LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Win XP activeren

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Edjuh

Re: Win XP activeren

Ongelezen bericht door Edjuh »

Software? :lol:

kampa01

Re: Win XP activeren

Ongelezen bericht door kampa01 »

Ik verander nog wel eens vaak van hardware en bij de 3de keer kreeg ik een melding in beeld dat ik XP SP1 binnen 3 dagen opnieuwe moest activeren.
Bij de 1e versie van XP heb ik nooit deze melding gekregen.

Ik kon alleen XP Sp1 activeren via de helpdesk van M$ en daar werd kreeg ik zonder problemen de nieuwe activatie code.

Het enige probleem met XP die ik heb is dat ik om de 2 weken steeds de volgende medling in beeld krijg.
Avast!: Het AAVM subsysteen detecteerde een RPC fout.

Ik heb alle optie's doorgelopen zowel op de site van Avast als M$ maar het probleem blijft.
Alsik mijn pc met Syteemherstel een dag terug zet dan is het probleem voor ongeveer 2 weken opgelost , en daarna keert het probleem weer terug :?

Richarddegroot
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 mar 2004 20:45

Re: Win XP activeren

Ongelezen bericht door Richarddegroot »

Grappig hoe mensen zich kunne opwinden over niks. Over een telefoontje...tja......je zal maar een echt probleem hebben. Ik ben benieuwd hoe ze dan reageren.

XP is stabiel en voor de zakelijke markt perfect. Een stukje eigendomsbescherming is niks mis mee. Dacht ik zo. We rollen 1000 pc's per jaar uit en geen centje pijn. Misschien speelt de ervaring ook mee :shock:

Verder, het omzeilen van de beveiliging is nu juist wat ze willen vookomen, maar zolang er een sport wordt gemaakt van het actief onderzoeken hoe de beveiliging wordt omzeilt en hoe gratis XP kan worden geinstalleerd, kom je naar mijn idee in een neerwaardse spiraal. De beveiliging zal alleen maar scherper. Thanks guys!! :oops:

I got two words for you: "Keep 't real!" - Ali G. :idea:

@tje

Re: Win XP activeren

Ongelezen bericht door @tje »

Ik vind dat k-fries wel gelijk heeft, het illegaal wat er op deze topic staat! Dit heeft niets met heilig te maken, maar heeft iemand van jullie een idee waarom dit soort dingen als beveiligingen gemaakt zijn? Als niemand zou copieeren zou de softwareprijs naar beneden gaan, komen er betere versies (de fabrikant hoeft zich alleen maar druk te maken om zijn software en niet om de beveiliging) en komt er betere software.

Maar nee, we copieeren er rustig op los, en gaan daarna de fabrikant afzeiken........... Omdat ie illegale praktijken wil tegengaan?????

punt

Re: Win XP activeren

Ongelezen bericht door punt »

jaja, als kopieren niet meer gebeurt en iedereen windows dus MOET kopen (even afgezien van linux e.d.) dan gaat M$ de prijzen verlagen???

Moet je vooral denken!
Ik denk eerder dat de prijzen omhoog gaan, M$ doet nix liever dan haar machtspositie uit te buiten.

Dit soort verhalen geloven Gates en Palmer zelf ook niet hoor, binnenskamers lachen ze er ook om. M$ is namelijk groot geworden door de piraterij. Doordat iedereen goedkoop winblows en office kan installeren zijn het de standaarden geworden. Alleen bij een nieuwe comp of met groepslicentie (zoals bv voor studenten) zijn zulke paketten enigszins betaalbaar. Veel mensen kunnen absoluut niet de volle mep bij de detaillist betalen.

Als M$ er ooit in zou slagen om piraterij uit te sluiten (zga onmogelijk) dan zou dat hun ondergang zijn, in no time at all zouden linux en staroffice de markt overnemen!!! :D

M.M.L.

Re: Win XP activeren

Ongelezen bericht door M.M.L. »

Ik vind dat K-Fries geen gelijk heeft (o.a. door beledigingen rond te strooien.)

Microsoft heeft zich als een kankergezwel genesteld in vrijwel alle Pc’s over de hele wereld. In vrijwel elk facet. Het is hun alleen maar te doen om de dominante marktpositie en totale controle krijgen over het hele computergebeuren. Productactivatie is daar een goed voorbeeld van. Ze hebben lak aan de consument. Fouten worden niet altijd uit programma’s gehaald. Kijk maar hoe M$ omgaat met goedkopere programma’s kijk eens op:

http://support.microsoft.com/default.as ... ;nl;281084
Ik had dat spel ook.

Maar goed over MPA: (Productactivatie). In het verleden is altijd gebleken dat eerlijke gebruikers nadeel ondervinden van kopieerbeveiligingen geen enkele kopiebeveiliging was uitgezonderd. Ook MPA niet. Ik vind MPA wel de ergste kopiebeveiliging die ooit is uitgedacht. Ook zeer opvallend is dat de consumentenbond(en) verdacht stil hierover is (zijn) ;terwijl er wel erg veel herrie wordt geschopt over kopiebeveiligde audiocd’s (begrijp me niet mis; dit vind ik ook niet goed!).

Wat betreft dat (nachtelijke) telefoneren voor de activatiecode van XP (als Win weer eens platgegaan is.) Als Microsoft elke keer die code afgeeft ondermijnen ze hun eigen kopieprotectie. Daarbij heb ik geen enkele zin M$ verantwoording af te leggen als ik nieuwe hardware zou installeren of verwijderen. Daarbij dwingt M$ ook eerlijke gebruikers naar cracksites als de activatiecode wordt geweigerd, want ook eerlijke gebruikers hebben echt geen zin om een tweede licentie Windows (of erger (lees duurder) Ms-office) te betalen voor dezelfde PC.

Wat mij betreft, omdat je bij bijna elke PC Windows XP opgelegd krijgt heb ik geen zin meer om een nieuwe Pc te kopen en blijf ik wel met mijn MPA-vrije Windows 98 werken.

Daarbij komt dat M$ programma’s schrikbarend duur zijn (vooral office) en dat de beveiligingslekken en andere bugs je om de oren spatten, die je op eigen kosten kan updaten (als je er al een bugfix voor uitbrengen, zie hierboven genoemde link (internet kosten, update bewaren op CD-R).

Ik heb voortaan schrik op het gebied van computers om iets duurs te kopen (is het wel compatibel, kopiebeveiligingen, gebrekkige support).

superblaat

Re: Win XP activeren

Ongelezen bericht door superblaat »

mmm tja, een hoop MS haat hier...

Het punt is: MS kan doen wat ie wil omdat 't een monoplie positie heeft. Waarom: Omdat JULLIE die software kopen!!!!

Oplossing: Betaal er NIET voor. Is wel moreel verwerpelijk en verboden.

Beter opties: stap over op linux

koop een Mac: is nog sneller/goekoper ook...

Gast

Re: Win XP activeren

Ongelezen bericht door Gast »

Of een racewagen is nog sneller.

Gast

Re: Win XP activeren

Ongelezen bericht door Gast »

Wat een ongelovelijke onzin! Als je een of meerdere hardware onderdelen wijzigd werkt de activatie nog steeds hoor.

En zeker wel dat k-fries gelijk heeft..... Er staan een aantal gebruikers die aangeven hoe je xp kan kraken. Je kan er lang of kort over praten: DIT IS ILLEGAAL.

Als je zo de pest aan microsoft heb, stap over op Linux. (niet zo duur: gratis, geen beveiligingen, etc) Maar **** niet zo

@tje

Re: Win XP activeren

Ongelezen bericht door @tje »

Vergat ik nog ff: Gebruikers die geen zin hebben om voor de tweede keer te betallen??????? Ik was vandaag voor de tweede keer in de C1000, ik had geen zin meer om te betalen dus heb ik het krat bier zo maar meegenomen. (nog steeds strafbaar of niet?)

vorige post was ook van mij

schwarzie

Re: Win XP activeren

Ongelezen bericht door schwarzie »

Rudy zei het volgende:

"Even een reactie op de vorige poster; voor zover ik weet ondersteund XP helemaal geen ISA hardware meer. Sterker nog, ik heb het tot dusver nog niet voor elkaar gekregen om XP op een machine met ISA hardware te installeren..."

Hierin moet ik je ongelijk geven.
Zelf heb ik een moederbord met een SCSI ISA kaart, waarop mijn scanner is aangesloten.
Na installatie werkt het perfect.
Dus XP ondersteunt ISA wel degelijk.

Echter ISA is in verhouding een trage bus (16bit) en is toen vervangen door PCI.
PCI is ook al weer verouderd en wordt binnenkort vervangen door PCI-EXPRESS.

M.M.L.

Re: Win XP activeren

Ongelezen bericht door M.M.L. »

Ik zie niet in wat er illegaal is aan het ontwijken van product aktivatie als je maar 1 keer Windows XP legaal installeert. Persoonlijk kan het mij niets schelen of iemand illegaal of legaal doet, maar Microsoft moet 1 ding heel goed beseffen: en dat is dat ik het verrek om ooit maar 1 product te kopen dat op zo'n asociale manier beveiligd is als Win XP.

Het is zo dat vele mensen M$ moeten kopen, omdat zoon- of dochterlief op school ook moet werken met M$. Nogmaals: Microsoft heeft goede woorden voor product activation ("gebruikersvriendelijk") probleem is en blijft dat wij massaal die rommel kopen en door de strot geduwd krijgen bij aanschaf van een nieuwe computer. Feit blijft dat M$ de grootste janker is als het om illegale software gaat. En als mensen zoals gast en K-Fries zo graag willen activeren dan doen ze dat maar.

Het wordt eens tijd dat iemand opstaat tegen M$. Vooral omdat er geen 1 kopieerbeveiliging is die de (eerlijke) gebruiker benadeelt. En let op Microsft blijft niet de enige met activatie

Ook kan Product activation zijn uitgevonden om de totale controle over iemand zijn computer te krijgen.

Feit is nu wel dat ook de eerlijke gebruiker gedwongen is om cracks te zoeken voor zijn Windows en dat hoefde in de tijd van Win98 en Win2000 nooit.

Daarnaast is het zo dat vele softwarebedrijven en makers van computerspelletjes zich laten gebruiken als trekpoppen voor M$, want waarom zijn er zo weinig Linux-spelletjes in de winkel?

flepp

Re: Win XP activeren

Ongelezen bericht door flepp »

M.M.L.
Ik zie niet in wat er illegaal is aan het ontwijken van product aktivatie als je maar 1 keer Windows XP legaal installeert. Persoonlijk kan het mij niets schelen of iemand illegaal of legaal doet, maar Microsoft moet 1 ding heel goed beseffen: en dat is dat ik het verrek om ooit maar 1 product te kopen dat op zo'n asociale manier beveiligd is als Win XP.


Bill Gates is enorm geschrokken :lol:

Gast

Re: Win XP activeren

Ongelezen bericht door Gast »

superblaat
Gast

Geplaatst op 08 May 2004 21:13 door superblaat


--------------------------------------------------------------------------------


Beter opties: stap over op linux


Volgens mij is XP afgeleid van Linux.
Dit werd destijds afgekondigd bij het Journaal, dat Microsof XP van Linux gestolen had, Microsof werd voor de Rechter gedaagd door de maker van Linux.
Resumerende Linux is net zo'n troep als XP.
Indien ik het verkeerd zie, zeg het dan.

Punt
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mei 2004 13:32

Re: Win XP activeren

Ongelezen bericht door Punt »

Dat heb je mis gast. Linux is absoluut beter dan XP. Dit is nogal subjectief, maar ik kan stellen dat Linux in elk geval anders is dan XP, heel anders.

Natuurlijk heeft M$ elementen van Linux afgekeken (of gejat), net zoals ze ook afkijken van het Apple OS en OS/2. Dat gebeurt overal en door iedereen, beter goed gejat dan slecht bedacht. Wil echter niet zeggen dat zulke producten dan van hetzelfde niveau zijn.

Als we even terug on topic gaan dan is het grootste verschil natuurlijk dat Linux gratis te verkrijgen is zonder idiote beveiligingen zoals de XP activatie!
Als je zo'n beveiliging en/of hoge prijs van XP zat bent dan is Linux dus echt een geweldig alternatief.

Rudy

Re: Win XP activeren

Ongelezen bericht door Rudy »

Je kunt het beste die fase overslaan bij het installeren.
Ga later naar windows update en haal alle opties van het net behalve SP1. Dat zal ook waarschijnlijk niet lukken.
Als je later weer een aantal malen probeert lukt het ineens wel.
Ga zeker niet terug naar milennium dat is wel de grootste ramp die je kan bedenken van het slechtste operating syteem op deze wereld.

Gast

Re: Win XP activeren

Ongelezen bericht door Gast »

Punt, bij deze wil ik jou heel hartelijk bedanken voor de uitleg.
Ik heb het goed begrepen, nogmaals bedankt voor de heldere uitleg.
Groetjes

M.M.L.

Re: Win XP activeren

Ongelezen bericht door M.M.L. »

waarschuwing

Ook de meeste Norton 2005 producten kennen productactivation, dus u bent gewaarschuwd!!

Waar gaat het naar toe?

Wel kopieerbeveiligigen uitdenken, maar klantvriendelijkheid en goede software kun je tegenwoordig vergeten. Bedrijven zoals symantec en microsoft kunnen wat mij betreft kapotvallen.

Gast

Re: Win XP activeren

Ongelezen bericht door Gast »

en dat is de reden dat ik al jaren geen officiele software meer heb gekocht, om al die vuile beveiligingen, waar je als eerlijke koper mooi mee komt te zitten. Daarom kopier ik het liever en crack het, dan werkt het tenminste... CORPORATE EDITIONS RULES

M.M.L.

Re: Win XP activeren

Ongelezen bericht door M.M.L. »

sorry door bedieningsfout is het oorspr. verkeerd terecht gekomen

en dat is de reden dat ik al jaren geen officiele software meer heb gekocht, om al die vuile beveiligingen, waar je als eerlijke koper mooi mee komt te zitten. Daarom kopier ik het liever en crack het, dan werkt het tenminste... CORPORATE EDITIONS RULES
Gast,

U heeft uw punt duidelijk gemaakt.

Ik denk dat dit de enige manier is om te voorkomen dat je een kat in de zak koopt. Van legale software wordt gezegd dat je support zou moeten krijgen, nou mooi niet. Commerc. softwarefabrikanten stan totaal niet achter hun product en die support kan je ook mooi vergeten.

Enig commentaar, symantec of Microsoft???

Gesloten