LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ondersteuning oude versies Internet Explorer stopt

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Radar
Site Admin

Ondersteuning oude versies Internet Explorer stopt

Ongelezen bericht door Radar »

Computers met oudere Windows-besturingssystemen kunnen vanaf januari 2016 enkel de meest recente versie van Internet Explorer gebruiken. Vista-gebruikers moeten Internet Explorer 9 installeren om nog updates te ontvangen. Voor Windows 7- en 8.1-gebruikers is dit Internet Explorer 11. Lees meer: http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... dersteund/

Maak jij nog gebruik van Internet Explorer?

berndv

Re: Ondersteuning oude versies Internet Explorer stopt

Ongelezen bericht door berndv »

Lang leve Google Chrome

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik gebruik zakelijk nog wel IE (9) omdat bepaalde zakelijke sites dat nog nodig hebben, met ernaast Chrome. En privé is het Firefox met een paar plugins, vooral op de smartphone en tablet vind Firefox veel fijner als Chrome, die vréét geheugen op mobiele apparaten.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

internet explorer wordt door een aantal programma's gebruikt voor updates.
ik weet dus niet zeker of je IE er zomaar af kunt gooien.
maar zelf gebruiken doe ik het niet.
google gebruikt inderdaad idioot veel ramgeheugen.
en het wordt hoe langer hoe meer naarmate je langer op het net bent.

falstaff

Ongelezen bericht door falstaff »

Chrome werkt over het algemeen fantastisch maar het geheugen gebruik is inderdaad een probleem. Als je een SSD hebt zou ik het trouwens ook niet gebruiken want Chrome houdt er nogal van om heel erg veel te lezen en schrijven naar de schijf.

pietjeplus

Ongelezen bericht door pietjeplus »

Microsoft doet dat in opdracht van de Amerikaanse regering in de hoop dat de Russen de nieuwste browsers installeren, die dan vol zitten met Malware volgens mij.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

pietjeplus schreef:Microsoft doet dat in opdracht van de Amerikaanse regering in de hoop dat de Russen de nieuwste browsers installeren, die dan vol zitten met Malware volgens mij.
dat geldt waarschijnlijk voor alle programma's.
kijk maar eens wat applicaties allemaal mogen op je telefoon en computer.

jerwarm

Ongelezen bericht door jerwarm »

berndv schreef:Lang leve Google Chrome
*must be joking* :!: :!: :shock: :shock:

als er iets troep is dan is het wel Chrome, nog naast het punt gezet dat elke muisklik/zoekopdracht/websitebezoek, gelogd wordt door je online Google account en opgeslagen wordt als respondenten onderzoek op de servers van Google....

de meeste mensen zijn actief ingelogd bij het surfen met Chrome. Kan Google allleeeees van je in de gaten houden. Heerlijk idee niet?

Nog niet eens genoemd is het feit dat wat ik zelf genoeg heb meegemaakt is dat alle pc's die helemaal vol zaten met allerlei trial/mallwarez draaiden [alleen] op Chrome, waar ik dan weer de grootste moeite had deze infecties weer te verwijderen.

met IE zelden/nooit last, gek he? :idea:

jerwarm

ruud_a schreef:internet explorer wordt door een aantal programma's gebruikt voor updates.
ik weet dus niet zeker of je IE er zomaar af kunt gooien.
maar zelf gebruiken doe ik het niet.
google gebruikt inderdaad idioot veel ramgeheugen
en het wordt hoe langer hoe meer naarmate je langer op het net bent
.

en dat heeft een reden. :wink:

IE kan je gewoon deactiveren bij programmaonderdelen, verwijderen echter niet omdat het "verweven" is in de engine van je MS OS.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

IE kan je gewoon deactiveren bij programmaonderdelen, verwijderen echter niet omdat het "verweven" is in de engine van je MS OS.
Lijkt me sterk want Microsoft biedt ook de "N" versie, als je die installeert krijg je als eerste de keuze welke browser je wil hebben en kun je zonder IE verder.

jerwarm

bprosman schreef:
Lijkt me sterk want Microsoft biedt ook de "N" versie, als je die installeert krijg je als eerste de keuze welke browser je wil hebben en kun je zonder IE verder.
dat wil niet zeggen dat het toch slapend aanwezig is in de engine, op elke Windows OS zit IE standaard ingebouwd.

daar heeft ingestelde browserkeuze niets mee van doen, dat bepaald alleen of je IE eventueel activeert als vaste browser of niet.
zo niet dan gebruik je een andere browser maar IE blijft gewoon bestaan als vast onderdeel.

* te vinden bij; windows onderdelen in of uitschakelen.*

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Gebruik 't liefst FF.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik ook

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

jerwarm schreef: met IE zelden/nooit last, gek he? :idea:
Gek, ja.
Zelden/Nooit zeg maar altijd last, daarom heb ik IE verwijderd en gebruik lekker FF, dat geeft veiligheid niet de kl.te IE.

jerwarm

FF is ook goed, daar is niets van te zeggen,

probleem is met IE dat deze verweven is met de engine/register van je OS Windows, dus als je updates aan je OS etc uitstelt/ niet doet, dan heb je daar in je OS en in IE meteen last van.
en kan je gewoon sneller geinfecteerd raken.

echter met 3th party software zoals FF/Chrome/Netscape etc, heb je daar veel minder tot geen last van, de browsers zitten niet diep in je oS en kunnen ook veel minder schade toebrengen.

dat is mijn ervaring met IE; het is net zo sterk/betrouwbaar als dat de pc gebruiker is.
het voordeel is wel dat niet alles aan een online account vasthangt wat je surft zoals bij Chrome wel aan de hand is.

jerwarm

vogels schreef:
jerwarm schreef:
de meeste mensen zijn actief ingelogd bij het surfen met Chrome. Kan Google allleeeees van je in de gaten houden. Heerlijk idee niet?

Nog niet eens genoemd is het feit dat wat ik zelf genoeg heb meegemaakt is dat alle pc's die helemaal vol zaten met allerlei trial/mallwarez draaiden [alleen] op Chrome, waar ik dan weer de grootste moeite had deze infecties weer te verwijderen.

met IE zelden/nooit last, gek he? :idea:
Laat ik nou p.c.'s met de meeste bagger ter reparatie krijgen van mensen die IE gebruiken!

Kortom: het ligt aan de onnozelheid van de gebruikers die totaal niet weten waar ze mee bezig zijn, waardoor ze die bagger zelf binnen halen!

Ik gebruik Chrome, en nee, ik ben dan nooit ingelogd.
dat is fijn voor je; het zullen vast geen doorgewinterde gebruikers zijn. :wink:

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De meeste Internet Explorer gebruikers weten niet eens wat een browser is.

hermelot

Ongelezen bericht door hermelot »

Bob Schurkjens schreef:De meeste Internet Explorer gebruikers weten niet eens wat een browser is.
Daar kun je toch updates mee binnenhalen :D

http://nl.wikipedia.org/wiki/Webbrowser

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

jerwarm schreef:FF is ook goed, daar is niets van te zeggen,

probleem is met IE dat deze verweven is met de engine/register van je OS Windows, dus als je updates aan je OS etc uitstelt/ niet doet, dan heb je daar in je OS en in IE meteen last van.
en kan je gewoon sneller geinfecteerd raken.

echter met 3th party software zoals FF/Chrome/Netscape etc, heb je daar veel minder tot geen last van, de browsers zitten niet diep in je oS en kunnen ook veel minder schade toebrengen.

dat is mijn ervaring met IE; het is net zo sterk/betrouwbaar als dat de pc gebruiker is.
het voordeel is wel dat niet alles aan een online account vasthangt wat je surft zoals bij Chrome wel aan de hand is.
En waar zou ik deze gegevens dan zouden vinden?

Gesloten