Ze willen nu ook al als je een nieuwe MP3 speler koopt een kopieerheffing gaan invoeren.
http://www.webwereld.nl/nieuws/21326.phtml
http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=45044
Waar gaat dat heen .Dadelijk moet ik voor een nieuwe harde schijf in me PC ook nog extra gaan betalen .
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Waarschuwing website B.I.G
Re: Waarschuwing website B.I.G
Je hoeft niet te uploaden met P2P programmas.
Het gebruik ervan wordt echter wel stellig afgeraden gezien deze makkelijk toegang geven tot je IP adres wat weer gebruikt wordt door 'honeytraps' en veel nep bestanden via deze weg worden gedeelt.
Er zijn meerdere manieren om aan je spullen te komen.
Nog voor het internet bestond werd daar gebruik van gemaakt.
Maar als je ergens kopieerheffing op legt, dan betaald de klant die dit betaald toch voor het recht op kopieren?
Op Cd's [leeg of niet leeg] bestaat deze heffing al.
Lege CD's zijn in Nederland 30% duurder dan in bijvoorbeeld Duitsland.
Dus ik kan 30% van de CD volstoppen met te dure software met voerbodige functies waarvoor je toch betaald en met copyrightbelasting zonder enige moraliteit te verliezen.
Je betaald om te kopieren, dit is al jaren zo.
Beetje hypocriet om het dan te gaan verbieden.
Het gebruik ervan wordt echter wel stellig afgeraden gezien deze makkelijk toegang geven tot je IP adres wat weer gebruikt wordt door 'honeytraps' en veel nep bestanden via deze weg worden gedeelt.
Er zijn meerdere manieren om aan je spullen te komen.
Nog voor het internet bestond werd daar gebruik van gemaakt.
Maar als je ergens kopieerheffing op legt, dan betaald de klant die dit betaald toch voor het recht op kopieren?
Op Cd's [leeg of niet leeg] bestaat deze heffing al.
Lege CD's zijn in Nederland 30% duurder dan in bijvoorbeeld Duitsland.
Dus ik kan 30% van de CD volstoppen met te dure software met voerbodige functies waarvoor je toch betaald en met copyrightbelasting zonder enige moraliteit te verliezen.
Je betaald om te kopieren, dit is al jaren zo.
Beetje hypocriet om het dan te gaan verbieden.