LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Annuleringskosten Capabel Onderwijs Groep

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
Mieke12345
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2009 20:13

Annuleringskosten Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door Mieke12345 »

Hoi, ik heb even een vraagje. Heeft er hier iemand weleens een opleiding geannuleerd bij de Capabel Onderwijs Groep? Ik had me 2 maanden geleden aangemeld voor een opleiding die ik per eind augustus van dit jaar wilde gaan volgen. Nu heb ik echter een baan aangeboden gekregen en via hun kan ik ook gaan leren, zij betalen en mijn opleiding en ik krijg voor mijn stage uren betaald. Nu dacht ik de opleiding te kunnen annuleren maar ben best geschrokken van de annuleringskosten. Ik ben dus nog niet met die opleiding bezig, zou pas over 2 maanden beginnen en moet dan 920 euro annuleringskosten betalen (25%) en elders wordt over 40% gesproken van het totale bedrag. Kan dat zomaar dat ik zoveel moet betalen om te annuleren? Ik heb nog geen factuur o.i.d. ontvangen of betaald. Wel al een inschrijving 'getekend'

A.Warnaar
Berichten: 253
Lid geworden op: 08 feb 2009 13:45

Re: Annuleringskosten Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door A.Warnaar »

onder het kopje HBO/universtitiet etc. staat veel over capabel geschreven en helaas geen beste berichten.

U heeft een inschrijving bij hun getekend.Ik kan wel zeggen dat ik het raar vind dat u 25% moet betalen maar ik weet niet wat er in hun alg. voorwaarden staat. Ik ga ff kijken
Laatst gewijzigd door A.Warnaar op 03 jul 2009 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.

A.Warnaar
Berichten: 253
Lid geworden op: 08 feb 2009 13:45

Re: Annuleringskosten Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door A.Warnaar »

dit vond ik bij de algemene voorwaarden

Inschrijving
Inschrijving kan d.m.v. een inschrijfformulier. Door ondertekening van dit inschrijfformulier verbindt u zich om de aangekruiste opleiding af te nemen en het verschuldigde lesgeld te betalen.

Acceptatie
Capabel Onderwijs Groep behoudt zich na inschrijving en de start van het opleidingstraject, indien er geen intake en capaciteitenonderzoek heeft plaats gevonden het recht voor om het opleidingstraject van de cursist, na een periode van drie maanden te beëindigen indien de cursist niet blijkt te voldoen aan de gestelde opleidingseisen of zich in deze periode onvoldoende inzet. Na dit gemotiveerde besluit zal 50% van de opleidingskosten ( exclusief het boekengeld) worden gecrediteerd

Betaling
Op basis van een getekende offerte of inschrijving ontvangt de cursist of opdrachtgever een factuur. Deze factuur zal voor de start van de opleiding moeten worden voldaan. Bij gespreide betaling vindt altijd incasso plaats door aankruising van de machtiging hiertoe. Bij te late betaling, na herhaalde aanmaning zullen rente en kosten in rekening worden gebracht.

Annuleringsregeling
Annulering van de opleiding kan alleen geschieden per aangetekend schrijven gericht aan Capabel Onderwijs Groep, Postbus 24066, 3502 MB Utrecht. Bij annulering nadat de concrete startdatum en opleidingslocatie bekend zijn gemaakt wordt 25% van het lesgeld in rekening gebracht. Bij annulering binnen 1 maand na aanvang van de opleiding wordt 40% van het lesgeld in rekening gebracht. Bij annulering na 1 maand is het gehele lesgeld en boekengeld (voor zover dit laatste in rekening is gebracht) verschuldigd.

A.Warnaar
Berichten: 253
Lid geworden op: 08 feb 2009 13:45

Re: Annuleringskosten Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door A.Warnaar »

Ik weet niet of u een aangetekende brief heeft gestuurd? Wel doen.

Mieke12345
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2009 20:13

Re: Annuleringskosten Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door Mieke12345 »

Bedankt voor uw reactie. Ik heb gisteren direct een aangetekende brief weggedaan. En per mail hun ingelicht dat er een aangetekende brief onderweg is met annulering.
Ik heb dus een inschrijfformulier ingevuld en ondertekend, ik moest een pasfoto en kopie paspoort meesturen. Dat heb ik allemaal gedaan. Heb verder niks ontvangen waarop staat wanneer en hoe laat enzo ik wordt verwacht. Wel had ik bij het inschrijfformulier ingevuld naar welke datum en plaats mijn voorkeur uit ging. Maar hier dus niks bevestigd van gekregen eigenlijk. Dus misschien dat er dan toch nog kans is dat ik die 25% niet hoef te betalen?

A.Warnaar
Berichten: 253
Lid geworden op: 08 feb 2009 13:45

Re: Annuleringskosten Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door A.Warnaar »

zover ik het kan lezen in hun eigen voorwaarden hoeft u niet te betalen als startdatum nog niet bekend is
Bij annulering nadat de concrete startdatum en opleidingslocatie bekend zijn gemaakt wordt 25% van het lesgeld in rekening gebracht.
Als u hier geen schrijven van heeft gehad (startdatum) lijkt me dat van niet. Ik zou dat ook in een brief vermelden dat u geen schrijven heeft gehad over de startdatum.

Riann23
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2009 13:53

Re: Annuleringskosten Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door Riann23 »

Ik heb me begin September 09 opgegeven voor de voorlichting in Amsterdam voor de opleiding verpleegkundige. Kort daarna heb ik een inschrijfformulier ingevuld en opgestuurd. Toen was het wachten.... hoorde maar steeds niks. Toen maar gebeld en kreeg als antwoord dat ze door drukte achter lopen en ik moest afwachten. Dit deed ik dan maar. En weer was het wachten.....

Uiteindelijk ontving ik een brief of ik zo vriendelijk wilde zijn om een kopie id kaart en diploma's op te sturen, dit heb ik gelijk gedaan. Een lange tijd daarna ontving ik weer een brief waarin stond dat ik voorlichting moest bijwonen en jawel let op: ROTTERDAM! (had de voorlichting al bijgewoond en me opgegeven voor Amsterdam) En dus weer gebeld, toen werd er gezegd dat dit een fout was in de administratie en ik deze brief als onverzonden kon zien. Heb toen ook gelijk gevraagd wanneer ik nou eens bericht ontving over de start van de opleiding omdat ik fulltime werk. Had op in het inschrijfformulier tenslotte bij het startmoment September/Oktober ingevuld. Toen werd er verteld dat er een storing was in het computer systeem en niks kon opzoeken maar ik moest maar gewoon even afwachten.

Nu begin December heb ik een factuur ontvangen van 5.000euro ik ben me rot geschrokken vooral omdat er in vermeld stond als startdatum 26-11-09 heb hier dus nooit bericht van ontvangen. Toen belde ik met de administratie en werd mij verteld dat ik al die tijd gewoon ingeschreven stond en als ik nu zou annuleren(wat dus ook moet omdat ik nog altijd fulltime werk en niet op tijd bericht heb ontvangen) moet ik dus ook gewoon de annuleringskosten betalen.

Dit is ronduit belachelijk ik heb ook inmiddels een aangetekende brief gestuurd met dit hele verhaal en laat er zeker niet bij zitten als ik een bedrag moet betalen door hun slechte administratie. IK denk dat ik zelfs maar even een rechtswinkel ga raadplegen om te laten uitzoeken of dit zomaar mag, annuleringskosten in rekening brengen in deze omstandigheden.

bluh
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 dec 2009 22:51

Re: Annuleringskosten Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door bluh »

He Rian23,

Ik zit nu in dezelfde situatie als jij. Zij stuurde mij ook een aanmaning als ik even 5000 euro zou kunnen betalen in 10 werkdagen. Had mij aangemeld voor de opleiding in juni. Heb in de tussentijd van maart tot ergens april gewacht en een brief verstuurd dat ik mij afmeld. Heb in de periode van maart tot begin juni geen bevestiging ontvangen van mij aanmeldingsformulier en toegezonden stukken noch van mijn annuleringsbrief. In juni krijg ik mooi een pakket van capabel toegezonden. Deze heb ik direct retour verstuurd en contact met ze opgenomen. Toen was er ook een storing in het systeem en konden ze dit niet nakijken en moest het ook afwachten. Na zes maanden ontvang ik een mail waarin staat waarom ik afwezig ben gedurende de hele opleiding. Dit na zes maanden. In deze maanden heb ik niks vernomen van capabel. Sowieso vindt ik het niet redelijk om twee weken voordat de opleiding start, mij op de hoogte te stellen dat de opleiding gaat starten en niet eens een ontvangstbevestiging opsturen voor mij verzonden brieven. Ik werk ook fulltime. Dit moet allemaal van te voren gepland worden. In de voorlichtingsbijeenkomsten geven ze zelf aan dat mochten er niet genoeg aanmeldingen zijn dat de gewenste startdatum gewijzigd kan worden door capabel. Vindt daarom dat ze de klant op tijd op de hoogte moeten stellen. Ik heb maar ook een aangetekende brief verzonden naar capabel. Dat ik het niet mee eens ben met hun gang van zaken. Ik laat het zeker hier niet bijzitten. Desnoods ga ik naar de geschillencommisie.
Vroeg me ook af als jij (rian23) al een reactie heb ontvangen.

henny heger
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2009 13:12

Re: Annuleringskosten Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door henny heger »

@bluh:

Heb jij een adres van de geschillencommissie?
Mijn schoondochter moest om medische redenen abrupt stoppen met haar opleiding bij Capabel. Daar is geen enkele regeling voor getroffen. Capabel vindt dat ze "zelf besloten heeft te stoppen" en ze moet voor de 2,5 maand dat ze er op school gezeten heeft totaal gewoon 4000 euro betalen. En dat vinden we niet echt eerlijk.

groeten, Henny

bluh
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 dec 2009 22:51

Re: Annuleringskosten Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door bluh »

Hiebij het internet adres waar alles staat vermeld.
http://www.degeschillencommissie.nl/

henny heger
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2009 13:12

Re: Annuleringskosten Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door henny heger »

dankjewel

mevrouw m
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2013 00:31

Re: Annuleringskosten Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door mevrouw m »

is er iemand op de forum die zich in 2009 heeft aangemeld bij capabel onderwijs groep door een opleiding op internet aan te vinken en vervolgens een inschrijf formulier heeft ondertekend?

wil je dan aub contact met me opnemen door mij een prive bericht te sturen!?

tyga2332
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2014 11:54

Re: Annuleringskosten Capabel Onderwijs Groep

Ongelezen bericht door tyga2332 »

Zou iemand met mij contact kunnen opzoeken hoe zij de annuleringskosten hebben geregeld, ik heb namelijk precies meegemaakt wat Riann23 heeft meegemaakt ik heb al heel veel brieven geschreven maar ze komen alsnog met het argument dat ik de onderwijsovereenkomst heb getekend. Ik wil nu heel graag proberen het bedrag te verkleinen, is er iemand die mij daarbij kan helpen?

mvg.

Gesloten