LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke Laptop?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
JR1986
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 okt 2007 20:17

Welke Laptop?

Ongelezen bericht door JR1986 »

Hallo Allemaal.

Mijn pc is na 5 jaar trouwe dienst aan vervanging toe. Ik draai er xp op.

Ik denk dat ik een laptop ga kopen.

Mijn vraag/ probleem is het volgende. Bij alle nieuwe laptops zit Vista en daar hoor je aardig wat klachten over, waardoor ik huiverig ben om naar Vista over te stappen.

Mijn alternatief is een macbook... met loepard erop

Ben geen gamer ( daar heb ik een console voor) wel iemand die veel met photoshop werkt

Graag reacties wat te doen en even niet kijken naar de prijs van een apple tov een 'vista' laptop

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Welke Laptop?

Ongelezen bericht door Moppentappers »

ik vind de vista problemen vaak overdreven, als de fabrikant van de laptop z'n zaakjes op orde heeft hoort je laptop gewoon prima te werken met vista.
Hoewel apple zo z'n grafische voordelen bied zou ik voor een laptop met vista gaan.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Welke Laptop?

Ongelezen bericht door queenfan »

Graag reacties wat te doen en even niet kijken naar de prijs van een apple tov een 'vista' laptop
Dan zou ik voor een Apple gaan, grafisch beter, (nog) geen virussen, geen last van spyware e.d.

Heb je programma's specifiek voor Windows blijf dan bij Windows.

Dirkie
Berichten: 2956
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Welke Laptop?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Bij alle nieuwe laptops zit Vista en daar hoor je aardig wat klachten over
Dit zijn 2 zaken in 1 zin die niets met elkaar te maken hebben.
Als je een nieuwe laptop koopt, die voldoet aan de specificaties die voor Vista nodig zijn, dan werkt Vista daar zonder problemen op. Waar komen dan al die klachten vandaan?
Allereerst van mensen die een oud bestaand systeem 'upgraden' van bijvoorbeeld Windows XP zonder eerst te kijken of het voldoet aan de specificaties. Dat is dus vragen om problemen.
En dan zijn er nog de mensen, die sommige zaken van Vista die met de beveiliging ervan te maken hebben, meteen uitschakelen, omdat het zo lastig werken is. En dat is vragen om moeilijkheden.
En dan zijn er mensen die programma's van internet downloaden en installeren, omdat ze 'nodig' zijn voor de goede werking van Vista. En dat is vragen om problemen, want Vista werkt gewoon al goed.

Als je een laptop wil kopen, weeg dan de voordelen goed tegen de nadelen af.

Voordelen:
- Makkelijk in gebruik

Nadelen:
- Duurder dan een PC met vergelijkbare prestaties
- Niet of tegen hoge kosten uitbreidbaar, mocht dit nodig zijn
- Onderdelen meestal veel slechter verkrijgbaar en duurder dan van een PC
- Reparaties, indien nodig, duren meestal nogal lang

En vergeet niet, dat je een laptop meestal toch een vaste plek geeft, want daar staat je printer en overige randapparatuur nu eenmaal.
En vraag je dan af of een laptop nu echt zoveel voordelen heeft.

Dit zijn overigens mijn eigen ervaringen, want ik heb zowel een laptop als een vaste PC.

Guido01
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:09

Re: Welke Laptop?

Ongelezen bericht door Guido01 »

Ik zou altijd voor Apple gaan, werken een stuk sneller,gebruiksvriendelijker en je schrijft ze niet zo snel af. En mocht je progamma's hebben die alleen onder windows draaien, dan kan je bij de Apple's met een intel processor ook gewoon windows draaien naast leopard.

Gesloten