LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Xp prof over Xp home

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
jrgand

Xp prof over Xp home

Ongelezen bericht door jrgand »

Hallo
Is het mogelijk om windows Xp prof. 64 bit over windows Xp home heen te instaleren. Of wordt gelijk een geheel nieuwe installatie

Mijn computer voldoet aan alle eisen om de 64 bit versie te draaien

En wat is het voordeel van de prof. 64bit versie

Wie weet het

joopataa

Re: Xp prof over Xp home

Ongelezen bericht door joopataa »

Op dit moment is er nog vrijwel geen voordeel te behalen met 64 bit.
Heb zelf ook een athlon 64 bit computer maar de moeite die het kost om alle nieuwe en dan ook nog 64 bit drivers te vinden is veel te groot.Ook zijn er bijna nog geen drivers beschikbaar voor de meeste hardware. Dus , geen voordeel maar wel instabiliteit !Als je dan dit toch zou willen denk ik dat je XP64 bit helemaal overnieuw erop moet zetten.Om problemen met oude drivers te voorkomen. Ik wacht echt nog een poosje voor ik die stap neem, Ook al kan je de 64 bit windows gratis krijgen indien je een geldige XP licentie hebt.

Joopat

Wouter_Oud

Ongelezen bericht door Wouter_Oud »

Heb zelf ook een athlon 64 bit computer maar de moeite die het kost om alle nieuwe en dan ook nog 64 bit drivers te vinden is veel te groot.
Dus , geen voordeel maar wel instabiliteit !
Allebei onzin. Overal zijn wel drivers voor te vinden, behalve thrustmaster (voor zover ik weet), en Pro x64 is heel stabiel!

't Voordeel qua snelheid is tot op heden nog tamelijk klein. Windows zelf is wel sneller, maar de andere programma's niet of nauwelijks.

Als je wel voor Pro x64, dan wordt dat wel een schone install.

edit:
x64 en 32-bits windows samen kan wel, maar kan wel problemen opleveren als je dual-boot op dezelfde partitie.

Voor 64-bits drivers kun je naar de site hieronder, zoeken via google of naar de site van de maker van de hardware.

P.S. Ik draai zelf Pro x64 zonder problemen, als je wel problemen hebt kijk dan hier: Planet AMD64. Echt een aanrader.
Laatst gewijzigd door Wouter_Oud op 13 feb 2006 23:38, 4 keer totaal gewijzigd.

joopataa

Ongelezen bericht door joopataa »

Fijn dat jij dat onzin vind. Op het webblog van microsoft over het 64bit
OS staat het vol met mensen die toch nog veel problemen ondervinden met diverse drivers. Zeker als je deze twee door elkaar wil gebruiken zoals topicstarter voorstelde , is het vragen om narigheid.

Joopat

DJD

Ongelezen bericht door DJD »

AMD he, heb jet al :D Er gaat nixxx boven een echte Intel Pentium IV 3.2 ghz met HT technologie.

Gesloten