LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie maakt de beste computer?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ingrid29

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door ingrid29 »

apple is voor de doorsneegebruiker zonder meer te duur gezien de o.a. de servicekosten.
daarnaast.... gaat er iets stuk, dan heb je de service, maar moet wel de onderdelen betalen. Die zijn gemiddeld duurder dan welk ander merk dan ook.
geef mij maar een lekker samengesteld computertje als nitwit doorsneegebruikster. En ja, ik stel vrij hoge eisen, maar om dan een appeltje te nemen.....zeer beslist niet.
Sorry dat ik uitsluitend als gewoon pcgebruikstertje reageer. Ik struin gewoon al het leesvoer af, kijk na welke tests zijn losgelaten etc.
en nee, apple of een mac zijn wat mij betreft te duur als er iets kapot gaat.
Alleen onderdelen van het eigen merk past dan en is veel duurder dan de andere merken.
misschien dat het voor bedrijven een goede optie is; voor huis, tuin en keukenmensen ( en de computerfreaks niet te vergeten), lijkt me dat je aan andere merken of samengestelde computers de voorkeur geeft.

(ik zie de freaks en techneuten onder jullie al lachen, maar ook een huis tuin en keukenmensje wordt weleens om een mening gevraagd of wil haar mening geven :)

erlend

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door erlend »

toshiba maakt de beste pc's

wicky
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:25

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door wicky »

ik koop zelf eigenlijk altijd mijn computer(onderdelen) bij Norrod. In deze winkel kun je gewoon zelf de onderdelen kiezen: van moederbord, processor tot monitor, en die kun je zelf thuis in elkaar zetten. Als je dit niet wilt/kunt kun je voor een klein bedrag, hen dit ook laten doen.

Voordeel vind ik dat je zelf de onderdelen, en de kwaliteit kunt kiezen. En niet allerlei wazige advertenties hoeft na te pluizen, waar toch vaak blijkt dat er altijd wel een addertje onder het gras zit: bv: geen videokaart, maar een onboard-videokaart, of weinig intern geheugen, en andere bekende truucs.

Dus mijn tip, en ik heb geen aandelen: www.norrod.nl voor zover ik weet 1 van de goedkoopste.

groet,
Wicky

wicky
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:25

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door wicky »

ps. als ik deze site zo overlees, lijkt het nogal in een apple vs. pc discussie te verzanden, volgens MIJ is dat niet helemaal de bedoeling... Maar we leven in een vrij land... :-)

Gast

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Gast »

"men doet zelf allerlei dingen die gewoonweg niet horen en geven dan de schuld aan de PC."

Aan wat mag ik daarbij dan wel denken?

Doe zowel met PC's en MAC's zo'n beetje hetzelfde.

Waarom geeft die MAC dan nooit problemen en maak ik met Windows-PC's - waarbij nog veel van gerenommeerde merken ook - altijd de meest vreemde dingen mee die zich gemakkelijk laten omschrijven door "het kreng doet het voor de zoveelste keer weer eens niet".

Gast

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Gast »

Apple-laptop ontploft in Barneveld
Vrijdag, 18 februari 2005 - Een eigenaar van een Apple PowerBook heeft de schrik van zijn leven gehad nadat zijn notebook het begaf met de nodige rook- en vuurontwikkeling.


Door Laurens Verhagen 17 reacties



De gebruiker hoorde een sissend geluid, waarna een gaswolk uit het toetsenbord van zijn in het afgelopen najaar aangeschafte PowerBook opsteeg. Bij het verwijderen van de batterij ontstond een steekvlam, zo meldt de Barneveldse Krant.

Apple gaat de ontplofte laptop voor uitgebreid onderzoek terugsturen naar de ontwerpafdeling in Californië. De Barnevelder is voor onderzoek naar het ziekenhuis geweest.

Volgens Apple Nederland is nog niet duidelijk wat er precies is gebeurd. "Het is voor het eerst dat ik zoiets meemaak", zo stelt een zegsman tegenover de lokale krant. Het is nog niet duidelijk om welk model het precies gaat. Het zou in ieder geval niet om een zeer recent exemplaar gaan.

Er zou vooralsnog geen reden zijn om Apple-gebruikers te waarschuwen. De Barnevelder ontvangt wel een nieuwe PowerBook.

Maar hij had wel de beste :roll:

unSOUND
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 jan 2005 18:05

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door unSOUND »

ja, dat is dus dat gevoelsmatige, en wat betreft 99% van de mensen, dat mag je me gerust eens aantonen als je tijd en zin hebt
Met alle plezier...

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=9042

unSOUND
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 jan 2005 18:05

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door unSOUND »

maar hij had wel de beste
En hij was de koppigste ook.

Dat de accu waarschijnlijk defect was wist hij namelijk al geruime tijd, en Apple was bereid de Accu's te vervangen, want het defect is bekend bij LG, die de accu's maakt voor Apple. Apple heeft toen een inruilactie opgestart, zie hier, maar meneer wou zijn laptop geen weekje missen en besloot het erop te wagen...

eigen schult, dikke brandplek.

Gast

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Gast »

En hij was de koppigste ook.

Dat de accu waarschijnlijk defect was wist hij namelijk al geruime tijd, en Apple was bereid de Accu's te vervangen, want het defect is bekend bij LG, die de accu's maakt voor Apple. Apple heeft toen een inruilactie opgestart, zie hier, maar meneer wou zijn laptop geen weekje missen en besloot het erop te wagen...

eigen schult, dikke brandplek.
Kijk nu komt het aapje uit de hoek, mijnheer heeft gewoon belangen bij Apple..... :cry:
Anders kan je dit soort informatie niet weten

unSOUND
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 jan 2005 18:05

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door unSOUND »

Nou, de Telegraaf loopt nogal hopeloos achter...
zo plaatsen ze vandaag ook een bericht over een
bluetooth virus, wat ook al weer een jaar oud is.

het verhaal over de ontploffende batterij is al een half jaar oud.
Het is dus al meerdere keren besproken op de Apple-discussie-site,
waar ik elke dag ben om vragen te beantwoorden.

Dat de accu van LG is staat gewoon op de site die ik noemde,
en is dus geen geheime inside-info van mij of zo...

Kortom: belangen heb ik niet bij Apple, maar blijkbaar wel wat meer info.

Gast

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Gast »

je weet anders wel dat deze jongen op de hoofte was van dit probleem :idea: :?:

unSOUND
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 jan 2005 18:05

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door unSOUND »

Alle eigenaars van de betrokken serienummers zijn per post en e-mail geinformeerd over het defect, dus je kunt er voor 99% van uitgaan dat de persoon het wist.

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Michellangelo »

unSOUND schreef:
ja, dat is dus dat gevoelsmatige, en wat betreft 99% van de mensen, dat mag je me gerust eens aantonen als je tijd en zin hebt
Met alle plezier...

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=9042
Intersante topic, een 20-tal mensen op een OSX-forum is dus 99% van alle mensen die met beide systemen werken? Ik vind dat een nogal vreemde manier van conclusies trekken.
unSOUND schreef:maar meneer wou zijn laptop geen weekje missen en besloot het erop te wagen...

eigen schult, dikke brandplek.
Ik begrijp dus dat je volledig op de hoogte bent van alles, wat mij nogal vreemd overkomt is dat dit niet kenbaar is gemaakt aan het publiek, verder vind ik het vreemd dat wanneer ik batterij en vervangen intik bij Apple, ik geen enkele link zie die betrekking heeft op het omruilen van de accu in verband met een defect, of een waarschuwing.
Uw zoekactie naar Batterijvervanging heeft geen resultaten opgeleverd
en
Uw zoekactie naar Batterijvervangingsprogramma heeft geen resultaten opgeleverd.
Dat lijkt er bij mij op dat er nogal weinig geruchtbaarheid aan gegeven wilt worden. En dan vergeten we dit maar even:
Volgens Apple Nederland is nog niet duidelijk wat er precies is gebeurd. "Het is voor het eerst dat ik zoiets meemaak", zo stelt een zegsman tegenover de lokale krant. Het is nog niet duidelijk om welk model het precies gaat. Het zou in ieder geval niet om een zeer recent exemplaar gaan.
Zo goed is men nu voorgelicht dus, als het een bekend probleem is dan zouden ze er toch iets van moeten weten? Nee, de schuld ligt bij de consument, deze zou alle waarschuwingen genegeerd hebben :roll:
unSOUND schreef:het verhaal over de ontploffende batterij is al een half jaar oud.
Het is dus al meerdere keren besproken op de Apple-discussie-site,
waar ik elke dag ben om vragen te beantwoorden.
Misschien kan je Apple Nederland ook even in kennis stellen hiervan?
unSOUND schreef:Alle eigenaars van de betrokken serienummers zijn per post en e-mail geinformeerd over het defect, dus je kunt er voor 99% van uitgaan dat de persoon het wist.
Je gaat van 3 dingen uit:
1. de klant is geinformeerd.
2. Apple heeft geen fouten gemaakt.
3. er zijn geen andere accu's die kunnen ontploffen.

1 is niet zeker, dat geef je al aan, 2 is overduidelijk fout, zelfs Apple Nederland weet van niets, 3 zal toch ook wel niet waar zijn dan? Typerend is echter dat direct de fout gelegd word bij de gebruiker, is dat de normale gang van zaken bij Apple en zijn gebruikers? Als dit bij een andere producent was gebeurt... tja, dan kennen we de antwoorden wel raden hè? :lol:

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Michellangelo »

tERRiON schreef:Updates van software zijn lang niet altijd gratis! En van antivirus programma's al helemaal niet per definitie! Daarnaast kost het installeren van updates, patches e.d. ook tijd. En in bedrijfs/kantooromgevingen is wordt tijd niet uitgedrukt in minuten maar in euro's.
Ik heb ook nergens beweert dat alle updates gratis zijn, van een gratis antivirusprogramma of een gratis firewall zijn de updates altijd gratis. Een bedrijf zal ook niet zo snel met gratis software werken, hierdoor zullen de updates meestal al gekocht zijn. Dat een update tijd kost klopt, dat tijd geld is klopt, maar slechts een percentage van het bedrijfsleven werkt 24 uur per dag en blijft er voor de meeste bedrijven een goedkoop alternatief over, namelijk na kantoortijd een update draaien. Hierdoor verlies je het minste (zeg maar geen bijna) tijd en dus de minste euro's. Bedrijven die een hele afdeling of erger, een heel bedrijf plat leggen voor een update mag je gewoon niet meer serieus nemen in 2005.

Voor de particuliere gebruiker komt het erop neer dat je zo goed als altijd een gratis alternatief kan vinden voor dure software, de software die gratis meegeleverd word, zoals windows, OSX, Officeprogramma's, zijn gratis en worden gratis geupdate en gepatcht als het nodig mocht zijn.
"De A-merk PC's zijn overal goed in maar zijn op geen enkel vlak uitmuntend"
Klopt, maar als je specefieke wensen hebt zal je specefieke onderdelen willen en dan heb je al geen standaard meer ;)

harry van Luyn

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door harry van Luyn »

helemaal mee eens dat Apple de beste,mooiste, makkelijkste etc.etc. maakt !
vele jaren gewerkt met pc (700) mac (450).
voor de pc had ik 5 medewerkers voor de mac 1 1/2 !!!
"Leer curve" voor een mac 80% sneller.
Apple's gaan langer mee dan Pc's !! niet leuk voor Apple , maar voor het bedrijf ok.
Thuis heb ik 7 werkende Apples. Oudste 12 jaar !!

unSOUND
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 jan 2005 18:05

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door unSOUND »

...wanneer ik batterij en vervangen intik bij Apple, ik geen enkele link zie die betrekking heeft op het omruilen van de accu in verband met een defect, of een waarschuwing...

...Dat lijkt er bij mij op dat er nogal weinig geruchtbaarheid aan gegeven wilt worden...

....Zo goed is men nu voorgelicht dus, als het een bekend probleem is dan zouden ze er toch iets van moeten weten?....

...Misschien kan je Apple Nederland ook even in kennis stellen hiervan?...

...zelfs Apple Nederland weet van niets...
De link staat nota bene op de voorpagina van de site van Apple.

Afbeelding

https://depot.info.apple.com/batteryexc ... ml?lang=nl

:roll:

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Michellangelo »

unSOUND
je bedoelt dat kleine regeltje onderaan de pagina, lettertypgrootte .5 en handig ver onder de scrollgrens in onopvallend groen? Dat is nou niet echt opvallend, wat wel opvalt is dat je over het algemeen erg selectief bent wat betreft het reageren op mijn posts...

Maar de rest van de post is ook niet zo positief en kan je ook niet echt positief verklaren, begrijp ik, logischerwijs kan je enkel voordeel halen uit dit ;)

Gast

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Gast »

Thuis heb ik 7 werkende Apples. Oudste 12 jaar !!
Wat jij met 7 Apples doet, doe ik met 1 PC.... (ik kon het niet laten).

:-)


vraagje: vinden Apple gebruikers zich beter dan PC gebruikers?

R.J.M. Cremers

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door R.J.M. Cremers »

De computerboer om de hoek, de kleine sleutelaar met persoonlijk contact en de bereidheid om je onmiddellijk met raad en daad bij te staan. Want met computers is het helaas nog steeds zo dat het niet de vraag is of hij ooit niet meer functioneert, maar wanneer die er mee ophoudt...

Hij bouwt de computer op maat naar eigen behoefte. Mag wellicht iets duurder zijn dan van een dozenschuiver of massaproducent, maar de service en bereikbaarheid wegen daar verre en verre tegenop.

Bijkomend voordeel is dat het na verloop van tijd ook makkelijker is om iemand zo ver te krijgen het systeem te upgraden. Voor mij dus geen ander meer dan mijn computerboer om de hoek.

emjay

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door emjay »

Ik heb twee weken mijn zelfgebouwde Shuttle PC ingeruild voor een macmini. Waarom? vomd de shuttle wel mooi maar hij maakt zoveel herrie. de Macmini is stil!!! Daarnaast was ik echt klaar met Microsoft Windows.
Daarnaast is het een mooi en simpel design en wellicht het belangrijkste is dat hij het doet. MacOsx is een fluitje om aan te wennen, net als de 1-knops macmuis.

en voor de rekenaars: ik heb op de Dell-site gekeken en een systeem 'besteld' dat vergelijkbaar is met de macmini van 599,- (80gb en 1,42 processor)
Als je bij de macmini een zilver 17" philips scherm neemt en het mactoetsenbord en muis, ben je 960 euro kwijt. De Dell kost met 17" flatpanel 823 euro. De mac is dus duurder, maar ja, dat heb je met auto's ook wel eens..

Mijn geluk bestaat uit rust, design en gebruiksgemak, mijn treurnis bestond uit herrie, onvoorspelbaarheid en updates. Die 137 euro mogen zij bij Apple van me hebben.

(en helaas, 1 softwarepakket dat ik voor mijn gebruik draait niet op een Mac, dus ik doe het nog even met mijn Asus notebook, anders had ik onmiddelijk een iBook genomen)

Gesloten