LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ouders bezorgd om privacy kind op sociale media

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Gesloten
Radar
Site Admin

Ouders bezorgd om privacy kind op sociale media

Ongelezen bericht door Radar »

60 procent van de jonge ouders maakt zich weleens zorgen over de privacy van hun kind wanneer zij foto's op sociale media van hen delen, zoals op Facebook en Instagram. Dit blijkt uit onderzoek van 24Baby.nl onder meer dan duizend (aanstaande) ouders.

59 procent van de jonge ouders deelt foto's van hun kindje op sociale media. De belangrijkste reden om dit te doen is omdat ze trots zijn op hun kind en dat graag willen delen. Van de ouders die geen foto's van hun kinderen op sociale media plaatsen, zegt 82 procent dit niet te doen om de privacy van hun kroost te beschermen.

Lees verder in het volledige artikel van dinsdag 13 juni

Hoe bescherm jij de privacy van je kind?

GJvdZ

Re: Ouders bezorgd om privacy kind op sociale media

Ongelezen bericht door GJvdZ »

60 procent maakt zich wel eens zorgen en 59 procent publiceert foto's. Does not compute. Of zijn mensen zo dom om wel foto's te plaatsen terwijl ze zich toch zorgen maken over de privacy? Of schrijft Radar maar weer eens wat clickbait? Op basis van die 59 procent zou je immers ook een kop kunnen maken als "Ouders delen graag foto's van hun kinderen."

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik heb geen kinderen, maar de foto's die ik online plaats van neefjes en nichtjes, plaats ik pas ná ok van de ouders, en als dat op een platform als Facebook is, dan doe ik dat zó, dat deze alleen te zien zijn voor digitale vrienden, maw die zijn niet openbaar, en te bekijken door iedereen.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Zelf ben ik zeer terughoudend met het plaatsen van foto's met herkenbare personen er op. Net als de meeste van mijn familie en vrienden. Daarnaast heb je natuurlijk te maken met meer algemene foto's, bijvoorbeeld foto's die op school of een sportvereniging worden gemaakt, maar de foto's die daarvan openbaar worden gepubliceerd zijn in het algemeen zeer 'neutraal' en meer overzichtsfoto's. Foto's met close-ups e.d. worden in het algemeen in (groeps-) apps gestuurd en niet via openbare sociale media.

Dit soort (over-)bescherende maatregelen zou je ook in je opvoeding kunnen, of moeten, overbrengen op je kinderen.

Maar bij de foto's die sommige mensen plaatsen vraag ik mij inderdaad af of ze er wel eens bij stil staan wat er met die foto's kan worden gedaan, wie ze allemaal te zien krijgen en dat de foto's misschien nog jarenlang over het internet blijven ronddwalen.

Verwijderd

Ongelezen bericht door Verwijderd »

We lijken het allemaal al weer een beetje vergeten te zijn, maar het foto-beleid van facebook, waar iedereen mee akkoord is gegaan die zijn facebookpagina nog heeft, zegt dat facebook de rechten heeft op alle foto's die jij op facebook zet. Toen dat nieuwe beleid in 2015 werd geïntroduceerd, ben ik gestopt met het plaatsen van persoonlijke foto's. Ik weet, het zal zo'n vaart niet lopen, maar ik heb er niet zo'n zin in dat facebook mijn semi-professioneel gemaakte foto van mijn prachtige 1 jaar oude dochter verkoopt voor advertentiedoeleinden, want dat mogen ze! Bovendien is mijn dochter nog te jong om zelf te bepalen of ze wil dat haar foto gedeeld wordt, dus doe ik het niet.

Daarna kocht facebook whatsapp en dat is het moment geweest dat ik mijn persoonlijke profiel heb verwijderd. Ik heb nu alleen nog een 'hobby-profiel' op facebook die ik uitsluitend gebruik voor mijn hobby. Daar staat dus ook geen foto van mij op of van iets persoonlijks uit mijn omgeving.

Gesloten