LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intimidatie en onterechte kosten bij incassobureaus

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Gesloten
Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Intimidatie en onterechte kosten bij incassobureaus

Ongelezen bericht door Har06 »

eddy123 schreef:
snepke schreef:En hier ging het om een bedrag van 50 euro.
Ruim 2 jaar zijn ze bezig geweest, de bloedhonden.
Kun je nagaan, 50 euro.
Maar de vordering zal in die 2 jaar wel flink zijn opgelopen.
Ik heb het ooit, lang geleden, eens meegemaakt voor een bedrag van 3,50 euro.
schuld=schuld veel of weinig maakt niets uit

incassoburo,s deurwaarders rechters cs andelen in opdracht van vermoedelijk een benadeelde partij

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Intimidatie en onterechte kosten bij incassobureaus

Ongelezen bericht door eddy123 »

Har06 schreef:
eddy123 schreef:Kun je nagaan, 50 euro.
Maar de vordering zal in die 2 jaar wel flink zijn opgelopen.
Ik heb het ooit, lang geleden, eens meegemaakt voor een bedrag van 3,50 euro.
schuld=schuld veel of weinig maakt niets uit
incassoburo,s deurwaarders rechters cs andelen in opdracht van vermoedelijk een benadeelde partij
En als de vorderingen onterecht zijn?
In snepkes geval was het onterecht (is juridisch vastgelegd), in mijn geval ook voor die 3,50 euro, want de dienst was niet geleverd. Leverde me zelfs nog een BKR-registratie op, die 3.50 euro. Was gewoon een incapabele bank die een betaalpasje niet regelde, geen internet-bankieren regelde, maar wel alvast de kosten daarvan aftrok van een net geopende bankrekening waar je dus niets mee kon. En toen moeilijk doen over het rood staan van 3,50 euro, terwijl dat alleen kosten waren van een dienst die ze niet hadden geleverd.
Was overigens SNS voor wie het weten wil, zoals gezegd lang geleden, ik denk wel 17 jaar. Sindsdien nooit meer SNS voor mij en ik raad het iedereen nog steeds af.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Intimidatie en onterechte kosten bij incassobureaus

Ongelezen bericht door snepke »

Har06 schreef:
schuld=schuld veel of weinig maakt niets uit

incassoburo,s deurwaarders rechters cs andelen in opdracht van vermoedelijk een benadeelde partij
Klets toch niet.
Is/was geen schuld en er is/was geen benadeelde partij. Ja ikzelf.
Ze dachten snel geld te verdienen met een spookvordering, hebben ze aan mij een verkeerde.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Intimidatie en onterechte kosten bij incassobureaus

Ongelezen bericht door Har06 »

snepke schreef:
Har06 schreef:
schuld=schuld veel of weinig maakt niets uit

incassoburo,s deurwaarders rechters cs andelen in opdracht van vermoedelijk een benadeelde partij
Klets toch niet.
Is/was geen schuld en er is/was geen benadeelde partij. Ja ikzelf.
Ze dachten snel geld te verdienen met een spookvordering, hebben ze aan mij een verkeerde.
Moeten we nu geloven dat alle deurwaarders incassoburo,s etc achter spookvorderingen aangaan?, ik vrees van niet namelijk van niet gezien alle voorgaande lijntjes over deze topic :mrgreen:

alfatrion
Berichten: 22078
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Intimidatie en onterechte kosten bij incassobureaus

Ongelezen bericht door alfatrion »

haljamar schreef:Gisteren bij Pauw.....incassobureau geeft 250 euro terug bij directe betaling :D
Volgens mij maakt je daar alleen kans op.

alfatrion
Berichten: 22078
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Intimidatie en onterechte kosten bij incassobureaus

Ongelezen bericht door alfatrion »

eddy123 schreef:
encore schreef:Ik zou gewoon wachten op de deurwaarder. Da's een mens. En dan hem naar de harde bewijzen vragen. Gaat-ie mooi terug. En ja hoor, dat werkt echt zo. Als het onterecht is, laat die deurwaarder maar komen. Verspil geen energie en geld aan bellen oid.
Nou precies, helemaal mee eens.
Alleen komt die deurwaarder nooit als het onterecht is.
Inderdaad Ik had een proefabonnement genomen op Rendement Uitgeverij: 3 bladen voor 10 euro (excl. BTW). Daarna hadden ze de overeenkomst in strijd met de Wet Van Dam stilzwijgend verlengt, dus toen had ik 8 bladen voor 10 euro. ;) Op de brieven van het incassobureau heb ik nooit gereageerd. Ik kreeg eerst twee vriendelijke brieven, toen twee minder vriendelijke en tot slot twee hele strenge. Daarna nog een concept dagvaarding en toen besloot het incassobureau dat het slim was om fraude te plegen. Vanaf dat moment zijn de B.V. die op mijn adres staat gaan aanschrijven. Uiteindelijk hebben ze het niet aangedurfd om naar de rechter te gaan, want tja de BV had de overeenkomst niet gesloten en een consument geniet bescherming van de wet.

handdoekindering
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mar 2013 10:11

Re: Intimidatie en onterechte kosten bij incassobureaus

Ongelezen bericht door handdoekindering »

Alfatron, ik zou het omdraaien. Begin een zaak tegen dat incassobureau wegens immateriele schade. Ze hebben jou onterecht lastiggevallen, fraude gepleegd, het heeft je tijd en spanning gekost. Ik zou minimaal inzetten op 500 euro. Als we dat met zijn allen doen krijgen we die nare incassobureaus wel klein.
Laatst gewijzigd door handdoekindering op 29 nov 2014 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16427
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Intimidatie en onterechte kosten bij incassobureaus

Ongelezen bericht door 16again »

alfatrion schreef:
haljamar schreef:Gisteren bij Pauw.....incassobureau geeft 250 euro terug bij directe betaling :D
Volgens mij maakt je daar alleen kans op.
Is het dan geen kansspel , waar ook weer vergunning voor nodig is?

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Intimidatie en onterechte kosten bij incassobureaus

Ongelezen bericht door snepke »

Har06 schreef:
snepke schreef:
Har06 schreef:
schuld=schuld veel of weinig maakt niets uit

incassoburo,s deurwaarders rechters cs andelen in opdracht van vermoedelijk een benadeelde partij
Klets toch niet.
Is/was geen schuld en er is/was geen benadeelde partij. Ja ikzelf.
Ze dachten snel geld te verdienen met een spookvordering, hebben ze aan mij een verkeerde.
Moeten we nu geloven dat alle deurwaarders incassoburo,s etc achter spookvorderingen aangaan?, ik vrees van niet namelijk van niet gezien alle voorgaande lijntjes over deze topic :mrgreen:
Ze gaan er zeker wel achteraan en ze luisteren voor geen meter.Hun hebben gelijk en jij moet betalen wat je ook zegt. Pas als het voor de rechter komt geven toe dat ze verkeerd zitten.

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Intimidatie en onterechte kosten bij incassobureaus

Ongelezen bericht door eddy123 »

alfatrion schreef:
haljamar schreef:Gisteren bij Pauw.....incassobureau geeft 250 euro terug bij directe betaling :D
Volgens mij maakt je daar alleen kans op.
Och, en die kans is vrijwel nul. Deden we bij het vorige bedrijf waar ik werkte ook wel eens, maar ik kan me niet herinneren dat er ooit aan iemand maar een prijs is uitgereikt.
Dat uitreiken doe je alleen als je voldoende reklame bij de uitreiking kunt maken.

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Intimidatie en onterechte kosten bij incassobureaus

Ongelezen bericht door eddy123 »

handdoekindering schreef:Alfatron, ik zou het omdraaien. Begin een zaak tegen dat incassobureau wegens immateriele schade.
Alfatrion is slim genoeg dat niet te doen. Laat die incassobureaus maar flink geld uitgeven.
Alfatrion wacht gewoon de deurwaarder af en dan ziet hij/zij wel verder.
Zelf een zaak beginnen kost alleen maar geld en dient geen enkel doel.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Intimidatie en onterechte kosten bij incassobureaus

Ongelezen bericht door dhc »

Aangezien de moderatie het nodig vond een deel van mijn bericht te verwijderen, haal ik de rest ook maar weg...een bericht zonder relevantie heeft niet zoveel zin...
Laatst gewijzigd door Radar op 01 dec 2014 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Beledigende opmerkingen verwijderd

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Intimidatie en onterechte kosten bij incassobureaus

Ongelezen bericht door Har06 »

eddy123 schreef:
handdoekindering schreef:Alfatron, ik zou het omdraaien. Begin een zaak tegen dat incassobureau wegens immateriele schade.
Alfatrion is slim genoeg dat niet te doen. Laat die incassobureaus maar flink geld uitgeven.
Alfatrion wacht gewoon de deurwaarder af en dan ziet hij/zij wel verder.
Zelf een zaak beginnen kost alleen maar geld en dient geen enkel doel.


dit wordt werkelijk als wenselijk beschouwd door eddy123?

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Intimidatie en onterechte kosten bij incassobureaus

Ongelezen bericht door eddy123 »

Har06 schreef:
eddy123 schreef:
handdoekindering schreef:Alfatron, ik zou het omdraaien. Begin een zaak tegen dat incassobureau wegens immateriele schade.
Alfatrion is slim genoeg dat niet te doen. Laat die incassobureaus maar flink geld uitgeven.
Alfatrion wacht gewoon de deurwaarder af en dan ziet hij/zij wel verder.
Zelf een zaak beginnen kost alleen maar geld en dient geen enkel doel.


dit wordt werkelijk als wenselijk beschouwd door eddy123?
Nee, zeker niet wenselijk, maar wel als redelijk beschouwd.
Dat krijg je met dat papier-tijger beleid dat we hebben.
En ik blijf waarschuwen: een incassobureau is NIKS, je moet je drukker maken om een buurman die komt klagen, een deurwaarder (vraag om zijn pasje! en bekijk dat goed, schrijf de naam op!) is een probleem, maar meestal heel vriendelijk en die geeft alle mogelijkheden tot afbetaling. Iedereen die dreigt is nep.

handdoekindering
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mar 2013 10:11

Re: Intimidatie en onterechte kosten bij incassobureaus

Ongelezen bericht door handdoekindering »

Volledig eens. Een incassobureau kan niks, alleen gasten zolas Intrum die dan met twee potige mannetjes onaangekondigd 's-avonds laat aan de deur staan want we willen eens met je praten over je schulden, dat komt toch best intimiderend over. Gewoon direct de politie bellen.

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Intimidatie en onterechte kosten bij incassobureaus

Ongelezen bericht door eddy123 »

handdoekindering schreef:Volledig eens. Een incassobureau kan niks, alleen gasten zolas Intrum die dan met twee potige mannetjes onaangekondigd 's-avonds laat aan de deur staan want we willen eens met je praten over je schulden, dat komt toch best intimiderend over. Gewoon direct de politie bellen.
Politie bellen is zinloos, die mensen mogen best groot zijn en ze mogen best aanbellen.
Niets mis mee. Je mag ook meteen de deur weer dicht smijten, in hun gezicht, ook niks mis mee.
Gaan ze rond je huis lopen, blijven aanbellen, op ramen tikken etc, dan wordt het stalking en dan moet je wel de politie bellen. Dan heb je ook een zaak.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Intimidatie en onterechte kosten bij incassobureaus

Ongelezen bericht door Har06 »

handdoekindering schreef:Volledig eens. Een incassobureau kan niks, alleen gasten zolas Intrum die dan met twee potige mannetjes onaangekondigd 's-avonds laat aan de deur staan want we willen eens met je praten over je schulden, dat komt toch best intimiderend over. Gewoon direct de politie bellen.
Gewoon de schulden niet laten oplopen, is misschien ook een idee om te verkomen dat je uitsmijters aan de deur krijgt. :)

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Intimidatie en onterechte kosten bij incassobureaus

Ongelezen bericht door eddy123 »

Har06 schreef:Gewoon de schulden niet laten oplopen, is misschien ook een idee om te verkomen dat je uitsmijters aan de deur krijgt. :)
U maakt het wel heel erg spannend: de uitsmijters komen al aan de deur.
Volgens mij horen uitsmijters de behuizing te beschermen tegen ongewenste gasten, uitsmijters die van buiten komen heten in mijn boekje gewoon dieven die je huis in bezit nemen.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Intimidatie en onterechte kosten bij incassobureaus

Ongelezen bericht door prem »

Gewoon opeten met een stokbroden er bij

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Intimidatie en onterechte kosten bij incassobureaus

Ongelezen bericht door eddy123 »

prem schreef:Gewoon opeten met een stokbroden er bij
Ja, en achteraf is het .... achteraf is het mooi wonen.

Gesloten