| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hitler-kleurplaat weg uit Kruidvat: terecht of overdreven?
Hitler-kleurplaat weg uit Kruidvat: terecht of overdreven?
Na klachten van geschrokken klanten heeft Kruidvat een kleurboek uit de handel genomen waarin een afbeelding van Adolf Hitler blijkt te staan. Dat blijkt uit berichten die de drogisterijketen over de kwestie op Facebook heeft gezet.
Lees verder in het volledige nieuwsbericht
Volgens een woordvoerder van Kruidvat was de afbeelding te zien in het boek Kleuren op Code, waarin een 'bepaalde themathiek' terugkomt over figuren uit het verleden. Zo kunnen bijvoorbeeld ook Nelson Mandela, Albert Einstein en Abraham Lincoln worden ingekleurd.
Wat vind jij: terecht uit de handel gehaald of overdreven censuur?
Lees verder in het volledige nieuwsbericht
Volgens een woordvoerder van Kruidvat was de afbeelding te zien in het boek Kleuren op Code, waarin een 'bepaalde themathiek' terugkomt over figuren uit het verleden. Zo kunnen bijvoorbeeld ook Nelson Mandela, Albert Einstein en Abraham Lincoln worden ingekleurd.
Wat vind jij: terecht uit de handel gehaald of overdreven censuur?
Re: Hitler-kleurplaat weg uit Kruidvat: terecht of overdreven?
Kinderen kun je niet vroeg genoeg leren wie Hitler was dus prima idee.
Er gaat een opmerking van een president door mijn hoofd. Zou hij een kleurboek hebben gekocht bij de Kruidvat?
Aangezien het voor kinderen bedoelt is, en weliswaar een bepaald thema heeft, maar duidelijk geen geschiedenisboek met uitleg en context betreft, ben ik het wel mee eens dat het uit de handel is genomen.
Zonder enige twijfel terecht. Het moet niet gekker worden. De boekjes worden in India ontworpen en diegene die de plaatjes heeft uitgezocht had geen benul wie de man was. Hoort niet in een (kinder)kleurboek thuis.
Nederland op zijn smalst. Neuzelen over een kleurboekje, terwijl er nauwelijks berichtgeving is hoe een land dat nog niet zo lang geleden tot de EU wilde toetreden getransformeerd wordt van democratie tot een totalitaire staat.
bprosman schreef:Kinderen kun je niet vroeg genoeg leren wie Hitler was dus prima idee.
Dat leren zij wel op school, hoeft niet via een kleurplaat.
Excuses, inderdaad stom van me, ik ben nog van de "oude stempel" en leefde nog in de waanwereld dat ouders ook een rol in de opvoeding van een kind hebben maar dat is tegenwoordig natuurlijk niet meer waar, die hebben het te druk met werken, en opvoeding besteed je tegenwoordig uit aan school en buitenschoolse opvang. Ook een stuk gemakkelijker later om dan te kunnen wijzen als de opvoeding niet helemaal gelukt is, dan hoef je die fout tenminste niet bij jezelf te zoeken.Dat leren zij wel op school, hoeft niet via een kleurplaat.
Waarom wil jij ze dan leren wie Hitler is via een kleurplaat?bprosman schreef:Excuses, inderdaad stom van me, ik ben nog van de "oude stempel" en leefde nog in de waanwereld dat ouders ook een rol in de opvoeding van een kind hebben maar dat is tegenwoordig natuurlijk niet meer waar, die hebben het te druk met werken, en opvoeding besteed je tegenwoordig uit aan school en buitenschoolse opvang. Ook een stuk gemakkelijker later om dan te kunnen wijzen als de opvoeding niet helemaal gelukt is, dan hoef je die fout tenminste niet bij jezelf te zoeken.Dat leren zij wel op school, hoeft niet via een kleurplaat.
Je draait de zaak om, ik zou geen kleurboek kopen om mijn kind te leren wie Hitler was maar als ze een kleurboek hebben zou ik het daarvoor niet wegdoen. Er staan meer personen in dat kleurboek uit de geschiedenis. Daar kun je je kind iets over vertellen. Maar de originele vraag was volgens mij of dat voldoende reden is om zo'n boek uit de handel te halen. M.i. niet.
Ideale manier om kinderen te leren ook eens "buiten de lijntjes te kleuren".
Nelson Mandela , door velen de hemel in geprezen (hoop voor hem dat het gelukt is) had met zijn ANC (en vrouw) nou ook niet bepaald altijd "schone handen"Zo kunnen bijvoorbeeld ook Nelson Mandela
Ideale manier om kinderen te leren ook eens "buiten de lijntjes te kleuren".
Laatst gewijzigd door bprosman op 05 apr 2017 16:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Nee, jij gebruikt het als argument. Als het dat niet is, gebruik het dan ook niet.Je draait de zaak om
De vraag is wat mij betreft meer wie nu eigenlijk de doelgroep is voor dit kleurboek. Is dat een kind van een jaar of 8, dan kun je die prima uitleggen wie dit was en wat daarmee was. Een kind van 2 kun je dit wel proberen uit te leggen, maar dat schiet echt niet op.
Moet dit kleurboek nu echt uit de handel? Wat mij betreft niet per se. Voegt het echter wat toe en hoort dit dan ook in zo'n kleurboek? Wat mij betreft niet.
-
Zombiemaster
En let er op als kinderen postzegels gaan verzamelen, dat ze er geen in handen krijgen van het Deutsches Reich waar de beeltenis van Hitler op staat. 
Dat dus. Gedoe om niks.16again schreef:Nederland op zijn smalst. Neuzelen over een kleurboekje, terwijl er nauwelijks berichtgeving is hoe een land dat nog niet zo lang geleden tot de EU wilde toetreden getransformeerd wordt van democratie tot een totalitaire staat.