LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VVD wil meeuwenbestrijding

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Gesloten
Radar
Site Admin

VVD wil meeuwenbestrijding

Ongelezen bericht door Radar »

De VVD wil dat gemeenten alle mogelijkheden krijgen om overlast van meeuwen te bestrijden. Vogelbescherming Nederland heeft kritiek op de plannen. Het aantal kok- en zilvermeeuwen in Nederland neemt af en het afschieten van de beesten is volgens de organisatie geen oplossing.

Lees meer: http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... strijding/

Wat vind jij: Moet deze vogel, inheems in Nederland, wijken voor de mens?

kweenie

Re: VVD wil meeuwenbestrijding

Ongelezen bericht door kweenie »

Ach ja, doen ze in sommige Aziatische landen ook als ze overlast hebben van tijgers en in Afrika als de gorilla's wat te opstanding worden. Dat is toch ook geen probleem...?

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

TROS Radar schreef:De VVD wil dat gemeenten alle mogelijkheden krijgen om overlast van meeuwen te bestrijden. Vogelbescherming Nederland heeft kritiek op de plannen. Het aantal kok- en zilvermeeuwen in Nederland neemt af en het afschieten van de beesten is volgens de organisatie geen oplossing.

ik zou er wel voorstander van zijn, dat die meeuwen wordt verteld, dat ze niet zo moeten krijsen.
afschieten ben ik niet zo'n voorstander van.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Tja, afschieten. Begrijp alleen niet dat er geschreven wordt dat de populatie afneemt. Hier krijsen en schijten ze de hele boel onder; zijn knoerten van meeuwen: vreten gewoon een konijntje op: hap, slik en weg is het konijn. Met andere woorden: vind ze mooi om te zien, dat wel, maar er om huilen zou ik niet als er daadwerkelijk minder zouden zijn. Kan ik ook eens de was buiten drogen :lol:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

ruud_a schreef:
TROS Radar schreef:De VVD wil dat gemeenten alle mogelijkheden krijgen om overlast van meeuwen te bestrijden. Vogelbescherming Nederland heeft kritiek op de plannen. Het aantal kok- en zilvermeeuwen in Nederland neemt af en het afschieten van de beesten is volgens de organisatie geen oplossing.

ik zou er wel voorstander van zijn, dat die meeuwen wordt verteld, dat ze niet zo moeten krijsen.
afschieten ben ik niet zo'n voorstander van.
Inmiddels wil Vogelbescherming een proef starten om de beesten Algemeen Beschaafd Meeuws bij te brengen, ze een beetje meeuwenbeschaving te leren, en ze vooral te leren hun behoefte op een vooraf geselecteerde plek te doen. Ze zoeken nog vrijwilligers. Iets voor jou?

witte angora

TROS Radar schreef:
Het zou me niks verbazen als de populatie zo groot is geworden dóór de mens (die het per slot van rekening leuk vind om meeuwen te voeren, die het leuk vind om overal afval achter te laten, enzovoorts).

Misschien dat een beetje minder mens ook leidt tot minder vogel.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

En misschien dat die beesten wel uit nood naar de bewoonde wereld trekken, omdat hun eigen habitat zodanig is aangetast dat ze daar niet goed kunnen overleven?

Peer de Schuimer

Ongelezen bericht door Peer de Schuimer »

witte angora schreef:
TROS Radar schreef:
Het zou me niks verbazen als de populatie zo groot is geworden dóór de mens (die het per slot van rekening leuk vind om meeuwen te voeren, die het leuk vind om overal afval achter te laten, enzovoorts).

Daar zijn ze dus in het midden oosten mee bezig.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik heb ooit meegemaakt hoe ze deze plaag bij de VAM in Wijster, nu Attero, probeerden te bestrijden, en daar zijn ze volgens mij nu (15 jaar later) nog niet van het probleem af. Valken er op af sturen schoot niet op, afschieten gaf lokaal loodvervuiling, en bij speciale hoogfrequente geluidsunits gingen ze zitten alsof het een soort houseparty was.

Maar goed, er zijn er genoeg, deels door een kunstmatig te groot aanbod van voedsel door de mens, dus waarom niet een poging wagen. Ik denk dat ik maar een wapenvergunning aan ga vragen. :D

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Peer de Schuimer schreef:
witte angora schreef: Het zou me niks verbazen als de populatie zo groot is geworden dóór de mens ....
Daar zijn ze dus in het midden oosten mee bezig.
Dream on....
Wekelijks groeit de mensen populatie met meer dan 1 miljoen

Josephien12

Ongelezen bericht door Josephien12 »

VVD wil meeuwenbestrijding.
Waar maakt de VVD zich nu weer druk om?

En in hoeverre is dit een consumentenissue? Of gaan we misschien meeuwenvlees in de super krijgen?

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Josephien12 schreef:VVD wil meeuwenbestrijding.
Waar maakt de VVD zich nu weer druk om?

En in hoeverre is dit een consumentenissue? Of gaan we misschien meeuwenvlees in de super krijgen?
Zolang leden op dit soort topic´s reageren. :wink:

witte angora

Josephien12 schreef:Of gaan we misschien meeuwenvlees in de super krijgen?
Waarom niet. Vandaag was er op teletekst een bericht dat mensen in Nicaragua opgeroepen worden Leguaan te eten, vanwege een dreigend voedseltekort.

Maar goed, meeuwenvlees schijnt niet zo heel lekker te smaken, dus ik denk dat je, met een beetje Googlen, het antwoord had kunnen vinden.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Op Geen Stijl kan men lezen over meeuwenvlees.. :wink: Eet Smakelijk!

prem

Ongelezen bericht door prem »

Afschieten, doen mijn buurjongens en de mijne regelmatig met de luchtbuksen, vroeger alle auto's vol en nu veel minder, nu nog de eksters

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Sirry dat ik het zeg maar zijn :evil: besten,schijtrn je tuin,je ramen ,je auto onder...maakt niet uit,ze vallen je nog aan ook die krengen..
Ze gaan zo op dak van je auto zotten,nou en denken sommige dan,die poten van zo,n beest van dichtbij gezien..

Man vroeger op maasvlakte gewerkt daar stierf het ervan,en nesten!mensen konden niet meer normaal naar de auto,werden echt goed aangevallen..

Ze doen nu toch ook echte eieren weghalen en neppers terug leggen.nou werkt,zie er alleen maar meer komen :evil:

Tja waar maakt de vvd zich druk om,belangrijker zaken lijkt me,is daar geen speciale partij voor,partij voor de dieren..

Nou ja topic kunnen we serieus nemen,mod wil graag reacties,bij deze en idd de eksters die schreeuwen ook.nou idd ik heb ook wel eens gedacht als je nu je snavel niet hou schiet ik je neer,maar ua waarmee

witte angora

Hier iemand die het na 8 jaar op wist te lossen, op een bijzonder simpele manier:

http://www.metronieuws.nl/nieuws/je-doe ... OwY2U7foI/

Josephien12

Ongelezen bericht door Josephien12 »

witte angora schreef:
Josephien12 schreef:Of gaan we misschien meeuwenvlees in de super krijgen?
Maar goed, meeuwenvlees schijnt niet zo heel lekker te smaken, dus ik denk dat je, met een beetje Googlen, het antwoord had kunnen vinden.
In de gehaktmolen draaien en wat sterke kruiden toevoegen. Met een beetje googlen had je dat ook kunnen vinden :twisted:
16again schreef: Dream on....
Wekelijks groeit de mensen populatie met meer dan 1 miljoen
En dat is wel iets meer als de meeuwenpopulatie. Moeten we daar ook iets aan gaan doen?

jerwarm

Ongelezen bericht door jerwarm »

ze maken een pokkeherrie die meeuwen!

ik woon vlak naast een grote vijver en het is hier altijd bal. :lol:
Hoewel; die eenden kunnen er ook wat van, maar meeuwen zijn het ergst hier in de zomer.
En je auto 1 dag geleden door de wasstraat..... nu alweer onder de %$#@!&* :twisted:

dat is nog het meest vervelende eraan.

JanTinusPlukvet

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Ik denk dat het aantal meeuwen op zich niet zoveel groter is geworden de laatste decennia.
Wél valt me op dat we vroeger kokmeeuwen haden (met een half zwarte kop), maar je die in de randstad nergens meer ziet.
Die zijn veel kleiner en kwamen ook minder het land op. Trokken zeker de vuilniszakken niet open omdat ze daar niet groot/sterk/slim genoeg voor zijn.
Tegnwoordig zie je alleen nog die grote grijze schreeuwbakken idd die hun plaats hebben ingenomen.

Gesloten