LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
JJ Wago
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mei 2008 16:37

waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell

Ongelezen bericht door JJ Wago »

Kort na aankoop van een nieuwe Packard Bell laptopcomputer viel er een toets uit het toetsenbord.
Scheer & Foppen verwijst mij, overigens tegen de wet- en regelgeving in, door naar fabrikant en schuift daarmee eigen verantwoordelijkheid af. Hier heb ik uiteraard geen genoegen mee genomen.
Hiervoor heeft Scheer & Foppen welliswaar excuus aangeboden, maar het blijft natuurlijk een goedkope poging om onder de reparatiekosten uit te komen.
Na onderzoek aan de schade volgt de vanzelfsprekende toezegging tot reparatie onder garantie.
Na inlevering ter reparatie komt Scheer & Foppen echter toch met een begroting ten bedrage van 117 euro!
Opeens is valt het defect, nu omschreven als gevolg van fysieke schade, niet meer onder de garantie! (?)
Tevens wordt door Scheer & Foppen geïnsinueerd dat ik de laptop
waarschijnlijk heb laten vallen! (?)
Deze op niets gebaseerde uitspraak vertoont m.i. karaktertrekken van een ordinaire oplichterspraktijk.

Opgemerkt dient te worden dat bij aankoop (uiteraard) geen informatie door verkoper Scheer & Foppen is verstrekt omtrent de kennelijk beperkte garantie op toetsenborden.

Voor de duidelijkheid vermeld ik overigens dat de gebruiker in kwestie nooit eerder een losse toets o.i.d. heeft veroorzaakt en de betreffende laptop slechts kort, maar vooral op normale wijze heeft gebruikt!

Ook nadat ik Scheer & Foppen heb gewezen op hetgeen bij wet en andere regelgeving is gesteld omtrent consumentenkoop en garantie (o.a. Burgerlijk Wetboek, boek 7, art. 17 en art. 21) houdt Scheer en Foppen na veel draaikonterij (mailtjes kwijt, mailtjes niet ontvangen, medewerker werkt hier niet meer ect.) voet bij stuk en onttrekt Scheer & Foppen zich uiteindelijk volledig aan het uitvoeren van de reparatie onder garantie en daarmee aan de wettelijke bepalingen.

Wees dus gewaarschuwd bij aankoop van goederen bij Scheer & Foppen!!

N.B. Op de site van fabrikant Packard Bell staan overigens soortgelijke ervaringen omschreven in het forum aldaar!

Men doet bijzonder moeilijk over garantie op toetsenborden.


Ook daar geldt dus een waarschuwing t.a.v. aankoop van producten!
Laatst gewijzigd door JJ Wago op 15 mei 2008 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell

Ongelezen bericht door BBCS »

Tja, waarom koop je dan ook een Packard-Hell????

Dat is vragen om problemen.

Net als Medion.

Oke, als het werkt gaat het best wel, maar als er problemen zijn......


Maarja, liever voor een dubbeltje op de eerste rij.

Zo zie ik het.

JJ Wago
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mei 2008 16:37

Re: waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell

Ongelezen bericht door JJ Wago »

@ BBCS:

Beetje arrogante houding eerlijk gezegd!

In de eerste plaats mag ik van een splinternieuwe laptop verwachten dat de onderdelen er wat langer op blijven zitten dan enkele weken dacht ik zo!

Vorenstaande heeft overigens volstrekt niets met de hoogte van het aankoopbedrag te maken!

Mocht er sprake van zijn dat Laptopcomputers in deze prijsklasse gewoonlijk allemaal zo vlot uit elkaar vallen, dan heeft Scheer & Foppen, als verkoper en in het kader van zijn informatieplicht jegens de koper, nagelaten mij daarvan in kennis te stellen.
Sterker nog, specifieke kwetsbaarheiden van dit product zijn bij aankoop wel gevraagd, maar niet genoemd!


en in reactie op je dubbeltje:

Zie wat je wilt zien, maar hier verschillen wij iig dus duidelijk van mening.

Een aankoopbedrag van ruim 500 euri acht ik -zeker voor een scholier- bepaald geen dubbeltje op de eerste rang!

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell

Ongelezen bericht door BBCS »

Beetje arrogante houding eerlijk gezegd!
Maar dat is het gelukkig niet.
In de eerste plaats mag ik van een splinternieuwe laptop verwachten dat de onderdelen er wat langer op blijven zitten dan enkele weken dacht ik zo!


Van sommige merken mag je dat niet verwachten.

Kijk, veel mensen denken dat Packard-Hell een A-merk is, maar dat is het niet.

Packard-Hell valt onder de troep merken, die je het beste links kan laten liggen.

Is dit arrogantie?

Nee, de keiharde waarheid.
Ik kan er ook niks aan doen, maar het is wel de realiteit.
Mocht er sprake van zijn dat Laptopcomputers in deze prijsklasse gewoonlijk allemaal zo vlot uit elkaar vallen, dan heeft Scheer & Foppen, als verkoper en in het kader van zijn informatieplicht jegens de koper, nagelaten mij daarvan in kennis te stellen.
Scheer & Foppen verkoopt alleen maar Packard-Hell, dus kun je ze voor computers al helemaal niet serieus nemen.
Ze zullen het verschil tussen AMD en Intel en Celeron en Pentium al helemaal niet kennen.
Een aankoopbedrag van ruim 500 euri acht ik -zeker voor een scholier- bepaald geen dubbeltje op de eerste rang!
Wel als het een laptop is met een 17 inch scherm.

Voor alle duidelijkheid:

Ik val je niet aan, ik probeer je alleen duidelijk te maken dat je een behoorlijk vergissing gemaakt hebt.

En de houding van Scheer & Foppen en Packard-Hell?
Verbaast me niks.

En ja, ik ben ook een computerdetaillist en ik erger me aan die gasten die denken goedkoop computers te kunnen verkopen en ook nog de consumenten te laten denken dat ze eerste klas kwaliteit kopen.

Wel eens van het merk Yoko gehoord?
Precies hetzelfde verhaal.

BasO
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2008 17:49

Re: waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell

Ongelezen bericht door BasO »

Wago is niet de eerste die klaagt over Scheer en Foppen.
Geef ze een koude douche:

http://www.trosradar.nl/index.php?id=286&no_cache=1

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell

Ongelezen bericht door gravedigger »

@BBCS
Je hoeft niet voor de 25 ( of 30e?) keer je belende verhalen af te steken. Wago wil alleen maar weten, hoe hij/zij SenF succuesvol kan aanpakken, Geef daar antwpprd op of schrijf anders niets!

JJ Wago
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mei 2008 16:37

Re: waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell

Ongelezen bericht door JJ Wago »

Bedankt voor de reacties tot dusver.

Ter informatie aan forumlezers, ter kennisgeving aan Scheer & Foppen en ter persoonlijke genoegdoening het volgende:

In de eerste plaats kan ik alvast melden dat de gehele houding en handelen door of namens Scheer & Foppen als gevolg heeft gehad dat ik mijn laatste aankoop ooit heb gedaan! Dat moge duidelijk zijn!

Verder zal het de betreffende medewerkers/beleidvoerders van Scheer & Foppen misschien niet echt uitmaken, maar Scheer _ Foppen loopt hiermee in ieder geval alvast de aankoop van drie grote huishoudelijke apparaten mis!

Verder beschik ik toevallig over een aardig landelijk netwerk en ook vanuit deze hoek heb ik al een paar serieuze toezeggingen ontvangen van mensen die niet meer naar Scheer & Foppen zullen gaan en voor zeker twee (onafhankelijke) personen was dit mooi even de beroemde druppel om nooit meer een stap in een winkel van Scheer & Foppen te zetten!

Hoewel ik geen inzicht heb in de winstmarges is het toch behoorlijk aannemelijk dat Scheer & Foppen zich -althans zakelijk gezien- nu al in de vingers heeft gesneden!



. . . . . . Never underestimate your audience!

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell

Ongelezen bericht door BBCS »

Die proberen ook aan alle kanten onder hun verantwoordelijkheid uit te komen en daar ben jij er één van
Echt onzin zeg.

Een ander punt:

Ik moet me aan de wet houden en niet aan de uitspraken van consumentenorganisaties.

Wat je vaak hoort is dat als een winkelier volgens een consument zijn verantwoordelijkheden niet nakomt, is deze verantwoordelijkheid gebaseerd op de mening en de verwachting van een consument.

En daar hoef ik me als detaillist totaal niet aan te houden.

We moeten allemaal aan de wettelijke regels houden.
En die kom ik gewoon na.

En die regels worden door de Nederlandse wetgever bepaald, niet door een detaillist, niet door een consument en zeker niet door een consumentenorganisatie.
Wat je vaak ziet is dat een consumentenorganisatie een bepaalde mening heeft of een uitspraak doet, en gelijk zie je dat veel mensen aan die uitspraken wettelijke regels aan koppelen.

Dat ik niet zeg wat jij graag horen wilt, is punt 2.

En ik denk zelf dat je mij daarop aanvalt.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell

Ongelezen bericht door BBCS »

Correctie: een gefrustreerde p.c. detaillist! En doe me een lol en houd eens op met het ophemelen over de service van die p.c. boertjes!


Die leveren wel betere kwaliteit en service als die gasten als Scheer en Foppen.

Dat jij hun de hand boven het hoofd houdt, snap ik niet.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell

Ongelezen bericht door BBCS »

Ja, ik weet hoe jij over bepaalde zaken denkt. Ga hier geen energie aan verspillen.
Die keuze is bij jezelf.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell

Ongelezen bericht door gravedigger »

Correctie: een gefrustreerde p.c. detaillist!
Correctie op je correctje:
En dan is detaillist zeker een duur woord voor inpakker van kapotte electronicaspullen??

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell

Ongelezen bericht door BBCS »

Wat zijn we weer lollig.
En dan is detaillist zeker een duur woord voor inpakker van kapotte electronicaspullen??
En hoe kom je daarbij?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell

Ongelezen bericht door BBCS »

Wat pas zielig is om Packard-Hell en Scheer en Foppen de hand boven het hoofd te houden.

3 punten:

- De werkwijze van Scheer en Foppen deugd niet.

- De toetsen mogen niet zomaar eruit vallen.

- Het vervangen van het toetsenbord is in het algemeen niet zoveel werk. En een reparatie van een toetsenbord voor een bedrag van €117,- is wel heel er veel.
Na onderzoek aan de schade volgt de vanzelfsprekende toezegging tot reparatie onder garantie.
Is niet altijd zo vanzelfsprekend. Eigen schade valt niet onder de garantie. Alleen schade die te wijten is aan materiaalfouten of fabricagefouten vallen onder de garantie.

Een toets van een laptop valt er bijna nooit vanzelf af. Al typ je de hele dag, dan kunnen de toetsen er eigenlijk onmogelijk eraf vallen.


Als de fabrikant moeilijk doet, kan de verkopende partij nog altijd zelf een toetsenbord bestellen en zelf erin bouwen.
Maarja, ik denk dat Scheer en Foppen die expertise niet in huis heeft.

Concreet gezegd:

Zeker in het eerste half jaar moet de verkopende partij met het bewijs komen dat de schade aan de TS te wijten is. En als ze dat niet kunnen bewijzen, dan valt de kosten onder de garantie.

Een persoonlijke opmerking:
Uit mijn ervaring doen de meeste fabrikanten niet moeilijk. Persoonlijk denk ik dat als Scheer en Foppen de laptop op zou sturen naar Packard-Bell, dat Packard-Bell kosteloos die toetsenbord gaat vervangen.
En als detaillist zijnde kun je er ook voor kiezen om in overleg met de fabrikant het toetsenbord zelf te vervangen.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell

Ongelezen bericht door gravedigger »

Zoals je ziet, gequote uit een ander topic waar jij in reageerde. Maar ik vins hem te mooi on hen verloren te laten gaan :lol:

alfatrion
Berichten: 21962
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het was inderdaad een gevatte opmerking.

JJ Wago
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mei 2008 16:37

Re: waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell

Ongelezen bericht door JJ Wago »

nog even ter verduidelijking van mijn zin
Na onderzoek aan de schade volgt de vanzelfsprekende toezegging tot reparatie onder garantie.
en in het bijzonder het woord vanzelfsprekend:


Om deze laptop aan te kunnen schaffen heb ik best even moeten sparen. Vervolgens heb ik de laptop vrijwel uitsluitend gebruikt om mijn eindexamen-scriptie uit te werken. Het moge duidelijk zijn dat ik de laptop op normale wijze heb gebruikt en het toetsenbord niet met een hamer, schroevendraaier of kettingzaag heb bewerkt.
Gezien de periode tussen aankoop en het moment dat de toets er uitviel (binnen enkele weken dus) mag ik ervan uitgaan dat dit bij aankoop al niet goed heeft gezeten.

Twee medewerkers van SCHEER & FOPPEN hebben het defect nader onderzocht en waren het met mi eens dat dit vanzelfsprekend onder garantie zou vallen!

Nadat ik de laptop ter reparatie had aangeboden kreeg ik opeens te horen dat het defect niet onder garantie zou vallen, omdat het defect te wijten is aan fysieke schade. (?)
Hierover heeft een pittige discussie plaats gevonden.
Op het moment dat de flinterdunne 'bewijsvoering' van SCHEER & FOPPEN kennelijk iets te veel onderuit werd gehaald werd maar even gauw gesuggereerd dat ik de laptop waarschijnlijk zou hebben laten vallen! Dit zegt natuurlijk aardig veel over de manier waarop SCHEER & FOPPEN kennelijk te werk gaat.

Het gevolg is dat ik nu een nieuwe maar kapotte laptop bezit.

Overigens heb ik de laptop nog steeds niet teruggekregen! :evil:
Daar baal ik ook goed van!

Deejay
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 sep 2005 23:46

Re: waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell

Ongelezen bericht door Deejay »

Prachtige tegenspraken, u kent zeer veel mensen die u allemaal toezeggen niet meer bij S&F te kopen. Jammer dat u uw enorme netwerk niet op voorhand heeft benaderd voor wat objectieve informatie aangaande laptops in deze onderklasse.
Gezien het aantal filialen wat deze keten heeft (ik tel er meer dan 50 in hun adreslijst op de site) zullen ze uw drie apparaten en vrienden niet missen.

Kijk eens rond op diverse fora en je zal zien dat Packard Bell redelijk onder druk staat om het maar voorzichtig uit te drukken. En iedere student weet toch hoeveel prachtige gratis info hier op internet te vinden is???

JJ Wago
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mei 2008 16:37

Re: waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell

Ongelezen bericht door JJ Wago »

Naar aanleiding van de verhuisplannen van een goede kennis en vooral met het oog op de daarmee samenhangende witgoed-aankopen heb ik, ter waarschuwing omtrent eventuele aankopen bij SCHEER & FOPPEN contact opgenomen met de betreffende persoon.

Mijn waarschuwing was echter al niet meer nodig!

Hij was inderdaad bij SCHEER & FOPPEN geweest om daar een en ander aan te kopen.
Echter tijdens de onderhandeling over enige korting op de aankopen, ten bedrage van ongeveer 6000 euro(!) werd door SCHEER & FOPPEN een aantrekkelijke korting van wel 15 euro voorgesteld! :lol:

Dit uiterst sympathieke gebaar van SCHEER & FOPPEN viel niet helemaal in goede aard en om die reden is de hele koop overgegaan!


:D :D :D

Piet1953
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 apr 2008 08:15

Re: waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell

Ongelezen bericht door Piet1953 »

Vragensteller, natuurlijk mag je van het toetsenbord van een computer verwachten dat het langer mee gaat dan een half jaar, van welk merk het apparaat dan ook is. En je mag van een winkelier verwachten dat hij achter de produkten staat, die hij verkoopt.

Ik vind het echt schokkend te horen, dat ze het niet willen laten repareren. Als ze vinden dat je het apparaat niet naar behoren hebt gebruikt, moeten ze wel met bewijzen komen.

Mijn tip: ga met die kapotte laptop terug naar die winkel op een zaterdagmiddag als de winkel helemaal vol staat met klanten die net iets willen kopen, en vraag nogmaals, met luide stem, waarom ze een laptop die na een paar maanden al zo maar kapot gaat, niet willen repareren, en of dat zo is bij alle apparaten die ze daar verkopen.

Vraag gerust de andere klanten, die in de buurt staan, en net iets willen kopen, wat zij hiervan vinden. En laat je niet wegsturen. Vooral niet vergeten hard te praten zodat iedereen het kan verstaan en trek je er niets van aan dat er een lange rij ontstaat bij de kassa.

Kom nou!

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: waarschuwing Scheer & Foppen / Packard Bell

Ongelezen bericht door BBCS »

Vragensteller, natuurlijk mag je van het toetsenbord van een computer verwachten dat het langer mee gaat dan een half jaar, van welk merk het apparaat dan ook is.
In principe heb je gelijk, echter is de constructie van de toetsen van een laptop totaal anders dan een toetsenbord van een desktopcomputer.

Een toetsenbord van een laptop heeft een dermate contructie dat die zeker 3 tot 6 jaar bij normaal gebruik mee moet gaan, zonder dat de toetsen er vanzelf afvallen.

Stof kan er altijd tussen de toetsen komen en ook ander vuil waardoor de toetsen minder goed kunnen gaan functioneren. Schoonmaken met lucht gaat heel goed.

Gesloten