Hallo,
Ik zou voor vrienden een gekregen computer van het merk Packard bell in orde brengen door er windows XP op te zetten en hem verder werkklaar te maken voor hun dochter zodat ze haar examens kon voorbereiden. Gelukkig zijn deze examens pas in juni, want het wil me niet lukken. Een bevriende informaticus zei me om de schijf op mijn computer aan te sluiten en zo XP te installeren. Dit is gelukt, maar zo gauw ik de kabels op de packard bell computer aansluit werkt het niet meer. Hij geeft een foutmelding, er is geen bootdisk gevonden. Wat nu?
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Windows XP op packard bell platinum?
-
longbigbear
Re: Windows XP op packard bell platinum?
staat de boot volgorde wel goed in de bios?
Want het kan namelijk wel xp op pb pc.
Dirk
Want het kan namelijk wel xp op pb pc.
Dirk
Ja hoor, ik heb de bios gecontroleerd en aangepast toen ik van de CD wou installeren, maar dat lukte niet. Nu staat de harde schijf terug als eerste op van op te starten.
-
longbigbear
Als ik het goed begrijpt ,heb je de harde schijf van de pb pc in je eigen pc gehangen!
Zo windows geinstalleerd?
Lijk me dat daar de fout al zit,want dan pakt xp de drivers voor alle hardware die in JOUW pc zit en niet van de pc van PB.
Luk het booten niet van de xp cd rechtstrewks in de pb pc?
Dirk
Zo windows geinstalleerd?
Lijk me dat daar de fout al zit,want dan pakt xp de drivers voor alle hardware die in JOUW pc zit en niet van de pc van PB.
Luk het booten niet van de xp cd rechtstrewks in de pb pc?
Dirk
XP moet altijd geïnstalleerd worden op de PC waar het gedraaid gaat worden. Er worden niet alleen specifieke stuurprogramma's gebruikt, maar ook maakt XP, tijdens het installeren, een "afdruk" van de hardware van de PC. Die afdruk van de hardware wordt bij elke boot gecontroleerd.
Op andere hardware zal XP dus niet kunnen werken.
De BIOS van de PB kan ook nog invloed hebben op de vereiste logische indeling van de harde schijf.
Let er bij 80 draads IDE kabels op dat de blauwe connector altijd op het moederbord moet zitten, de zwarte connector op de Master harde schijf en de grijze connector op een eventuele slave harde schijf.
Op andere hardware zal XP dus niet kunnen werken.
De BIOS van de PB kan ook nog invloed hebben op de vereiste logische indeling van de harde schijf.
Let er bij 80 draads IDE kabels op dat de blauwe connector altijd op het moederbord moet zitten, de zwarte connector op de Master harde schijf en de grijze connector op een eventuele slave harde schijf.
-
Wouter_Oud
Is de schijf wel als master ingesteld, ff de jumper op de achterkant controleren. Dat is t enige wat ik nog kan bedenken.