LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wehkamp wenst mij een fijne dag

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wehkamp wenst mij een fijne dag

Ongelezen bericht door bprosman »

Vandaar ook mijn vraag, noem eens een reparateur die tegenwoordig een backup maakt van je data. Ik ken er geen.
Deze reparateur heeft geen backup gemaakt. Als hij dat wel had gedaan dan was dit nooit een zaak geweest

Aan het antwoord te zien heb je mijn vraag niet begrepen.
Tegenwoordig ken ik , op een kleinze zelfstandige na, GEEN reparatiebedrijf dat voor de grote bedrijven werkt wat een backup maakt voor je en deze terugzet.
Dus die kunnen we allemaal voor de rechter slepen ?

alfatrion
Berichten: 22044
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wehkamp wenst mij een fijne dag

Ongelezen bericht door alfatrion »

bprosman schreef:Tegenwoordig ken ik , op een kleinze zelfstandige na, GEEN reparatiebedrijf dat voor de grote bedrijven werkt wat een backup maakt voor je en deze terugzet.
Dus die kunnen we allemaal voor de rechter slepen ?
Partijen voor de rechter slepen kan altijd. Als er geen backup wordt gemaakt én er wordt bij het innemen van de computer/harde schrijf niet gewaarschuwd dan is het aannemelijk dat de reparateur wordt voordeelt in de schade (er is wel een uitzondering te bedenken).

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Wehkamp wenst mij een fijne dag

Ongelezen bericht door bokkel »

Een reparatie-dienst die een back-up maakt van je HDD is strafbaar. Het zijn namelijk prive-gegevens en daar mag je niet zomaar met je tengels aan zitten. ook mag je er niet naar en in kijken. Privacy-wetgeving, Ancilla Tillia en ik denk niet dat Alfatrion veel wettelijke kaas heeft gegeten van deze nog duistere kant van de wet...

16again
Berichten: 16404
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Wehkamp wenst mij een fijne dag

Ongelezen bericht door 16again »

bokkel schreef:Een reparatie-dienst die een back-up maakt van je HDD is strafbaar. Het zijn namelijk prive-gegevens en daar mag je niet zomaar met je tengels aan zitten. ook mag je er niet naar en in kijken.
Medische dossiers mag je ook niet zomaar inzien......en toch doet de dokter dit!! :D

Uiteraard gelden dit soort regels voor onbevoegden.Dit ligt uiteraard anders als je iemand opdracht geeft werkzaamheden uit te voeren, die toegang tot data noodzakelijk maken.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wehkamp wenst mij een fijne dag

Ongelezen bericht door bprosman »

Apple reparatievoorwaarden :

http://www.apple.com/legal/sales-suppor ... _Dutch.pdf

Artikel 1.10.2

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Wehkamp wenst mij een fijne dag

Ongelezen bericht door bokkel »

16again schreef: Medische dossiers mag je ook niet zomaar inzien......en toch doet de dokter dit!! :D

Uiteraard gelden dit soort regels voor onbevoegden.Dit ligt uiteraard anders als je iemand opdracht geeft werkzaamheden uit te voeren, die toegang tot data noodzakelijk maken.
Medische dossiers.. de dokter hoort je eerst toestemming te vragen. En eenieder die erin kijkt ook. Dat gebeurt niet en dat is nou juist het probleem. Hetzelfde als met HDD's. Die worden eigenlijk standaard eruit getrokken en vervangen door een ander. Weten ze zeker dat ze en niet in je gegevens kijken en ze weten zeker dat de nieuwe HDD goed is met de juiste drivers.
Particuliere reparatiediensten doen dat inderdaad anders...

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Wehkamp wenst mij een fijne dag

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als een computer (ongeacht merk of winkel) zo belangrijk is voor je werk dat je niet zonder kunt, moet je zelf voor back-up mogelijkheden zorgen, zoals een tweede PC of een pc van iemand anders die je kunt gebruiken. Een winkel hoeft hier niet voor te zorgen (ongeacht of je het zakelijk of privé aanschaft). Het is niet voor niets dat een serieus bedrijf altijd reserve laptops heeft liggen zodat de medewerkers snel door kunnen werken als hun PC een probleem heeft.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Wehkamp wenst mij een fijne dag

Ongelezen bericht door bokkel »

In mijn bedrijfje wordt alles automatisch om het kwartier gebackuped in de cloud. Extra laptops hebben we niet, daar hebben we de cloud voor.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wehkamp wenst mij een fijne dag

Ongelezen bericht door bprosman »

Extra laptops hebben we niet, daar hebben we de cloud voor.
//Offtopic : Hoe doe je dat dan als een laptop van een werknemer overlijdt ?

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Wehkamp wenst mij een fijne dag

Ongelezen bericht door trail46 »

bokkel schreef:In mijn bedrijfje wordt alles automatisch om het kwartier gebackuped in de cloud. Extra laptops hebben we niet, daar hebben we de cloud voor.
bprosman.../Offtopic : Hoe doe je dat dan als een laptop van een werknemer overlijdt ?
Zelfde doe ik, opslaan in de cloud. Al gaan alle computers hier stuk kan ik het nog gewoon weer terughalen. :wink:
http://www.korton.nl/synergy/docs/index ... -computing

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wehkamp wenst mij een fijne dag

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik snap het cloudprincipe wel :-) Maar wat heb je aan de cloud als je PC/laptop kapot is en je hebt geen reserve :
In mijn bedrijfje wordt alles automatisch om het kwartier gebackuped in de cloud. Extra laptops hebben we niet, daar hebben we de cloud voor.
Al gaan alle computers hier stuk kan ik het nog gewoon weer terughalen
Lijkt me knap, terughalen uit de cloud als alle computers stuk zijn.
Waar haal je dat dan mee terug ? :wink:

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Wehkamp wenst mij een fijne dag

Ongelezen bericht door bokkel »

dan kopen we een nieuwe laptop, formatteren we de hele zooi naar onze eigen standaard en we kunnen de cloud weer op.
Software genoeg op schijf...

metsela1
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 sep 2007 12:48

Re: Wehkamp wenst mij een fijne dag

Ongelezen bericht door metsela1 »

Op de site van Wehkamp stond voor een goede prijs een laptop en er stond op de Wehkampsite dat er snelle levering was en dat Wehkamp een Award 2014 had gekregen. Dat kwam goed uit, want ik had de computer nodig op mijn vakantie in Oostenrijk, die op zondag 13 april zou beginnen.
Op dinsdag 8 april heb ik een computer voor € 382 besteld en betaald bij Wehkamp. De betaling lukte uitstekend en op een bekend afhaaladres zou ik het donderdag 10 april de computer kunnen afhalen. Op 10 april, op 11 april en op 12 april was er op het afhaaladres geen laptop, dus helaas zonder computer op vakantie. :oops: Communicatie met Wehkamp verloopt via de computer met Sanne. Zij vertelde dat de administratieve afhandeling maximaal 5 werkdagen kan duren. Op sites met reviews over Wehkamp lees ik, dat er veel mis gaat bij Wehkamp, vooral op het gebied van trage afhandeling en slechte communicatie. Wehkamp, als je wilt overleven, verbeter de communicatie met de klant en doe wat je zegt op de site!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Wehkamp wenst mij een fijne dag

Ongelezen bericht door crazyme »

Bij Wehkamp kunnen erg veel bedrijven hun producten verkopen. Je weet als klant niet meer met wie je nu echt te maken hebt. Het kan maar zo zijn dat het lijkt alsof je de computer hebt gekocht bij Wehkamp, maar dat deze in werkelijkheid bij (bijvoorbeeld) Paradigit vandaan komt.

Heeft Sanne je misschien een fijne vakantie gewenst ?

Webcarewehkamp.nl
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 jan 2010 15:00

Re: Wehkamp wenst mij een fijne dag

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Wat vervelend dat de bestelling niet volgens afspraak is geleverd.
Ik wil graag voor je nakijken of ik je meer informatie kan geven.

Wil je daarom jouw klantnummer of postcode en huisnummer sturen naar :

[email protected]

Met vriendelijke groet,
webcareteam wehkamp.nl

Gesloten