According to the Internet Society and other sources, the term spam is derived from the 1970 Spam sketch of the BBC television comedy series "Monty Python's Flying Circus".[11] The sketch is set in a cafe where nearly every item on the menu includes Spam canned luncheon meat. As the waiter recites the Spam-filled menu, a chorus of Viking patrons drowns out all conversations with a song repeating "Spam, Spam, Spam, Spam... lovely Spam! wonderful Spam!", hence "Spamming" the dialogue.[12] The excessive amount of Spam mentioned in the sketch is a reference to the preponderance of imported canned meat products in the United Kingdom, particularly a brand of spiced ham (SPiced hAM = SPAM) from the USA, in the years after World War II, as the country struggled to rebuild its agricultural base. Spam captured a large slice of the British market within lower economic classes and became a byword among British children of the 1960s for low-grade fodder due to its commonality, monotonous taste and cheap price - hence the humour of the Python sketch.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wegwerp laptop studio 1747 dell
-
Re: wegwerp laptop studio 1747 dell
Off topic maar de naamgeving is nog iets leuker...
dat is een aanname van jou , dat weet je niet!Dat is bij BBCS niets nieuws, mensen op het verkeerde been zetten lijkt een soort hobby te zijn, en verklaart wellicht ook zijn afwezigheid van een maand
is het een hobby van jou om mensen af te katten?
adSolvendum schreef:Ongewenst bericht? Een subjectief begrip. Voor mij dus ook ingeblikt varkensvlees, wanneer iemand verwijst naar een wetsartikel maar voorbij gaat aan de inhoud hiervan. Dat is bij BBCS niets nieuws, mensen op het verkeerde been zetten lijkt een soort hobby te zijn, en verklaart wellicht ook zijn afwezigheid van een maand.Wikipedia schreef:ingeblikt varkensvlees dat zijn naam gaf aan de ongewenste berichten, in Nederland onder de naam smac in de handel
Volgens het aangehaalde conformiteitsbeginsel mag men van een aangekocht produkt toch wel wat meer verwachten dan een jaar garantie, wanneer de aard van het produkt hiertoe aanleiding geeft, enkel de bewijslast ligt na 6 maanden bij de koper. Dat Dell slechts een jaar garantie geeft heeft niets met dit beginsel te maken.
Voor de fanatieke lezer:
7:17 BW
Jij brengt zelf mensen op het verkeerde been!
De pot verwijt de ketel....
Jij geeft zelf een verkeerde uitleg van de conformiteitsbeginsel.
Jij zet zomaar de wetsartikelen 6a, 17, 18, 23 en 24 aan de kant.
Vraag je geld terug van je opleiding: je hebt er geen moer van begrepen!
duidelijk.Vraag je geld terug van je opleiding: je hebt er geen moer van begrepen
Klopt, maar deze meneer roept in elk topic hetzelfde, de discussie wordt weer oeverloos...ciske schreef:net zo goed dat als jij jouw mening geeft , mag hij dat ook.Ik heb geen behoefte aan een zoveelste topic over garantie waarbij BBCS wederom zijn mening uit!
Er is niet bepaald dat een product gedurende een x tijd probleemloos mee moet gaan en als het product binnen die tijd defect is gegaan dat het product dan non-conform is.
Wat wel geregeld is:
Het product dient conform de koopovereenkomst geleverd te zijn en het product dient die eigenschappen te bezitten welke de consument op grond van de koopovereenkomst had mogen verwachten, met daarbij de uitspraken van de verkopende partij en zijn voorverkopers (lees: fabrikant) op wat voor manier dan ook.
Als een product binnen 6 maanden een gebrek vertoont, mag ervan uit worden gegaan dat het gebrek tijdens de koop al aanwezig was, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet.
Als het product niet conform de koopovereenkomst geleverd is of niet de eigenschappen bezit welke het volgens de koopovereenkomst had moeten bezitten, met daarbij de uitspraken van de verkopende partij of zijn voorverkopers (lees: fabrikant), dan is het product non-conform de koopovereenkomst en dient de verkopende partij (al dan niet via zijn voorverkopers) ervoor te zorgen dat het product kosteloos alsnog volgens de koopovereenkomst komt.
Als de verkopende partij of fabrikant bepaalde eigenschappen is bepaald of het uitsluiten van bepaalde gebreken is verzekerd, waarbij de verkopende partij of fabrikant de consument bepaalde rechten toekent, kan de consument daar rechten aan ontlenen.
De koopovereenkomst komt tot stand doordat de consument voor de koop al zijn wensen en eisen aan de verkopende partij mededeelt. Gaat de verkopende partij daarmee akkoord, dan wordt er een product uitgezocht die aan de eisen, wensen en verwachting van de koper voldoet. Gaan zowel de koper als de verkoper daarmee akkoord, wordt de koop gesloten en is de koopovereenkomst een juridisch contract.
En aan dat contract worden rechten aan ontleent.
Het is niet voor niets dat in de wetgeving staat dat het product aan de koopovereenkomst moet voldoen en dat het product die eigenschappen moet bezitten welke de consument op grond van die koopovereenkomst mag verwachten.
Dat is in de wetgeving bepaald en niet anders.
Het bovenstaande is het consumentenrecht en het conformiteitsbeginsel.
Wat wel geregeld is:
Het product dient conform de koopovereenkomst geleverd te zijn en het product dient die eigenschappen te bezitten welke de consument op grond van de koopovereenkomst had mogen verwachten, met daarbij de uitspraken van de verkopende partij en zijn voorverkopers (lees: fabrikant) op wat voor manier dan ook.
Als een product binnen 6 maanden een gebrek vertoont, mag ervan uit worden gegaan dat het gebrek tijdens de koop al aanwezig was, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet.
Als het product niet conform de koopovereenkomst geleverd is of niet de eigenschappen bezit welke het volgens de koopovereenkomst had moeten bezitten, met daarbij de uitspraken van de verkopende partij of zijn voorverkopers (lees: fabrikant), dan is het product non-conform de koopovereenkomst en dient de verkopende partij (al dan niet via zijn voorverkopers) ervoor te zorgen dat het product kosteloos alsnog volgens de koopovereenkomst komt.
Als de verkopende partij of fabrikant bepaalde eigenschappen is bepaald of het uitsluiten van bepaalde gebreken is verzekerd, waarbij de verkopende partij of fabrikant de consument bepaalde rechten toekent, kan de consument daar rechten aan ontlenen.
De koopovereenkomst komt tot stand doordat de consument voor de koop al zijn wensen en eisen aan de verkopende partij mededeelt. Gaat de verkopende partij daarmee akkoord, dan wordt er een product uitgezocht die aan de eisen, wensen en verwachting van de koper voldoet. Gaan zowel de koper als de verkoper daarmee akkoord, wordt de koop gesloten en is de koopovereenkomst een juridisch contract.
En aan dat contract worden rechten aan ontleent.
Het is niet voor niets dat in de wetgeving staat dat het product aan de koopovereenkomst moet voldoen en dat het product die eigenschappen moet bezitten welke de consument op grond van die koopovereenkomst mag verwachten.
Dat is in de wetgeving bepaald en niet anders.
Het bovenstaande is het consumentenrecht en het conformiteitsbeginsel.
ik ben het ook niet met alles eens wat BBCS zegt , maar alsnog hoeven mensen niet afgekraakt te worden hier, is onnodig, dat je het niet eens bent kan, maar alsnog hou het normaal.Klopt, maar deze meneer roept in elk topic hetzelfde, de discussie wordt weer oeverloos
Dat bedoel ik dus...is inmiddels 49578571348 keer langsgekomen...
Staat kennelijk in de favorieten....
Dat komt omdat steeds de dezelfde mensen blijven schrijven dat een product gedurende de gemiddelde levensduur probleemloos mee moet gaan.dhc schreef:Klopt, maar deze meneer roept in elk topic hetzelfde, de discussie wordt weer oeverloos...ciske schreef:net zo goed dat als jij jouw mening geeft , mag hij dat ook.Ik heb geen behoefte aan een zoveelste topic over garantie waarbij BBCS wederom zijn mening uit!
En daarom ga ik daar steeds tegen in, omdat het niet waar is.
Ik geef mijn mening helemaal niet.
Ik wordt beschuldigd dat mijn plaat blijft hangen.dhc schreef:Dat bedoel ik dus...is inmiddels 49578571348 keer langsgekomen...
Maar de degene die mij daarvan beschuldigen, doen precies hetzelfde.
-
Waar u een aanname ziet of afkatten is mij duister.ciske schreef:dat is een aanname van jou , dat weet je niet!
is het een hobby van jou om mensen af te katten?
Om een verwijzing naar al die artikelen en nog een paar waar u kennelijk nog niet aan toe gekomen bent in te voegen ging mij te ver, vandaar de toevoeging "voor de fanatieke lezer". Dat dergelijke subtiliteiten niet aan u besteed zijn was reeds duidelijk.BBCS schreef:Jij zet zomaar de wetsartikelen 6a, 17, 18, 23 en 24 aan de kant.
Overigens geven niet steeds dezelfde mensen aan dat een product gedurende de gemiddelde levensduur probleemloos mee moet gaan, maar reageren steeds dezelfde mensen op uw ongefundeerde uitlatingen welke altijd strekken tot 'pech gehad' en 'had je kunnen weten' oid.
Wat uw interpretatie van het conformiteitsbeginsel betreft, het is niet meer dan dat, uw interpretatie. U gaat zoals gewoonlijk weer eens volledig voorbij aan de tweede volzin van lid 2 van artikel 17 uit boek 7 BW:
Tevens introduceert dat de mededelingen door de verkoper en diens voorganger(s) 'op wat voor manier dan ook' gedaan kunnen worden:De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.
Even later herhaalt u dit in uw epistel. Hiermee zegt u dat het niet noodzakelijk is dat de koper van dergelijke mededelingen redelijkerwijs voorafgaand aan de koop kennis heeft kunnen nemen, nu immers bijvoorbeeld het vaker door u verdedigde mededelen in de gebruikershandleiding verstrekt na het tot stand komen van de koop onder 'op wat voor manier dan ook' valt.BBCS schreef:Het product dient conform de koopovereenkomst geleverd te zijn en het product dient die eigenschappen te bezitten welke de consument op grond van de koopovereenkomst had mogen verwachten, met daarbij de uitspraken van de verkopende partij en zijn voorverkopers (lees: fabrikant) op wat voor manier dan ook.
Het is een geruststellende gedachte dat de juristen in Nederland altijd bij u te rade kunnen gaan wanneer zij ergens geen moer van begrijpen zoals u dat zo bloemrijk omschrijft.
-
Is dit nu een aanname om af te katten?ciske schreef:duidelijk.Vraag je geld terug van je opleiding: je hebt er geen moer van begrepen
misschien toch eens je eigen bijdragen onder de loupe nemen?Waar u een aanname ziet of afkatten is mij duister.
Dat is een constatering, geen mening, geen aanname en zeker niet om af te katten.adSolvendum schreef:Is dit nu een aanname om af te katten?ciske schreef:duidelijk.Vraag je geld terug van je opleiding: je hebt er geen moer van begrepen
Bij Dell kun je bij aanschaf kiezen voor 1, 2 of 3 jaar garantie. Als je geen extra garantie bijkoopt en na die 1 jaar een probleem hebt, dan zou het niet eerlijk zijn tegenover mensen die meer garantie hebben gekocht als ze 'uit coulance' toch repareren onder de voorwaarden alsof je wel had bijgekocht. Daarom zul je in eerste instantie zelf opdraaien voor de reparatie.
Dat staat los van de wettelijke rechten die je hebt. Je hebt natuurlijk recht op een deugdelijk product dat het langer dan een jaar volhoudt. Maar dan zul je wel zélf moeten aantonen dat de schade door het product zelf komt en niet door je eigen onzorgvuldigheid is ontstaan. Als je dat lukt, dan zal Dell je een deel van de kosten moeten vergoeden. Maar dat aantonen zal erg lastig zijn...
Dat staat los van de wettelijke rechten die je hebt. Je hebt natuurlijk recht op een deugdelijk product dat het langer dan een jaar volhoudt. Maar dan zul je wel zélf moeten aantonen dat de schade door het product zelf komt en niet door je eigen onzorgvuldigheid is ontstaan. Als je dat lukt, dan zal Dell je een deel van de kosten moeten vergoeden. Maar dat aantonen zal erg lastig zijn...
kweenie
geeft het juiste antwoord.
geeft het juiste antwoord.
-
Om een constatering te kunnen maken is het een vereiste de feiten te kennen. Dingen als feiten stellen maakt ze nog niet tot feiten. Een bekend euvel in uw geval.BBCS schreef:Dat is een constatering, geen mening, geen aanname en zeker niet om af te katten.adSolvendum schreef:Is dit nu een aanname om af te katten?ciske schreef:Vraag je geld terug van je opleiding: je hebt er geen moer van begrepen
duidelijk.
Uit het topic http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 8&start=40:
Ciske, wat u met uw volgzaamheid mbt. de uitspraken van BBCS laat zien, is dit nu het kuddegedrag waar u het over hebt?Ciske schreef:@Maxiem
ik geef je het advies, ga niet op dit alles in, het is kudde gedrag en je ziet , alfatrion weet geen antwoord te geven, verlaag je niet tot hun niveau.
@kweenie
De extra garantie is dan ook vaak een sigaar uit eigen doos.
is dat zo? lees het stukkie effe dat ik zeg dat ik het niet altijdCiske, wat u met uw volgzaamheid mbt. de uitspraken van BBCS laat zien, is dit nu het kuddegedrag waar u het over hebt?
met BBCS eens ben, brilletje nodig?
ik ben het ook niet met alles eens wat BBCS zegt , maar alsnog hoeven mensen niet afgekraakt te worden hier, is onnodig, dat je het niet eens bent kan, maar alsnog hou het normaal.
-
De kudde loopt niet altijd recht achter het schaap aan wat zich het belangrijkst vind. Dan zou een herdershond overbodig zijn, een touwtje volstaat.
Wat uw eigen citaat betreft, mooi gezegd, slecht naar gehandeld.ciske schreef:Citaat:
ik ben het ook niet met alles eens wat BBCS zegt , maar alsnog hoeven mensen niet afgekraakt te worden hier, is onnodig, dat je het niet eens bent kan, maar alsnog hou het normaal.
Voorbeeld:Dat is een constatering, geen mening, geen aanname en zeker niet om af te katten.adSolvendum schreef:Is dit nu een aanname om af te katten?Vraag je geld terug van je opleiding: je hebt er geen moer van begrepen
Dus je hebt er werkelijk geen moer van begrepen.adSolvendum schreef: @kweenie
De extra garantie is dan ook vaak een sigaar uit eigen doos.
De extra garantie is helemaal geen sigaar uit eigen doos.