Dat zeg ik ook niet. Ik doelde op deze post:16again schreef:Rokers hebben ook rechten. Jouw relaas betekent eigenlijk "roken doe je maar thuis."Julie4444 schreef:Wat geeft rokers, die een keus hebben, het recht om mij weg te jagen c.q. gezondheidsschade aan te brengen? Het zou andersom moeten zijn. Roken kunnen ze ook thuis en in openbare ruimte (niet een specifieke ruimte die bij een zwembad of andere faciliteit hoort). Of is het volgende argument "ademen doe je maar thuis" ?
En dan maar hopen dat dit niet op het balkon onder je gebeurt, want dan heb je er in een flat evenveel last van als in het buitenbad
Begrijp me niet verkeerd, nogmaals ik ben fervent niet-roker. Maar ik een heksenjacht herken ik wel, en keur ik af.
Niemand zou het recht moeten hebben anderen schade toe te brengen. Waarom zou er een uitzondering moeten gelden voor rokers?Echter komt jouw redenering dus voor mensen zoals mij uit op "Ademen doe je maar thuis" en dat is gewoonweg onredelijk en niet OK.
Als zwembaden afhankelijk zouden zijn van rokers dan maken ze maar lekker een rokershoekje, zoals op stations. Dat is wat mij betreft ook prima, maar er is nog steeds geen gerechtigheid in het toestaan van een specifieke groep verslaafden die ervoor kiezen anderen in hun gezondheid te schaden te verheffen boven een groep die geen keus heeft en daardoor in hun vrijheid gelimiteerd worden.
Er is geen geldig excuus voor rokers om anderen te schaden, net zoals er geen excuus is voor anderen wanneer zij mensen schade toebrengen met hun gedrag.