LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door trail46 »

prem schreef:Ik ben geen moslim maar ik moet ook zo'n vies beest niet in huis noch auto. Ieder zijn recht en mening.
Is je goed recht maar dan moet je gewoon geen taxichauffeur worden. Want in dat geval zul je in het geval van een blindengeleidehond wel moeten. Trouwens ,er zijn waarschijnlijk meer vieze mensen dan vieze honden .

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door eleven »

prem schreef:Ik ben geen moslim maar ik moet ook zo'n vies beest niet in huis noch auto. Ieder zijn recht en mening.
Als je je diensten als taxi aanbied, dan moet je ook de regels naleven.
Zo niet, dan een ander beroep kiezen.
Ik zou ook niet de st..d van iemand zijn achterwerk willen vegen, maar kies dan ook niet voor dit beroep.
Trouwens gaat het deze mensen niet om een hond, maar omdat hij onrein is, volgens hun geloof/redenatie, maar ze hebben meer van deze ongelofelijke dingen, om hun recht te halen.
Misschien moet Nederland Australië volgen:
In Australië zijn ze er klaar mee . .Nu hier nog !!!!!!!

Hier kan heel Europa een lesje aan nemen!!!
• Moslims die onder de Sharia-wet wensten te leven werden woensdag gevraagd om Australië te verlaten, toen de regering zich richtte tot de radicalen in een poging om potentiële terreur- aanvallen te verijdelen.

Afzonderlijk zette Premier Howard woensdag kwaad bloed bij sommige Australische Moslims door te verklaren dat hij de inlichtingendiensten steunde die de binnenlandse moskeeën in de gaten houden.

Citaat:
'DE IMMIGRANTEN, NIET DE AUSTRALIËRS, MOETEN ZICH AANPASSEN!
Aanvaard dit of vertrek. Ik ben het beu dat deze natie zich ongerust maakt of we een individu of een cultuur beledigen. Sinds de terreur aanslagen op Bali, hebben we een grote toename meegemaakt van patriotisme bij de meerderheid van de Australiërs, zoals we dat voordien nog nooit hebben meegemaakt.'
'Deze cultuur heeft zich ontwikkeld gedurende twee eeuwen van strijd, proberen en overwinningen door miljoenen mannen en vrouwen die vrijheid nastreefden.'
'Wij spreken voornamelijk ENGELS. Niet Spaans, Libanees, Arabisch, Chinees, Japanees, Russisch, of welke andere taal dan ook. Daarom zeg ik U; als je deel wilt uitmaken van onze samenleving, dan hebben jullie geen andere keuze dan ONZE taal te leren.'

'De meeste Australiërs geloven in God. Dit is geen rechtse radicale politieke praat maar een vaststaand feit, omdat Christelijke mannen en vrouwen deze natie gesticht hebben, gefundeerd op Christelijke principes, en dit is duidelijk gedocumenteerd. En het is zeer zeker gepast om dit feit te tonen op de muren van onze scholen. Als God u beledigt, dan stel ik voor dat u overweegt om een ander deel van de wereld uw thuis te noemen, want God maakt deel uit van onze cultuur.'
'Wij aanvaarden jullie geloof, en zullen ons niet afvragen waarom. Het enige dat we van jullie vragen is dat jullie ons geloof accepteren en vredig en harmonieus met ons wilt samenleven.'

'Dit is ONS LAND, ONZE GROND, en ONZE MANIER VAN LEVEN, en we willen jullie alle mogelijkheden geven om hiervan te genieten. Maar als jullie nu eens eindelijk ophouden met klagen, jammeren, onze vlag te verscheuren, onze EED, ons Christelijk Geloof en onze levenswijze onderuit te halen, raad ik jullie ten zeerste aan om gebruik te maken van nog een ander Australisch voorrecht, …'
• 'HET RECHT OM OP TE STAPPEN!'
'Als je niet gelukkig bent STAP DAN OP. Wij hebben jullie niet gedwongen om naar hier te komen. Jullie hebben zelf gevraagd om naar hier te komen. Aanvaard dan ook het land dat jullie aanvaardde.'

• Dit is de waarheid en die mag ook eens gezegd worden


ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door ciske »

trail46 schreef:
prem schreef:Ik ben geen moslim maar ik moet ook zo'n vies beest niet in huis noch auto. Ieder zijn recht en mening.
Is je goed recht maar dan moet je gewoon geen taxichauffeur worden. Want in dat geval zul je in het geval van een blindengeleidehond wel moeten. Trouwens ,er zijn waarschijnlijk meer vieze mensen dan vieze honden .



Juist , en elke Nederlander weet dat een blinde geleide hond nou eenmaal onder de hulpmiddelen valt.

Bizar als je zo ten opzichte van slechtziende/blinde mensen kijkt!

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door trail46 »

@eleven. +1, het stukje verwoord de gedachte van heel veel mensen. Zeggen zullen zij het niet vlug want voor je het weet ben je op zijn minst een racist en wie weet wat nog meer.Voor mij een goed uitgangspunt. Kies je ervoor om in dit land taxichauffeur te worden ( en dat geld gewoon voor echt iedereen,afkomst hoort geen rol te spelen) ) zul je de spelregels moeten naleven en kan en mag je jezelf niet beroepen op wat je geloof zegt ''rein of onrein''. Dat heeft het niets mee van doen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door olaf79 »

trail46 schreef:In Amsterdam waar de meeste taxi-chauffeurs moslims zijn ( of pretenderen dat te zijn ) is het haast onmogelijk een hond mee te nemen, zelfs geen blindengeleidehond en dat is in de hoofdstad verplicht. Een chauffeur mag dit soort hulphonden niet weigeren maar doen het gewoon toch want het dier is niet Haram.Een blinde dame ( is alweer 2 jaar geleden) werd op de taxistandplaats Nieuwmarkt vlak voor mijn neus geweigerd wel 5 maal geweigerd waarop ze maar wegliep. Ik vond het een schandaal maar dat boeit die gasten geen moer, weg met die hond iiiisss Haram ofwel onrein. Taxituig noem ik dat.
Ja dit is de verkeerde reden. Want gaat de chauffeur dan ook kijken of er geen varkensvlees in de boodschappen zit. Als je zo religieus bent moet je een ander beroep kiezen, iets met zo min mogelijk contact met andere mensen...

Ik kan me wel voorstellen dat er een vast tarief komt om een hond te mogen meenemen. Dit om de schoonmaakkosten te dekken. De taxi moet immers na een hond vervoerd te hebben goed schoon gemaakt worden. Mensen (zoals ik) met een hondenharen allergie kunnen flink ziek worden, en wij willen ook gewoon met de taxi. Dus zo lijkt het me prima geregeld.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door puma73 »

olaf79 schreef:
trail46 schreef:In Amsterdam waar de meeste taxi-chauffeurs moslims zijn ( of pretenderen dat te zijn ) is het haast onmogelijk een hond mee te nemen, zelfs geen blindengeleidehond en dat is in de hoofdstad verplicht. Een chauffeur mag dit soort hulphonden niet weigeren maar doen het gewoon toch want het dier is niet Haram.Een blinde dame ( is alweer 2 jaar geleden) werd op de taxistandplaats Nieuwmarkt vlak voor mijn neus geweigerd wel 5 maal geweigerd waarop ze maar wegliep. Ik vond het een schandaal maar dat boeit die gasten geen moer, weg met die hond iiiisss Haram ofwel onrein. Taxituig noem ik dat.
Ja dit is de verkeerde reden. Want gaat de chauffeur dan ook kijken of er geen varkensvlees in de boodschappen zit. Als je zo religieus bent moet je een ander beroep kiezen, iets met zo min mogelijk contact met andere mensen...

Ik kan me wel voorstellen dat er een vast tarief komt om een hond te mogen meenemen. Dit om de schoonmaakkosten te dekken. De taxi moet immers na een hond vervoerd te hebben goed schoon gemaakt worden. Mensen (zoals ik) met een hondenharen allergie kunnen flink ziek worden, en wij willen ook gewoon met de taxi. Dus zo lijkt het me prima geregeld.
Onzin zo'n tarief om een hond mee te mogen nemen. Er zijn regels die taxichauffeurs VERPLICHTEN om HULPHONDEN zoals o.a. BLINDENGELEIDEHONDEN mee te nemen. Dat is iets heel anders dan de eerste de beste teckel van de buurman 5 hoog die een uur in de wind stinkt.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door olaf79 »

puma73 schreef:
olaf79 schreef:
trail46 schreef:In Amsterdam waar de meeste taxi-chauffeurs moslims zijn ( of pretenderen dat te zijn ) is het haast onmogelijk een hond mee te nemen, zelfs geen blindengeleidehond en dat is in de hoofdstad verplicht. Een chauffeur mag dit soort hulphonden niet weigeren maar doen het gewoon toch want het dier is niet Haram.Een blinde dame ( is alweer 2 jaar geleden) werd op de taxistandplaats Nieuwmarkt vlak voor mijn neus geweigerd wel 5 maal geweigerd waarop ze maar wegliep. Ik vond het een schandaal maar dat boeit die gasten geen moer, weg met die hond iiiisss Haram ofwel onrein. Taxituig noem ik dat.
Ja dit is de verkeerde reden. Want gaat de chauffeur dan ook kijken of er geen varkensvlees in de boodschappen zit. Als je zo religieus bent moet je een ander beroep kiezen, iets met zo min mogelijk contact met andere mensen...

Ik kan me wel voorstellen dat er een vast tarief komt om een hond te mogen meenemen. Dit om de schoonmaakkosten te dekken. De taxi moet immers na een hond vervoerd te hebben goed schoon gemaakt worden. Mensen (zoals ik) met een hondenharen allergie kunnen flink ziek worden, en wij willen ook gewoon met de taxi. Dus zo lijkt het me prima geregeld.
Onzin zo'n tarief om een hond mee te mogen nemen. Er zijn regels die taxichauffeurs VERPLICHTEN om HULPHONDEN zoals o.a. BLINDENGELEIDEHONDEN mee te nemen. Dat is iets heel anders dan de eerste de beste teckel van de buurman 5 hoog die een uur in de wind stinkt.
Waarom in een hotel, het ov of het vliegtuig betaal je toch ook voor een hond extra. Een blindegeleide hond is natuurlijk over het algemeen een prima opgevoed beest, maar dat neemt niet weg dat ook die een berg haren achterlaten en dat moet worden schoongemaakt.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door gilas »

olaf79 schreef:Waarom in een hotel, het ov of het vliegtuig betaal je toch ook voor een hond extra
Voor een hulphond hoef je niet extra te betalen mits deze is voorzien van de juiste papieren van de officiële door de overheid aangewezen organisaties.
De hulphond wordt dan beschouwd als een ondersteuning die hetzelfde is als je een rolstoel,krukken ,rollator etc mee zou nemen.
Ze mogen in Nederland dan ook niet geweigerd worden in taxi`s,OV,Hotels etc want daar staat een boete op.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door puma73 »

Waarom in een hotel, het ov of het vliegtuig betaal je toch ook voor een hond extra. Een blindegeleide hond is natuurlijk over het algemeen een prima opgevoed beest, maar dat neemt niet weg dat ook die een berg haren achterlaten en dat moet worden schoongemaakt.
OMDAT HIER AFSPRAKEN OVER GEMAAKT ZIJN EN DIE AFSPRAKEN ZIJN WETTELIJK VASTGELEGD. DAAROM NIET.

Net zoals wettelijk is vastgelegd dat deze honden niet geweigerd mogen worden.

Als de buurman van 5 hoog met zijn teckel mee wil, dan mag daar extra voor gerekend worden. Op die manier kun je overal wel extra kosten voor gaan maken.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door olaf79 »

gilas schreef:
olaf79 schreef:Waarom in een hotel, het ov of het vliegtuig betaal je toch ook voor een hond extra
Voor een hulphond hoef je niet extra te betalen mits deze is voorzien van de juiste papieren van de officiële door de overheid aangewezen organisaties.
De hulphond wordt dan beschouwd als een ondersteuning die hetzelfde is als je een rolstoel,krukken ,rollator etc mee zou nemen.
Ze mogen in Nederland dan ook niet geweigerd worden in taxi`s,OV,Hotels etc want daar staat een boete op.
Sorry ik was niet helemaal duidelijk. Ik bedoel een gewone hond tegen meerprijs en hulphond moet natuurlijk altijd mee kunnen gratis.

Degrelle
Berichten: 113
Lid geworden op: 17 nov 2013 11:11

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door Degrelle »

eleven schreef:
prem schreef:Ik ben geen moslim maar ik moet ook zo'n vies beest niet in huis noch auto. Ieder zijn recht en mening.
Als je je diensten als taxi aanbied, dan moet je ook de regels naleven.
Zo niet, dan een ander beroep kiezen.
Ik zou ook niet de st..d van iemand zijn achterwerk willen vegen, maar kies dan ook niet voor dit beroep.
Trouwens gaat het deze mensen niet om een hond, maar omdat hij onrein is, volgens hun geloof/redenatie, maar ze hebben meer van deze ongelofelijke dingen, om hun recht te halen.
Misschien moet Nederland Australië volgen:
In Australië zijn ze er klaar mee . .Nu hier nog !!!!!!!

Hier kan heel Europa een lesje aan nemen!!!
• Moslims die onder de Sharia-wet wensten te leven werden woensdag gevraagd om Australië te verlaten, toen de regering zich richtte tot de radicalen in een poging om potentiële terreur- aanvallen te verijdelen.

Afzonderlijk zette Premier Howard woensdag kwaad bloed bij sommige Australische Moslims door te verklaren dat hij de inlichtingendiensten steunde die de binnenlandse moskeeën in de gaten houden.

Citaat:
'DE IMMIGRANTEN, NIET DE AUSTRALIËRS, MOETEN ZICH AANPASSEN!
Aanvaard dit of vertrek. Ik ben het beu dat deze natie zich ongerust maakt of we een individu of een cultuur beledigen. Sinds de terreur aanslagen op Bali, hebben we een grote toename meegemaakt van patriotisme bij de meerderheid van de Australiërs, zoals we dat voordien nog nooit hebben meegemaakt.'
'Deze cultuur heeft zich ontwikkeld gedurende twee eeuwen van strijd, proberen en overwinningen door miljoenen mannen en vrouwen die vrijheid nastreefden.'
'Wij spreken voornamelijk ENGELS. Niet Spaans, Libanees, Arabisch, Chinees, Japanees, Russisch, of welke andere taal dan ook. Daarom zeg ik U; als je deel wilt uitmaken van onze samenleving, dan hebben jullie geen andere keuze dan ONZE taal te leren.'

'De meeste Australiërs geloven in God. Dit is geen rechtse radicale politieke praat maar een vaststaand feit, omdat Christelijke mannen en vrouwen deze natie gesticht hebben, gefundeerd op Christelijke principes, en dit is duidelijk gedocumenteerd. En het is zeer zeker gepast om dit feit te tonen op de muren van onze scholen. Als God u beledigt, dan stel ik voor dat u overweegt om een ander deel van de wereld uw thuis te noemen, want God maakt deel uit van onze cultuur.'
'Wij aanvaarden jullie geloof, en zullen ons niet afvragen waarom. Het enige dat we van jullie vragen is dat jullie ons geloof accepteren en vredig en harmonieus met ons wilt samenleven.'

'Dit is ONS LAND, ONZE GROND, en ONZE MANIER VAN LEVEN, en we willen jullie alle mogelijkheden geven om hiervan te genieten. Maar als jullie nu eens eindelijk ophouden met klagen, jammeren, onze vlag te verscheuren, onze EED, ons Christelijk Geloof en onze levenswijze onderuit te halen, raad ik jullie ten zeerste aan om gebruik te maken van nog een ander Australisch voorrecht, …'
• 'HET RECHT OM OP TE STAPPEN!'
'Als je niet gelukkig bent STAP DAN OP. Wij hebben jullie niet gedwongen om naar hier te komen. Jullie hebben zelf gevraagd om naar hier te komen. Aanvaard dan ook het land dat jullie aanvaardde.'

• Dit is de waarheid en die mag ook eens gezegd worden

Volledig eens met dit betoog en ook met de aangehaalde quote. Ongelooflijk wat wij allemaal niet dulden in dit land. Nu mogen onze blinden het zelf uitzoeken omdat de islamitische chauffeur een hond niet haram vind. Wat zou meneertje Pechthold hier van vinden. Waarschijnlijk dat hier moslims gestigmatiseerd worden. En onze blinden zijn de dupe

Jane Doe
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 aug 2012 19:46

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door Jane Doe »

Ik ben het niet eens met sommigen hier. Laten blinden dan maar een taxicentrale bellen zodat deze een niet islamitische chauffeur voor hem kunnen oproepen. Moslims leven nu eenmaal volgens strenge geloofsprincipes en dat moeten wij respecteren.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door puma73 »

Jane Doe schreef:Ik ben het niet eens met sommigen hier. Laten blinden dan maar een taxicentrale bellen zodat deze een niet islamitische chauffeur voor hem kunnen oproepen. Moslims leven nu eenmaal volgens strenge geloofsprincipes en dat moeten wij respecteren.
U gaat hier op minimaal 3 punten mank, misschien nog wel meer.

1 Gaan we weer gehandicapten en mindervaliden discrimineren omdat een bepaalde geloofsgroep een hond onrein vindt. Moeten die daar weer de dupe van worden?? Alleen al voor die opmerking heeft u zich voor mij gediskwalificeerd voor deze discussie.

2. Men is in Nederland en heeft gewoon met de wetten en gewoonten hier te leven, dat moeten wij in andere landen ook. Laten de moslims onze wetten eerst maar eens respecteren.

3. Als men zulke strenge geloofsprincipes heeft moet men een beroep kiezen waarmee je naar eer en geweten kunt leven.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door gilas »

Jane Doe schreef:Ik ben het niet eens met sommigen hier. Laten blinden dan maar een taxicentrale bellen zodat deze een niet islamitische chauffeur voor hem kunnen oproepen. Moslims leven nu eenmaal volgens strenge geloofsprincipes en dat moeten wij respecteren.
Onzin,dit gaat helemaal niet om geloofsprincipes.
Het geloof wordt gebruikt als excuus om maar niet te voldoen aan de regels.
Daar komt bij dat de telefonisten bij de taxicentrales echt niet weten wie er moslim is or niet en dan nog,ze mogen daar ook niet op selecteren want dat is tegen de regels.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik heb respect voor moslims,maar andersom is dat respect ver te zoeken...
Bij bep groepen...
wordt steeds gekker,lees je nu wat je schrijft,eigenlijk zegt je ons aanpassen,volgens mij is dit Nederland en hebben wij regels en zolang de moslims daar zwaar( meeste niet allemaal!!! ) maling aan hebben,heb ik ook voor die groep geen respect.
En ramadan,vind knap dat ze het doen,maar doen ze voor hun geloof,zijn ook moslims minder streng,en ja doen ze zelf,ne als christenen wel bv kiezen geen s.e.x voor huwelijk en sommige wel....we zijn geen moslimland vind het al heel wat dat er veel moskeeen staan,zie je kerken die landen..?.


ja sta je als blinde bij taxi standplaats. Allemaal moslims,ja belt centrale maar,denk ff na..
Je reinste discriminatie..
Weet je wat probleem is....als je commentaar geeft ook al is het positief krijg je antwoord,jij mij discrimineren,nou volgens mij,is dat hun steek woord...jij mij niet zien als nederlander half? Marokaans meestal ,jij dit jij dat,gebrekkig...

Ik ben tegen discriminatie maar je moet wel even goed verband zien,is nog altijd ons land! Maar ja tegenwoordig hebben ned niks meer te zeggen..
Maar hey als jij alles oke vind wat moslims betreft prima...hoop niet dat je ooit zelf zo staat.heelluup..

Ik,vind het onbeschoft en je hebt geen hart in je donder staat daar hulpeloos iemand...en de bedragen van taxi,s zijn tegenwoordig flink aan de maat,kunnen ze ook ff langs pomp rijden euro im automaat gooien en honden haren als ie er zijn,wegzuigen...mar nee hond gewoon onrein...prims,mar ga dan taxi rijden in eigenland...de mzzl ermee..

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door eleven »

gilas schreef: Het geloof wordt gebruikt als excuus om maar niet te voldoen aan de regels.

Waar wij weer bij het beginpunt zijn. :twisted: :twisted:

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door gilas »

Jane Doe schreef:Nee, al die moslims die tijdens de ramadan niet eten en drinken doen dat voor hun lol. Wat een onzin, heb respect voor andermans geloof. En als telefonisten het niet weten dan is dat een gebrek aan service. Ze weten het wel als er om een vrouw gevraagd wordt voor een zogenaamde vrouwvriendelijke taxi. Dat zou dan weer wel mogen...
Jongens we leven in de 21e eeuw. Allemaal een beetje aanpassen, dan komen we er wel. En ik zou niet weten waarop gehandicapten hun steentje aanpassen niet bij zouden hoeven dragen.
We hebben het niet over de ramadan,we hebben het over het fatsoen in je donder hebben om een hulphond mee te nemen in je taxi.
En dat moeten ze doen volgens de regels,dus ze zijn nog eens een keer fout ook.
Daarnaast staat er duidelijk in het artikel dat het geloof als reden wordt misbruikt en dat zelfs imams aangeven dat moslims gewoon honden mee mogen nemen in de auto.
Ja,we leven in de 21e eeuw en je aanpassen betekent dat je je aan de regels van het land houdt waar je woont in de 21 e eeuw.
Dus,dat betekent dat je een hulphond mee moet mee moet nemen in je taxi,aangezien dat door de nederlandse wet als hulpmiddel wordt gezien.
En die opmerking over de taxicentrale slaat als een tang op een varken.
Ik mag te hopen dat je je realiseert dat je wel aan de buitenkant kan zijn of iemand een man of vrouw is maar dat je niet altijd kan zien of iemand moslim is of niet...zo niet dat wordt het hoog tijd voor een biologie les voor je.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door prem »

trail46 schreef:
prem schreef:Ik ben geen moslim maar ik moet ook zo'n vies beest niet in huis noch auto. Ieder zijn recht en mening.
Is je goed recht maar dan moet je gewoon geen taxichauffeur worden. Want in dat geval zul je in het geval van een blindengeleidehond wel moeten. Trouwens ,er zijn waarschijnlijk meer vieze mensen dan vieze honden .
De taxi's zijn volgens mij geprivatiseerd, een prive-onderneming kan niet gedwongen worden een klant binnen te laten.
Als je een eigen winkel hebt kan de wet je ook niet verplichten iets te verkopen aan iemand.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door gilas »

prem schreef:De taxi's zijn volgens mij geprivatiseerd, een prive-onderneming kan niet gedwongen worden een klant binnen te laten.
Als je een eigen winkel hebt kan de wet je ook niet verplichten iets te verkopen aan iemand.
Heeft niets te maken met een klant wel of niet binnenlaten,aangezien ook een winkelier geen hulphond mag weigeren.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door puma73 »

Jane Doe schreef:
puma73 schreef: 1 Gaan we weer gehandicapten en mindervaliden discrimineren omdat een bepaalde geloofsgroep een hond onrein vindt. Moeten die daar weer de dupe van worden?? Alleen al voor die opmerking heeft u zich voor mij gediskwalificeerd voor deze discussie.

2. Men is in Nederland en heeft gewoon met de wetten en gewoonten hier te leven, dat moeten wij in andere landen ook. Laten de moslims onze wetten eerst maar eens respecteren.

3. Als men zulke strenge geloofsprincipes heeft moet men een beroep kiezen waarmee je naar eer en geweten kunt leven.
1. Discrimineren van gehandicapten is onzin. Gewoon je een beetje aanpassen. Is er een taxi met een moslim, groet hem dan vriendelijk want je weet dat hij je niet mee mag nemen. Pak gewoon de volgende, wat een probleem weer. Een beetje geven en nemen wordt steeds moeilijker voor sommigen.
2. Wat zijn Nederlandse gewoontes? In het zuiden iedere ochtend naar de kerk en op zondag drie keer en in de bible belt mag je op zondag helemaal niets. Kantklossen dan, of fierljeppen? Kom op nou wie doet dat nog.
3. Ook met strenge geloofsprincipes kun je iedere baan kiezen die je wil. Er is geen wet die je dat verbied met uitzondering dan van ambtenaren van de burgerlijke stand die weigeren homo's te trouwen. Wil je dat veranderd zien Puma, dan zul je naar Den Haag moeten. Tot die tijd staan moslims gewoon in hun recht.
gilas schreef: Onzin,dit gaat helemaal niet om geloofsprincipes.
Het geloof wordt gebruikt als excuus om maar niet te voldoen aan de regels.
Daar komt bij dat de telefonisten bij de taxicentrales echt niet weten wie er moslim is or niet en dan nog,ze mogen daar ook niet op selecteren want dat is tegen de regels.
Nee, al die moslims die tijdens de ramadan niet eten en drinken doen dat voor hun lol. Wat een onzin, heb respect voor andermans geloof. En als telefonisten het niet weten dan is dat een gebrek aan service. Ze weten het wel als er om een vrouw gevraagd wordt voor een zogenaamde vrouwvriendelijke taxi. Dat zou dan weer wel mogen...
Jongens we leven in de 21e eeuw. Allemaal een beetje aanpassen, dan komen we er wel. En ik zou niet weten waarop gehandicapten hun steentje aanpassen niet bij zouden hoeven dragen.
Een beetje aanpassen is wat die moslims mogen doen mevrouw jane doe, we leven in Nederland met Nederlandse regels. Kunnen moslims zich niet aan de Nederlandse regels aanpassen zoeken ze maar een andere baan.

Wat is het volgende? ongestelde dames weigeren?? Of mensen in een rolstoel haram vinden en die niet meer in de rolstoeltaxi toelaten. Nederland is overtolerant en het wordt tijd dat daar eens een einde aan komt. Misschien een keertje moslim taxichauffeurs gaan boycotten??

Gesloten