat het zo niet werkt maar het is volkomen belachelijk en onacceptabel als je dan weken of zelfs maanden moet wachten op een werkende laptop. Nogmaals, de winkelier heeft mijn € 1000 en moet het probleem oplossen. Leveringsproblemen van onderdelen is het probleem van de winkelier/fabrikant en niet van de consument. En zo hoort het ook. Althans, zo zou het moeten zijn.
Denk jij dat als iemand (een bedrijf) die laptop op rekening heeft gekocht en het apparaat functioneert niet of gaat kapot voor dat de de factuur van de laptop is betaald, zeg na 30 dagen, dat die koper dan evengoed de rekening gaat betalen voordat hij een correct werkend apparaat heeft? Natuurlijk niet.
Niet te makelijk gedacht en is zeker realistisch, zie hierboven.En geld terug?
Te gemakkelijk gedacht en zeker niet realistisch.
Natuurlijk lost dat het probleem wel op.Tja, dat lost tuurlijk het probleem niet op.
Re: waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell
Daar is niks aan te doen.Quote:
Geplaatst op 06 Jun 2008 08:27 door BBCS
De winkelier heeft totaal géén invloed op de lengte van de reparatietermijnen van laptops.
Dan moeten de winkeliers daar eindelijk eens een keer iets aan doen! Bijvoorbeeld m.b.v. branche organisaties. De detaillisten maken zich er hier wel heel makkelijk vanaf door het af te schuiven op de consument.
Dat heeft ook met toeleveranciers e.d. te maken.
Als een laptop wordt gefabriceerd, zit er een moederbord van merk D en type E in.
De beschikbare moederborden gaan veelal naar de fabricage en wat daarvan over is gaat naar de reparaties toe.
Als het moederbord op is en nergens meer op voorraad, wordt er gewacht totdat er een bepaald aantal aanvragen voor dat moederbord is, dan pas wordt er gestart met het vervaardigen van dat moederbord.
Voor 10 of 100 moederborden wordt het fabricageproces niet opgestart, omdat dit teveel geld kost.
Dacht je nu werkelijk dat de consumenten of winkeliers hier inspraak op hebben en dat ze wat te zeggen hadden?
Dat is dus niet zo.
Een te gemakkelijke uitspraak naar mijn mening.De detaillisten maken zich er hier wel heel makkelijk vanaf door het af te schuiven op de consument.
Je hebt bij dit soort zaken te maken met de gehele keten.
Dus ook met de toeleveranciers van de fabrikanten.
Die werken met orders.
Dacht je nu werkelijk dat een brancheorganisatie van winkeliers die toeleveranciers van de fabrikanten zou kunnen dwingen om bepaalde kleine orders te fabriceren?
Die toeleveranciers zeggen heel simpel:
"Voor die kleine orders ga ik echt niet het gehele fabricageproces opstarten."
Je hebt hier te maken met massaproductie en kleine orders worden dus niet in behandeling genomen.
Dus je kunt niet zomaar zeggen dat als die toeleveranciers niet het fabricageproces opstarten voor een klein aantal onderdelen, dat de winkelier zich dan niet aan zijn verantwoordelijkheden houdt en dat hij het afschuift op de consument.
Re: waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell
Een herhaling van zetten van BBCS.
Ik heb niets aan mijn betoog toe te voegen. Behalve dat als het aankoop bedrag € 500 zou zijn (het bedrag van TS) i.p.v. € 1000, dat niets aan mijn verhaal verandert.
Ik heb niets aan mijn betoog toe te voegen. Behalve dat als het aankoop bedrag € 500 zou zijn (het bedrag van TS) i.p.v. € 1000, dat niets aan mijn verhaal verandert.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell
Tja..Tja, de reparatietermijnen van laptops kunnen lang duren. Persoonlijk denk ik dat de consument daar onderhand wel rekening mee moet gaan houden.
Een laptop is géén desktopcomputer!! Vergeet dat niet.
En dan heb je een Dell - met een storing, en staat na een telefoontje binnen 24 uur een monteur op de stoep met de juiste onderdelen, die in een uurtje tegen betaling van een kop koffie en een koekie het helemaal in orde maakt
Het kan dus wel.
Alleen, Packard Bell is niet de meest betrouwbare fabrikant, en heeft ook twijffelachtige 'service'.
Re: waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell
@ Topicstarter:
Naar aanleiding van soortgelijke ervaringen kan ik melden dat ik eveneens NOOIT meer iets bij Scheer en Foppen zal kopen.
Naar aanleiding van soortgelijke ervaringen kan ik melden dat ik eveneens NOOIT meer iets bij Scheer en Foppen zal kopen.
Re: waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell
Ook mijn Packard Bell laptop van nog geen 2 jaar oud heeft losse toetsen. Scheer en Foppen liet mij weten dat reparatie E 163 zou gaan kosten. Nadat ik hen op hun verplichtingen had gewezen wilden s & f uit coulanceoverwegingen de rekening met 43 euro verlagen Ze konden overigens niet aan mijn verzoek voldoen om aan te tonen waar in hun voorwaarden staat dat toetsenborden niet onder de garantie vallen. Schades vanaf 225,- worden door de rechtsbijstandsverzekering behandeld. Dus wil ik mijn gelijk halen moet ik naar het kantongerecht en zelf alle kosten betalen. En of dat dan zinvol is ... Scheer en Foppen kent de regeltjes en lacht zich rot. En de consument is altijd de dupe. Heeft iemand al ervaring met het dagvaarden van Scheer en Foppen??